Jakie Kupić Opony?
#4481
Posted 14 January 2021 - 20:38
Może to też trochę zależy od tego jaką partię się trafi.
#4482
Posted 16 January 2021 - 14:50
Też śmigałem na duro hypersonic i teraz chcę zmienić, Ty na co zmieniłeś?Też mam sezon na Duro Hypersonic 23c (które realnie na mojej obręczy mają 26 mm) i są to bardzo wytrzymałe opony. Czasem jakieś szuter się trafił i żadnych przecięć/nacięć itp. Gumy nigdy nie złapałem (przebieg 4 tys.) tył już płaski więc szukam kompletu na nowy sezon.
Jako że coś troszkę szerszego chciałem (28C) zastanawiam się nad:
1.Duro Hypersonic 28c (jeżeli rozmiar idzie proporcjonalnie to wyjdzie dużo ponad 30 mm przy wadze 250 gram)
2.Challenge Paris-Roubaix RACE 27c (waga producenta 240, gdzieś znalazłem że realna waga 260)
3.Veloflex Corsa 28x700 SPS (waga producenta 230)
4.Bontrager R3 Hard-Case Lite 28c (waga producenta 230)
5.Schwalbe One Evo OS 28c( waga około 240)
Na szosie jeżdżę od 3 lat, oprócz Duro jeździłem jeszcze na Conti ultra sport 23c drut więc porównania nie mam.
Opona ma być odporna na przebicia i w tym przedziale wagowym (do 250 gram) pod dętkę.
Komplet Duro to jedna lepsza opona. Kusi żeby wyłożyć trochę więcej na opony i "poczuć różnicę"
Jak deszcz to szosy nie wyciągam, chyba że gdzieś złapie po drodze to powrót w deszczu. Nie ścigam się, ale KOMy czasem lubię zaatakować. Jakieś sugestie?
#4483
Posted 21 January 2021 - 14:16
Może się komuś przyda opinia o Vittorii pod przełaj/gravel.
Użytkuję 2 komplety: Terreno Dry 33c oraz Terreno Mix 38c. Pierwsze w zestawieniu to wg mnie fenomenalne opony, latam tym po lekkim szutrze i kiepskich asfaltach, ale i drogach leśnych. Zero przebić pięknie się układają (obręcz DT swiss R460db) wyposażone w dętkę Conti. Po roku użytkowania ZERO przebić, małe zużycie, bardzo dobre trzymanie na mokrym asfalcie, w lekkim błocie też ok jeśli pod spodem jest twardsza nawierzchnia. Drugie zaś czyli Terreno Mix: niestety, cięzkie realna waga 500 gr, bardzo trudne do założenia (ciasne) i co najgorsze, zawsze biją i w pionie i poziomie, czasem na zjeździe po asfalcie aż całym rowerem buja góra dół, tragedia. Kilka razy to zdejmowałem/zakładałem ponownie na płynie do mycia naczyń itd, zawsze gdzieś bije. Do tego na grubym szutrze już dwa przebicia na 6 wyjazdów. Jedyny plus to w dużym błocie fajne oczyszczanie i trakcja. Użytkuję z Vittori Rubino i Zaffiro i to super gumy na asfalt, ale z gravelowych od siebie polecę tylko Terreno Dry w rozmiarze 33c. Pozdr
bart miro
#4484
Posted 21 January 2021 - 15:07
Ten mix mi właśnie też 2 razy strzelił i nie uszczelnił, ale to trochę moja wina, przebicie na bocznej ściankach, na dużych kamieniach.....
WET z tyłu szybko zniknęła.
Następna na tył będzie chyba X-ONE 33c Evo.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
#4485
Posted 22 January 2021 - 23:39
Wpadły mi w oko takie opony , ktoś użytkował i coś powie o nich więcej?
TUFO Comtura Aero 700x25 około 215g
TUFO Comtura Duo 700x25 około 225g w obu przypadkach oplot 120/240 tpi
#4486
Posted 23 January 2021 - 17:06
Tymczasem demontaż opony zajął z 3 minuty, lekko podważyć łyżka wystarczyło.
Po 7 miesiącach nadal w środku było trochę mleczka, gluty zostały tylko na opinie, więc czyszczenie taśmy odpadło.
