Jakie Kupić Opony?
#221
Posted 13 November 2007 - 01:01
Głównie chodzi mi o to jak przebiega naprawa przebitej szytki i czy można jej dokonać 'w terenie' nie mając dostępu do czyjejkolwiek pomocy. W jakim czasie można się z tym uwinąć?
Sprawa byłaby prostrza gdyby szytki kosztowały po 50zł za sztukę. W takim wypadku wystarczyłoby zużytą podmienić na nową a starą wrzucić do kosza. Tylko jak toczy się szytka za 50zł względem opony za 120zł?
#222
Posted 13 November 2007 - 01:15
W przypadku rozcięcia większego od 2mm (rozmiar dziury podawany przez Tufo) uszczelniacz nie zadziała. Zresztą opona z taką dziurą również nadaje się do wymiany.
Jeśli się w trasie rozetnie szytkę a ma się zapas to nawet nie trzeba przyklejac nowej. Trzyma sie ona nieźle starego kleju. Trzeba jechać ostrożnie w zakrętach, najlepiej przechylac tułów do wewnątrz zakrętu a rower trzymać jak najbardziej pionowo.
Dokłądnie o zaletach i wadach szytek i opon napisałem w artykule: http://karbonkrieg.o...rg/tubvscl.html (w części wymaga uaktualnienia, ale teoria się zgadza).
Co do trwałości nie mogę się wypowiedzieć na moim przykładzie, ale moje Tufo 215g wyglądają jak nowe po 2k km. Generalnie szytki są nieco trwalsze od opon. Nawet na Elite Jet 160g pojeździsz zdecydowanie dłużej niż na oponach Conti Supersonic. Niby masa taka sama co przemawiałoby na niekorzyść szytki (masa dętki, wentyla, tasmy bawełnianej) i sugerowałoby mniejszą ilość gumy na krawędzi pracującej, ale odziwo opona Supersonic zużyje się zdecydowanie szybciej.
Po raz kolejny powtarzam, że szytki to najlepszy wybór jaki dokonałem składając nowy rower. Uważam, ze śmiało można dać do przedniego koła Elite Jet 160g, a w tylnym zostać przy S3 Lite 215g.
#223
Posted 13 November 2007 - 02:11
Robi mnie perspektywa jazdy na szytkach, tylko koszty na które jestem narażony w wypadku ich przebicia trochę mnie zniechęcają.. Szytka 'w pytę' to wydatek rzędu conajmniej 100zł. Dętka to jakieś 20zł a opon Michelin Krylion Carbon z tego co słyszałem i przeczytałem nie zjeżdżę zbyt szybko.
Mentlik. Poczekam, zobaczę.
#224
Posted 13 November 2007 - 08:31
APROPO --nie badz dowcipny i nie porównuj szytki za 50 zł do poony za 120 --to nie ta BAJKA .. rób porównania w tej samej CENIE ......... :shock:
#228
Posted 29 November 2007 - 18:59
#229
Posted 29 November 2007 - 19:46
#232
Posted 01 December 2007 - 16:14
Przestudiowałem cały ten temat ,ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż:
Zbliża się zima, trzeba pomyśleć o oponkach typowych na taką pogodę, a więc zastanawiam się nad tymi modelami:
1. Schwalbe Blizzard - jeździłem na Stelvio i dawały rady, sama nazwa "Blizzard" kojarzy się z zimą , bieżnik nawet niezły.
2. Maxxis Detonator - ogólnie to mieszane uczucia, jedni chwalą drudzy plują.
3. Michelin Transworld City - niezły bieżnik ,ale czy coś oprócz tego?
4. Michelin Speedium - ogólnie pochlebne oceny ,ale zastanawiam się czy to odpowiednia oponka na zime.
5. Michelin Orium lub Dynamic. - hmmm?
Kuszą mnie Blizzard ,ale ciężko znaleść opinie na ich temat jak sprawują się w zimowych warunkach. Za to same pochlebne wieści słyszałem na temat Speediumach.
A ,wiec mam problem: Które wybrać?
Na żadnych z podanych modeli nie jeździłem ,więc nie mam porównania.
