Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tylna Przerzutka Sram Force Problem Z Regulacją


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 26 lipiec 2015 - 11:59

Mam problem z wyregulowaniem tylnej przerzutki Sram Force 10s. Wczoraj wymieniłem kasetę i łańcuch na nowe. Pojawił się problem na dwóch przedostatnich koronkach kasety. Na przedostatniej koronce łańcuch terkocze, za to na ostatniej jak jadę to łańcuch co jakiś czas przeskakuje, ale nie na koronce tylko chyba na blacie, lub malej zębatce z przodu, a co najlepsze takiego terkotania jak na przedostatniej koronce kasety nie ma. Duży blat wymieniałem na nowy w tym roku, mały nie był ruszany bo prawie go nie używam. Ustawiałem zakres przerzutki na nowo,  sprawdzałem czy hak nie jest krzywy, ale chyba jest ok. Może coś z przerzutką. Linki przerzutki na nową nie wymieniałem. Przedostatnie zębatki kasety używam od święta, ale wolałbym żeby chodziło wszystko dobrze. Gorzej jak wrzucę rower na trenażer i zacznę jeździć to problem będzie już denerwujący.

 

Może ktoś będzie wiedział w czym jest problem.



#2 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 26 lipiec 2015 - 13:38

No patrz... Wymieniłeś prawie wszystko, a najtańszej i najbardziej wpływającej na jakość przełożeń części nie wymieniłeś ;)

Wymień te pancerze lub linki. Jak pancerze się powyciągały to i linki też dostały "po zwojach".

Niedługo ja pokażę swój mały problemik, bo zauważyłem luz na głównym sworzniu przerzutki. Zapewne to po kraksie, gdzie wykrzywiłem również hak. Pytanie, czy można dostać taki sworzeń do RD Force 10s?



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 lipiec 2015 - 15:23

@pangumas - Linki i pancerze to podstawa.

 

W moim przypadku w SRAM Force podobny problem zniknął dopiero po wymianie kółek. Oczywiście u Ciebie może być inaczej.

 

 

 

@Bury - sworzeń nigdy nie jest dostępny jako część zamienna. Nie chodzi przypadkiem o śrubę mocującą przerzutkę do ramy? Jeżeli tak, to na niej zawsze jest jakiś drobny luz (sam nie wiem po co, przerzutka po jego usunięciu pracuje lepiej) - jeżeli chcesz go za wszelką cenę skasować, proponuję podłożenie bardzo cienkiej podkładki pomiędzy przerzutkę a hak. U mnie wyraźnie poprawiło to precyzję zmiany biegów.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 26 lipiec 2015 - 15:46

@mikroos Tak, o tą śrubę chodzi. Wszystko u mnie działa bardzo dobrze, jedynie zaintrygował mnie ten mały luz. Będę miał chwilę, to skasuję ten luz i zobaczymy, co to da. Mogę wiedzieć ile Twoja RD ma przebiegu? Moja już podchodzi pod 27k km.



#5 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 26 lipiec 2015 - 15:50

No tak linki i pancerza nie wymieniałem. Jak po wymianie nie pomoże to sprawdzę jeszcze kółeczka przerzutki i hak.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 lipiec 2015 - 16:51

Mogę wiedzieć ile Twoja RD ma przebiegu?

Ciężko powiedzieć, bo kupiłem ją jako używaną, ale pode mną przejechała jakieś 15 Kkm. Luz był od pierwszego dnia w moim posiadaniu. Skasowałem go po paru tygodniach jazdy i od tego momentu u mnie była poprawa.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 27 lipiec 2015 - 18:59

Tak to u mnie wygląda:

http://i.imgur.com/ASN00iF.jpg

 

http://i.imgur.com/0H68CAc.jpg

 

A tutaj mały filmik ukazujący luz wzdłuż osi, który powoduje też lekki pochył przerzutki:

 

 

E: Rozkręciłem to wszystko. Czyszczę i sprawdzam, czy nic się nie powycierało.

Jak na razie wszystko wygląda nietknięte. Wychodzi na to, że to "planowany" luz...

 

http://i.imgur.com/oh4b2Za.jpg



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 lipiec 2015 - 22:10

U mnie ten luz był sporo mniejszy, w palcach niewyczuwalny.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 28 lipiec 2015 - 07:03

Jak grzebałem przy napędzie to też zauważyłem ten luz, jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi. Niekiedy luz jest większy lub mniejszy, ale z tego co się dowiedziałem to nie ma co się przejmować bo to nie wpływa na pracę przerzutki. Zawsze można zrobić tak naj pisze mikroos i wrzucić między hak a przerzutkę cieniutką podkładkę.



#10 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 lipiec 2015 - 10:49

A może jednak problemem będą klamki Campy? Jednak pomimo wszystko, dopasowanie 10 Campy do RD Srama nie jest idealne...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 28 lipiec 2015 - 11:10

Ludzie smigają na miksach klamki Campy i reszta Sram i działa bez zarzutu. U mnie na początku też działao to bez problemu. Problem pojawił się dopiero teraz po wymianie łańcuca i kasety. Klamki Campy i Srama biorą tyle samo linki, chyba że się mylę, więc tutaj nie powinno być problemu. Zobaczę jak to będzie działało po wymianie linki przerzutki. Nie widzi mi się wymiana klamek.



#12 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 28 lipiec 2015 - 16:25

Nie zapominaj o pancerzach!



#13 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 29 lipiec 2015 - 09:10

Zestaw linek i pancerzy do przerzutek już do mnie jedzie :) Oby to pomogło.



#14 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 08 sierpień 2015 - 12:15

Wymiana linki i pancerza nic nie dała, dalej miałem problem z dwiema najmniejszymi koronkami. Okazało się, że krzywy jest hak. Wymieniłem na nowy i wszystko działa dobrze :)





Dodaj odpowiedź