Jump to content


Photo

Składanie Przełajówki Na Tarczówkach

Przełaj hamulce tarczowe carbon focus

26 replies to this topic

#1 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 September 2015 - 15:56

Przymierzam się do uniwersalnego roweru do wielu zastosowań na ramie przełajowej. Na razie robię eksperyment na kumplu któremu złożymy taki właśnie rower. Mam to jakoś skoordynowac i w związku z tym parę pytań.

 

Rama została zakupiona. Jest to powystawowy frameset z widelcem Focus Mares CX full carbon z 2013 roku kupiony z niemieckiego sklepu za 700 Euro. Z grubsza taki:

http://www.cxmagazin...-interbike-2013

 

Rama jest pod hamulce tarczowe z którymi nigdy nie miałem do czynienia. Wstępna idea była taka żeby przełożyć osprzęt kumpla z innego roweru szosowego który jest na osprzęcie Campagnolo Mirage.

 

Pierwsza sprawa to support. W tej ramie jest to BB30. W rowerze kolegi jest BSA. O ile mi wiadomo są jakieś przejściówki do Campy z BB30 na BSA. Czy ktoś może to potwierdzić? Korba kolegi to Truvativ Elita 50-39-30.

 

Druga sprawa to hamulce i koła. Kolega nie chce się pakować w zbyt duże koszty i hamulce mają być niezłe ale niedrogie. Co możecie polecić? Koła też mu nie podejdą więc trzeba kupić jakiś zestaw kół które najlepiej żeby umożliwiły jazdę na oponach od 25 albo ewentualnie 28 do 38. Czy koła tarczowe pod Campę w ogóle wystepują? Czy istnieje coś takiego jak koło dual pod tarczówki i hamulce obręczowe jednocześnie?

 

Gdyby miała zostać Campa to z ma w komplecie kasetę 13-29 Campy, przerzutkę tylną Mirage z długim wózkiem i przednią przerzutkę Race Triple.

 

Czy tez może nie bawić się w przekładki tylko sprzedać ten rower na Mirage'u (warto ok 1500 zł) i kupić osprzęt od podstaw?

 

Idea roweru jest taka żeby był on komfortowym, uniwersalnym rowerem szosowym na szerszych oponach, do jazdy zimą, do jazdy po górach więc przełożenie nie gorsze niż 1:1 i do eksploracji nieznanych dróg. Jeśli napęd od podstaw to albo triple i potrójna korba szosowa z najmniejsza koronką 30 albo ewentualnie korba trekkingowa 48x36x26 i może np. przerzutka mtb z tyłu. Kaseta z dużymi koronkami albo np. 12-32 SRAMa albo coś podobnego Shimano jeśli istnieje. Klamki raczej szosowe. Jeśli nie Campa to Shimano 105 albo SRAM Apex.

 

Wszelkie porady mile widziane.



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,615 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 September 2015 - 09:35

Przede wszystkim Truvativ to nie Campa. Zatem do suportu potrzebujesz przejściówki z BB30 na GXP, a nie na Campę.

Wybór hamulców tarczowych pod klamki szosowe nie jest zbyt duży. Optimum to moim zdaniem Avid BB5 (koniecznie w wersji Road!).

Koła dwusystemowe można złożyć samodzielnie - po prostu dobierasz piastę pod tarczę i obręcz pod hamulec szczękowy. Ze względu na znikomą dostępność piast pod Campę proponowałbym przy tym piastę i kasetę pod Shimano - kultura pracy przy napędzie 9-biegowym będzie dobra, a przynajmniej będziesz miał szeroki zakres części do wyboru.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 September 2015 - 10:08

Dzięki mikroos. Też się zastanawiałem tak jak radzisz czy nie kombinować z napędem tak żeby było to 9-rzędowy Shimano. Części wtedy mnóstwo. Sam mam ze 3 pary kół i np. do wszystkich rowerów nieszosowych mam wszystko pod Shimano dziewiątkę.

