Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#221 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 13 listopad 2007 - 01:01

To samo napisałem post nad twoim. Szukam opini osób, które mają z tym rozwiązaniem styczność na codzień - żeby mogły mi jakoś pełniej wyklarować teorie tego rozwiązania. Zalety, jak również wady.

Głównie chodzi mi o to jak przebiega naprawa przebitej szytki i czy można jej dokonać 'w terenie' nie mając dostępu do czyjejkolwiek pomocy. W jakim czasie można się z tym uwinąć?

Sprawa byłaby prostrza gdyby szytki kosztowały po 50zł za sztukę. W takim wypadku wystarczyłoby zużytą podmienić na nową a starą wrzucić do kosza. Tylko jak toczy się szytka za 50zł względem opony za 120zł?

#222 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 listopad 2007 - 01:15

Jak masz szytki Tufo to możesz profilaktycznie wpuścić w nie eszczelniacz Tufo i nawet nie poczujesz jeśli przebijesz szytkę. Natomiast jeśli się jeździ bez uszczelniacza to po przebiciu wystarczy odkręcić wentylek, napuścić uszczelniacz, zakręcić wentyl, wykonać parę obrotów kołem, napompowac koło, wsiąść, jechać :-D
W przypadku rozcięcia większego od 2mm (rozmiar dziury podawany przez Tufo) uszczelniacz nie zadziała. Zresztą opona z taką dziurą również nadaje się do wymiany.
Jeśli się w trasie rozetnie szytkę a ma się zapas to nawet nie trzeba przyklejac nowej. Trzyma sie ona nieźle starego kleju. Trzeba jechać ostrożnie w zakrętach, najlepiej przechylac tułów do wewnątrz zakrętu a rower trzymać jak najbardziej pionowo.
Dokłądnie o zaletach i wadach szytek i opon napisałem w artykule: http://karbonkrieg.o...rg/tubvscl.html (w części wymaga uaktualnienia, ale teoria się zgadza).
Co do trwałości nie mogę się wypowiedzieć na moim przykładzie, ale moje Tufo 215g wyglądają jak nowe po 2k km. Generalnie szytki są nieco trwalsze od opon. Nawet na Elite Jet 160g pojeździsz zdecydowanie dłużej niż na oponach Conti Supersonic. Niby masa taka sama co przemawiałoby na niekorzyść szytki (masa dętki, wentyla, tasmy bawełnianej) i sugerowałoby mniejszą ilość gumy na krawędzi pracującej, ale odziwo opona Supersonic zużyje się zdecydowanie szybciej.
Po raz kolejny powtarzam, że szytki to najlepszy wybór jaki dokonałem składając nowy rower. Uważam, ze śmiało można dać do przedniego koła Elite Jet 160g, a w tylnym zostać przy S3 Lite 215g.

#223 koncept.drugi

koncept.drugi
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądmarzec

Napisano 13 listopad 2007 - 02:11

Orientujesz się ile waży taki uszczelniacz i jak 'pracuje' w szytce (przelewa się, bije itp.)?

Robi mnie perspektywa jazdy na szytkach, tylko koszty na które jestem narażony w wypadku ich przebicia trochę mnie zniechęcają.. Szytka 'w pytę' to wydatek rzędu conajmniej 100zł. Dętka to jakieś 20zł a opon Michelin Krylion Carbon z tego co słyszałem i przeczytałem nie zjeżdżę zbyt szybko.

Mentlik. Poczekam, zobaczę.

#224 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 13 listopad 2007 - 08:31

Wlewasz go 20 gram na koło , złapanej dziury lub na przyszłośc , rozkłada sie równomiernie w srodku na całym obwodzie , jest płynny ,,gdy złapiesz dziure , płyn natychmiast chce wydostać sie na zewnątrz poprzez wypychane cisnienie ale w zetchnieciu z powietrzem natychmiast zasklepia dziure jako gumowy ;zatykacz;..... :mrgreen: :-P :lol: JAREK
APROPO --nie badz dowcipny i nie porównuj szytki za 50 zł do poony za 120 --to nie ta BAJKA .. rób porównania w tej samej CENIE ......... :shock:

#225 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 listopad 2007 - 09:41

Michelin Krylion Carbon z tego co słyszałem i przeczytałem nie zjeżdżę zbyt szybko

Żart. Ja na takiej tylnej jeździłem 3 sezony i grubo ponad 20k km.

