Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem Z Korbą Fsa + Jak To Zrobic

FSA łozyska

10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 30 sierpień 2015 - 19:21

Witam posiadam Cannondale CAAD 10 z korbami FSA i wkładem BB30 w sensie tam są same łożyska coś takiego  https://encrypted-tb...yDzY2wcuTSBxU5Q

 

Na dole pomiędzy dwoma simeringami możemy dostrzec czarną podkładke dociskowa.

 

Jadąć sobie rowerem po 2500 tys km usłyszałem pewien hałas dochodzacy z suportu, pomyslałem, że to łożysko się rozwaliło co mnie zdziwiło.  Rozkręciłem suport łożyska kręcą się poprawnie, co było przyczyną ? A oto ta czarna dociskowa podkładka, korba nie była zbyt dobrze dokręcona i podkladka, farba aż z niej się zdarła od tarcia to powodowało taki dzwięk. Korby FSA i standard BB30 uwazane są za jedne z lepszych, chociaż to mocowanie lewego ramienia na jdną śrubę niezbyt przypada mi do gustu. Shimano w Hollowtech ma mocowanie na 2 ampule co wydaje się byc bardziej asekuracyjne.

 

 

Dodatkowo czy ktoś ma moze filmik jak wymienic łożyską w takim standardzie i po co są te simeringi przeciez łożyska są wciskane,



#2 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 30 sierpień 2015 - 19:36

O którą podkładkę tobie chodzi, o tę sprężynową? o co ona tarła? Bo ciężko zrozumieć o co ci chodzi :)



#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 sierpień 2015 - 19:47

Jeżeli masz dokręconą korbę z odpowiednim Nm, dla fsa będzie coś ok 41-48Nm i masz luz, zakładasz dodatkowe podkładki.

#4 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 30 sierpień 2015 - 19:50

Miałem dokręconą na 41Nm, nie było luzy. Podkładka została wytarta od strony korby, tarła o korbę powodując zgrzytanie, rozkręciłem, dokręciłem i jest dobrze.



#5 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 30 sierpień 2015 - 20:35

Zastanawiam się jakim cudem ta podkładka tarła o korbę skoro ona się obraca razem z osią, najprawdopodobniej masz za mało plastikowych podkładek przez co podkładka sprężynowa jest za słabo napięta/skompresowana. 



#6 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 31 sierpień 2015 - 16:30

radomir82 rozbierałeś kiedys korbę FSA?  Ramie korby dociska tą sprężynkę, która dociska taką podkładkę do łożyska i tyle, jeśli korba jest za słabo dokrecona to wiadomo korba z osią się kręci a podkładki z winy tego iż jest korba słabo dokręcona i podkładka słabo dociśnięta to dlatego się obraca i ociera o korbe.  

 

Tu masz foto schemat jak to wygląda po złożeniu https://static2.bike...3626.1440959946

 

Dodatkowo rower jest oryginalnie kupiony, nie składany także wszystko powinno pasować.  



#7 szprot

szprot
  • Użytkownik
  • 122 postów
  • Skądkatzenfurt

Napisano 31 sierpień 2015 - 16:49

czesc.mam korbe fsa i zastanawiam sie co robi ta podkladka od strony korby.http://www.fullspeed...nkset-v0.pdf.tumasz wyraznie ze podkladka jest od strony ramienia.mi tez mechanik zalozyl od strony korby i rozwalil lozysko.teraz korbe skladam sam.a te simeringi sa po to zeby ci lozyska nie poszly dalej.bo na nich opieraja sie lozyska.ja mam korbe w standardzie bsa  a nie wciskana.



#8 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 31 sierpień 2015 - 20:45

radomir82 rozbierałeś kiedys korbę FSA?  Ramie korby dociska tą sprężynkę, która dociska taką podkładkę do łożyska i tyle, jeśli korba jest za słabo dokrecona to wiadomo korba z osią się kręci a podkładki z winy tego iż jest korba słabo dokręcona i podkładka słabo dociśnięta to dlatego się obraca i ociera o korbe.  

 

Tu masz foto schemat jak to wygląda po złożeniu https://static2.bike...3626.1440959946

 

Dodatkowo rower jest oryginalnie kupiony, nie składany także wszystko powinno pasować.  

 

No właśnie problem w tym że ciągle rozbieram BB30 ;) W Caad10 z korbą FSA powinno być od jednej do trzech podkładek między osłoną łożyska a podkładką sprężynową. To że rower oryginalnie kupiony i jeszcze nikt korby nie ruszał, to akurat na Twoją niekorzyść, bo fabrycznie są bardzo często źle poskładane - za mało smaru, za dużo lub za mało podkładek itp.

 

1299594818048-15ztkfky1g14n-960-540.jpg

 

 

 

 

szprot - link nie działa



#9 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 29 wrzesień 2015 - 15:17

Tylko skoro standard suportu wyności ileś tam to czy nie powinna korba pasować do każdego tak samo np. z jedna podkładką? I gdzie moge dostać dodatkowe podkładki  bo na FSA stronie jest tylko łozyska http://www.fullspeed...dge-bearings-2/

 

radomir  jeśli masz dużą stycznosć z FSA to czy mógłbyś powiedzieć co się dzieje jak korba jest niedokręcona?

 

Bo w moim przypadku wyglądało na to, że nie była dokręcona i po prostu podkladka nie dociskała i korb tarła o nią wytwarzajać nieprzyjemny dzwięk i wycierajac ją.



#10 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 wrzesień 2015 - 19:48

Korbę dokręcasz z odpowiednim momentem obrotowym, zazwyczaj mieści się on w przedziale 38 - 55Nm, zależnie od modelu korby, można sobie wyobrazić że już sama różnica w silę z jaka dokręcisz korbę może spowodować że "siądzie" ona głębiej lub płycej na wielowypuście (o dziesiąte mm, ale jednak, wtedy przydają się również owe podkładki regulacyjne). Jeżeli korbę przykręcisz za słabo to może powstać luz między wielowypustem na osi a gniazdem w ramieniu korby, jazda z luźną korbą prowadzi do uszkodzenia wielowypustu, korba będzie wtedy trzeszczeć i ruszać się "na osi". Jeżeli słychać trzaski ale nie czuć jeszcze luzu można zdjąć ramię korby, wyczyścić miejsce połączenia, posmarować dobrym smarem i dokręcić z odpowiednim momentem, jeżeli wielowypust będzie trochę zużyty to korba siądzie głębiej niż normalnie, przez co będziesz musiał usunąć jedną czy dwie podkładki.

 

Wszystkie komponenty rowerowe wykonywane są z pewną klasą dokładności, przy produkcji masowej mogą zdarzać się odchyłki od normy, w samym opisie systemu BB30 jest napisane że wymiar mufy powinien wynosić 68 +/- 0.2mm, w praktyce okazuje się zazwyczaj że małe chińskie rączki dość swobodnie podchodzą do tolerancji wymiarów :)

 

 

 

 



#11 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 29 wrzesień 2015 - 20:56

Tak mając niedokręconą korbe przy 2 tys przejechanych zaczeło trzeszczeć - podkładka spręzynowa została lekko wytarta przez korbe z taka korba zrobilem z 200km.    Po odkręceniu, przesmarowaniu i skreceniu wszystko wyglada, że jest ok.

 

 

Jaki smar najlepiej używać do skręcania, na twoim zdjęciu jest to biały smar jak on się nazywa i jakie są różnice w porównaniu z np. ŁT 43





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: FSA, łozyska