Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#1381 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 November 2010 - 16:42

Panowie, w miarę możliwości, obok linku z allegro, podajcie nazwę i model opony, gdyż za kilka miesięcy gdy aukcje będą nieaktywne, opinie będą bezużyteczne.


#1382 satan

satan
  • Użytkownik
  • 73 posts
  • Skąd???

Posted 21 November 2010 - 17:04

(..) gdyż za kilka miesięcy gdy aukcje będą nieaktywne, opinie będą bezużyteczne.


Wtedy z pomocą przychodzi archiwumallegro.pl.

#1383 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 posts
  • SkądZ nienacka

Posted 05 December 2010 - 18:19

Używał ktoś z Was tego typy opon link
Czy faktycznie można na takim czymś jeździć w miarę bezproblemowo po asfalcie i po śniegu ? Wybrałem się dzisiaj na małą wycieczkę i parę razy lekko się wystraszyłem po niespodziewanym poślizgu.

#1384 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 05 December 2010 - 21:40

Używam 622-40 Schwalbe snow stud na asfalcie bez problemów. To ciężka opona w której jest tyle gumy, że spada ryzyko dobicia, (poduszka z gumy) gdy jeździ się na zimowym prawie flaku (po śniegu i lodzie).

Kolce pozwalają czuć lód, nie szaleć po nim tylko ostrożnie panować nad uślizgiem, kiedy normalne koło leżało by już na boku obok rowerzysty, z tą oponą można kombinować, ratować się i utrzymać pion... Wersja 26 cali chyba może być tylko lepsza bo dziś w wielkim śniegu było mi bardzo za wąsko...

Jak ktoś lubi poszaleć lepiej to warto dopłacić 50 zł i kupić wersję z ful klockami po całości z kolcami ( ice ... coś tam) - zasłyszane dobre opinie

#1385 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 205 posts
  • SkądKnurów

Posted 05 December 2010 - 23:05

Czy ja wiem czy ma sens pakować się w opony z kolcami? W zeszłą zimę jeździłem na zwykłych RocetRon-ach i dawały sobie radę z lodem, śniegiem i ciapą. Ok, ślizgać się ślizgały i trzeba było się nauczyć łapać równowagę, ale to tylko na początku i ogólnie jeżdżąc po śniegu chyba na każdym ogumieniu trzeba się wprawić.

#1386 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 posts
  • SkądPabianice

Posted 05 December 2010 - 23:38

Opony z kolcami na głęboki śnieg nie pomogą, bo i tak koło się zapada. Jak dla mnie to takie opony są ok na lód, ale osobiście używam najtańsze bez kolców. :mrgreen:

#1387 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 06 December 2010 - 00:28

W składaku, którym dojeżdżam do pracy, założyłem na przednie koło stary łańcuch napędowy. Po prostu skułem łańcuch na odpowiednią długość, założyłem na koło bez powietrza i napompowałem. Znacząca poprawa w jeździe po śniegu - koło nie ucieka na boki. Na gołym asfalcie jedynym minusem jest dźwięk ;-)

#1388 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 December 2010 - 10:33

leslaw to zrób tak w szosowym albo przełajowym i spróbuj zahamować… powodzenia
To może zadziałać teoretycznie w MTB jak masz hamulce tarczowe

#1389 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 06 December 2010 - 11:45

Mój skladak ma tylko przedni hamulec szczękowy (na obręcz). I dziala.

#1390 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 posts
  • SkądBrzeg Dolny

Posted 10 December 2010 - 15:10

Co powiecie o tych?
http://centrumrowero...ta/Produkt.aspx

#1391 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 15 December 2010 - 13:52

Potrzebuję porady. Jakie polecacie opony na wyścigi? Mam do wydania 300-350zł. Opony 700x23. na szosę.

Głównie słyszy się o 3 markach :

Vittoria
Michelin
Continental

Co polecacie? Które modele są warte zakupu, a które odrzucić. Proszę o pomoc . Przypominam opona ma być na WYŚCIGI tzn. że nie będzie zużywana w wielkich ilościach.

#1392 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 December 2010 - 14:48

Makdeb na stronie 91 tego tematu podałem link do oponek, podam go jeszcze raz, ale Ty decydujesz które już sam, do 300 PLN się wyrobisz i będziesz miał kozackie gumy np:
(Vittoria opona Open CORSA EVO CX 23x28)

http://www.cyklomani...sa,,38,vittoria

#1393 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 15 December 2010 - 15:09

No to mam kolejne pytanie. Czy warto inwestować w gęstość włókien czyli TPI ? Czy duża jest różnica pomiędzy np. 300 TPI a 220 TPI ? Co od nich zależy?

