Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#1401 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 15 December 2010 - 20:13

No Panowie narazie 3 odpowiedzi i tylko 1 która mi nieco pomogła :-(

#1402 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 posts
  • SkądKolberg

Posted 15 December 2010 - 20:39

h/k - nie jeżdziłeś - dlatego nie wiesz ....
A o jaka następną otoczkę ''magiczna '' Ci chodzi , czyżby o obręcz o profilu przynajmniej 50mm?
Pozostawiam to bez następnego komentarza , nie wypada...... ;-)
Jarek-LT

#1403 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 December 2010 - 22:53

Z własnego doświadczenia, to jednak przestrzegłbym przed Vitkami Open Corsa CX. Też miałem: "czarno-czerwone". Nie o kolor jednak chodzi. Oplot oplotem, wszystko było super, ale u mnie nie wytrzymały nawet jednego tysiąca kilometrów i poszły do reklamacji. Skończyło się oczywiście uznaniem i zwrotem pieniędzy. Może "pech", ale przy takim produkcie, to porażka. Takiej Firmie, nie powinno się to zdarzyć.
Jeśli chodzi o Diamante Pro, inny użytkownik forum pisał, "doprowadził" je do takiego stanu, że moim zdaniem po jego przebiegu 1500[km] - nadawały się już tylko do kosza.
Jeśli chodzi o moje typy, to może nie górnolotne typy, ale najlepiej się spisywały i spisują się Vitki Rubino Pro, a na gorsze warunki Miśki GP3 grip.
Decydujesz, i będziesz jeżdził Ty.
Pozdrawiam, Piotr01

#1404 p.o.s.t

p.o.s.t
  • Użytkownik
  • 1,474 posts
  • SkądWrocław

Posted 16 December 2010 - 01:06

Dla mnie to jest szok. 94 strony o oponach i nie potrafi sobie człowiek wybrać, któregoś z popularnych/cenionych/znanych modeli.
zdr.

#1405 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 16 December 2010 - 07:33

Starałem się przeczytać 20 ostatnich stron i rozmowa toczyła się częściej o zimówkach i co do przełajów. :roll: Ale każdy może coś przeoczyć.

#1406 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 December 2010 - 09:41

nikt za Ciebie decyzji nie podejmie, podałe propozycję w przedziale cenowym. Na Conti nie jeździłem i pewnie nie będę, Vittorie kupię jak tylko zedrę Miśki, a jeźdzę na nich tylko dlatego że je dostałem i mimo swojego wieku i ilości przejechanych kilometrów są w jak najlepszej kondycji, fakt że jest to jakiś wysoki model, i jedno co mnie martwiło, że są slicki

p.o.s.t a to już inna sprawa ;-)

#1407 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądLublin

Posted 16 December 2010 - 10:44

Witam,

I po sezonie - nowy rower, nowe oponki - przebieg 4400 km.
Miałem założone fabrycznie Vittoria Rubino - żadnego kapcia i oponki, jak na taki przebieg wygladają dobrze i może przejadą w next year podobny przebieg.
Nie mam do nich żadnych uwag.

Następne oponki to na pewno Vittoria ino wyższy model, wszak rozwijać się trzeba. :P
Pozdr.
M...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#1408 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 December 2010 - 16:06

To i ja wrzucę kamyczek do tego ogródka :-).

Polecić mogę z czystym sumieniem Vredestein Fortezza. Zrobiłem 4000 km i gdyby nie paskudny gwóźdź, który wyciął dużą dziurę, jeszcze ze 2000 by zrobiły. Jestem raczej ciężki. Kapcie łapałem, ale to akurat opony mało zależy.

Nie polecam natomiast starego modelu Schwalbe Ultremo R - żadna opona nie wytrzymała nawet 500 km - Schwalbe wymieniło mi wszystkie na nowy model R1, ale o nich się będę mógł wypowiedzieć dopiero pod koniec roku 2011.

#1409 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 16 December 2010 - 19:06

dobra dawno nie by ło takigo typu Pro 2, nie lubie Michelina ale jeżdżą, wszak nie zachwycają niskimi oporami ale mogą być.

He , jeździł ktoś na Rubenach Syrinx 127 Tpi ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1410 Gosc_smoła_*

Gosc_smoła_*
  • Gość

Posted 04 January 2011 - 23:03

hej! poprzedni sezon przejechałem na continentalach 700x23C o ciśnieniu 8,5bar

zamierzałem już się na nowe oponki "Vittoria Open CORSA EVO CX 23x28" ciśnienie 10bar, byłem dzisiaj w sklepie i zagadałem serwisanta, ten mi zaczął ściemniać (?), że 10 bar nie ma sensu, 1 dziura i po oponie.... co wy na to? pomoże ktoś opinią? :)

Pozdrawiam

#1411 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 04 January 2011 - 23:58

ciśnienie 10 Bar, a na pewno tak jest napisane ??? czy max 145 psi , a kto Ci każe jeździć na max cisnieniu podanym przez producenta ???

