Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3861 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 11 maj 2018 - 13:12

A gdybyście mieli wybierać głównie z nastawieniem na komfort, wybralibyście Veloflexy 25c, czy Conti 4000/Schalbe One 28c?

 

Przy 25, w praktyce też Conti i Schwalbe są 2mm szersze i wyższe od Veloflexów, ale rozumiem czytając opinie, że w tym przypadku Veloflexy zdecydowanie górą.

 

Z ciekawości pytam  :).

 

Conti mają nominalnie 28 mm, realnie -w zależności od obręczy- 30-31 mm szerokości. Są też zdecydowanie wyższe niż Veloflexy i można je na napompować dużo niższym ciśnieniem. 

To jaki cudem Veloflexy mogą być bardziej komfortowe?



#3862 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 11 maj 2018 - 13:20

No dla mnie się wydaje to nierealne. Choć CONTI mają dużo wyższe zalecane minimalne o ile to ma jakieś znaczenie i zapewne sama powłoka i materiał może się gorzej odkształcać.Ale nadal za dużo różnica wysokości i szerokości żeby tego się nie zniwelowało.

#3863 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 maj 2018 - 13:51

Te Velo Corsa 25 to w realu rozmiar 23. Na obręczy 17mm uzyskała 25mm szerokości, gdzie GP4000SII ma aż 27mm dla rozmiaru 25, to tym bardziej rozmiar 28 będzie znacznie szerszy. 

Nawet sama grubość środka opon 2,1 vs 2,9mm robi różnicę. To całkowicie różne opony, porównanie ich ze sobą mija się z celem.

 

 

 

To jaki cudem Veloflexy mogą być bardziej komfortowe?

Dokładnie, a zatem z nastawieniem na komfort wybrał bym Conti 28, bez dwóch zdań. Z nastawieniem jednak pod osiągi wybrał bym już Velo 25 o ile moje obręcze nie były by szersze niż 19C.



#3864 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 maj 2018 - 16:26

Jeszcze jest takie cos jak jakosc oplotu. Tu mamy 320tpi vs 110tpi, klejona guma vs proces wulkanizacji.

Z drugiej strony 30mm na szose to juz jest spory zamulacz.

Idac droga, czym wiekszy balon tym bardziej komfortowo, bez zwracania uwagi na to z czego jest zrobiona dana opona, mozna by zalozyc jak najwiekszy balon, nawet badziewnej opony i pisac, ze taka opcja bedzie bardziej komfortowa od wysokiej klasy wezszej opony.

 



#3865 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 maj 2018 - 17:03

A te 110tpi nie mnoży się czasem x3? Tak jest u Shwalbe, tpi 127, ale tyczy to pojedynczej warstwy.



#3866 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 maj 2018 - 18:58

Dokladnie to robia. Conti wychodzi z zalozenia, ze jak sie posklada trzykrotnie banknot 10-cio zlotowy to sie bedzie mialo 30zl... Najgorsze jest to, ze ludzie to kupuja!
Tym sposobem mozna nazwyklejszy (60tpi) oplot zawinac 5-cio krotnie i glosic swiatu, ze mamy 300tpi oponke.

#3867 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 11 maj 2018 - 19:50

mozna by zalozyc jak najwiekszy balon, nawet badziewnej opony i pisac, ze taka opcja bedzie bardziej komfortowa od wysokiej klasy wezszej opony.


Przecież w rzeczywistości tak jest...

#3868 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 11 maj 2018 - 19:58

Jeszcze jest takie cos jak jakosc oplotu. Tu mamy 320tpi vs 110tpi, klejona guma vs proces wulkanizacji.

Z drugiej strony 30mm na szose to juz jest spory zamulacz.

Idac droga, czym wiekszy balon tym bardziej komfortowo, bez zwracania uwagi na to z czego jest zrobiona dana opona, mozna by zalozyc jak najwiekszy balon, nawet badziewnej opony i pisac, ze taka opcja bedzie bardziej komfortowa od wysokiej klasy wezszej opony.

J0CARoF.jpg

DT podaje coś takiego, wiadomo, że oni w tym przypadku mają jeszcze dopasowane obręcze. Tym niemniej jak dla mnie jeżdżącego samotnie ze średnimi poniżej 30(pod 30 jak jest w miarę płaskie, ale jak lecę kocierze, przegibki etc, to potrafi być w okolicach 20 ;)) nie ma się co przesadnie przejmować spadkiem wydajności z tytułu szerszego kapcia.

 

Ofc jeszcze będzie kapkę cięższy, ale przy topowych gumach ta różnica nie jest jakaś porażająca, zresztą ani się nie ścigam, ani nie walczę o komy(nie z taką formą ;)), co najwyżej pokonuje swoje wyniki, co też daje fun :)

 

 

 

 

Swoją drogą jeździł ktoś na Tufo Comtura Duo? Nigdzie nie mogę znaleźć o nich opinii.



#3869 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 11 maj 2018 - 22:20

Załóż gumę GP4000SII 23mm, pojeździj. Później załóż gumę Veloflex Corsa 23mm lub 25mm, pojeździj. Zrozumiesz wtedy, dlaczego już nie chcesz wracać do GP.

