Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Fulcrum I Śrubka Imbusowa


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 11 sierpień 2015 - 16:45

Cześć. Od jakiegoś czasu miałem problemy z moimi fulcrumami. Otóż dokręcałem pierścień fulcrum R-012 i dokręcałem śrubkę imbusową. Jednak po każdej jeździe robił się w kołach luz. W końcu się wkurzyłem i za mocno chciałem dokręcić tą śrubkę imbusową i się w połowie urwała. Gorzej bo część została w środku i nie miałem jak jej odkręcić. Po kilku dobrych godzinach i robienia nacięcia nożem końcówki śrubki która wystawała udało mi się tą zerwaną część odkręcić. Gwint w pierścieniu jest nieuszkodzony. Tylko śrubka do wymiany. Pisałem do wertykala i można tylko zakupić za 130zł ten pierścień ze śrubką. Nie będę tyle płacił za taką głupotę. Szkoda bo po urwaniu śrubki dopiero zrozumiałem, że trzeba było ta śrubkę potraktować loctite aby się nie odkręcała, a koło nie luzowało. Ciężko zapewne będzie dorwać taką śrubkę co będzie pasowała. Ktoś może wie, gdzie taką znajdę albo czy jest jakaś firma, która głupią jedną śrubkę mi zrobi na zamówienie? Proszę o porady.

Załączone pliki



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 11 sierpień 2015 - 17:37

Jeśli ma normalny gwint, kupisz taką w każdym sklepie, gdzie sprzedają gwoździe i śrubki. Nie będzie się tylko błyszczeć, ale jak się uprzesz, znajdziesz zakład, gdzie ci ją pokryją chromem.



#3 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 sierpień 2015 - 18:34

No dokładnie, zwykła śrubka na imbus, pewnie M5. Jeśli nie w sklepie metalowym to może w serwisie rowerowym koło domu będą mieli taką i ci sprzedadzą. W ostateczności na Allegro znajdziesz. Problemem może być średnica łba i jeśli będzie za duży to iglakiem lub papierem ściernym zeszlifujesz, możesz wspomóc się wiertarką.

Zobacz ile tego jest:

http://allegro.pl/m5...5590647855.html

nawet średnicę i długość łba podają.



#4 saj

saj
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądKRAKÓW

Napisano 11 sierpień 2015 - 22:04

zwykła śrubka sklep metalowy i po problemie



#5 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 13 sierpień 2015 - 09:26

Kolego Julkos, mam dokładnie ten sam problem z tymi kołami, co Ty. Po każdej jeździe piasta dostaje luzu. Nie próbowałem patentu z locktitem ale czym prędzej to zrobię, bo jak widać, można nieco narozrabiać.
Swoją drogą 130 zł za takie gówno ? Przecież komplet tych kół kosztuje nieco ponad 600 zł...



#6 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 13 sierpień 2015 - 18:40

Poświęciłem dziś chwilę czasu na przyjrzenie się sprawie. Problem leży w tej nakrętce ze śrubą kontrującą, której zdjęcie umieścił Julkos.

Przyczyną zerwania śruby było to, że szczelina w nakrętce jest zbyt mała i dokręcanie na siłę nic nie da oprócz uszkodzenia śruby. Cienkim pilnikiem powiększyłem tą szczelinę. Niestety, to rozwiązuje tylko problem mocniejszego dociągnięcia śruby kontrującej. Nakrętka zrobiona jest tak, że śruba nie jest symetrycznie na środku, tylko bardziej od zewnętrznej strony. Efektem tego jest nierównomierne ściąganie nakrętki. W konsekwencji, ta część nakrętki, która opiera się o metalową podkładkę, jest nierówna. To właśnie powoduje powstawanie luzu. Według mnie błąd projektanta piasty. Nie ma prawa działać to dobrze... 
Opcje są dwie. Reklamować koło albo wymienić piastę/koło.

 



#7 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 13 sierpień 2015 - 20:39

. Otóż dokręcałem pierścień fulcrum R-012 i dokręcałem śrubkę imbusową. Jednak po każdej jeździe robił się w kołach luz. W końcu się wkurzyłem i za mocno chciałem dokręcić tą śrubkę imbusową i się w połowie urwała.

U mnie dla odmiany inna reakcja.

