Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1741 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 02 październik 2011 - 10:48

Ja od 1000 km jeżdżę na http://www.centrumro...na/Produkt.aspx

i nie mam im nic do zarzucenia :)

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#1742 radziobiker

radziobiker
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądBożepole Małe

Napisano 07 październik 2011 - 10:17

Szybkie pytanko. Continental GP 4000S, czy 4 Season? Tył 700X23, czy 700X25?
Pozdrawiam

#1743 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 07 październik 2011 - 16:05

conti 4000 s 700x23

u2250y2014v3.gif


#1744 tomek8484

tomek8484
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Skądwarmia

Napisano 07 październik 2011 - 19:15

jakie byłyby lepsze opony do amatorskiej jazdy, również po mieście
- vittoria rubino 700x23c drutowana 59 zł
- duro hypersonic zwijana też 59 zł

ewentualnie inne oponki w podobnej cenie, moja waga to 85 kg
z góry dzięki

#1745 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 07 październik 2011 - 19:57

Ja mam rubino - przejechane 5500km i przejedzie jeszcze dużo. Przebita ze 4 razy, ale wszystko przez dobicie.
Minus to to, ze dość ciężka no i nie nadaje się na deszcz.

#1746 RafalK

RafalK
  • Użytkownik
  • 457 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2011 - 11:35

Używa ktoś opon Vittoria Diamante Pro Light?

Dopiero przekopałem sie przez temat szytek i muszę odsapnąc przed przekopywaniem tematu opon. :-P

#1747 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2011 - 12:10

RafałK, teraz masz (z tego co pamiętam) Vittoria Diamante Pro, a więc oponę o wadze realnej wadze 185-200g (tyle ważyły moje). Przy naszym stanie dróg w żadne super-lighty bym się nie pchał... Już zwykła wersja jest odchudzona. No chyba że to na ekstra zestaw kółek na poznański tor albo na zawody. ;-)

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#1748 RafalK

RafalK
  • Użytkownik
  • 457 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2011 - 14:36

Nie o wagę mi chodzi, a raczej o brak bieżnika w wersji light.
Czy brak tegoż bieżnika wpłynie na poprawę bezpieczeństwa przy wchodzeniu w zakręt? (zwłaszcza jak pada deszcz :-/ )

#1749 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2011 - 15:26

:shock: na pewno "na poprawę"?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#1750 RafalK

RafalK
  • Użytkownik
  • 457 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2011 - 19:11

Może źle się wyraziłem. Czy gładka opona na zakrętach nie przylega bardziej do podłoża niż opona z delikatnym bieżnikiem?
Vittoria Pro ma delikatny (ale jednak) bieżnik po bokach, co chyba skutkuje mniejszym przyleganiem, a w efekcie moze skończyc się szlifem (przynajmniej ja mam takie doświadczenie).

#1751 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 20 październik 2011 - 19:44

Może źle się wyraziłem. Czy gładka opona na zakrętach nie przylega bardziej do podłoża niż opona z delikatnym bieżnikiem?
Vittoria Pro ma delikatny (ale jednak) bieżnik po bokach, co chyba skutkuje mniejszym przyleganiem, a w efekcie moze skończyc się szlifem (przynajmniej ja mam takie doświadczenie).


Nie licząc skrajnych przypadków opon to takie detale nie wpływają znacząco na przyczepność. Bardziej liczy się wyczucie i umiejętności. Aczkolwiek nieliczne opony są coś na bakier z przyczepnością szczególnie na mokrym, sam raz taką trafiłem.

#1752 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 październik 2011 - 21:25

Wydaje mi się, że właśnie te nacięcia po bokach Vittoria Diamante Pro dają lepszą przyczepność na zakrętach. To jakby taka tarka vs. coś gładkiego.

Sam zaliczyłem glebę przy lekkim deszczu na Vittoriach. Potem wydawało mi się, że tylne koło ślizga się przy najlżejszym przechyle. Pomogło trochę spuszczenie powietrza do ok. 7 bar. Teoretycznie mniej napompowana opona powinna przylegać większą powierzchnią do drogi...