 

A czy ma sens przeplecenie koła które ma przejechane jakieś 10 tys km pod piastę tarczową? Koleś ma chyba jakieś podstawowe Alex Rimsy ale przynajmniej nie jakieś wycieniowane tylko 32 otwory na normalnych stalowych szprychach. Wiesz może ile z grubsza biorą za przeplecenie koła? A kaseta 9-rzędowa Shimano wymaga do pracy z klamkami Campy tego specjalnego założenia linki tak jak tu:http://www.cxmagazin...r-compatibility ?

 

Avid BB5 Road widzę na Wiggle za 40 Euro. A pod jakim hasłem szukać w naszych sklepach? Bo te na Allegro to chyba wszystkie MTB.

 

Z tym suportem to chyba masz rację że GXP. coś mi się pokręciło. Może lepiej od razu kupić pod BB30. A czy występują pod BB30 triplowe korby 48x36x26?

 

 

 



#4 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 07 September 2015 - 10:41

różnica między avid bb5 road i mtb jest w kolorze. zaciski szosowe są srebrne a mtb czarne

 

link do bb5 road

http://www.wiggle.co...oad-disc-brake/



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,615 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 September 2015 - 11:27

@kaloo - Niestety nie masz racji. Wersja Road ma krótsze ramię przy elemencie dociskającym klocek, dzięki czemu współpracuje z klamką szosową, która ciągnie mniej linki od klamki MTB.


@jajacek:

Wszystko zależy od stanu koła; jeżeli jest on dobry, wówczas możesz próbować, wszak obręczy już nie będziesz niszczył hamowaniem, więc może jeszcze pożyć. Przeplecenie koła kosztuje zwykle ok. 40-50 zł plus cena szprych.

W przypadku napędu 9-rzędowego kaseta Shimano powinna grać poprawnie z przerzutką Campy, o ile oczywiście manetki również będą Campy. To nietypowe prowadzenie, o którym wspominasz, dotyczy nieco innej sytuacji, czyli mieszania przerzutki i manetki różnych marek. Marka kasety w tym przypadku nie ma większego znaczenia (miałaby np. w przypadku napędu 10-rzędowego, na szczęście tutaj ten problem jest praktycznie pomijalny).

Nie wiem, czy są korby 3-rzędowe pod BB30 w tym rozmiarze. Szczerze mówiąc, nigdy nie szukałem czegoś takiego.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 September 2015 - 11:41

BB5 to śmieć. BB7 albo hayes CX5 są ok 100% lepsze ( +-30% ;) ).

 

Koło tarczowe pod campę można zrobić na piaście novateca ( NT-D712 SB ), bo są dostepne bębny pod campę.



#7 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 07 September 2015 - 11:49

@mikroos, trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie chodziło mi o różnice w budowie i działaniu, bo z tym zgadzam się z Tobą w 100%. Pisząc o kolorze miałem na myśli jak po wyglądzie odróżnić wersję mtb od road


  • mikroos likes this

#8 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 September 2015 - 12:25

Drogie te hamulce. BB7 Road kosztuje 290 zł za jeden hamulec czyli 580 za parę. Hamulce Centaur Campy kosztują 230 za komplet przód+tył. A jaka powinna być tarcza do tych hamulców? 140 czy 160mm?

Hayes CX5 wydaje się nie być już produkowany. Przynajmniej tak na szybko nie znalazłem.

A jak zrobię koło z kasetą Shimano 9s i manetkami Campa 10s to żeby chodziło bez przeróbek rozumiem że przednia i tylna przerzutka też ma być Campy? A łańcuch 9s czy 10s? A tylna przerzutka Campy z długim wózkiem (chyba Race Triple albo Mirage) przy 50-39-30 z przodu ile zębów maksymalne obsłuży?



#9 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 07 September 2015 - 12:43

tu masz cx5

http://velo.pl/czesc...gnie/hayes/cx-5

 

użytkuję bb7 road i jestem zadowolony, regulacja prosta (regulacja obu klocków), siła wystarczająca. Przód i tył mam tarcze 160mm które były dołączone do hamulców.