Założenie nowej zajęło z 15 minut. Głównie dlatego, że ekscytacja tym jak lekko szło sprawiła, że założyłem złą stroną. 😅
Także dwa razy w 15 min.
Potrzebne były dwie łyżki i trytytka.
Najciekawsze, że udało się osadzić pompką stacjonarną, a już się nastawiałem na konstruowanie baniaka żeby strzelić.
Nabiłem 7 bar i zobaczę jak szybko będzie uciekało bez mleczka.
- artho likes this
#4487
Posted 05 February 2021 - 14:07
Witam! Potrzebuję pomocy w doborze opon i liczę, ze tutaj znajdę odpowiedź. Ujeżdżam bardzo amatorsko Scott'a Speedstera 50FB, zakupionego jako używkę w tamtym roku. Przeleciałem nim jakieś 2k km i przyszedł czas na wymianę ogumienia. Opony na nim założone to Conti Grand Prix 5000 700x25C już mocno zużyte. Jeździłem też na Specialized Turbo Pro 700x23C, ale do rzeczy. Asfaltowe drogi w mojej okolicy są, że tak powiem, jakie są, zdarza mi się też czasami (oczywiście rzadko) zjechać z szosy. Na 25 jeździ mi się bardziej komfortowo niż na 23 i tu moje pytanie, czy wcisnę do swojego sprzętu jakąś oponę 700x28? W ramie wydaję się, ze miejsca jest wystarczająco, natomiast widelec (carbonowy Cervelo, nie znam modelu) wydaje się dość ciasny. Czy opona 25, a 28 znacznie różnią się (przede wszystkim w wysokości)? jeśli tak, to jaka opona 700x25 będzie najlepsza pod względem wytrzymałości i komfortu (niekoniecznie osiągów) gdy czasami będę musiał przelecieć utwardzoną polną drogą? Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
#4489
Posted 17 February 2021 - 21:44
Zmierzysz to będziesz wiedział czy wejdą. Odnośnie opon- Challenge Paris-Rubaiks to doskonałe opony jak dla mnie najlepsze jakie miałem, z tym,że na kołach Ultegra 6600 mają ponad 28mm i balon też dość. Mam wprawdzie nie RACE tylko podstawowy model, ale noszenie i komfort super. Ponieważ po wypadku i dwóch operacjach nogi na szosówkę już niestety nie wsiądę, to mam na zbyciu takie oponki i trochę gratów. Można pytać na prive. pozdr
- artho likes this
#4490
Posted 21 February 2021 - 16:43
Niestety czym wiecej czytam tym staję się głupszy i robię sobie metlik w głowie .
Byłem już zdecydowany na zakup opon w rozmiarze 700x25 Tufo Comtura Duo , potem wpadły mi w oko opony Vloflex Corsa EVO .
Mam też opcję zakupu w podobnej cenie Pirelli P0 Velo . Która z tych opon bedzie najbardziej uniwersalna . W 99% bedzie jazda po suchym, opony bedą pod dętki , na mleko się jednak nie zdecydowałem . Proszę o podpowiedź
#4491
Posted 21 February 2021 - 16:43
Niestety czym wiecej czytam tym staję się głupszy i robię sobie metlik w głowie .
Byłem już zdecydowany na zakup opon w rozmiarze 700x25 Tufo Comtura Duo , potem wpadły mi w oko opony Vloflex Corsa EVO .
Mam też opcję zakupu w podobnej cenie Pirelli P0 Velo . Która z tych opon bedzie najbardziej uniwersalna . W 99% bedzie jazda po suchym, opony bedą pod dętki , na mleko się jednak nie zdecydowałem . Proszę o podpowiedź
#4493
Posted 23 February 2021 - 22:16
Widocznie nie jeździłeś na Veloflex. Nie każda ich opona jest TLE, tak samo Pirelli, a te zwykłe nie są specjalnie trudne do założenia. Ujeżdżam Veloflex Corsa w rozmiarach 25 i 28 mm i poza pierwszym montażem są łatwe do zakładania. Obywa się bez użycia łyżek itp.Jeździłem na comtura duo i nie mam tym oponom nic do zarzucenia. Jeśli mają być dętki to właśnie je bym wybrał. Zarówno pirelli jak i veloflex to TLR, będziesz się męczył przy zakładaniu.....
