Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#2841 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 November 2014 - 11:04

I właśnie z tego powodu nie warto jeździć na szosówce zimą ;) To naprawdę żaden wstyd złożyć sobie maksymalnie budżetową maszynkę do katowania przy gorszej pogodzie - na rowerze oblepionym błotem pośniegowym i tak nie widać logosów, a kultura pracy napędu i tak będzie byle jaka ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2842 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 20 November 2014 - 12:53

Podstawowy problem w zimie (oczywiście oprócz zimna) jest taki, że nawet jeśli drogi są dobrze utrzymane i jest generalnie sucho, to przy ujemnej temperaturze (lub nawet trochę powyżej zera) zawsze jest ryzyko trafienia na niewielkie oblodzenie w jakimś miejscu. A często wystarczy tylko skrawek lodu i już leżymy. Jadąc w grupie ryzyko to jest jeszcze większe, bo zasadniczo słabiej wtedy widać nawierzchnię.

Oczywiście jedne opony szosowe będą miały wtedy lepszą przyczepność, a inne gorszą, ale cudów nie ma i moi zdaniem szkoda pieniędzy na jakieś "niby zimowe" opony szosowe. 

Dlatego wolę uchodzić za mięczaka, który na szosówce nie jeździ poniżej zera.   



#2843 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 20 November 2014 - 13:03

Dlatego też cieszę się, że mam przelajowke zamiast szosy i mogę założyć zarówno typowo szosowe 23 czy 25 mm, jak i nawet 37 mm z bieznikiem ;)

#2844 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,112 posts
  • SkądRzeszów

Posted 20 November 2014 - 13:05

Z bieżnikiem, czy bez, 23 mm czy 37 a nawet 185/60, jedna cholera. Na lodzie przyczepność zapewnia tylko jeden typ opon - z kolcami.

Trzepak 

"MAMIL"


#2845 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 20 November 2014 - 13:07

Opon o szerokości szosowe z kolcami nie ma, a takie Marathon Winter 700X35C już są ;)

#2846 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 20 November 2014 - 13:53

A co jak jest taka zima jak w zeszłym roku. Przykładowo w dzień temp. +8 , słoneczko ,na drodze sucho .
Ale jednak tę drogę ''czymś'' posypują -nawet jak tego czegoś nie widać, bo nie zawsze widać.

U nas jest taka droga na Kapelę -górka (droga nr.365 Jg-legnica). Na noc na 100 % zawsze posypywana . Koło południa nast dnia kiedy warunki jak pisałem na drodze tych chemikaliów nie widać ale na pewno wszystkie one nie ''wsiąknęły''.

Jazda po takim czymś na negatywny wpływ na rower (ramę ,opony) ???

#2847 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,112 posts
  • SkądRzeszów

Posted 20 November 2014 - 14:31

To w końcu chlorek sodu, zjadliwe dla rdzewnych metali. Co innego gdyby sypali chlorkiem magnezu. Ten nie ma tak destrukcyjnego wpływu na otoczenie, działa do o wiele niższych temperatur, jest wydajniejszy i dlatego stosowany na lotniskach. Jest też kilkukrotnie droższy dlatego drogi sypie się tym pierwszym przedstawicielem chlorków.

Trzepak 

"MAMIL"


#2848 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 20 November 2014 - 14:32

ja smigam na szosie treningowej cala zime.Generalnie pod warunkiem ze drogi sa odsniezone.Tamta zime bylo calkiem sucho,owszem na drodze byl jakis bialy pyl po wyschenitej soli? ale nie zauwazylem zadnego wplywu na podzespoly w rowerze.Opony tez zwykle szosowe.Jechalo sie jak w lecie.



#2849 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 25 November 2014 - 20:30

Vittoria Rubino przebieg aż 15 000 km i dopiero można się dopatrzyć płótna w tym tylko jednym miejscu na załączonym zdjęciu !
Na zdjęciu opona tylna, przód wygląda bdb.
Jak na taaak duży przebieg to dziwi mnie też tylko 3-4 nacięcia od szkieł na każdej z opon.
Dodam, że na przestrzeni tych 15 000 km miałem tylko jednego kapcia.
Opona ma 4 lata, pompowana zawsze do dużych ciśnień (8 do 10 atm) i nie ma żadnych bocznych pęknięć.

Co możecie zaproponować, jako zamiennik Rubino, choć muszę przyznać, że chyba zostanę przy nich.