Inni producenci np. Schwalbe - Ultremo Aqua czy Michelin - Pro 3 Grip stosują inną mieszankę, która niby bardziej się "klei" do podłoża. Ale coś za coś - takie opony mają mniejszą żywotność...

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#1753 Ohtar

Ohtar
  • Użytkownik
  • 82 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 01 listopad 2011 - 02:43

Kenda Kontender: 80 zł komplet, zwijana, waga producenta 230g, TPI 60, PSI 125, guma z rzekomo zmniejszonym oporem toczenia...jakieś opinie?

#1754 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 21 listopad 2011 - 21:54

Witam, może ktoś z posiadaczy opon Duro Slickster / Hypersonic wypowie się na ich temat z perspektywy kilku miesięcy jazdy. Jak sprawują się w porównaniu do uznanych opon typu Conti 4000s czy Schwalbe Ultremo? Dodam, że szukam ogumienia tylko na wyścigi, interesuje mnie więc głównie opór toczenia i trzymanie w zakrętach. Na treningi zakładam super tanie i niezawodne Kendy Kontender, w tamtym sezonie kosztowały po 21zł sztuka :lol:

#1755 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 30 listopad 2011 - 21:55

Bardzo ciekawy, dosyć profesjonalny i wiarygodny test oporów toczenia opon i szytek szosowych:
http://biketechrevie...475-roller-data

Bezpośredni link do pdf-a:
http://www.biketechr...esting_rev9.pdf

#1756 tomek8484

tomek8484
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Skądwarmia

Napisano 05 grudzień 2011 - 20:34

w końcu kupiłem drutowane Continental Ultra GatorSkin - 50,00 zł sztuka, co warte przekonam się na wiosnę
pozdrawiam

#1757 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 15 grudzień 2011 - 16:24

A dzisiaj do mnie doszły moje Continental GP 4000s :)

Jednak chyba na razie nie zakładam dopóki jeżdżę na starej vittorii zafiro zimą, a w marcu pewnie zrobię przekładkę na conti.. co myślicie ? ;-)

#1758 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 15 grudzień 2011 - 19:26

Jednak chyba na razie nie zakładam dopóki jeżdżę na starej vittorii zafiro zimą, a w marcu pewnie zrobię przekładkę na conti.. co myślicie ?


Mysle ze to dobry pomysl szkoda takiej , oponki jak conti na obecne warunki ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#1759 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 grudzień 2011 - 20:12

Mam 4000 i 4000s i tak.
Pierwwsze wrażenia , ta opona po prostu zapierd.....la, bardzo niskie opory toczenia, przyspiesza itd, fajnie jest , ok, ale ...hamowanie gorsze niż PRO3 i 2 czy Bontrager, tzn mniejsza skuteczność , gorsze trzymanie na zakrętach .
dobra oponka , ale przyczepność ma słąbą, ale przebiegi można tłuc spore na dobrym asfalcie, ma wskażnik zużycia - dziurka .
To moje odczucia po zmianie opon.

Raczej na dobre warunki bym je zakładał, zawody, maratony itp długie dystanse .

Duro Slikstery Hypersonic ? pisałem kiedyś , lekka, szybka, dobra do ściagnia, na tłuczenie sie nie nadaje bo jest mało materiału - 195 g ! , nie patrzmy na cene niską bo chcą sie wypromować.

Ja sobie ją chwale na długich jazdach i dobym asfalcie.
Borasad, bedziesz chciał to w przyszłym roku sie zgłoś koło marca załatwimy w dobrej cenie to spróbujesz.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1760 serav

serav
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądŁomża

Napisano 15 grudzień 2011 - 21:10

Ja przejeździłem cały sezon na Vittoria Diamante Pro, pompowałem je około 8-9 bar i po przejechaniu 7 tyś. km tylna opona przetarła się podobno z powodu wysokiego ciśnienia. Z przodu jeszcze się trzyma ale ma mikropęknięcia. Z tyłu założyłem Vittoria Open Corsa Evo CX i na wiosnę taką samą dam na przód. Jeździ mi się na nich świetnie, żadnych poślizgów na mokrej nawierzchni.



Dodaj odpowiedź