Jump to content


Photo

Zakup Starej Szosy


8 replies to this topic

#1 Damian198

Damian198
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 29 August 2015 - 21:59

Witam was wszystkich. Jako że jest to mój pierwszy post na forum, chciał bym się trochę przedstawić. Mam na imię Damian i mam 17 lat. Od ok. roku/ 2 lat zacząłem się interesować rowerami szosowymi, ale z braku pieniędzy na wymarzoną szosę nie miałem co z tym zrobić, z tego względu, że nie chciałem starej szosy, a coś nowszego na klamko-manetkach, może bez karbonu, ale dużo różniące się od dawnych szos. W ostatnich dniach od kolegi dowiedziałem się, że stoi u niego na sprzedaż stara kolarka za 350 zł i dał mi zdjęcie: Attached File  szoska.jpg   107.84KB   29 downloads (jak łatwo się domyślić, jest to szosa numer 8)

Poprosiłem go o więcej zdjęć i wraz ze zdjęciami dostałem informacje o cenie 300 zł i myślę, że warto się nad tym zastanowić, lecz bardzo liczę na waszą pomoc.

Attached File  11909663_1027572943933815_2097279164_n.jpg   81.89KB   28 downloadsAttached File  11910664_1027573277267115_321644409_n.jpg   98.32KB   28 downloadsAttached File  11911801_1027573220600454_1212579259_n.jpg   77.92KB   25 downloadsAttached File  11913565_1027573353933774_958737431_n.jpg   87.27KB   24 downloadsAttached File  11920340_1027573013933808_1294545845_n.jpg   111.94KB   24 downloadsAttached File  11938150_1027573313933778_1305024564_n.jpg   103.76KB   24 downloads

Dodam, że jestem osobą bardzo wysoką (202 cm), lecz z tego co widzę rama jest raczej duża.

Chciał bym ją usprawnić dając pedały SPD (raczej dla mojej wygody) ii pierw myślałem o klamko-manetkach, lecz z racji tylnej kasety 5 tarczowej już nie wiem co o tym myśleć, a wiem, że rozstawy w takich szosach są małe. 



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 30 August 2015 - 06:31

Za 300 zł ten złom i nazywasz sprzedawcę kolegą? Może do renowacji to się nadaje ale nie do treningów. Za ciężkie, za stare, za bardzo zapuszczone i 5 przełożeń. Za 300 zł spokojnie idzie wyrwać coś bez klamkomanetek ale...jak by to nazwać...w grupie mniej odstające od współczesnych konstrukcji.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#3 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 posts

Posted 30 August 2015 - 08:03

http://allegro.pl/su...5629654563.html

 

Pierwszy lepszy w cenie roweru Twojego "kolegi" ;) porównaj sobie zdjęcia i wyciągnij wnioski. Oczywiście rama za mała dla Ciebie, ale trochę poszukasz i coś na pewno znajdziesz. Pozdrawiam



#4 Damian198

Damian198
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 30 August 2015 - 09:12

Otóż kolegi brat sprzedaje rzeczy sprowadzane z Danii i ostatnio zapytałem się czy nie mają właśnie czegoś na sprzedaż i wysłał mi właśnie to. Wielkie dzięki za szczerą i konkretną odpowiedź. Szukam dalej. Cena wzrasta do 500-600 zł.

#5 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 posts
  • SkądKórnik

Posted 30 August 2015 - 10:55

Przecież to stan agonalny , 100 pln to przesada za ten szajs

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka



#6 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 10 September 2015 - 07:10

Otóż kolegi brat sprzedaje rzeczy sprowadzane z Danii i ostatnio zapytałem się czy nie mają właśnie czegoś na sprzedaż i wysłał mi właśnie to. Wielkie dzięki za szczerą i konkretną odpowiedź. Szukam dalej. Cena wzrasta do 500-600 zł.

Daj sobie spokój, bo ten rower jest tragiczny. Ze starymi ramami jest tak, że czasami nie ma sensu w to inwestować. Mam całkiem dobrą ramę (chyba Romet Sport) i nie składam roweru, bo to duże koszty, a i tak efekt będzie taki sobie. Stare ramy mają długą bazę, wąski tylny trójkąt, stery starego typu itd. Jak wydałbym 1 500zł, to może i przypominałoby to rower szosowy, ale i tak z poprzedniej epoki. Krótko mówiąc nie opłaca się.



#7 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 10 September 2015 - 13:46

Stare ramy mają długą bazę, wąski tylny trójkąt, stery starego typu itd.

 

To nie oznacza, że nie da się na takim jeździć.....szybko jeździć nawet z dobrą grupą, a i sylwetka optymalna przemawiająca na + do tego typu jazdy. Wygląd - sprawa gustu rzecz jasna, a koszty  w zależności jakie kto ma chody, jednak i tak bardziej opłaca się kupić  cały taki rower w dobrym stanie.


CykloOpole !!! :)


#8 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 10 September 2015 - 20:08

To nie oznacza, że nie da się na takim jeździć.....szybko jeździć nawet z dobrą grupą, a i sylwetka optymalna przemawiająca na + do tego typu jazdy. Wygląd - sprawa gustu rzecz jasna, a koszty  w zależności jakie kto ma chody, jednak i tak bardziej opłaca się kupić  cały taki rower w dobrym stanie.

Czasami nowicjusze nabierają się na tanie ramy i wtedy zaczynają się problemy. Niestety trzeba mieć sporo wiedzy na temat roweru żeby go złożyć na poziomie nowego wyroby. Chodzi mi o współpracę komponentów. No i przydałyby się specjalistyczne klucze np do suportu, kasety wielotrybu, sterów starego typu itd. Ludzie biorą się za obsadzanie nowych sterów i nie planują główki ramy. Jak mamy dobrze wyposażony warsztat, to nie ma sprawy, ale jeżeli za wszystko będziemy płacić, to też trzeba to doliczyć do ogólnego kosztu.



#9 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 11 September 2015 - 08:11

Chcodziło mi o zupełnie co innego, a mianowicie nie o składanie takigo na starej ramie, bo to jest raczej nieopłacalne chyba że ktoś ma gdzieś chody i dojście do  nie koniecznie nowych części, a kupno takiego całego w dobrym stanie. W rowerze zużywa się głównie napęd, a ten jest dużo łatwiej dostosować jak resztę. Czy trzeba mieć od razu a heada, HT II, aero sztyce? Nie, przy amatorskiej jeździe IMO jest to zbędne.


CykloOpole !!! :)




Reply to this topic