Skocz do zawartości


Zdjęcie

Siodełka Szosowe

jakie wybrać

1880 odpowiedzi w tym temacie

#1341 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 listopad 2014 - 09:48

Seria Scratch jest najbardziej zaokrąglonym siodłem Prologo, Zero najmniej, płaskie. Pomiędzy nimi jest Nago.

#1342 L00zak

L00zak
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 10:39

A twardości są takie same w Prologo?

#1343 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8624 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 listopad 2014 - 19:58

A ja mam pytanie dość może nietypowe (czyżby do działu Warsztat?): mianowicie w Fiziku Arione pościerała mi się farba z siodełka. Częściowo czyszcząc, ale większość jednak dupskiem i nogami. No i teraz wygląd co prawda zacny, bo widać, że rower do jazdy, a nie do ozdoby, no ale fajnie byłoby odświeżyć siodełko malując farbą. Czy farba do skór zda egzamin? Jeśli tak, to jakiej farby użyć?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1344 dormario

dormario
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 20:07

A ja mam pytanie dość może nietypowe (czyżby do działu Warsztat?): mianowicie w Fiziku Arione pościerała mi się farba z siodełka. Częściowo czyszcząc, ale większość jednak dupskiem i nogami. No i teraz wygląd co prawda zacny, bo widać, że rower do jazdy, a nie do ozdoby, no ale fajnie byłoby odświeżyć siodełko malując farbą. Czy farba do skór zda egzamin? Jeśli tak, to jakiej farby użyć?

Myślę że na jakiś czas zda to egzamin. Najlepiej użyć farby do malowania / renowacji skór i dodatkowo po malowaniu nanieść warstwę lakieru bezbarwnego, który zabezpieczy kolor i farbę przed wycieraniem.

#1345 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8624 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 listopad 2014 - 21:08

O lakierze bezbarwnym to nie pomyślałem!

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1346 L00zak

L00zak
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 21:13

Pytam o siodełko, wiem, że to temat rzeka, aktualnie w szosie miałem Prologo Scratch Pro T2.0, po 60 km tyłek bolał, zamieniłem na Selle Filte Genuine Gel. Jest lepsze, ale mam to samo po 70 km. Czytając wątek, wiem, że to loteria i potrzeba czasu aby dobrać, lub wypożyczyć i testować… W MTB Scott zamieniłem na Syncros GEL i jeździ mi się bardzo dobrze, jeszcze nie próbowałem podmienić do szosy... Czytając opinie zapytałem właśnie, czy różni się Prologo to co mam od wersji ZERO. Z tego co widzę też chyba w mojej sytuacji Fizik będzie wchodzić w grę.Patrzę na modele ARIONE Versus lub Aliante Versuse. Podpowiedzcie czym się różnią te Fiziki od siebie

#1347 dormario

dormario
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 21:18

O lakierze bezbarwnym to nie pomyślałem!

Ważne żeby lakier też był do skór. Są różne: matowe, półmatowe i z połyskiem.



#1348 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 listopad 2014 - 21:34

@Loozak - w największym skrócie: Aliante jest dla osób o niezbyt elastycznym grzbiecie, a Arione dla osób dość gibkich. Przy czym bardzo ważne jest, że nie patrzymy na kąt pochylenia pleców, a na to, pod jakim kątem ustawia się miednica podczas jazdy.

Więcej pod tym adresem: http://www.fizik.it/spineconcept/

Versus to wersja z zagłębieniem w centralnej części siodełka. Dobra w razie wyraźnego ucisku na krocze/prostatę, ale jeżeli czujesz ucisk na pośladkach, lepiej siodełka z zagłębieniem nie brać, bo może tylko pogorszyć sytuację.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1349 L00zak

L00zak
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 21:53

Właśnie mam ucisk na krocze… Chyba spróbuję z zagłębieniem, może za drugim razem się wstrzelę….

#1350 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 16 listopad 2014 - 14:58

Sam już nie wiem, kombinuje z moim siodłem jak się da i nadal czuje ucisk w krocze oraz pośladki i tyłek boli. Mam Selle Italia XO Genuine Gel, nie mam możliwosci zrobić przymiarki innego siodła, sam już nie wiem co jeszcze spróbować. Wytrzymać te 5 czy 8 godzin da się ale to są męczarnie a nie przyjemność z jazdy.


Focus user! :-P

#1351 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 listopad 2014 - 15:28

A może problemem jest niskiej jakości wkładka w spodenkach?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1352 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 16 listopad 2014 - 15:43

 Wytrzymać te 5 czy 8 godzin da się ale to są męczarnie a nie przyjemność z jazdy.

Osobiście nie znam siodełka, na którym po tylu godzinach byłoby mi wygodnie. 

Jeśli ktoś twierdzi, że ma wygodne siodełko, bo po 8 godzinach na rowerze  go nie czuje, to po prostu stracił czucie w "tych miejscach".

Dlatego obecnie jestem zdania, że kolarstwo długodystansowe to patologia, a siedzenie na rowerze nigdy nie będzie wygodne i naturalne dla człowieka, choćby na najwygodniejszym z siodełek. I mówię to jako miłośnik roweru, który sam kiedyś spędzał czasem 6-8 godzin na siodełku. 



#1353 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 16 listopad 2014 - 16:22

A może problemem jest niskiej jakości wkładka w spodenkach?

 

Odpada mam firmowe spodenki i wkłada jest idealna.

 

 

 

Osobiście nie znam siodełka, na którym po tylu godzinach byłoby mi wygodnie. 

Jeśli ktoś twierdzi, że ma wygodne siodełko, bo po 8 godzinach na rowerze  go nie czuje, to po prostu stracił czucie w "tych miejscach".