#226 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 13 listopad 2007 - 09:47

Michelin Krylion Carbon z tego co słyszałem i przeczytałem nie zjeżdżę zbyt szybko

Żart. Ja na takiej tylnej jeździłem 3 sezony i grubo ponad 20k km.


karbon:

Michelin Krylion Carbon z tego co słyszałem i przeczytałem nie zjeżdżę zbyt szybko


;-)

#227 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 listopad 2007 - 11:13

Aaaa, przepraszam, za szybko przeczytałem.
Jednak Miśki Carbony nie niosą tak dobrze jak czołowe opony szosowe, nie mówiąc już o szytkach.

#228 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 29 listopad 2007 - 18:59

Juz mam prawie skompletowane ostre kolo - brakuje mi jedynie kilku elementow - w tym opon. Prawie na pewno kupie Maxxisy Detonator zwijane czarne - tyle, że zastanawiam się jeszcze nad szerokością. Rower ma miec jak najlepsza przyczepnosc rowniez w deszczu, sniegu, blocie i calej masie substancji, na ktorych opony szosowe radza sobie kiepsko, nie obchodza mnie zupelnie opory czy toczenie. Lepiej wybrac 23 czy 25, czy nie ma to specjalnej roznicy? Do 23 moglbym kupic sobie szosowe blotniki skn (do 25 znalazlem tylko obrzydliwe trekingowe).

#229 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 listopad 2007 - 19:46

jeśli to miało by być miastowe ostre to grubsze jednak trochę więcej "gumy" trzyma sie powierzchni obecnie mam 25 i ślizga sie a przy grubszych(nie wiem jaka to grubość ale coś koło 1") nie było tego aż tak odczuwalne jak teraz co prawda rozmiar o wiele mniejszy

#230 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 29 listopad 2007 - 22:08

A na szosowe obrecze jaka najszersza oponke zaloze?

#231 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 29 listopad 2007 - 23:46

ze 32 powinno spokojnie wejść, zlerzy czy się w ramie zmieści :-? .

#232 Racuch

Racuch
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądŁódź

Napisano 01 grudzień 2007 - 16:14

Witam wszystkich Serdecznie ;))
Przestudiowałem cały ten temat ,ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż:

Zbliża się zima, trzeba pomyśleć o oponkach typowych na taką pogodę, a więc zastanawiam się nad tymi modelami:

1. Schwalbe Blizzard - jeździłem na Stelvio i dawały rady, sama nazwa "Blizzard" kojarzy się z zimą , bieżnik nawet niezły.
2. Maxxis Detonator - ogólnie to mieszane uczucia, jedni chwalą drudzy plują.
3. Michelin Transworld City - niezły bieżnik ,ale czy coś oprócz tego?
4. Michelin Speedium - ogólnie pochlebne oceny ,ale zastanawiam się czy to odpowiednia oponka na zime.
5. Michelin Orium lub Dynamic. - hmmm?

Kuszą mnie Blizzard ,ale ciężko znaleść opinie na ich temat jak sprawują się w zimowych warunkach. Za to same pochlebne wieści słyszałem na temat Speediumach.
A ,wiec mam problem: Które wybrać?
Na żadnych z podanych modeli nie jeździłem ,więc nie mam porównania.
Proszę o porade ;)

btw. na zime polecacie oponki 25 czy 28?
Czytałem ,ze najlepiej jak najgrubsze, ale nie wiem czy 28 to nie przesada.

#233 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 grudzień 2007 - 17:33

Schwalbe Blizzard odpadają to taki bieżnik do pierszego ostrego hamowania nawet nie minimetr głębokości, detonatory wyglądają rosądniej, Michelin Transworld City to tak opona nadaje się też do innych rowerów bieżnik jest, ta wygląda zimowo http://www.skleprowe...e&iProduct=2249,
continental GRAND PRIX 4-SEASON jest na zimę
GRAND PRIX 4-SEASON


Najwyższej klasy opona szosowa na zimowe i mokre warunki >
najlepsze połączenie prędkości, niskiej wagi i działania w deszczowej pogodzie łącznie z doskonałą ochroną przed przebiciem i ochroną boków >
czarny składnik bieżnika "MaxGripSilica" specjalnie opracowany dla przyczepności w mokrych warunkach, niskich temperatur i wydłużenia żywotności bieżnika >


technologia :

trzy warstwy oplotu/ 330 TPI + podwójna ochronna warstwa nylonowa+Duraskin>


cena : 168PLN (wersja zwijana)

rozmiar : 700X23C, 700X25C, 700X28C
waga : zwijane: 220g (700X23C), 230g (700X25C), 250g (700X28C)
ciśnienie zalecane - bar (psi) : 110 (700X23C), 95 (700X25C), 95 (700X28C)
ciśnienie maksymalne - bar (psi) : 120 (700X23C), 120 (700X23C), 115 (700X28C)

#234 Racuch

Racuch
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądŁódź

Napisano 01 grudzień 2007 - 22:49

OK, ale te Continentale wydaja mi sie troche za drogie jak na zakup na zime.
Moglbys polecic ktorys komplet opon ktore wymienilem w swoim poscie?