#3870 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 maj 2018 - 22:40

Przecież w rzeczywistości tak jest...


Zaloz sobie jakiegos szerokiego, zamulajacego kabana i wezsza z wysokim tpi oplotem opone i potem jeszcze raz to napisz.

#3871 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 11 maj 2018 - 23:07

Załóż gumę GP4000SII 23mm, pojeździj. Później załóż gumę Veloflex Corsa 23mm lub 25mm, pojeździj. Zrozumiesz wtedy, dlaczego już nie chcesz wracać do GP.

 

Ok, tylko przynajmniej ja pisałem o GP w rozmiarze 25(realnie 27) lub 28(realnie 30), a nie 23 w porównaniu do Veloflexa 25.



#3872 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 12 maj 2018 - 06:12

Załóż gumę GP4000SII 23mm, pojeździj. Później załóż gumę Veloflex Corsa 23mm lub 25mm, pojeździj. Zrozumiesz wtedy, dlaczego już nie chcesz wracać do GP.

 

Te Veloflexy Corsa 25 mm muszą być rzeczywiście cudowne skoro dają większy  komfort niż dużo szersze

i wyższe Conti GP 4000 28 mm.

Ale -z tego co widzę- opory toczenia mają takie sobie...

https://www.bicycler...ad-bike-reviews



#3873 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 maj 2018 - 06:24

To jest w ogóle przepiękne, ilu znajduje się ludzi gotowych przysiąc, że wyczuwają różnicę w oporach toczenia na poziomie 2 watów. To by dawało zdolności pomiarowe ludzkiej percepcji na poziomie niejednego watomierza ;)

 

Pomijam już przy tym wszystkim fakt, że ta różnica nagle stała się wyczuwalna po tym, jak producenci zaczęli masowo pisać o tym, że szersza=szybsza. Wcześniej były te same opony, te same rowery, ta sama możliwość pomiaru (albo "pomiaru" za pomocą osobistych odczuć), a nawet te same dane (Schwalbe pisze w katalogu o korzyściach ze stosowania szerokich opon od minimum 5 lat!), a zachwyt nad 25c pojawił się dopiero jakiś rok czy dwa temu, kiedy zbijanie wagi rowerów przestało być modne (czytaj: Chińczycy nadrobili tyle dystansu, że zachodnie firmy utraciły łatwy sposób na wykazanie swojej przewagi) i trzeba było znaleźć nowy "problem" do cudownego rozwiązania.

 

Kiedy dwa czy trzy lata temu polecaliśmy klientom kombinację 25c/28c ze względu na komfort, wyśmiewano nas, że to opony do traktora. Dziś nagle każdy "wie", jakie szerokie opony są pro i że to oczywiste, że trzeba takie mieć. Ot, logika ;)


  • Romson lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3874 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 12 maj 2018 - 06:35

Dziwne to co piszesz: na oponach 25 mm zazwyczaj wychodzą mi wyższe średnie niż na 28 ...



#3875 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 maj 2018 - 06:50

Na tym samym rowerze, w dokładnie tym samym stanie technicznym?

Na tych samych kołach?

Przy tej samej pogodzie?

Przy tym samym samopoczuciu?

Przy tym samym stanie organizmu?

Z tą samą determinacją?

Przy tym samym ruchu na drodze?

Wiedziałeś o rozmiarze założonych opon czy nie?

Testowałeś różne ciśnienia?

Ile testów wykonałeś?

Różnica jest istotna statystycznie czy to tylko Twoje odczucia?

 

 

W żaden sposób nie podważam Twoich słów ani nie twierdzę, że mówisz nieprawdę. Ale zmiennych jest tyle, że nasze odczucia będą tylko tym - odczuciami, a nie miarodajnymi informacjami. Jazda po normalnej drodze niesie ze sobą tyle niewiadomych i zmiennych, że po prostu nie da się wyciągnąć z niej miarodajnych wniosków, kiedy różnica na końcu kilkugodzinnego eksperymentu wynosi 2 czy 3 procent.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3876 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 maj 2018 - 07:06

Schwalbe....
Jeszcze tak niedawno, ok pare lat juz minelo, pisali ze wysokie cisnienie jest king. Gdzie juz bylo sporo zamieszania odnosnie szerokosci opon i cisnienia. Juz wówczas dostepne badania pokazywaly cos innego. Pamietam, jak piszac na forum o przewadze szerszych opon, mniejszego cisnienia, zagorzali wysokocisnieniowcy odwolywali mnie do tekstow ze strony Schwalbe....
Ale Schwalbe to nie krowa....


#3877 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 maj 2018 - 07:15

O ile mnie pamięć nie myli, Schwalbe nigdy nie napisało nieprawdy. Zawsze mówili, że szersza opona jest szybsza przy tym samym ciśnieniu *, a ze zrozumieniem tej ostatniej części bardzo wiele osób ma zadziwiający problem.