#10 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 September 2015 - 13:02

Znalazłem wyprzedażowe BB7 Road na bike24.com za 50 Euro plus 20 za przesyłke czyli ok 500 zł za komplet. też nie tanio. Nie ma czegoś sensownego tak za 200-250 zł? Najważniejsze żeby serwisowanie nie było upierdliwe bo czytałem tu gdzieś wątek (o tu: http://szosa.org/top...szosie/page-29) gdzie ludzie klęli na tarczówki ze względu na problemy z regulacją.



#11 yotomeczek

yotomeczek
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 07 September 2015 - 13:16

I dlatego BB7 są super mechanikami - regulacja banalnie prosta :)


Toczę się po mieście na 29" sztywniakiem o masie 11,00 kg (9,5kg na szosowych kołach). Napęd 1x9 (36 + 11-28), opony na miasto Schwalbe Super Moto 29x2.35 z ciśnieniem 1,7-1,9 bar, opony na wypady szosowe Maxxis Re-Fuse 700x28c 7 bar


#12 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 07 September 2015 - 13:19

W moim przypadku serwisowanie jest proste, na yt masz filmiki jak regulować bb7.

#13 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 September 2015 - 13:45

Miałem BB7, mam CX5 ( kupione w Cykloturze, kilka dni temu ). CX5 na klamkach sora - po dotarciu hamują idealnie. CX5 łatwiej się reguluje niż BB7.

 

BB7 road widziałem tanio na bike-discount.de. Z heblami dostaniesz tarcze.

 

Kanonicznie wstawia się 160 przód, 140 tył, lub 140/140. Ale ja jestem upośledzony i mam 203/140. Lubię silne hamulce :)



#14 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 September 2015 - 13:58

A gdzie na stronie cykloturu mają te cx5? bo nie znalazłem...



#15 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 07 September 2015 - 14:07

Mnie sprowadził znajomy który tam pracuje ( współpracuję z nimi jako producent ) - nawet nie wiedziałem, że nie mają w ofercie. Rzuć im maila, pewno sprowadzą.



#16 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 September 2015 - 14:16

Widzę że są adaptery z BB30 na BSA i na GXP. Piszą jednak że taki adapter wkleja się do mufy na stałe. Czy to jest dobre rozwiązanie? I czy macie jakąś opinię na temat BB30? Bo znajomy starszej daty który prowadzi serwis od ponad 30-tu lat zawsze namawia na trzymanie się od niego z daleka. Mówi że trzeba go co jakieś 2 tys km rozkręcać i przeserwisować bo inaczej trzeszczy/stuka.



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,615 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 September 2015 - 14:20

BB30 lubi trzeszczeć, ale po wklejeniu adaptera problem przeważnie znika.

@jajacek - gdybyś potrzebował, mogę sprowadzić te hample. Daj znać, gdybyś potrzebował.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 yotomeczek

yotomeczek
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 07 September 2015 - 14:24

Te Hayesy CX5 działają z klamkami szosowymi/czasowymi? Bo BB7 road tak a mtb już nie... jak jest tutaj?

 


Toczę się po mieście na 29" sztywniakiem o masie 11,00 kg (9,5kg na szosowych kołach). Napęd 1x9 (36 + 11-28), opony na miasto Schwalbe Super Moto 29x2.35 z ciśnieniem 1,7-1,9 bar, opony na wypady szosowe Maxxis Re-Fuse 700x28c 7 bar


#19 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,615 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 September 2015 - 14:32

CX-5 to wersja do klamek szosowych/czasowych/przełajowych.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#20 yotomeczek

yotomeczek
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 07 September 2015 - 14:52

HAYES CX PRO też pasuje do klamek szosowych/czasowych/przełajowych??


Toczę się po mieście na 29" sztywniakiem o masie 11,00 kg (9,5kg na szosowych kołach). Napęd 1x9 (36 + 11-28), opony na miasto Schwalbe Super Moto 29x2.35 z ciśnieniem 1,7-1,9 bar, opony na wypady szosowe Maxxis Re-Fuse 700x28c 7 bar




Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Przełaj, hamulce tarczowe, carbon, focus