Attached Files



#2850 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 26 November 2014 - 11:59

na przód daj sobie diamante 25c dla komfortu, a przednią rubino przerzuć na tył jak jest bdb :)



#2851 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,623 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 November 2014 - 17:47

Pytanko: czym różni się GP 4000s od wersji GP 4000s II? Warto dopłacać do II? Inna sprawa, że II ma większy wybór rozmiarów i pomimo, że 23 jest całkiem komfortowa, to zastanawiam się nad 25, jednak nieco większy balon daje jeszcze więcej komfortu. Wersja Reflex to boczna powierzchnia oblaskowa? Jak to wygląda w praktyce? W końcu z widocznością boczną roweru bez odblasków (ktoś takowe w szosówkach zkłada? ;-) ) najlepiej nie jest...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2852 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 November 2014 - 17:49

Różni się wyłącznie kolorystyką (w tym: opcją z paskiem odblaskowym), wskaźnikiem zużycia bieżnika (zagłębienie w gumie, którego zniknięcie oznacza konieczność wymiany) oraz właśnie wyborem rozmiarów. Poza tym to dokładnie ta sama opona.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2853 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,623 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 November 2014 - 17:53

Dzięki właśnie doklepywałem pytanko o reflex :) jakieś szczegóły może? Bo poważnie się nad tą wersją zastanawiam… A dwie kropki zużycia to miała i wersja pierwsza eski :) I jeszcze tak z ciekawości niezaspokojonej ;-) - wersja przeźroczysta z dętką chyba nie bardzo ma sens, co? :rolleyes:

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2854 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 November 2014 - 18:12

Ona nie jest przezroczysta w tym sensie, że przejrzysta. Po prostu nie ma gumy na bokach, więc ma goły beżowy oplot - wygląda mniej więcej jak klasyczne szytki.

Ogólnie oponki z Refleksem są świetne, choć po zabłoceniu i na mokro bardzo tracą na widoczności (to już typowa cecha Scotchlite'u, ze na mokro świeci znacznie słabiej - trzeba z tym żyć niestety). Mimo to warto rozważyć ten zakup.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2855 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,623 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 November 2014 - 18:22

Super! Dzięki za wyjaśnienie.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2856 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 posts
  • Skąddolnośląskie

Posted 26 November 2014 - 19:31

Czemu tak powszechnie wszyscy piszą, że GP4000SII przeszła tylko zmiany kosmetyczne, podczas gdy stoi to w sprzeczności z informacjami podawanymi przez producenta? Mam na myśli rzeczone "Refined Black Chili Compound" z np. tej grafiki: http://www.bikebug.c...dinfo/gp4000sii



#2857 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 November 2014 - 19:49

Bo samo Conti plącze się w zeznaniach - raz twierdzą, że to nowa mieszanka, a raz, że to po prostu Black Chili.

Ciężko mi uwierzyć, że gdyby to był faktycznie nowy i lepszy produkt, nie daliby np. nowego loga albo nie nazwaliby mieszanki np. Black Chili II.

Zresztą... Tak uczciwie: serio wierzysz, że nowe Black Chili byłoby o 29% szybsze? :D :D

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2858 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 posts
  • Skąddolnośląskie

Posted 26 November 2014 - 20:26

Jasne, że nie wierzę - bo i nie o szybkość jazdy tu się rozchodzi, choć brzmi to pięknie. Takie zapewnienia zwykle mają odniesienie do laboratoryjnie mierzonych parametrów, np. współczynnika oporów toczenia - którego obniżenie o 29% w stosunku do "starej" Black Chili nadal byłoby niezłym wyczynem. Sam już długi czas szykuję się na GP4000S, ale jakoś ponad 300 zł za 2 oponki do roweru nadal wydaje mi się mocno przesadzone - ale pewnie ostatecznie sam przekonam się, czy faktycznie są tyle warte.



#2859 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 26 November 2014 - 20:35

Warte :D

 

 ale jakoś ponad 300 zł za 2 oponki do roweru nadal wydaje mi się mocno przesadzone - ale pewnie ostatecznie sam przekonam się, czy faktycznie są tyle warte.

warte :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#2860 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 02 December 2014 - 09:47

na przód daj sobie diamante 25c dla komfortu, a przednią rubino przerzuć na tył jak jest bdb :)

 

Jak założę 25C  na przód , bardzo będą się różniły koła ?





Reply to this topic