- Robert74 likes this
#4495
Posted 28 March 2021 - 21:58
Posiadam 700x25c schwalbe Lugano II,i nie powiem są w miarę szybkie, dobrze sie kleją ale tylko podczas jazdy na bdb asfalcie, kiedy nadchodzi polska jakość dróg zaczyna się problem, opony staja się niestabilne, mam wrażenie że gorzej się hamuje, komfort jazdy ...no cóż taki se. Do czego piję, otóż mam miejsce na 700x32c, szukam sprawdzonej opony która zniesie gorsze drogi, mieszkam w górach, jest slisko stromo, dziurawo I pełno piachu i kamyków...Życia nie oszukam, to szosa, jednak może znajdzie sie jakis model co bedzie bardziej tolerancyjny i wytrzymalszy do 200zl przod tyl ?
#4496
Posted 28 March 2021 - 21:58
Posiadam 700x25c schwalbe Lugano II,i nie powiem są w miarę szybkie, dobrze sie kleją ale tylko podczas jazdy na bdb asfalcie, kiedy nadchodzi polska jakość dróg zaczyna się problem, opony staja się niestabilne, mam wrażenie że gorzej się hamuje, komfort jazdy ...no cóż taki se. Do czego piję, otóż mam miejsce na 700x32c, szukam sprawdzonej opony która zniesie gorsze drogi, mieszkam w górach, jest slisko stromo, dziurawo I pełno piachu i kamyków...Życia nie oszukam, to szosa, jednak może znajdzie sie jakis model co bedzie bardziej tolerancyjny i wytrzymalszy do 200zl przod tyl ?
#4497
Posted 28 March 2021 - 23:52
Witam,
Posiadam 700x25c schwalbe Lugano II,i nie powiem są w miarę szybkie, dobrze sie kleją ale tylko podczas jazdy na bdb asfalcie, kiedy nadchodzi polska jakość dróg zaczyna się problem, opony staja się niestabilne, mam wrażenie że gorzej się hamuje, komfort jazdy ...no cóż taki se. Do czego piję, otóż mam miejsce na 700x32c, szukam sprawdzonej opony która zniesie gorsze drogi, mieszkam w górach, jest slisko stromo, dziurawo I pełno piachu i kamyków...Życia nie oszukam, to szosa, jednak może znajdzie sie jakis model co bedzie bardziej tolerancyjny i wytrzymalszy do 200zl przod tyl ?
Osobistych doświadczeń nie mam, ale możesz zerknąć na continentale contact speed. Nie jest to typowo szosowa oponka, ale jeśli jest naprawdę aż tak źle z jakością nawierzchni u ciebie, to może się nada.
Z tego co pamiętam to od kol treningowych urwałem prawie kilogram
Standardowo miał tam jakieś klocki od krossa, teraz są Dura Ace c24, dętki tubolito 49g i opony Pirelli
Ale u syna nie ma już ci zrzucać z brzucha bo go nie ma więc zrzucamy z roweru
Czy to Kross vento 3.0? Orientujesz się może czy zmieści się w nim opona 28c?
#4500
Posted 29 March 2021 - 09:20
kross twierdzi, że od rocznika 2019 wchodzą
Dziwne żeby nie wchodziły, jak od tego rocznika zaczęli fabrycznie wkładać opony 28c ale mój jest z 2016, wiesz jak tutaj ma się sprawa?
Jeszcze kwestia jaka obręcz i opona.
GP4000 28 miała u mnie 30.5mm na obręczy 17C.
obręcz 17 mm , co do opony to dobre pytanie. Myślałem nad Continental Grand Prix, Ultra Sport III, albo coś od Bontragera, żeby w razie problemów z zmieszczeniem opony 28c, zwrócić i wziąć 25c. Np. Bontrager R2. Przy okazji, może coś doradzicie? Zależy mi głównie na przyczepności na suchym i odporności na przebicie. W dalszej kolejności waga i żywotność, bo kręcę raczej nie wiele kilometrów. Budżet do około 100zł/szt.