Dlatego obecnie jestem zdania, że kolarstwo długodystansowe to patologia, a siedzenie na rowerze nigdy nie będzie wygodne i naturalne dla człowieka, choćby na najwygodniejszym z siodełek. I mówię to jako miłośnik roweru, który sam kiedyś spędzał czasem 6-8 godzin na siodełku. 

 

Faktycznie trochę przesadziłem ale przejechanie tych 100km nie powinno być jak katorga.


Focus user! :-P

#1354 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 listopad 2014 - 20:22

http://www.cyclingne...-saddle-factory

 

Magia siodełek i obrzydliwość chińska.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1355 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 23 listopad 2014 - 15:28

Witajcie

Składam pierwszą szosowkę i czas na siodło. Zastanawiam się nad specialized toupe pro. Ma ono inny rozmiar szyn - 7 na 9. Czy będzie to pasować to sztycy od modelu venge?

#1356 krzys1

krzys1
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Skądz nikąd

Napisano 23 listopad 2014 - 20:59

Witajcie

Składam pierwszą szosowkę i czas na siodło. Zastanawiam się nad specialized toupe pro. Ma ono inny rozmiar szyn - 7 na 9. Czy będzie to pasować to sztycy od modelu venge?

 

Rozumiem, że mówisz o toupe z carbonowymi prętami. Nie będzie pasowało do venge z jarzemkiem pod pręty metalowe, ale możesz kupić jarzemko pod pręty carbonowe. Też się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem, widziałem takie jarzemka na ebayu za około 30 euro.



#1357 chamsin

chamsin
  • Użytkownik
  • 223 postów
  • Skądkatowice

Napisano 07 grudzień 2014 - 11:33

I ja sie dolacze do tematu kopalni siodelek.Juz nawet nie chodzi o bol tylka tylko o dretwienie penisa.powiedzmy po godzinie jazdy (raczej bez wstawania ) z siodelka czuje a wlasciwie nie czyje swojego przyrodzenia.do tej pory jezdzilem na siodelku bez dziury niedawno doszedl do tego ucisk prostaty.Akurat ma do testow siodelko Selle italia gel flow z otworem myslalem ze to pomoze  ale niestety po godzinie trenazeraj uz czuc dretwienie.Robilem tez test na siodelko selle italia wyszlo mi siodelko typu L1.czyli waskie i bez otworu (sic)Nie bardzo sie z tym zgadzam.no i nie wiem co robic.Macie lub mieliscie podobne problemy?Jak je rozwiazaliscie?



#1358 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 07 grudzień 2014 - 11:43

Jaką masz wkładkę?

#1359 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 07 grudzień 2014 - 11:55

chamsin cały czas walczę z siodełkiem i podobnymi problemami jak Ty. Jak na razie jedyna i skuteczna metoda to wstawanie na kilkadziesiąt sekund, co około 15 minut jazdy. Może już tak ma być, że pewni ludzie mają problem ? W MTB, gdzie podnoszenie tyłka co jakiś czas to mus problem nie był tak uciążliwy. Na szosie przerobiłem bike fitting, bardzo dobre spodenki z wkładkami i kilka siodełek.

1. Syncros RR2.5 - wygodne, ucisk krocza.

2. Antares R3 Braide - wygodniejsze, ucisk krocza odrobinę mniejszy ale nadal trzeba wstawać.

3. Specialized Toupe - jak w przypadku RR2.5.

4. Specialized Romin - bardzo twarde i dla tyłka najmniej wygodne. Dla krocza dostatecznie dobre, ale ma inne wady.

5. Fizik Aliante VS - dla mnie zbyt miękkie i mało wygodne siodło.

6. Adamo Podium - testuje obecnie. Po pierwszych jazdach powiem tyle: najmniej wygodne siodło na jakim miałem okazję siedzieć. Pewnie jest to kwestia ustawień, ale na tym siodle boli mnie w zasadzie wszystko. Ból, cierpienie, agonia. Czytałem, że samemu trudno je ustawić a w przypadku takich siodeł jest to kluczowe do osiągnięcia komfortu. Dodatkowo dochodzi fakt, że na trenażerze siodła zdecydowanie bardziej doskwierają niż w normalnej jeździe.

Jeśli miałbym wybrać najwygodniejsze z tych które przetestowałem, to numerem jeden będzie Antares a dwa Romin, który w wersji Evo z większą ilością wyściółki okazałby się lepszy.Chętnie przetestowałbym Allay Racing, ale nie wiem czy ktoś takowe do testów udostępnia.



#1360 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 grudzień 2014 - 17:41

chamsin ja mialem podobnie i pomogly mi 2 rzeczy:

-zmiana siodelka na specialized romin evo. Na tym siodelku czuje nacisk na kosci kulszowe a nie na prostate, jak w przypadku tego: http://www.wigglesta...885332-zoom.jpg (cos w ten desen mialem zainstalowane na rowerze ktory kupilem)

Do tego siodelko jest delikatnie pochylone nosem w dol.

-Podnioslem kierownice (w moim starym rowerze to oznacza, ze wysunalem wyzej fajke z mostkiem). Nie wiem jak niektorzy sa w stanie jezdzic z tak duza roznica wysokosci miedzy kierownica a siodelkiem ale ja tego nie potrafie. Teraz kierownica jest nieco nizej (zamiast duzo nizej) niz siodelko i problemu nie ma dopoki nie jade dluzszy czas na lemondce.

 

Tak czy inaczej polecam wykorzystywac wszystkie okazje typu podjazdy czy sprinty do tego, zeby na te kilkanascie sekund wstac z siodelka. Zdrowie jest najwazniejsze :)





Dodaj odpowiedź