Ewentualnie co myslicie jeszcze o Vittori Zaffiro?

#235 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 grudzień 2007 - 11:07

Zbliża się zima, trzeba pomyśleć o oponkach typowych na taką pogodę:
1. Schwalbe Blizzard - jeździłem na Stelvio i dawały rady, sama nazwa "Blizzard" kojarzy się z zimą , bieżnik nawet niezły.
2. Maxxis Detonator - ogólnie to mieszane uczucia, jedni chwalą drudzy plują.
3. Michelin Transworld City - niezły bieżnik ,ale czy coś oprócz tego?
4. Michelin Speedium - ogólnie pochlebne oceny ,ale zastanawiam się czy to odpowiednia oponka na zime.
5. Michelin Orium lub Dynamic. - hmmm?
btw. na zime polecacie oponki 25 czy 28?


Blizzardów nie znam, Transworld City - to strasznie ciężka trekingowo-miejska guma, Dynamic jest potwornie śliski nawet latem (Orium pewnie też), Speedium nie znam. Ja bym brał Detonatora. Jeśli te starsze modele dostępne w PL są robione z dwóch mieszanek (jak nowe) to to może byc przyzwoita guma pod względem przyczepności. Mieszanki 50-60 są wykorzystywane w oponach zimowych samochodów, więc miękkie. Poza tym cena - za 30-40 zł kupujesz na allegro. Czy 25 czy 28? IMO: Zależy od stanu dróg po których jeździsz zimą. Jak nie jeździsz po krawężnikach, studzienkach i torowiskach tudzież nawierzchniach innych niz beton/asfalt, to 25 w zupełności wystarczy. Poza tym zmieści się w prawie kazdych widełkach, 28 - nie w każdych.

#236 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 grudzień 2007 - 15:23

Ja bym wziął Transworld City jeśli sie mieści w widelcach. A najchętniej jakieś opony nawet przełajowe, chociaz na wysokość raczej nie wejdą. Fatalnie się czuję na błocie pośniegowym gdy przy każdym naciśnięciu na pedały uślizguje się tylna opona. Zimą jeździ sie prawie treningowo, więc zwalnianie do 15 km/h przed każdym łukiem mija się z celem.

#237 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 02 grudzień 2007 - 18:56

Gdzie znajde detonatory o szerokosci 25 lub 28?
Najlepiej czarne zwijane...

#238 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 grudzień 2007 - 21:10

Gdzie znajde detonatory o szerokosci 25 lub 28?
Najlepiej czarne zwijane...


http://www.allegro.p...ion=1&country=1
Z czarnymi może byc kłopot, z 28 mm też, ale 25 są :-P

#239 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2008 - 19:10

Do tej pory uzywalem Michelin pro Race i Vittoria Zaffiro Pro. Na obu kompletach przejechałem po 9 000 km niemal wyłącznie po górach. W przypadku Zaffiro musiałem sie jednak uciec do zabiegu przekładania przodu z tyłem, ktorego nie polecam. A oto wnioski porównawcze:

- wytrzymałość - ex aequo, gdyż w Pro Race po tym dystansie tył został zajechany całkowicie, a Zaffiro były przekładane,
- szybkość - lepsze Pro Race,
- przyczepność - lepsze Zaffiro,
- cena - lepsze Zaffiro

Wnioski wyciągnijcie sami.

Teraz chciałbym zapytać was o opinię nt SCHWALBE BLIZZARD. W calym watku pojawiaja się o nich tylko 2 wpisy, w tym jeden kilka postów wyżej, który krytycznie ocenia grubośc gumy bieżnika. Na pewno więcej was miało kontakt z tą oponą, bo jest dośc przystępna cenowo i ma relatywnie niską wagę. Będe wdzięczny za uwagi.

#240 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 06 styczeń 2008 - 19:31

Nie śledzę uważnie tego tematu, więc pewnie spytam się po raz enty o tę samą rzecz. Mianowicie moje oponki - Bontragery select 25' - mają już koło 6,5k. Ich trudne, treningowe życie się kończy, nie mają już bierznika, ciężko się na nich jeździ. Muszę sprawić sobie nowe opony. Oto moje kryteria: dłuuga żywotność, nie za ciężkie, nie za drogie. Jest coś takiego? :-)



Dodaj odpowiedź