Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#4521 duperelle

duperelle
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 28 April 2021 - 09:20

Senninho piszesz o wersji z drutem czy zwijanych? W oko wpadły mi jeszcze Michelin Lithion 3. Nie są chyba z byt popularne, ale parametry na papierze i recenzje maja całkiem spoko. 



#4522 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,986 posts
  • SkądWrocław

Posted 28 April 2021 - 09:27

Też polecam Ultra Sport zwijane. Korzystałem z dwójek i były super, więc trójki pewnie są jeszcze lekko udoskonalone. Jeździłem na nich z dętkami Race Light.

 

Po przesiadce na topowe Grand Prixy 5000 w połączeniu z dętkami Supersonic, najlżejszymi w ofercie Conti, nie odczułem absolutnie żadnej różnicy w żadnym mitycznym oporze toczenia, ani w przyczepności. A wg marketingowego bullshitu różnica powinna być kolosalna. Nie było żadnej. 



#4523 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 28 April 2021 - 10:26

Też polecam Ultra Sport zwijane. Korzystałem z dwójek i były super, więc trójki pewnie są jeszcze lekko udoskonalone. Jeździłem na nich z dętkami Race Light.

Po przesiadce na topowe Grand Prixy 5000 w połączeniu z dętkami Supersonic, najlżejszymi w ofercie Conti, nie odczułem absolutnie żadnej różnicy w żadnym mitycznym oporze toczenia, ani w przyczepności. A wg marketingowego bullshitu różnica powinna być kolosalna. Nie było żadnej.

Bo Ultra Sporty mają bardzo niskie opory toczenia w porównaniu do innych budżetowych gumek. A na płaskim większą waga pomaga trzymać prędkość.

Oczywiście zwijanie.
Jeździłem na Lithionach 1, 2 i Duro Hypersonic, Pro 4 Endurance na kołach treningowych i odczucia z jazdy, przyczepność i zdecydowanie na plus przy Conti.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#4524 duperelle

duperelle
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 28 April 2021 - 10:39

Sorki nie rozumiem, znaczy się Conti lepsze, czy gorsze? Jak wygląda kwestia odporności na przebicia Ultra Sportów, czy brak wkładki rzeczywiście robi dużą różnicę?



#4525 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,986 posts
  • SkądWrocław

Posted 28 April 2021 - 10:46

W Ultra Sportach bez problemu z odpornością. Są tak odporne jak każde inne opony. Równie dobrze mogłem mieć farta i nie trafić na żadne ostre elementy. U mnie guma zazwyczaj jakoś raz w sezonie. W tym jeszcze nie złapałem. W poprzednim dwa razy, ale właśnie na Grand Prixach i oczywiście ich nie winię, bo po prostu trafiłem na jakieś powykręcane gwoździe. 



#4526 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 28 April 2021 - 10:47

Nie wiem jak z odpornością na przebicia bo nie udało mi się jeszcze złapać kapcia. Po prostu kup je i nie trać czasu na analizy przy tym budżecie. Nie znajdziesz wielu lepszych gum za te kasę a sporo gorszych się trafi.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • mikroos likes this

#4527 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 April 2021 - 11:27

No to namieszaliście z wyborem :) Kończą mi się gp4000 i myślałem o gp5000 lub pirelli pzero. Ale może kupić ultrasport i po sezonie bez żalu wymienić sobie na nowe? Co nowa guma, to nowa guma, szkoda zdrowia/sprzętu przy potencjalnym szlifie. Tak obecnie wygląda tył:

a70dd8543bc2ab7f0934c8c68aa5ad33.jpg


Jak wygląda realna szerokość ultrasportów 28c na nowoczesnej obręczy? GP4000 w rozmiarze 25 mają realnie ok 27.5mm i taką szerokość chciałem utrzymać.

#4528 Rogal225

Rogal225
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 28 April 2021 - 18:34

Co do ultrasportów III i mojego pytania o 28c w kross vento 3.0 2016 bo może ktoś też będzie miał podobny problem - producent twierdzi, że w widelec maksymalnie wchodzą oponki do 27 mm więc nie ryzykowałem i wziąłem rzeczone ultrasporty III 25c. Wielkiego porównania nie mam, ale wydają się lepsze od starych schwalbe durano.



#4529 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 posts

Posted 29 April 2021 - 04:30

Miałem kiedyś ultra sport II i fajnie mi się jeździło ale ściana boczna była słaba w dwójkach, kiedyś na jednej przejażdżce  wpadłem w dziurę na asfalcie, rozcięło mi oponę z boku, zorientowałem się w domu o uszkodzeniu, dętka wyszła przez to rozcięcie, opona do wyrzucenia, druga opona w rowerze maxxis detonator miała tylko wyraźny ślad kolizji opony z uszkodzonym asfaltem



#4530 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 posts
  • SkądBiałystok

Posted 29 April 2021 - 10:12

Ja znowu przejechałem na  Ultrasportach I , II  wiele kilometrów, nie narzekałem na przebicia, ścieralność.

Potem kupiłem GrandSporty, i muszę powiedzieć, że wyraźnie zmniejszyła się częstotliwość przebić, miałem je założone na tył, zjeździłem 2 sztuki, i naprawdę czuć różnicę, jeżeli chodzi o ten aspekt.

 



#4531 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 May 2021 - 00:31

No to namieszaliście z wyborem :) Kończą mi się gp4000 i myślałem o gp5000 lub pirelli pzero. Ale może kupić ultrasport i po sezonie bez żalu wymienić sobie na nowe? Co nowa guma, to nowa guma, szkoda zdrowia/sprzętu przy potencjalnym szlifie. Tak obecnie wygląda tył:

a70dd8543bc2ab7f0934c8c68aa5ad33.jpg


Jak wygląda realna szerokość ultrasportów 28c na nowoczesnej obręczy? GP4000 w rozmiarze 25 mają realnie ok 27.5mm i taką szerokość chciałem utrzymać.

Może Ci to coś pomoże 25ultrasportow ma 26, a gp4000 25 ma właśnie 27. Conti zawsze mają więcej niż producent deklaruje. Od paru lat większość producentów tak robi, by lepiej wypadać w testach oporów, tylko potem balony nie takie ;) 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#4532 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 01 May 2021 - 07:40

Wiele zależy od obręczy.

Nie zapisywałem sobie info jak robiłem małe porównanie na GP4000, ale przy schwalbe pro one 28c to wygląda przykładowo tak:

- na Mavicach Aksium Disc (wewnętrznie 17mm) miały 28 mm

- na DT R460 (wewnętrznie 18mm) mają 30 mm

 

GP4000 28c na tych R460 miały jakieś 31 mm

Na GP5000 już mniej, jakieś 29 mm. 



#4533 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 01 May 2021 - 09:59

Na ten sezon założyłem GP 5000 bo w rozmiarze 28 układają się naprawdę ładnie, niewiele ponad 28. Obręcz 28/22.


  • artho likes this

#4534 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 01 May 2021 - 14:09

5000 są wyraźnie węższe od 4000.

Tak wyglądały 4000 25 mm na obręczy 21 mm: 

 

c1081a565e563f25med.jpg



#4535 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 May 2021 - 14:46

To że 5000 muszę kupić 28c żeby mieć tą samą szerokość co przy 4000 25c to wiem :) Pytałem jak się ma katalogowa szerokość najnowszych ultrasport do rzeczywistości.

#4536 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 01 May 2021 - 16:50

Dla  porównania Goodyear Eagle F1 28 mm na obręczach 21 mm mają 29,30 - 29,50 mm.



#4537 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 02 May 2021 - 16:34

Pewnie było, ale teraz tego na bank nie znajdę. 

Dla mojej jakieś przyzwoite, ale tańsze opony. 25-28 mm. Podpasował Jej Fuji, a tam Schwalbe Pro One po jednym sezonie, to się będę bał o Nią. Coś w przedziale 100-150 się znajdzie? Bo wyżej, to już i Schwalbe i Continentale się znajdzie. 



#4538 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 02 May 2021 - 17:20

"100-150" to za jedną oponę czy dwie?



#4539 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 02 May 2021 - 21:54

Za sztukę oczywiście. 



#4540 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,898 posts

Posted 02 May 2021 - 22:05

W sumie skoro lubicie Schwalbe Pro One to 23c i 28c są w Centrumrowerowe na promce po 169zł:

https://www.centrumr...95/?v_Id=137703

 

Wiem, że nieco ponad budżet, ale może warto. Chyba na Allegro mi mignęły też jeszcze odrębinę taniej.


  • Bzyk likes this



Reply to this topic