Czesc,
Potrzebuje nowych gumek na klamki do Veloce i Centaur.
Czy ktos sie orientuje jakie to sa modele?
Z tego co wysledzilem, to chyba EC-RE600 bedzie do Centaura.
Czesto tez widze EC-SR500..
Czy sa one moze uniwersanlne?
Dzieki,
Napisano 04 wrzesień 2015 - 10:22
Tak, budowa klamek jest identyczna, tylko Record ma inna fakturę gumy na klamkach.
Hmm, bo obecnie, te poszarpane gumy, ktore mam roznia sie troche od siebie(wygladem/ksztaltem), miedzy Centaurem, a Veloce. Chyba, ze to zewnetrzny design gumek,a sama mechanika=plastik jest taki sam pod i pasuje na nie ten sam zestaw?
Napisano 04 wrzesień 2015 - 10:27
Które, z tych 3 klamek, posiadasz?
http://ruedatropical...levers12158.jpg
Napisano 04 wrzesień 2015 - 11:30
Gumy do klamkomanetek o kształcie korpusów jak te na środku w podanym zdjęciu występują jeszcze w dwóch wersjach, w zależności od typu mechanizmu (co można rozpoznać po bocznym guziku do zrzucania biegów). Te z mechanizmem typu "Xenon" (Escape, występujący także w Mirage, Veloce i Centaurze - zależnie od rocznika) mają gumy z małą dziurką na przycisk (bo wykonuje on tylko minimalny ruch), a pozostałe wymagają długiego rozcięcia w gumie (bo guzik ma długi skok, pozwalając na zmianę o kilka biegów). Można w zasadzie stosować je zamiennie, ale trzeba będzie powiększyć rozcięcie (w tym drugim przypadku).
http://sklep.zawsze-...cord-p-169.html
Napisano 09 wrzesień 2015 - 12:51
Dzieki,
Odebralem rower z serwisu i przesylam pare zdjec, czy te gumki Ergopower beda pasowaly?
Lewa klamka-srebrna-Centaur, prawa-czarna-Veloce. Przycisk pod kciukiem chyba wymaga naciecia bo przesowa sie o ok 1cm.
Gumy do klamkomanetek o kształcie korpusów jak te na środku w podanym zdjęciu występują jeszcze w dwóch wersjach, w zależności od typu mechanizmu (co można rozpoznać po bocznym guziku do zrzucania biegów). Te z mechanizmem typu "Xenon" (Escape, występujący także w Mirage, Veloce i Centaurze - zależnie od rocznika) mają gumy z małą dziurką na przycisk (bo wykonuje on tylko minimalny ruch), a pozostałe wymagają długiego rozcięcia w gumie (bo guzik ma długi skok, pozwalając na zmianę o kilka biegów). Można w zasadzie stosować je zamiennie, ale trzeba będzie powiększyć rozcięcie (w tym drugim przypadku).
Napisano 09 wrzesień 2015 - 21:05
No to jest problem, bo masz klamkomanetki z różnych generacji, więc jeden komplet gum w żaden sposób nie załatwi sprawy. A na sztuki raczej nikt ich nie sprzedaje.
Trudno coś doradzać.
Możesz kupić dwa komplety gum (za prawie 200 zł) i potem sprzedać po jednej sztuce z każdego zestawu.
Ale widzę, że ta lewa manetka ma uszkodzony korpus (wyłamany kawałek przy sworzniu klamki hamulca) i przeszlifowane dźwignie.
Może lepiej będzie sprzedać tą lewą na części (dźwignie możesz wygładzić papierem ściernym i wypolerować) i dokupić jakąś z nowszej generacji, aby pasowała kształtem do prawej.
Może ktoś z kolegów na Forum ma na zbyciu.