Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#661 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 09 czerwiec 2009 - 19:20

Jak uważacie można jeździć z nieprzyklejoną szytką??


Nie. Pomimo tego, że wchodzi cholernie ciężko na felgę to kiedy ją napompujesz bardzo lekko schodzi pod większym obciążeniem (np w zakręcie) - gdzieś widziałem nawet zdjęcie jak na którymś z wyścigów taka spadająca z obręczy szytka spowodowała wypadek.
Poza tym szytka musi być ustawiona idealnie wzdłuż rowka felgi, ale też wentyl musi być prosto, inaczej zrobi Ci się garb i koło będzie biło, w ekstremalnych przypadkach (tak jak moja Gommitalia) - rąbnie Ci z boku.
Po trzecie - w razie złapania flaka mając szytkę możesz jeszcze pojechać jakiś kawałek, ale jeśli nie będzie przyklejona to się po prostu ześliźnie.
Ludzie piszą, że jeździli bez kleju, ja spróbowałem i już na podjeździe do garażu zleciała.

#662 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 czerwiec 2009 - 22:02

kr1s1983, nie musisz koniecznie kupować dwóch nowych opon. Tą co masz teraz na przodzie to zakładasz na tył, a nową na przód.


Jeśli już robić podobne manewry to nie powinno być odwrotnie?

#663 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2009 - 08:14

kr1zje napisał/a:
kr1s1983, nie musisz koniecznie kupować dwóch nowych opon. Tą co masz teraz na przodzie to zakładasz na tył, a nową na przód.


Jeśli już robić podobne manewry to nie powinno być odwrotnie?

nie, bo z przodu jest mniej zużyta, dlatego daje się ją na tył, ale nie po 12kkm !! takie jest moje zdanie, wiem jak wyglądał mój Detonator po 10kkm

#664 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 czerwiec 2009 - 10:34

No ok, ale kolega napisał, żeby nową dać na przód, a używaną na tył. :-/

#665 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 10 czerwiec 2009 - 11:01

Dobrze napisal, jesli kupuje sie tylko jedna opone to ta z przodu dajemy na tyl (jest mniej zuzyta od tylnej), a nowa zakladamy na przod zeby przednie kolo mialo najlepsza przyczepnosc.

#666 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 czerwiec 2009 - 12:19

12 tyś dla opony ujeżdżanej z przodu to nie jest aż tak dużo, żeby zaraz martwić się o przyczepność.
Moim zdaniem albo jedna nowa na tył, albo obie nowe.

#667 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 11 czerwiec 2009 - 11:31

Wszystko ma swój początek i koniec, a czas opon w mojej szosówce dobiega końca. Przejechałem 5500-6000km na mojej Meridzie, a maxxis xenith już długo nie pociągnie. Oto moje wymagania opona ma ważyć max 220g, ma się nadawać do jazdy na mokrej nawierzchni i minimum 60 tpi. Mam na oku Maxxis Detonator http://bikeserwis.pl...productsMore ... zarne-216g Wujek chcąc mi pomóc zaproponował mi pomoc i Schwalbe Ultremo http://www.sklep.bik...cja.pl/product_ ... ts_id=2571 Michelin PRO3 http://www.harfa-har...n.com.pl/fnc/go ... 1687&pos=7 lub Continental Grand Prix 4000 http://www.sklep.bik...cja.pl/product_ ... ts_id=1915 Nie chce za bardzo żeby za mnie tyle płacił i tu moje pytanie: czy te Detonatory od Maxxisa to dobre oponki i czy różnica między 60tpi a 120tpi jest bardzo odczuwalna przy odporności na przebicie, inne uszkodzenia mechaniczne i zużycie opony??

#668 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 14 czerwiec 2009 - 19:54

Mam takie pytanie czy na takiej oponce jeszcze pośmigam trochę (niema jeszcze dziury na wylot i dałem ją na przód) (opona MAXXISS Detonator 5200km) http://picasaweb.goo...258488240593458

#669 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 czerwiec 2009 - 23:04

kubano, Ty sobie jaja robisz, co? Przecież to już jest całkowity shit...

#670 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 14 czerwiec 2009 - 23:22

taa daj na przód - chciałbym zobaczyć jak śmigniesz przez kierę na głębszej dziurze...

tu masz za 30 z dętka coś:
http://www.allegro.p...tone_detka.html

lepsze to niż to co ty pokazujesz..

#671 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 15 czerwiec 2009 - 13:12

Dobra, w takim co polecacie do 85zł szt. Mysłałem nad: Vittoria Zafiro Pro, Conti Ulatrasport, Michelin Spedium, Panaracer Stradius Elite Z. Schwalbe Blizard Faltbar, :?:

#672 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 15 czerwiec 2009 - 14:13

polecam Conti Ulatrasport,w swojej klasie bardzo dobre.

#673 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwiec 2009 - 18:16

Conti ultrasport fajna oponka, mam porównanie jedynie z hutchinson quartz (obie drutówki). Stawiam na hutchinsona, ultrasport z tego co pamiętam miał cały bieżnik z jednego rodzaju gumy i na tylnym kole znikał dość szybko. Do tego ścianki boczne opony bardzo cienkie, właśnie przez rozcięcie boku opony zakończyła ona u mnie żywot.


#674 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 15 czerwiec 2009 - 18:22

Maciej a możesz powiedzieć coś więcej o quartz'ch? Planuje właśnie kupić te oponki do rowerka na miasto, nadadzą się myślisz? Jedyne za czym mi zależy to wytrzymałość.

#675 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwiec 2009 - 19:02

Bieżnik na czole opony dość twardy, na bokach miększy. Lepiej się śmiga na mokrym niż na Conti Ultrasport. Sam śmigam dużo po mieście i szutrowych kamienistych ścieżkach i oponki dają radę. W zeszłym tygodniu rozciąłem przednią na szkle tak, że musiałem nową kupić, ale sądzę, że wiele opon by się oparło. Zalecane ciśnienie ma 7bar, maksymalne 7,7. Ja pompuje między 8-9, 7 to trochę mało jak na moje 82kg i dobijałem obręcz do opony czasami. Oponka w porównaniu z Conti Ultrasport jest (po napompowaniu) wyższa i węższa.


#676 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 15 czerwiec 2009 - 20:02

Dzięki za informacje, jak na stronie amp patrzyłem to niby są bardzo odporne na przebicia i wytrzymałe. Zobaczymy, czy w rzeczywistości też tak jest.

#677 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 15 czerwiec 2009 - 20:15

Ja moje Hutchinsony Quartz po ok. 2500 muszę zmienić bo bieżnik na nich już prawie nie istnieje..

#678 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwiec 2009 - 20:27

Hmmm, wedle mojego licznika, opona na tyle ma ok 2100-2300km i ma jeszcze dość solidną warstwę gumy. Ta która wyleciała w zeszłym tygodniu z przedniego koła miała ok 2500km i dużo się od nówki nie różni w środkowej części bieżnika!!!


#679 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 czerwiec 2009 - 10:36

Zauważyłem że moje ultremo r mają tendencję do prucia się, mam na myśli nitki które odłażą po bokach opony. Czy ktoś też się z tym spotkał przy tych oponach?

#680 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2009 - 11:09

moje ultremo mimo 3miesiecytrzymaja sie jak najbardziej ok



Dodaj odpowiedź