Jump to content


Photo

Stożki Oraz Osłonki Do Naprawy Tylnej Piasty, Jak Wybrać Gdzie Kupić?

Stożek piasty Oś piasty osłonka kulek osłonka lożyska tylna piasta

9 replies to this topic

#1 Joseline

Joseline
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 24 August 2015 - 10:03

Witam,

 

potrzebuję pomocy w zidentyfikowaniu modelu tylnej piasty przedstawionej na zdjęciach.

Kulki łożyska w tej piaście mają metalowe osłonki oraz dodatkowe gumowe osłony.

 

Zużyte są głownie stożki i chciałbym je wymienić na nowe. Kulki nie mają rys oraz widocznych uszkodzeń i raczej nie wymagają wymiany. Średnica kulek 6.34 mm (co z dokładnością do 0.01 mm odpowiada 1/4 cala).

 

Jedna z metalowych osłonek kulek jest zdeformowana (średnica zewn. 29.71 mm, wewn. 19.75 mm).

Tą osłonkę też chciałbym wymienić ale na razie nie mogę takiej znaleźć. 

 

Jeden ze stożków (konus) jest sztywnie połączony z osłonką. Średnica zewn. tej osłonki 24.25 mm.

 

Rozmiary stożków: wysokość 14.11 mm, średnica 16.95 mm, średnica bieżni około 13.5 mm, gwint M10x1.

 

Czy któż wie co to za model piasty i gdzie mogę znaleźć do niej nowe części (mieszkam w Krakowie)?

 

Generalnie do naprawy potrzebuję:

- stożek

- drugi stożek z przymocowaną metalową osłonką fi 24.25 mm

- metalowa osłonka kulek fi wewn. ~19.75, fi zewn. ~29.71 mm

- ewentualnie nowe kulki łożyska 2x9=18 sztuk fi 6.34mm

 

Jak ewentualnie wybrać zamienniki na co mam zwrócić uwagę?

 

 

 

 

 

Attached Files

  • Attached File  003.jpg   73.79KB   9 downloads
  • Attached File  001.jpg   28.99KB   9 downloads
  • Attached File  002.jpg   37.54KB   9 downloads


#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 25 August 2015 - 20:05

Po kształcie uszczelek i podkładek to wygląda na JoyTecha, ale diabli wiedzą z czego oni kopiowali. Metalowej osłonki nie ma sensu wymieniać. Przygnij ją delikatnie szczypczykami i ukształtuj. Części do piast potrafią być drogie, często za cenę naprawy możesz mieć nową piastę.
  • Joseline likes this

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 Joseline

Joseline
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 28 August 2015 - 16:45

Po kształcie uszczelek i podkładek to wygląda na JoyTecha, ale diabli wiedzą z czego oni kopiowali. Metalowej osłonki nie ma sensu wymieniać. Przygnij ją delikatnie szczypczykami i ukształtuj. Części do piast potrafią być drogie, często za cenę naprawy możesz mieć nową piastę.

 

Dzięki

 

Osłonki udało się ukształtować.

 

Brak odpowiednich stożków mnie wkurzył więc użyłem do naprawy papier ścierny i tak nie mam nic do stracenia wiec postanowiłem spróbować.

 

Na oko wynik wygląda następująco:

 

- pierwszy obrazek - stożek przed naprawą, widoczne są wżery;

- drugi obrazek - stożek po wyszlifowaniu papierem ściernym oraz wypolerowaniu;

 

Jutro postaram się złożyć piastę, wyregulować łożyska i przejechać standardową trasą. Czasówka pokaże jaki będzie efekt.

 

Na Allegro udało się zdobyć jedynie nowe stożki do tylnej piasty. Kosztowały 1 zł za sztukę. Wyglądają znacznie gorzej od starych naprawionych (ostatnie zdjęcie). Za taką cenę wątpię żeby były hartowane.

Attached Files

  • Attached File  01.jpg   21.54KB   3 downloads
  • Attached File  02.jpg   24.55KB   3 downloads
  • Attached File  03.jpg   19.33KB   3 downloads


#4 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 28 August 2015 - 17:46

Wg. mnie to nie zda egzaminu. Wyszlifowany konus będzie miał dalej nierówną powierzchnię, tyle, że zamiast chropowatej będzie miał falistą. Kulki mają tą samą średnicę i będą skakać po bieżni robiąc dodatkowe wyżłobienia. Nawet jeśli jakimś cudem da się to szczelnie skontrować to bardzo szybko pojawią się luzy.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 28 August 2015 - 19:35

Jak to szlifowałeś? Ja bym wsadził tego konusa do wiertarki i dopiero na obrotach szlifował. To powinno w miarę równo wyszlifować powierzchnię. Druga sprawa to spotkałem się z konusami, które miały wżery tylko częściowe tzn. z jednej strony był, a z drugiej nie. Przy takim częściowym uszkodzeniu, szlifowanie ręczne spowoduje, iż jaja się nie pozbędziemy.



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 28 August 2015 - 20:43

Osłonka nie jest "na sztywno" można ją zsunąć, np nakładając na nią klucz oczkowy. Jeśli nowy konus ma średnicę taką jak stary to osłonę wciśniesz na niego i tyle.

Konus za złotówkę nie jest godny włożenia go do żadnej piasty.



#7 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 28 August 2015 - 21:05

Pomoże na krótko. Problem w tym, że stozki są utwardzane powierzchniowo. Tą warstwę zeszlifowałeś.  pozdr



#8 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 28 August 2015 - 21:06

Tomku zauważ że to piasta za 5 złotych więc konus za złotówkę może być jakimś rozwiązaniem, chwilowym bo chwilowym ale jednak :)



#9 Joseline

Joseline
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 29 August 2015 - 17:33

Pomoże na krótko. Problem w tym, że stozki są utwardzane powierzchniowo. Tą warstwę zeszlifowałeś.  pozdr

 

Niestety nie znam się na technologii produkcji. Dopuszczałem że mogły być hartowane, wtedy by pochodziło dłużej. Tak czy inaczej dziś złożyłem koła, jutro przetestuje. Mam nadzieje że zanim znajde nowe da się pocwiczyć na tych co zostały naprawione.

 

W sumie to że powierzchnia koroduję na pewną głębokość świadczyłoby o tym że stożki mają dość grubą utwardzaną warstwę prawdopodobnie powierzchnia podczas formowania byla wielokrotnie wałkowana. 



#10 Joseline

Joseline
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 29 August 2015 - 17:43

Jak to szlifowałeś? Ja bym wsadził tego konusa do wiertarki i dopiero na obrotach szlifował. To powinno w miarę równo wyszlifować powierzchnię. Druga sprawa to spotkałem się z konusami, które miały wżery tylko częściowe tzn. z jednej strony był, a z drugiej nie. Przy takim częściowym uszkodzeniu, szlifowanie ręczne spowoduje, iż jaja się nie pozbędziemy.

 

Dokładnie tak i zrobiłem. Wiertarkę ustawiłem poziomo wsadzając do imadła przymocowanego do błatu.

 

Dobrałem bolec tak by miał odpowiedni do kształtu powierzchni konusa promień. Na ten bolec nawinełem papier. Sila docisku rozkłada się wtedy na calej powierchni a nie skupia się w rowku. Wtedy zeszlifowuje się cala powierchnia a nie tylko zniszcony obszar.

 

Szlifując stopniowo zmieniałem papier na inny z mniejszym ziarnem a na końcu do ostatecznej obróbki użyłem pasty polerskiej i wypolerowalem filcem. Po szlifowaniu dobrze umyłem stożki żeby usunąć wszelkie pozostalości pasty oraz ścierniwa.

 

Jaja nie mam czym sprawdzić ale po złożeniu i wyregulowaniu lożysk kolo obraca się równomiernie.





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Stożek piasty, Oś piasty, osłonka kulek, osłonka lożyska, tylna piasta