Jakie Kupić Opony?
#1403
Napisano 15 grudzień 2010 - 22:53
Jeśli chodzi o Diamante Pro, inny użytkownik forum pisał, "doprowadził" je do takiego stanu, że moim zdaniem po jego przebiegu 1500[km] - nadawały się już tylko do kosza.
Jeśli chodzi o moje typy, to może nie górnolotne typy, ale najlepiej się spisywały i spisują się Vitki Rubino Pro, a na gorsze warunki Miśki GP3 grip.
Decydujesz, i będziesz jeżdził Ty.
Pozdrawiam, Piotr01
#1406
Napisano 16 grudzień 2010 - 09:41
p.o.s.t a to już inna sprawa ;-)
#1407
Napisano 16 grudzień 2010 - 10:44
I po sezonie - nowy rower, nowe oponki - przebieg 4400 km.
Miałem założone fabrycznie Vittoria Rubino - żadnego kapcia i oponki, jak na taki przebieg wygladają dobrze i może przejadą w next year podobny przebieg.
Nie mam do nich żadnych uwag.
Następne oponki to na pewno Vittoria ino wyższy model, wszak rozwijać się trzeba.
Pozdr.
M...
Merida Scultura Disc 6000 - Black Power
#1408
Napisano 16 grudzień 2010 - 16:06
Polecić mogę z czystym sumieniem Vredestein Fortezza. Zrobiłem 4000 km i gdyby nie paskudny gwóźdź, który wyciął dużą dziurę, jeszcze ze 2000 by zrobiły. Jestem raczej ciężki. Kapcie łapałem, ale to akurat opony mało zależy.
Nie polecam natomiast starego modelu Schwalbe Ultremo R - żadna opona nie wytrzymała nawet 500 km - Schwalbe wymieniło mi wszystkie na nowy model R1, ale o nich się będę mógł wypowiedzieć dopiero pod koniec roku 2011.
#1409
Napisano 16 grudzień 2010 - 19:06
He , jeździł ktoś na Rubenach Syrinx 127 Tpi ???
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1410 Gosc_smoła_*
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:03
zamierzałem już się na nowe oponki "Vittoria Open CORSA EVO CX 23x28" ciśnienie 10bar, byłem dzisiaj w sklepie i zagadałem serwisanta, ten mi zaczął ściemniać (?), że 10 bar nie ma sensu, 1 dziura i po oponie.... co wy na to? pomoże ktoś opinią?
Pozdrawiam
#1411
Napisano 04 styczeń 2011 - 23:58
8 atm jest wystarczająco sporo
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1412 Gosc_smoła_*
Napisano 05 styczeń 2011 - 23:09
Wiadomo, że nikt Ci nie będzie nic kazał.
Chciałem się po prostu zapytać w celu wzbogacenia wiedzy co się stanie jeśli napompuję oponkę do max ciśnienia, czyli 10 Bar i czy to w ogóle ma sens, czy coś to da
Pozdrawiam
#1414
Napisano 05 styczeń 2011 - 23:20
teoretycznie: większe ciśnienie - mniejsze opory toczenia - mniejsza przyczepność.Chciałem się po prostu zapytać w celu wzbogacenia wiedzy co się stanie jeśli napompuję oponkę do max ciśnienia, czyli 10 Bar i czy to w ogóle ma sens, czy coś to da
Czyli, jak zwiekszych ciśnienie do maksimum, to będzie się lżej jechało, ale na zakręcie może przyczepności nie starczyć - w pewnych sytuacjach.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1415 Gosc_smoła_*
Napisano 05 styczeń 2011 - 23:26
teoretycznie: większe ciśnienie - mniejsze opory toczenia - mniejsza przyczepność.
Czyli, jak zwiekszych ciśnienie do maksimum, to będzie się lżej jechało, ale na zakręcie może przyczepności nie starczyć - w pewnych sytuacjach.
no tak o to mi chodziło, tylko jeszcze jedno: czy przy ciśnieniu max bardzo wzrośnie ryzyko strzelenia opony na naszych dziurawych drogach?
#1416
Napisano 05 styczeń 2011 - 23:47
Ja raz sobie pozwoliłem na nabicie ponad miarę, a dodatkowo był upał i nagrzany asfalt i.... nie od dziury, a chyba mi się obręcz rozchyliła od nadmiernego ciśnienia - oponę (Conti GP4000S) wyrwało, wystrzał dętki i powrót okazją :shock:czy przy ciśnieniu max bardzo wzrośnie ryzyko strzelenia opony na naszych dziurawych drogach?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1417
Napisano 06 styczeń 2011 - 09:27
Wiele osób robi błąd przy montażu opony i wkładania dętki.
Po założeniu opony na koło ( jednego rantu ) , włożeniu dętki i wciśnięciu drugiego boku opony, należy sprawdzić po obwodzie czy dętka jest strikte w oponie a nie np pod rantem. w tym drugim przypadku najczęściej dochodzi do wystrzału w trasie .
Przy zakładaniu przy użyciu łyżek też trzeba uważać aby nie przyszczypać dętki .
Jak ktoś chce mieć niższe opory toczenia to wystarczy kupić oponki 20, 21.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1418 Gosc_kobrys_*
Napisano 06 styczeń 2011 - 09:35
Wiele osób robi błąd przy montażu opony i wkładania dętki.
Po założeniu opony na koło ( jednego rantu ) , włożeniu dętki i wciśnięciu drugiego boku opony, należy sprawdzić po obwodzie czy dętka jest strikte w oponie a nie np pod rantem. w tym drugim przypadku najczęściej dochodzi do wystrzału w trasie .
Ja mam na to taki patent, że po założeniu dętki machnę dosłownie odrobinę powietrza, a dopiero potem drugi bok - jest dużo mniejsza szansa na takie zdarzenia
#1419
Napisano 06 styczeń 2011 - 10:42
Jak ktoś chce mieć niższe opory toczenia to wystarczy kupić oponki 20, 21.
Niekoniecznie... było już o tym na forum. Oponki 20 poza niższa masą nic nie dają.
#1420
Napisano 06 styczeń 2011 - 10:49
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo