Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#201 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 18 październik 2007 - 13:33

conti 4000 narazie ok 7000km, i przednia wygląda parawie bardzo dobrze a tylna dobrze. Jak dlamie super opony!!! Narazie złapałem jednego laczka przez to ze wbiło mi sie szkiełko.... Cena tez dobra ok 110zł

conti 4000 ma podobnie jak schwalbe ultremo wkładkę z vectran'u. Myślałem , że dzięki temu opony są odporne na przebicia.
Ja na swoich ultremo przejechałem ~3000 km i są ok. Po 2kkm zamieniłem miejscami przód - tył.

#202 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 18 październik 2007 - 13:44

Nie mam żadnych uwag do krylionów, jeździło mi się na nich bardzo dobrze.
Wybór następnych opon mam właściwie ułatwiony. Chciałem się tylko dowiedzieć, które to opony wytrzymują powyżej 10kkm.
Dla mnie opona najpierw musi być wytrzymała, a dopiero później wchodzą w grę inne zalety. Można kupić tańsze opony, ale wolę wydać więcej grosza, a mieć pewność, że prawdopodobieństwo "laczka" jest minimalne. Trochę boli, jak na maratonie jest szansa na dobry wynik, a przez "gumę" traci się ją, i to na kilka kilometrów przed metą :oops:

pozdro horny

#203 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 18 październik 2007 - 15:48

haczinsony sa uwazane za bardzo miekkie laczki i bardzo podatne na przebicia, a w szczegolnosci najwyzsze modele (od top speed w gore).
cena tez srednio zacheca.

dobrze Ci sie jezdzilo na tych krylionach?


Ja w tym sezonie jeździłem na hutchinsonach top speed, zrobiłem na nich ponad 10 000km i na przedniej jeszcze jeżdże, a tylna na trenażer. Na częste przebicia nie narzekam, kapcia złapałem może ze 2 razy :-)

#204 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 18 październik 2007 - 18:49

kolega ma wysoki model hutchinosonów, i totalna klapa, po ok 5tys km, ladwo sie kupy trzymają, dziury są w nich takie ze... Złapał na nich napewno 5 laczków!!!! ogólnie jest zły bo wydał ponad dwie stówy, a tu taki badziewie ma...

P.s. co do conti 4000, to jak szkiełko sie wbije to raczej nawet vectran nie wytrzyma... :-/ ale i tak dlamnie te oponki to bomba :mrgreen:

#205 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 październik 2007 - 19:02

Szosowe oponki są jednak delikatniejsze, w mtb mam hutchinson acrobat wzmacniane kevlarem, raz wbiło mi się szkło to jechałem z nim przez 10km, wyjąłem obcęgami w domu przy napompowanym kole i dalej na nich śmigam (było to na początku tego sezonu).

#206 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 październik 2007 - 19:36

http://allegro.pl/it...p_warszawa.html - czy powinienem miec problemy ze znalezieniem opon podobnych do tych? (rozmiar 26')

#207 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 październik 2007 - 19:58

dokladnie takich samych to moze nie znajdziesz, ale opon pod kola 26 jest cala masa.

#208 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 październik 2007 - 20:01

23mm może tak, ale 1" czyli ~25.4mm jest ogólnie dostępne.

#209 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 październik 2007 - 20:09

dokladnie takich samych to moze nie znajdziesz, ale opon pod kola 26 jest cala masa.


23 mm ogólnie dostępne są pod 26' koła? To te Vittorie i owszem znalazłem na www.koral.bielsko.pl, ale nie ma tam slowa, czy to są na 26' czy na 28'.

kr1zje: mi właśnie na 23 mm zależy.

I podobne pytanie od razu o dętki: bo raczej typowych od mtb pod 23 mm nie wcisne?

#210 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 październik 2007 - 20:13

dokladnie takich samych to moze nie znajdziesz, ale opon pod kola 26 jest cala masa.


kr1zje: mi właśnie na 23 mm zależy.

I podobne pytanie od razu o dętki: bo raczej typowych od mtb pod 23 mm nie wcisne?


a 1 calowki nie wystarcza? to tez sa przeciez bardzo waskie opony.
do takich oponek sa detki 26x1,0-1,5.

#211 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 październik 2007 - 20:19

dokladnie takich samych to moze nie znajdziesz, ale opon pod kola 26 jest cala masa.


kr1zje: mi właśnie na 23 mm zależy.

I podobne pytanie od razu o dętki: bo raczej typowych od mtb pod 23 mm nie wcisne?


a 1 calowki nie wystarcza? to tez sa przeciez bardzo waskie opony.
do takich oponek sa detki 26x1,0-1,5.


Wolałbym już mieć z tyłu tak samo szerokie jak z przodu.
Chyba, że okaże się, że będą kosztować krocie, albo będę na nie musiał czekać miesiąc, to wtedy niejako z braku innych możliwości kupie 1 calowe.

A te dętki dostane w pierwszym lepszym sklepie? I to samo pytanie do 1 calowych opon (tyle, że nie trekingowych, a szosowych).

#212 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 październik 2007 - 20:22

A te dętki dostane w pierwszym lepszym sklepie? I to samo pytanie do 1 calowych opon (tyle, że nie trekingowych, a szosowych).


w pierwszym lepszym hmm zalezy ;-) jak bedzie to dobry na poziomie sklep to pewnie taaa.

#213 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 październik 2007 - 20:28

A te dętki dostane w pierwszym lepszym sklepie? I to samo pytanie do 1 calowych opon (tyle, że nie trekingowych, a szosowych).


w pierwszym lepszym hmm zalezy ;-) jak bedzie to dobry na poziomie sklep to pewnie taaa.