 

Tu naprawdę nie trzeba siedmiu dyplomów, wystarczy otworzyć podręcznik fizyki na poziomie gimnazjum, żeby zrozumieć zależności pomiędzy objętością naczynia i ciśnieniem w jego wnętrzu. A to, że forumowi eksperci konsekwentnie błędnie interpretują informacje handlowe i na podstawie błędnych domysłów snują równe błędne teorie, to osobna kwestia.

 

* - co automatycznie jest nielogiczne, bo węższą oponę po prostu należy pompować mocniej


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3878 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 maj 2018 - 07:27

To jest w ogóle przepiękne, ilu znajduje się ludzi gotowych przysiąc, że wyczuwają różnicę w oporach toczenia na poziomie 2 watów.
(...)
Pomijam już przy tym wszystkim fakt, że ta różnica nagle stała się wyczuwalna po tym, jak producenci zaczęli masowo pisać o tym, że szersza=szybsza. Wcześniej były te same opony, te same rowery, ta sama możliwość pomiaru (albo "pomiaru" za pomocą osobistych odczuć), a nawet te same dane (Schwalbe pisze w katalogu o korzyściach ze stosowania szerokich opon od minimum 5 lat!), a zachwyt nad 25c pojawił się dopiero jakiś rok czy dwa temu, kiedy zbijanie wagi rowerów przestało być modne (czytaj: Chińczycy nadrobili tyle dystansu, że zachodnie firmy utraciły łatwy sposób na wykazanie swojej przewagi) i trzeba było znaleźć nowy "problem" do cudownego rozwiązania.

Kiedy dwa czy trzy lata temu polecaliśmy klientom kombinację 25c/28c ze względu na komfort, wyśmiewano nas, że to opony do traktora. Dziś nagle każdy "wie", jakie szerokie opony są pro i że to oczywiste, że trzeba takie mieć. Ot, logika ;)

Dziwne to co piszesz: na oponach 25 mm zazwyczaj wychodzą mi wyższe średnie niż na 28 ...

Dla mnie Panowie też to jest dziwne. Ten temat jest niedorzeczny. Wczoraj czy przedwczoraj czytałem tu na forum temat o różnicy opon 23C i 25C, na początku niektórzy pisali, że fajnie, jest różnica w wygodzie na korzyśc 25C i to czasem bez konkretnych przykładów - ale też sporo osób pisało, że nie odczuwa różnicy. W dalszej części tematu ktoś napisał (bodajże marvelo, a potem chris1415), że tak naprawdę 23C ma często 25 mm szerokości, a 25 też w wielu przypadkach potrafią mieć te realne ok. 25. Nagle cały blask nieco szerszych laczków zupełnie mi prysnął i odechciało mi się czytać o tym.

Nie wiem teraz już na czym polega ta rzekoma różnica, czy ktoś może mi wyjaśnić?

Ps. 28C to spoko opony na miasto, ale z takimi kiełbasami jeździć bym w trasy nie chciał. ;-)

#3879 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 12 maj 2018 - 07:54

O ile mnie pamięć nie myli, Schwalbe nigdy nie napisało nieprawdy. Zawsze mówili, że szersza opona jest szybsza przy tym samym ciśnieniu *, a ze zrozumieniem tej ostatniej części bardzo wiele osób ma zadziwiający problem.

* - co automatycznie jest nielogiczne, bo węższą oponę po prostu należy pompować mocniej


1. Jaka jest zależność prędkości od ciśnienia (zakładając ten sam model opony np 25c)?
2. Opona z mniejszym ciśnieniem jest szersza, czy to znaczy ze jest szybsza?

#3880 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 maj 2018 - 08:16

O ile mnie pamięć nie myli, Schwalbe nigdy nie napisało nieprawdy. Zawsze mówili, że szersza opona jest szybsza przy tym samym ciśnieniu *, a ze zrozumieniem tej ostatniej części bardzo wiele osób ma zadziwiający problem.
 
Tu naprawdę nie trzeba siedmiu dyplomów, wystarczy otworzyć podręcznik fizyki na poziomie gimnazjum, żeby zrozumieć zależności pomiędzy objętością naczynia i ciśnieniem w jego wnętrzu. A to, że forumowi eksperci konsekwentnie błędnie interpretują informacje handlowe i na podstawie błędnych domysłów snują równe błędne teorie, to osobna kwestia.
 
* - co automatycznie jest nielogiczne, bo węższą oponę po prostu należy pompować mocniej

Nie wiem czy sie smiac, czy plakac...?
Bledna nterpretacja informacji handlowej... to juz teraz niezle pojechales.
Nie chce mi sie dyskutować o glupotach ale dla twojej swiadomosci, Schwalbe swojego czasu kompletnie zmienilo swoje wypociny. Teksty o starej prawdzie zostaly usuniete i zastapione nowym objawieniem.

Co do szerokosci opon, w odczuciu jazdy, to 23 albo 25 tez moze byc kielbasa :)

Ja sie sklaniam do szerszych opon z kilku powodow: lepiej pasuja do szerokich obreczy i lepiej sie na nich jezdzi na coraz gorszych wokol mnie asfaltach.

Najlepiej poprobowac samemu i miec swoje zdanie w temacie i jezdzic na tym co "mi" pasuje.



Dodaj odpowiedź