8 atm jest wystarczająco sporo

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1412 Gosc_smoła_*

Gosc_smoła_*
  • Gość

Posted 05 January 2011 - 23:09

jest 145psi, czyli z tego rozumuję 10 Bar.
Wiadomo, że nikt Ci nie będzie nic kazał.
Chciałem się po prostu zapytać w celu wzbogacenia wiedzy co się stanie jeśli napompuję oponkę do max ciśnienia, czyli 10 Bar i czy to w ogóle ma sens, czy coś to da :)

Pozdrawiam :)

#1413 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 05 January 2011 - 23:11

Zephiry mają na oponie 8-10 zalecane, na 10 jeździłem i było ok ;) brak ugięcia opony pod wpływem czegokolwiek... Dalej tak jeżdzę ;P

#1414 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 05 January 2011 - 23:20

Chciałem się po prostu zapytać w celu wzbogacenia wiedzy co się stanie jeśli napompuję oponkę do max ciśnienia, czyli 10 Bar i czy to w ogóle ma sens, czy coś to da :)

teoretycznie: większe ciśnienie - mniejsze opory toczenia - mniejsza przyczepność.

Czyli, jak zwiekszych ciśnienie do maksimum, to będzie się lżej jechało, ale na zakręcie może przyczepności nie starczyć - w pewnych sytuacjach.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1415 Gosc_smoła_*

Gosc_smoła_*
  • Gość

Posted 05 January 2011 - 23:26

teoretycznie: większe ciśnienie - mniejsze opory toczenia - mniejsza przyczepność.

Czyli, jak zwiekszych ciśnienie do maksimum, to będzie się lżej jechało, ale na zakręcie może przyczepności nie starczyć - w pewnych sytuacjach.


no tak o to mi chodziło, tylko jeszcze jedno: czy przy ciśnieniu max bardzo wzrośnie ryzyko strzelenia opony na naszych dziurawych drogach?

#1416 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 05 January 2011 - 23:47

czy przy ciśnieniu max bardzo wzrośnie ryzyko strzelenia opony na naszych dziurawych drogach?

Ja raz sobie pozwoliłem na nabicie ponad miarę, a dodatkowo był upał i nagrzany asfalt i.... nie od dziury, a chyba mi się obręcz rozchyliła od nadmiernego ciśnienia - oponę (Conti GP4000S) wyrwało, wystrzał dętki i powrót okazją :shock:

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1417 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 06 January 2011 - 09:27

jeśli jest napisane max to nie powinno sie przekraczać tego, w upale zalecane jest troche mniejsze ciśnienie no bo gorąco , a asfalt rozgrzany to nic dobrego ten zwłaszcza smołowaty.

Wiele osób robi błąd przy montażu opony i wkładania dętki.
Po założeniu opony na koło ( jednego rantu ) , włożeniu dętki i wciśnięciu drugiego boku opony, należy sprawdzić po obwodzie czy dętka jest strikte w oponie a nie np pod rantem. w tym drugim przypadku najczęściej dochodzi do wystrzału w trasie .

Przy zakładaniu przy użyciu łyżek też trzeba uważać aby nie przyszczypać dętki .

Jak ktoś chce mieć niższe opory toczenia to wystarczy kupić oponki 20, 21.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1418 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 06 January 2011 - 09:35

Wiele osób robi błąd przy montażu opony i wkładania dętki.
Po założeniu opony na koło ( jednego rantu ) , włożeniu dętki i wciśnięciu drugiego boku opony, należy sprawdzić po obwodzie czy dętka jest strikte w oponie a nie np pod rantem. w tym drugim przypadku najczęściej dochodzi do wystrzału w trasie .


Ja mam na to taki patent, że po założeniu dętki machnę dosłownie odrobinę powietrza, a dopiero potem drugi bok - jest dużo mniejsza szansa na takie zdarzenia :)

#1419 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 06 January 2011 - 10:42

Jak ktoś chce mieć niższe opory toczenia to wystarczy kupić oponki 20, 21.


Niekoniecznie... było już o tym na forum. Oponki 20 poza niższa masą nic nie dają.

#1420 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 06 January 2011 - 10:49

moze i było , nie pamiętam , w każdym razie mnie sie jedzie lżej poza tym są przeznaczone do wyższych ciśnień.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic