Jakie Kupić Opony?
Started By
deschek
, 03 Jul 2006 13:56
4760 replies to this topic
#482 Gosc_Stas_*
Posted 28 October 2008 - 14:24
Koncze przygotowanie roweru zimowego do sezonu. Widze po biezniku tynej opony, ze powinienem pomyslec o nowej (nowych) oponach. Z racji uzywania tego roweru w trudnych warunkach zimowych, che kupic cos taniego.
Co sadzicie o tym: http://www.allegro.p...0_23_szosa.html
Wiem, że to nic specjalnego, ale czy nie bubel ?
Stas
Co sadzicie o tym: http://www.allegro.p...0_23_szosa.html
Wiem, że to nic specjalnego, ale czy nie bubel ?
Stas
#488
Posted 02 November 2008 - 11:39
Może tego na zdjęciu nie widać ale rozcięcie sięga wkładki antyprzebiciowej. Rozumiem , że łatka ma być naklejona od wewątrz ale jakoś nie jestem do tego przekonany. Z drugiej strony oponę mogę wykorzystać na rolkę lub dać na tył do OK i poćwiczyć skidy.takie rozcięcie możesz spokojnie podkleić cieńką łatką i dalej jeżdzić . wypraktykowane. pozdr
#491
Posted 06 November 2008 - 17:02
http://www.allegro.p..._23c_60tpi.html
co powiecie o tej oponie? stosunek ceny do wagi mysle niezły, ktos wie cos wiecej?
co powiecie o tej oponie? stosunek ceny do wagi mysle niezły, ktos wie cos wiecej?
#495 Gosc_Stas_*
Posted 06 November 2008 - 21:24
Kup pewniaka, czyli czarną Maxxis Detonator.
Pewniak ? Chyba tak. Jest najpopularniejszą obecnie oponą ... i nie jest to droga opona. Chciaż w wersji tez najpopularniejszej czyli 23C jest lekko "baloniasta". Ale to może byc moje przyzwyczajenie do 20C. Z reguly jezdze na 20.
Stas
[ Dodano: 2008-11-06, 21:35 ]
Przy okazji zakupilem i zakladalem ostanio detki Maxxis Light 66 g. Czy ktos ma doswiadczenie w tej kwestii ? Jak wyglada sytuacja z odpornoscia na przebicie z powodu na przyklad przetarcia ... itd.
Stas
#496
Posted 06 November 2008 - 22:22
Ludzie jeżdzą na takich dętkach, na Fly Weight po dwa sezony i nic sie nie dzieje, a niektórzy twierdzą "nigdy więcej lekkich dętek" z jakiegoś powodu.
Opony treningowe są cięższe - trwalsze), mają większą objętość (zapewniają większy komfort). Michelin Megamium jest bardziej płaska od Detonatora.
Opony treningowe są cięższe - trwalsze), mają większą objętość (zapewniają większy komfort). Michelin Megamium jest bardziej płaska od Detonatora.
#499
Posted 10 November 2008 - 10:57
Cześć.
Podzielę sie swoim poglądem co do Opon Maxisa: Detonatory (zwijane), czarne.
Przejechałem na nich 4000 km jak do tej pory w różnych warunkach, po typowy polskich drogach czyli raz asfalt w pełnym słowa znaczeniu raz 'nie wiadomo co'. W deszczu i na gorącym od słońca asfalcie. Wnioski:
Żadnego przebicia (dętki Michelin), żadnych pęknięć, bieżnik w bdb stanie. Hamowanie skuteczne na SUCHYM, trakcja na suchych zakrętach również wzorowa. Na wilgotnej nawierzchni tylne koło zamiata jak na lodzie, przód odpowiednio dozowany daje rade ale też nie pozwala na chwilę dekoncentracji. Na mokrych zakrętach szlifu nie zaliczyłem ale kilka razy 'dupka' uciekła wyczuwalnie i lepiej się na nich nie składać na takowych wilgotnych fragmentach nawierzchni.
MAM TEŻ PYTANIE : Planuję zakup na zimę opon PRZEŁAJOWYCH 700 x 23 C i zastanawiam sie czy zda to egazmin przy standardowej szosówce (Merida Road 880) czy hamulce bądź widelec nie jest do takiego bieżnika przystosowany????
Podzielę sie swoim poglądem co do Opon Maxisa: Detonatory (zwijane), czarne.
Przejechałem na nich 4000 km jak do tej pory w różnych warunkach, po typowy polskich drogach czyli raz asfalt w pełnym słowa znaczeniu raz 'nie wiadomo co'. W deszczu i na gorącym od słońca asfalcie. Wnioski:
Żadnego przebicia (dętki Michelin), żadnych pęknięć, bieżnik w bdb stanie. Hamowanie skuteczne na SUCHYM, trakcja na suchych zakrętach również wzorowa. Na wilgotnej nawierzchni tylne koło zamiata jak na lodzie, przód odpowiednio dozowany daje rade ale też nie pozwala na chwilę dekoncentracji. Na mokrych zakrętach szlifu nie zaliczyłem ale kilka razy 'dupka' uciekła wyczuwalnie i lepiej się na nich nie składać na takowych wilgotnych fragmentach nawierzchni.
MAM TEŻ PYTANIE : Planuję zakup na zimę opon PRZEŁAJOWYCH 700 x 23 C i zastanawiam sie czy zda to egazmin przy standardowej szosówce (Merida Road 880) czy hamulce bądź widelec nie jest do takiego bieżnika przystosowany????
#500
Posted 10 November 2008 - 21:20
Planuję zakup na zimę opon PRZEŁAJOWYCH 700 x 23 C i zastanawiam sie czy zda to egazmin przy standardowej szosówce (Merida Road 880) czy hamulce bądź widelec nie jest do takiego bieżnika przystosowany????
Od Merid są tu specjaliści, więc do nich należy odpowiedź 8-) A od siebie dodam:
- rozumiem, że się "zczeszczyłeś" i ma być 32 a nie 23 mm?
- zwykle do standardowej nowoczesnej ramy szosowej wchodzi każda guma 25 mm i niskie 28 mm. Z 32 mm może być kłopot. Niestety. Zazwyczaj też, hamulec nie jest przeszkodą w ponadwymiarowej gumie (poza kłopotem w zdejmowaniu koła), a sam widelec (czy przedni, czy tylny). Jeśli masz zainstalowane opony 23 mm, warto zmierzyć prześwit nad gumą. Jeśli masz 3-4 mm, to każde 28 mm, a i pewnie i 30 mm wejdzie. Ale czy 32 mm - wątpię. Należy też pamiętać, że deklarowany rozmiar opony to rozmiar nominalny; rzeczywiste rozmiary gum (i szerokość i wysokość) są różne. Miałem niskie 23-ki, a teraz mam wysokie może 1-2 mm niższe niż poprzednie 28-ki (Conti Sport1000) standardowe gumy 23 mm (Conti GP3000).
- najlepiej, jeśli zdobędziesz koło/założysz oponę jaką chcesz mieć na zimę i sprawdzisz. To najpewniejsze z wszystkiego.
- nie uważaj, że klasyczna guma krosowa będzie bardziej przyczepna od szosowej na twardym. Opony projektowane na błoto z solidnymi występami są ze sztywnych twardych mieszanek (żeby się za bardzo nie odkształcały). Na twardym dochodzi do tego zmniejszona powierzchnia przylegania. IMO: najlepsze na zimowe asfalty są zimowe laczki typu Conti 4Season w powiększonym rozmiarze - np. 25 mm. No, chyba że myślisz rzeczywiście o krosie, czyli o miękkich nawierzchniach...