W takim razie jeszcze jedno pytanie:

Szukam opon, które będą w miarę lekkie, tanie i będą dobrze odprowadzały wodę, najlepiej jeszcze żeby były w kolorze czerwonym :P Opory toczenia i cała reszta, na którą się zwraca uwagę przy oponach do roweru sportowego (procz wagi) mnie nie interesuje. Wersje pod 26' i 28' (niekoniecznie musi być to ten sam model).

#214 jurek

jurek
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Skądgorlice

Napisano 23 październik 2007 - 17:57

Ależ się cieszę-dziś dotarła do mnie szosówka,co prawda nie nowa,ale jednak w porównaniu z tą,którą miałem....a właściwie nie ma porównania ;-)
Są na niej opony panaracer avventura.Czy ktoś z Was słyszał cos na ich temat?
I jeszcze ciekawa sprawa-na gumie mają wymiar 622x25,na resztach naklejek,które sie zachowały(gdyż opony sa w świetnym stanie) pisze 622x23,mnie one też wyglądaja na 23.....?Nie wem,co o tym mysleć ;-)

[ Dodano: 2007-10-24, 11:40 ]
tak z ciekawości zmierzyłem sobie suwmiarką szerokość tych nowych panaracer avventura-mają 22,4 mm przy ciśnieniu 8 atm-więc to będą 23(pomimo wytłoczenia-622x25).Natomiast maxxis detonator 622x23-które na oko wygladały mi na większe-faktycznie okazało się,że mają 24,6 mm szerokości,no chyba że to 23 nie odnosi sie do szerokości opony?

#215 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 25 październik 2007 - 08:16

Chyba też kupię Kryliony bo z tego co tutaj piszecie wytrzymałość mają największą :) Teraz używałem Maxxis Xenithów.

#216 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 październik 2007 - 08:50

jurek, pamiętaj, że masz do czynienia z wymiarem nominalnym. Rzeczywiste różnych opon różnią się. ZTCP to akurat Panaracer zawyża rozmiary szosowe. Czyli 25 to w rzeczywistości 23 itd. Podobnie jest m.in. z górskimi Conti. A jeśli o Conti mowa... Po uzytkowaniu podłych opon Rubeny 23 mm stwierdziłem, ze do turystyki i rekreacji szosowej 28 mm to jest to. Założyłem Sport 1000 i byłem zadowolony. Po zrobieniu lekkich kółek długo się łamałem nad rozmiarem, bo ciężko nabyc u nas w dobrej cenie lekką i szybką oponę 25 mm. No i wziąłem 23 mm Conti GP3000. I co się okazało? Że przy szerokości 23 mm mają profil tylko o 2 mm nizszy od Sport 1000. Jak na 23 są bardzo wysokie. To duża sztuka zrobic oponę o tym kształcie, małych oporach toczenia i na dodatek lekką.

#217 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 25 październik 2007 - 11:58

Może ktoś może się wypowiedzieć o oponkach Schwable Stelvio - jak z ich wytrzymałością? Czy to dobre opony porównywalne do krylionów (cena podobna) ? Lub ewentualnie coś innego - ale tylko ze slików?

#218 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 listopad 2007 - 15:38

Dziś kupiłem oponkę hutchinson quartz, zastąpi conti ultrasport, mam już na przodzie hutchinsona, więc wybrałem znów hutcha, co mnie poraz kolejny zdziwiło, to że zakłada się ja lekko bez żadnego problemu, bez użycia łyżek, w porównaniu z conti warstwa gumy jest grubsza guma jest nieco twardsza, boki opony są też nieco mocniejsze, właśnie przez te delikatne boki conti "straciła życie", rozdarła się z boku o ostry kamień.


#219 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 10 listopad 2007 - 23:18

Jak się ma żywotność szytek do opon? W jakim tempie scierają się szytki zakładając, że nie złapie kapcia podczas całego okresu ich użytkowania?

Wiele się nasłuchałem o właściwościach szytek - o tym, że lepiej się toczą; że są bardziej odporne na przebicia/przecięcia; że są lżejsze i można zbudować na nich lżejsze koła; że mniej szkodliwie działają na obręcz niż zwykła dętka a ponadto są w niej pewniej osadzone; wytrzymują wyższe ciśnienie, są twardsze itp. itd. - cud, bajka i totalna sielanka.

A jak wygląda to w rzeczywistości, gdy kolarstwo uprawia się amatorsko, jeżdżąc po polskich drogach wzdłuż i wszerz, robiąc rocznie koło 15 tys. kilometrów? Jak wygląda sprawa w sytuacji gdy szytkę przebijemy? - trzeba się męczyć z jej wymianą (naprawa/łatanie w ogóle wchodzi w grą?) czy raczej idzie z płatka? Jak jest z tym klejem? Można go czymś zastąpić? Przyznam się, że najbardziej zależy mi na dużej wytrzymałośc/bezawaryjności takiegio rozwiązania.

Cały czas waham się między tradycyjnym rozwiązaniem a właśnie szytkami. Opłaca się w nie inwestować czy raczej sobie odpuścić?

#220 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 listopad 2007 - 10:04

Szytki to świetna sprawa, lepiej niosą, mają niższy profil, a także mniejszą powierzchnię styku z podłożem, można wchodzić w zakręty przy większej prędkości niż w zwykłych oponkach. Prawdopodobieństwo przebicia szytki jest o wiele mniejsze niż opony/dętki.



Dodaj odpowiedź