Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hercules 1978R. 600 Arabesque, Vainqueur, Brooks, Sakwy Skórzane Pedały Drewniane :)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 marek85pl

marek85pl
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 29 lipiec 2015 - 22:07

Rower należał do mojego Ojca od kilkunastu lat jest w moich rękach. Obecnie służy Mi do wypraw z całym ekwipunkiem namioty, śpiwory, kuchenki i takie tam, dojazd do pracy oraz oczywiście do lansu na mieście. 

 

specyfikacja:

Rama: Hercules model : nie pamiętam (jak zajrzę do dowodu zakupu to podam).  

Obręcze: Weinmann 700 20x622.

Korba: 600 arabesque 

Przerzutki przód i tył: 600 arabesque

Suport 600 arabesque

Wolnobieg: huret

Łańcuch: wipperman niklowany

Hamulce : Weinmann vainqueur 610

Klamki: Weinmann turystyczne.

Kierownica - stalowy baran z polskiej kolarki skrzywiona  395mm od środka do środka.

Pedały- drewno dębowe obrobione szlifierką w trasę noski 600 arabesque

Siodełko - b67.

Opony - Continental ultra sport 28mm szerokie z dmuchniętymi 8 barami w dętki.

z przodu oczywiście zamiast loga hercules naklejka odblaskowa ''Policja jestem oznakowany'' :)

 

Za workiem z kartoflami w piwnicy leżą klamki i hamulce 600 arabesque i zapewne na dniach zostaną zamocowane.

 

Zdjęcia zrobione telefonem komórkowym.

 

 

 

Załączone miniatury

  • 20150827_170448.jpg
  • 20150827_170425.jpg
  • 20150827_170706.jpg
  • 20150827_171018.jpg
  • 20150827_174944.jpg
  • 20150827_171056.jpg


#2 Daw8

Daw8
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipiec 2015 - 22:28

Taki klasyczny touring :) Piata wielobiegowa moim zdanie do holendra pasuje, nie do tej koncepcji. Wymieniaj osprzęt na lepszy i śmigaj, bardzo ładny teraz jest.



#3 marek85pl

marek85pl
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 29 lipiec 2015 - 22:57

nie wykluczam odrzucenia pomysłu z przekładnią planetarną, ze standardowych przerzutek jaka seria jest polecana ?, z tego co kojarzę pierwsza 600 arabesque obsługiwała tylko 6 biegów. więc w tym przypadku pozostał by mi zakup przerzutek i manetek. Po szybkim odwiedzeniu znanego portalu aukcyjnego pełno jest serii tzw Tricolor.

#4 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 30 lipiec 2015 - 00:10

Super sprzęt.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#5 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 165 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 30 lipiec 2015 - 07:24

Pewnie, że to szosa, ino uzbrojona :).



#6 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 30 lipiec 2015 - 15:09

nie wykluczam odrzucenia pomysłu z przekładnią planetarną, ze standardowych przerzutek jaka seria jest polecana ?,

NIe ma potrzeby odrzucania tego pomysłu. Użytkowanie takiej piasty można określić jako bardzo przyjemny. 

 

 

Najtańszą opcją jest nexus 8. Problemem może być zamontowanie manetki obsługującej piastę na baranku, zapewne potrzebna była by manetka  z alfine 8.

 

Alfine od nexusa rózni się tym, że alfine jest dostosowana do korby 2 rzędowej i hamulcy tarczowych.



#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 lipiec 2015 - 16:20

Jeszcze tańszą opcją jest stary Sachs (Sram) S7: http://allegro.pl/pi...5570609039.html

Do tego jeszcze byłaby potrzebna manetka z clickboxem  http://allegro.pl/ma...5570607012.html i   popychacz (być może jest z piastą w komplecie). Shimano chyba jednak precyzyjniejsze i ma lepiej rozwiązane mocowanie linki do piasty (ten clickbox w Sramie dosyć podatny na uszkodzenie, bo mocno wystaje na bok).

Za Shimano przemawia jeszcze dostępność wersji bez hamulca torpedo (osobiście go nie cierpię).

Piasty planetarne generują jednak zauważalnie wyższe opory niż przerzutki zewnętrzne, zwłaszcza na szybkich biegach.

Montaż manetki obrotowej na stalowym baranku byłby możliwy, gdyż te rometowskie miały zwykle średnicę 22,2 mm.

 

 



#8 marek85pl

marek85pl
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 30 lipiec 2015 - 17:05

W dniu dzisiejszym szukając w internecie wiadomości na temat nexusa 8 natrafiłem na strone http://www.sheldonbr...nexus-mech.htmlsą tam zdjęcia rowerów marki Raleigh z zamocowanymi Nexusami, jak na moje oko nie wygląda to szpetnie, manetka zamocowana na końcu baranka też nie rzuca się zbytnio w oczy. Co do piast nexus 8 występowała ich cała masa najbardziej polecana seria to red band która występuje jako 8sg-r25  bądż z końcówka 36 polecana ze względu na usczelnienie dzięki któremu do środka nie przedostaje się woda, piasta ta też jest często przerabiana na smarowanie olejem przekładniowym zamiast smaru. To tyle jęsli chodzi o wiedzę zaczerpniętą z internetu. Nie uważam wyższości piasty wielobiegowej nad przerzutkami poprostu bardzo miło wspominam nietylko seriwis ale także samą jazde, do dzisiaj posiadam starą damkę Herculesa z 5-biegową piastą marki Sachs sterowaną dwoma linkami. Ciężki temat dla mnie bo chce zachować wygląd roweru a przy tym nie stracić na funkcjonalności. Podejrzewam że przerzutki 600 arabeski wraz z manetkami na ramie dodałyby +4 do lansu na deptaku, ale niestety jak narazie kieruję sie w strone piasty wielobiegowej, niestety czym więcej czytam tym mniej wiem przez co jestem bardziej zdezorientowany jaki system zastosować.



#9 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 04 sierpień 2015 - 20:10

Używam ponad 2 lata roweru z Nexusem 8 biegowym w rowerze do smigania do pracy, cały rok 8 km w jedną strone. Drugi raz bym czegos takiego nie wziął, zdecydowanie wady po dłuższym czasie biorą górę nad zaletami, a zalety są głównie ruchu miejskim, czyli zmiana biegów na światłach.

Wymiana dętki w tylnim kole to mordęga i robota na pół godziny. Sama piasta waży blisko 2kg !



#10 michal87sc

michal87sc
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBĘDZIN

Napisano 04 sierpień 2015 - 20:34

ma bagaznik czy nie... wiadomo traci agresywny wygląd, ale w mojej by sie tez przydał ;)

Fajny Young Timer ;)