Proszę o porade
btw. na zime polecacie oponki 25 czy 28?
Czytałem ,ze najlepiej jak najgrubsze, ale nie wiem czy 28 to nie przesada.
#233
Posted 01 December 2007 - 17:33
continental GRAND PRIX 4-SEASON jest na zimę
GRAND PRIX 4-SEASON
Najwyższej klasy opona szosowa na zimowe i mokre warunki >
najlepsze połączenie prędkości, niskiej wagi i działania w deszczowej pogodzie łącznie z doskonałą ochroną przed przebiciem i ochroną boków >
czarny składnik bieżnika "MaxGripSilica" specjalnie opracowany dla przyczepności w mokrych warunkach, niskich temperatur i wydłużenia żywotności bieżnika >
technologia :
trzy warstwy oplotu/ 330 TPI + podwójna ochronna warstwa nylonowa+Duraskin>
cena : 168PLN (wersja zwijana)
rozmiar : 700X23C, 700X25C, 700X28C
waga : zwijane: 220g (700X23C), 230g (700X25C), 250g (700X28C)
ciśnienie zalecane - bar (psi) : 110 (700X23C), 95 (700X25C), 95 (700X28C)
ciśnienie maksymalne - bar (psi) : 120 (700X23C), 120 (700X23C), 115 (700X28C)
#235
Posted 02 December 2007 - 11:07
Zbliża się zima, trzeba pomyśleć o oponkach typowych na taką pogodę:
1. Schwalbe Blizzard - jeździłem na Stelvio i dawały rady, sama nazwa "Blizzard" kojarzy się z zimą , bieżnik nawet niezły.
2. Maxxis Detonator - ogólnie to mieszane uczucia, jedni chwalą drudzy plują.
3. Michelin Transworld City - niezły bieżnik ,ale czy coś oprócz tego?
4. Michelin Speedium - ogólnie pochlebne oceny ,ale zastanawiam się czy to odpowiednia oponka na zime.
5. Michelin Orium lub Dynamic. - hmmm?
btw. na zime polecacie oponki 25 czy 28?
Blizzardów nie znam, Transworld City - to strasznie ciężka trekingowo-miejska guma, Dynamic jest potwornie śliski nawet latem (Orium pewnie też), Speedium nie znam. Ja bym brał Detonatora. Jeśli te starsze modele dostępne w PL są robione z dwóch mieszanek (jak nowe) to to może byc przyzwoita guma pod względem przyczepności. Mieszanki 50-60 są wykorzystywane w oponach zimowych samochodów, więc miękkie. Poza tym cena - za 30-40 zł kupujesz na allegro. Czy 25 czy 28? IMO: Zależy od stanu dróg po których jeździsz zimą. Jak nie jeździsz po krawężnikach, studzienkach i torowiskach tudzież nawierzchniach innych niz beton/asfalt, to 25 w zupełności wystarczy. Poza tym zmieści się w prawie kazdych widełkach, 28 - nie w każdych.
#236
Posted 02 December 2007 - 15:23
#238
Posted 02 December 2007 - 21:10
Gdzie znajde detonatory o szerokosci 25 lub 28?
Najlepiej czarne zwijane...
http://www.allegro.p...ion=1&country=1
Z czarnymi może byc kłopot, z 28 mm też, ale 25 są :-P
#239
Posted 06 January 2008 - 19:10
- wytrzymałość - ex aequo, gdyż w Pro Race po tym dystansie tył został zajechany całkowicie, a Zaffiro były przekładane,
- szybkość - lepsze Pro Race,
- przyczepność - lepsze Zaffiro,
- cena - lepsze Zaffiro
Wnioski wyciągnijcie sami.
Teraz chciałbym zapytać was o opinię nt SCHWALBE BLIZZARD. W calym watku pojawiaja się o nich tylko 2 wpisy, w tym jeden kilka postów wyżej, który krytycznie ocenia grubośc gumy bieżnika. Na pewno więcej was miało kontakt z tą oponą, bo jest dośc przystępna cenowo i ma relatywnie niską wagę. Będe wdzięczny za uwagi.
#240
Posted 06 January 2008 - 19:31