Jakie Kupić Opony?
#2841
Posted 20 November 2014 - 11:04
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2842 Gosc_marvelo_*
Posted 20 November 2014 - 12:53
Podstawowy problem w zimie (oczywiście oprócz zimna) jest taki, że nawet jeśli drogi są dobrze utrzymane i jest generalnie sucho, to przy ujemnej temperaturze (lub nawet trochę powyżej zera) zawsze jest ryzyko trafienia na niewielkie oblodzenie w jakimś miejscu. A często wystarczy tylko skrawek lodu i już leżymy. Jadąc w grupie ryzyko to jest jeszcze większe, bo zasadniczo słabiej wtedy widać nawierzchnię.
Oczywiście jedne opony szosowe będą miały wtedy lepszą przyczepność, a inne gorszą, ale cudów nie ma i moi zdaniem szkoda pieniędzy na jakieś "niby zimowe" opony szosowe.
Dlatego wolę uchodzić za mięczaka, który na szosówce nie jeździ poniżej zera.
#2846
Posted 20 November 2014 - 13:53
Ale jednak tę drogę ''czymś'' posypują -nawet jak tego czegoś nie widać, bo nie zawsze widać.
U nas jest taka droga na Kapelę -górka (droga nr.365 Jg-legnica). Na noc na 100 % zawsze posypywana . Koło południa nast dnia kiedy warunki jak pisałem na drodze tych chemikaliów nie widać ale na pewno wszystkie one nie ''wsiąknęły''.
Jazda po takim czymś na negatywny wpływ na rower (ramę ,opony) ???
#2847
Posted 20 November 2014 - 14:31
"MAMIL"
#2848
Posted 20 November 2014 - 14:32
ja smigam na szosie treningowej cala zime.Generalnie pod warunkiem ze drogi sa odsniezone.Tamta zime bylo calkiem sucho,owszem na drodze byl jakis bialy pyl po wyschenitej soli? ale nie zauwazylem zadnego wplywu na podzespoly w rowerze.Opony tez zwykle szosowe.Jechalo sie jak w lecie.
#2849
Posted 25 November 2014 - 20:30
Na zdjęciu opona tylna, przód wygląda bdb.
Jak na taaak duży przebieg to dziwi mnie też tylko 3-4 nacięcia od szkieł na każdej z opon.
Dodam, że na przestrzeni tych 15 000 km miałem tylko jednego kapcia.
Opona ma 4 lata, pompowana zawsze do dużych ciśnień (8 do 10 atm) i nie ma żadnych bocznych pęknięć.
Co możecie zaproponować, jako zamiennik Rubino, choć muszę przyznać, że chyba zostanę przy nich.
Attached Files
#2851
Posted 26 November 2014 - 17:47
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2852
Posted 26 November 2014 - 17:49
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2853
Posted 26 November 2014 - 17:53
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2854
Posted 26 November 2014 - 18:12
Ogólnie oponki z Refleksem są świetne, choć po zabłoceniu i na mokro bardzo tracą na widoczności (to już typowa cecha Scotchlite'u, ze na mokro świeci znacznie słabiej - trzeba z tym żyć niestety). Mimo to warto rozważyć ten zakup.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2855
Posted 26 November 2014 - 18:22
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2856
Posted 26 November 2014 - 19:31
Czemu tak powszechnie wszyscy piszą, że GP4000SII przeszła tylko zmiany kosmetyczne, podczas gdy stoi to w sprzeczności z informacjami podawanymi przez producenta? Mam na myśli rzeczone "Refined Black Chili Compound" z np. tej grafiki: http://www.bikebug.c...dinfo/gp4000sii
#2857
Posted 26 November 2014 - 19:49
Ciężko mi uwierzyć, że gdyby to był faktycznie nowy i lepszy produkt, nie daliby np. nowego loga albo nie nazwaliby mieszanki np. Black Chili II.
Zresztą... Tak uczciwie: serio wierzysz, że nowe Black Chili byłoby o 29% szybsze?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2858
Posted 26 November 2014 - 20:26
Jasne, że nie wierzę - bo i nie o szybkość jazdy tu się rozchodzi, choć brzmi to pięknie. Takie zapewnienia zwykle mają odniesienie do laboratoryjnie mierzonych parametrów, np. współczynnika oporów toczenia - którego obniżenie o 29% w stosunku do "starej" Black Chili nadal byłoby niezłym wyczynem. Sam już długi czas szykuję się na GP4000S, ale jakoś ponad 300 zł za 2 oponki do roweru nadal wydaje mi się mocno przesadzone - ale pewnie ostatecznie sam przekonam się, czy faktycznie są tyle warte.
#2859
Posted 26 November 2014 - 20:35
Warte
ale jakoś ponad 300 zł za 2 oponki do roweru nadal wydaje mi się mocno przesadzone - ale pewnie ostatecznie sam przekonam się, czy faktycznie są tyle warte.
warte