Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#481 janie

janie
  • Użytkownik
  • 2 posts
  • SkądKrakow

Posted 26 October 2008 - 22:55

Dzieki SN, no wlasnie o Continentalu myslalem i waham sie, bo widze, ze on moze nie wystarczyc. Mysle, ze przydaloby sie cos z bardziej przelajowym bieznikiem? No ale nic, dzieki.

#482 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 28 October 2008 - 14:24

Koncze przygotowanie roweru zimowego do sezonu. Widze po biezniku tynej opony, ze powinienem pomyslec o nowej (nowych) oponach. Z racji uzywania tego roweru w trudnych warunkach zimowych, che kupic cos taniego.
Co sadzicie o tym: http://www.allegro.p...0_23_szosa.html
Wiem, że to nic specjalnego, ale czy nie bubel ?

Stas

#483 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 28 October 2008 - 19:03

W porządku, w zimówce tak naprawdę nie ma znaczenia jaki będzie laczek. Im większy kaban tym lepiej ;-)

#484 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 28 October 2008 - 19:28

Jeszcze mozesz rozwazyc schwalbe lugano, sa w podobnej cenie a nie sa takie zle

#485 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 01 November 2008 - 15:22

Podczas inspekcji ogumienia w OK znalazłem to:
Dołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafika
Gumy Michelin Krylion Carbon , luft trzyma ale dla pewności opone zmieniłem.

#486 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 01 November 2008 - 21:16

takie rozcięcie możesz spokojnie podkleić cieńką łatką i dalej jeżdzić . wypraktykowane. pozdr

#487 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 01 November 2008 - 21:26

takich rozciec mam przynajmniej kilka :-)
nie ma sie czego obawiac

#488 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 02 November 2008 - 11:39

takie rozcięcie możesz spokojnie podkleić cieńką łatką i dalej jeżdzić . wypraktykowane. pozdr

Może tego na zdjęciu nie widać ale rozcięcie sięga wkładki antyprzebiciowej. Rozumiem , że łatka ma być naklejona od wewątrz ale jakoś nie jestem do tego przekonany. Z drugiej strony oponę mogę wykorzystać na rolkę lub dać na tył do OK i poćwiczyć skidy.

#489 Sid

Sid
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • Skądsiemianowice

Posted 03 November 2008 - 11:50

daje rade mam 2 rozcięcie i 1 przebicie -wydłubałem prawie 2mm szkielko
jedno rozciecie terz do wkładki podkleiłem łatką , a na zewnątrz butapenem mam ok80km i trzyma

#490 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 03 November 2008 - 22:54

Wyjątkowo źle trafiłeś, że przebileś Cryliona. To zdecydowanie najbardziej odporna na przebicia guma, bardzo elastyczna mieszanka.

#491 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 06 November 2008 - 17:02

http://www.allegro.p..._23c_60tpi.html

co powiecie o tej oponie? stosunek ceny do wagi mysle niezły, ktos wie cos wiecej?

#492 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 06 November 2008 - 21:01

Wygląda całkiem przyzwoicie. No i 60TPI. Mocny oplot. Powinna byc okey i nie jest droga.

Stas

#493 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 November 2008 - 21:15

Kup pewniaka, czyli czarną Maxxis Detonator.

#494 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 06 November 2008 - 21:19

czemu pewniaka? trzeba przecierac szlaki panowie, a nie ciągle utartymi zapylac, a chcialem sie spytac, czy nie ma jakiejś poprostu rażącej wady, jesli nie, to je biore, ale wolalem sie jednak spytac, moze ktos ma.

#495 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 06 November 2008 - 21:24

Kup pewniaka, czyli czarną Maxxis Detonator.


Pewniak ? Chyba tak. Jest najpopularniejszą obecnie oponą ... i nie jest to droga opona. Chciaż w wersji tez najpopularniejszej czyli 23C jest lekko "baloniasta". Ale to może byc moje przyzwyczajenie do 20C. Z reguly jezdze na 20.

Stas

[ Dodano: 2008-11-06, 21:35 ]
Przy okazji zakupilem i zakladalem ostanio detki Maxxis Light 66 g. Czy ktos ma doswiadczenie w tej kwestii ? Jak wyglada sytuacja z odpornoscia na przebicie z powodu na przyklad przetarcia ... itd.