#1394 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 December 2010 - 15:35

Współczynnik TPI oznacza ilość włókien na cal w oponie czy szytce, jeśli jest go więcej to oplot jest sztywniejszy i jednocześnie mocniejszy, a czy warto dopłacać?

Cierpiąc na nadmiar gotówki bym dołożył niewiem jak Ty

#1395 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 15 December 2010 - 16:30

Ja jestem zdania, że można jeździć na prawie każdego sortu oponach, a kwestia różnic w toczeniu się jest sporna, gdyż to w większości (jeśli nie 99%) przypadków placebo. Na TPI bym tak osobiście ogromnej uwagi nie zwracał, na pewno nie w stosunku do spodziewanych oporów.
Podstawowe różnice pomiędzy gorszymi a lepszymi oponami to przede wszystkim trwałość mieszanki, dopuszczalne ciśnienie no i trzymanie na wirażach, ale taniochy to nie tragedia - to przecież z reguły miękka guma, tak mi się wydaje. Oczywiście mam na myśli najgorsze opony jako posiadające chociaż warstwę antyprzebiciową.
Co do łapania kapci to bywa różnie, choć różnica pomiędzy oponą najwyższej klasy a jakąś zupełnie z drugiego krańca gamy (o jakiej pisałem wyżej oczywiście) raczej będzie, ale nie gigantyczna. Mi na tanich Szwalbach 2 razy ( po 4000 km, a potem na nowiutkich - po 6000 km od kupna pierwszego kompletu) udało się złapać gumę, i to tylko z tyłu. Nie liczę trzeciego kapcia przez kamlot, bowiem mi rozpierdzielił oplot z boku i wygiął obręcz, więc nie trafił od czoła opony.

#1396 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 15 December 2010 - 16:58

No i mam dylemat, czy wziąć opony

Continental GP SuperSonic
http://www.cyklomani...personic-23x622

Czy może któreś z Victorii ?

Diamante PRO Light
http://www.cyklomani...ht-23x28-czarna

Corsa EVO CX
http://www.cyklomani...czarno-czerwona

Które Wy byście na moim miejscu wybrali?
Które są najlepszym wyborem?

Proszę o jakąś wskazówkę.

#1397 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 15 December 2010 - 18:30

Osobiście polecam Conti Ultra Race. 12 tys km bez żadnego rozcięcia czy gumy po praktycznie każdego rodzaju drogach. Waga ok 205g.

#1398 p.o.s.t

p.o.s.t
  • Użytkownik
  • 1,474 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 December 2010 - 18:39

Czy może któreś z Victorii ?

Victorii jeszcze nie ujeżdżałem xD.
Ogólnie continentale są fajne. Dobra przyczepność, fajna waga, ale ja na nich zrobiłem dopiero 2kkm, więc za wcześnie, aby coś więcej o nich powiedzieć. Ogólnie uwielbiam Miśki :).

#1399 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 posts
  • SkądKolberg

Posted 15 December 2010 - 20:05

NA treningi polecam CONTI 4000/ 4000s na wyścigi CORSA EVO - najwyższy model.
Wracając do współczynnika TPI jest on wskażnikiem ''niesienia opony'' - czym wyższy tym opona lepiej się toczy- czytaj mniejsze opory , nie pomijając oplotu.
A w nawiasie pisząc- wcale nie jest prawdą , że na ''kartoflakach''- 60TPI nie ma różnicy w jeżdzie między 220/300/320 TPI ---jest i to KOLOSALNA - tak samo jak w cenie.
Jarek-LT

#1400 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 15 December 2010 - 20:08

A w nawiasie pisząc- wcale nie jest prawdą , że na ''kartoflakach''- 60TPI nie ma różnicy w jeżdzie między 220/300/320 TPI ---jest i to KOLOSALNA - tak samo jak w cenie.

Jeśli nie robiłeś tzw. "ślepego testu", czyli jazdy na dwóch różnych kompletach opon przy niewiedzy które mają wyższy wskaźnik TPI - to nie mamy o czym dyskutować. W ten sposób całkowicie wyklucza się autosugestię.
Ja nie jeździłem na porządnych oponach, ale magiczna otoczka wokół kolejnego parametru, oprócz którego są jeszcze istotniejsze cechy brzydko mi pachnie jak wiele wyolbrzymianych pierdół.
Okej, w takim razie różnica może jest, ale nie kolosalna, bo znowu zacznie się o latających kołach. :lol:



Reply to this topic