 

Jakieś 1,5 miesiąca temu po ca 10 godzinnej podróży rowerów na dachu, 0 deszczu  - nast dzień wsiadam na rower a tu przednie  koło ( Fulcrum )piszczy , ledwo się kręci. 

 

Nic innego nie wymyśliłem tylko poluzowałem tę imbusową śrubkę ( i to sporo) , luzów nie widać .Od tego czasu koło zrobiło pewnie spokojnie ponad 1000 km , nic się nie dzieje---

 

To chyba takie bardziej  doraźne rozwiązanie i trzeba by zaglądnąć do środka- bo niby czemu taka rekacja wystąpiła ???



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 sierpień 2015 - 21:26

@big75 - choćby dlatego, że rower zamocowany do samochodu cały czas wibruje.

@panpromek666 - reklamować koło, które potraktowałeś pilnikiem?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 sierpień 2015 - 07:32

A czy ja napisałem, że będę je reklamował? Dużo ludzi kupuje te koła. Schodzą na allegro jak ciepłe buły. Jak widać nie jestem jedyny, który trafił na felerny egzemplarz. Jeśli komus przytrafi się to samo, i trafi na ten wątek, niech od razu składa reklamację. U mnie jest po ptokach, bo jak sam napisałeś "potraktowałem koło pilnikiem". Poszukam innej piasty i złożę koło na na obręczy fulcruma, wydaje się być sensowna.



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 sierpień 2015 - 08:04

Przepraszam, tak to dla mnie zabrzmiało, jakbyś chciał reklamować swój egzemplarz.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 sierpień 2015 - 08:20

Przepraszam, tak to dla mnie zabrzmiało, jakbyś chciał reklamować swój egzemplarz.

 

W porządku. Ja też nieprecyzyjnie się wysłowiłem.

 

Swoją drogą szkoda, że Fulcrum "poprawił" coś co było dobre. Starsza wersja piasty miała prostszy system i jak widać skuteczniejszy.


  • Julkos lubi to

#12 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 sierpień 2015 - 11:45

Poszukam innej piasty i złożę koło na na obręczy fulcruma, wydaje się być sensowna.

A masz typowy rozstaw i ilość szprych? Domniemam, że nie. Mnie to odrzuciło od kół Campy i Fulcruma



#13 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 sierpień 2015 - 12:08

A masz typowy rozstaw i ilość szprych? Domniemam, że nie. Mnie to odrzuciło od kół Campy i Fulcruma

 

Tylne koło ma 20 szprych. Wybór piast 20 otworowych jest dość ograniczony ale coś sensownego da się kupić. Zawsze składałem koła sam i dobrze mi się na nich jeździło. Pierwszy i ostatni raz skusiłem sie na koła systemowe. Wyglądaja fajnie, ale poza tym są po prostu "takie se".



#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 sierpień 2015 - 12:35

A faktycznie, zgaduję - Racing 7 lub 5?

No to masz szczęście skoro nie masz też tego dziwacznego zaplotu w 3G czy jak on tam się zwie. Ja tak miałem w Campie Vento, cieszyłem się jak głupi bateryjką, że fajnie się kręcą i w ogóle, a tu pewnego dnia przyszła pora wymiany obręczy. I co? I nic, przyszło nowe koła kupić.



#15 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 sierpień 2015 - 12:43

Mam Fulcrum Racing 7 LG 2015



#16 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 24 sierpień 2015 - 12:23

Kolego Julkos, udało Ci się coś zrobić z tym kołem ?



#17 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 18 wrzesień 2015 - 22:31

Na domiar złego druga śrubka w drugich kołach mi strzeliła. Szkur... co za scierwo! Ja też przesadzam ale ciągle mi się luzowało. Byłem w castoramach, Leroy merlin i nie mają. Chyba będę musiał coś na aukcjach szukać.... A teraz nie mam jak jezdzic...



#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2015 - 23:09

Zawsze składałem koła sam i dobrze mi się na nich jeździło. Pierwszy i ostatni raz skusiłem sie na koła systemowe. Wyglądaja fajnie, ale poza tym są po prostu "takie se".

Jak czytam o śrubkach za 130 zł do kół systemowych to też coraz bardziej doceniam własnoręcznie składane koła na "zwykłych" częściach. 





Dodaj odpowiedź