Stas

#496 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 November 2008 - 22:22

Ludzie jeżdzą na takich dętkach, na Fly Weight po dwa sezony i nic sie nie dzieje, a niektórzy twierdzą "nigdy więcej lekkich dętek" z jakiegoś powodu.
Opony treningowe są cięższe - trwalsze), mają większą objętość (zapewniają większy komfort). Michelin Megamium jest bardziej płaska od Detonatora.

#497 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 November 2008 - 23:16

zrobiłem 4k km na flyweightach i żadnej gumy nie złapałem, a po różnych drogach jeździłem, przed każdym wyjściem biłem ~8.5atm

#498 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 09 November 2008 - 16:58

ja miałem takie dwie dętki. niestety po kilku wyjazdach poszły w strzępy przy pompowaniu. pozdr

#499 satyr

satyr
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądNałęczów

Posted 10 November 2008 - 10:57

Cześć.

Podzielę sie swoim poglądem co do Opon Maxisa: Detonatory (zwijane), czarne.
Przejechałem na nich 4000 km jak do tej pory w różnych warunkach, po typowy polskich drogach czyli raz asfalt w pełnym słowa znaczeniu raz 'nie wiadomo co'. W deszczu i na gorącym od słońca asfalcie. Wnioski:
Żadnego przebicia (dętki Michelin), żadnych pęknięć, bieżnik w bdb stanie. Hamowanie skuteczne na SUCHYM, trakcja na suchych zakrętach również wzorowa. Na wilgotnej nawierzchni tylne koło zamiata jak na lodzie, przód odpowiednio dozowany daje rade ale też nie pozwala na chwilę dekoncentracji. Na mokrych zakrętach szlifu nie zaliczyłem ale kilka razy 'dupka' uciekła wyczuwalnie i lepiej się na nich nie składać na takowych wilgotnych fragmentach nawierzchni.


MAM TEŻ PYTANIE : Planuję zakup na zimę opon PRZEŁAJOWYCH 700 x 23 C i zastanawiam sie czy zda to egazmin przy standardowej szosówce (Merida Road 880) czy hamulce bądź widelec nie jest do takiego bieżnika przystosowany????

#500 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 10 November 2008 - 21:20

Planuję zakup na zimę opon PRZEŁAJOWYCH 700 x 23 C i zastanawiam sie czy zda to egazmin przy standardowej szosówce (Merida Road 880) czy hamulce bądź widelec nie jest do takiego bieżnika przystosowany????


Od Merid są tu specjaliści, więc do nich należy odpowiedź 8-) A od siebie dodam:
- rozumiem, że się "zczeszczyłeś" i ma być 32 a nie 23 mm?
- zwykle do standardowej nowoczesnej ramy szosowej wchodzi każda guma 25 mm i niskie 28 mm. Z 32 mm może być kłopot. Niestety. Zazwyczaj też, hamulec nie jest przeszkodą w ponadwymiarowej gumie (poza kłopotem w zdejmowaniu koła), a sam widelec (czy przedni, czy tylny). Jeśli masz zainstalowane opony 23 mm, warto zmierzyć prześwit nad gumą. Jeśli masz 3-4 mm, to każde 28 mm, a i pewnie i 30 mm wejdzie. Ale czy 32 mm - wątpię. Należy też pamiętać, że deklarowany rozmiar opony to rozmiar nominalny; rzeczywiste rozmiary gum (i szerokość i wysokość) są różne. Miałem niskie 23-ki, a teraz mam wysokie może 1-2 mm niższe niż poprzednie 28-ki (Conti Sport1000) standardowe gumy 23 mm (Conti GP3000).
- najlepiej, jeśli zdobędziesz koło/założysz oponę jaką chcesz mieć na zimę i sprawdzisz. To najpewniejsze z wszystkiego.
- nie uważaj, że klasyczna guma krosowa będzie bardziej przyczepna od szosowej na twardym. Opony projektowane na błoto z solidnymi występami są ze sztywnych twardych mieszanek (żeby się za bardzo nie odkształcały). Na twardym dochodzi do tego zmniejszona powierzchnia przylegania. IMO: najlepsze na zimowe asfalty są zimowe laczki typu Conti 4Season w powiększonym rozmiarze - np. 25 mm. No, chyba że myślisz rzeczywiście o krosie, czyli o miękkich nawierzchniach...



Reply to this topic