Skocz do zawartości


Zdjęcie

Krzywy Wózek Przerzutki?

sram force wózek

16 odpowiedzi w tym temacie

#1 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 11 wrzesień 2015 - 22:20

Witam,

 

W mojej tylnej przerzutce sram force, skrzywił się wózek, a przynajmniej tak to wygląda:

P1220285.jpg

 

 

W osi pionowej wyglada ok, hak chyba prosty.

 

P1220287.jpg

 

Biegi sie zminiają, ale nie tak idalnie jak wczesniej. Po rozkeceniu wózka, zauwazyłem że ta  strona "niemetalowa" ( carbon?) jest chyba skrzywiona, ale carbon sie nie powinien trwale wygiąć bez  pęknięcia?

 

Spotkał sie może ktoś z czyms takim? Można kupić same części wózka?

 



#2 mdrag11

mdrag11
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 11 wrzesień 2015 - 22:44

Mi to bardziej wygląda na skrzywiony hak



#3 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 11 wrzesień 2015 - 23:28

Mam tak właśnie. U mnie to ze starości - w Shimano Ultegrze po 47000 km wyrobiły się sforznie (te metalowe długie tuleje). Co jakiś czas prostuję w rękach, ale przerzutka (jak stanę na pedały pod górkę z blatu) wraca na skrzywioną pozycję.

Mam nową kupioną, w razie "W" jest pod ręką. 

Jeśli masz w miarę nową, to może ktoś w nią kopnął? Sprawdź raz jeszcze hak. I trzy - czy aby nie wymieniałeś sam tych małych kółeczek - jak się zamontuje odwrotnie może pojawić się taki efekt.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 wrzesień 2015 - 09:50

Wg mnie ze zdjęcia widać, że cała przerzutka jest przekoszona, a nie tylko hak. Czyli najprawdopodobniej masz pogięty wózek albo krzywą całą konstrukcję przerzutki. Jedyne, co możesz zrobić, to w kolejności:

 

1. Spróbować wyprostować hak

2. Jeżeli hak strzeli albo zrobi się bardzo wiotki podczas prostowania, wymienić go

3. Wymienić przerzutkę (to ostatnie traktowałbym jako ostateczność, szkoda pieniędzy na wymianę, która być może nie jest konieczna).

 

Do prostowania przerzutki nie mam zaufania - tak jak wspomniał Astronom, przeważnie i tak wróci do swojego kształtu w najmniej oczekiwanym momencie.

 

Aha, pamiętaj, że hak niekoniecznie musi być idealnie prosty - kształt haka jest mało ważny, istotne jest przede wszystkim to, żeby przerzutka pracowała w linii z kasetą. No i nie ciągnij za przerzutkę, tylko chwyć hak francuzem (najlepiej ze zdjętą przerzutką) i wtedy wyginaj :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 12 wrzesień 2015 - 10:41

Chyba jednak problemem jest sama przerzutka :( Oś górnego kółeczka i oś śruby mocującej przerzutke do haka powinny byc równoległe?

 

Przerzutka ma 2 sezon, niecałe 8tys przejechane

 

P1220288.jpg

 

 

P1220289.jpg



#6 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 12 wrzesień 2015 - 11:24

Nie wiem, ale ja na to bym tak nie patrzył. Sprawdzić teraz nie mogę, ale możliwe, że przerzutka wykonuje dodatkowy ruch. Coś podobnego jak YAW w nowszym modelu przedniej przerzutki.

Osobiście również mam leciteńko "krzywą"przerzutkę Force (już jakieś 3 lata), ale przy maksymalnym wychyle przerzutka jest prosta a biegi wchodzą tak samo jak od nowości. Precyzja nadal jest bardzo dobra. Dodam, że zaliczyłem 2 kraksy gdzie musiałem wymienić hak (przerzutce też zapewne się trochę oberwało) oraz nawinięty łańcuch "do tyłu". Dalej śmigam i jest pięknie ;)



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 wrzesień 2015 - 11:31

Tylna przerzutka nie wykonuje żadnych dodatkowych ruchów. Kółka powinny być w jednej linii. Bez tego pewnie (do pewnego momentu) będzie chodziła, ale takie skrzywienie może powodować np. wkręcenie wózka w szprychy, szybsze zużywanie się kółek albo głośniejszą pracę.

 

Spróbuj rozkręcić wózek i delikatnie nagiąć aluminiową część. Tylko pamiętaj: lepiej 10x wygiąć za słabo i poprawić niż 1x za mocno, aluminium bardzo nie lubi zginania w tę i z powrotem!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 12 wrzesień 2015 - 11:34

A może zainstalować kółka od Shimano? :D One w standardzie mają mały luz roboczy w przeciwieństwie do Srama. Jednakże zapewne straci się na precyzji...



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 wrzesień 2015 - 11:37

Swobodnie można założyć kółka Shimano. Tyle, że one przesuwają się liniowo wzdłuż osi, a nie obracają na boki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 12 wrzesień 2015 - 11:44

Tylko czesc aluminiowa wózka wyglada na prostą, musiał bym ją skrzywić, zeby zkompensowac brak równoległości zaznaczonych na czerwono osi:

 

P1220289x.jpg



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 wrzesień 2015 - 12:33

Bardzo mocno wątpię, czy analizowanie w ten sposób zdjęć jest wiarygodne.

 

Ale jeżeli mimo wszystko chcesz się bawić w naginanie całej konstrukcji, oczywiście nikt Ci nie zabroni. Tyle tylko, że gnąc pantograf możesz co najwyżej mieć nadzieję, że zegnie się na tym boku, na którym sobie życzysz.

 

Z wózkiem będzie znacznie prościej podziałać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 12 wrzesień 2015 - 15:08

A postaraj się zrobić zdjęcie maksymalnie wychylonej przerzutki. Tak dla mojej egoistycznej ciekawości ;)



#13 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 12 wrzesień 2015 - 17:03

Przejechalem teraz 100km, zmienianie jest w porzatku, wiec narazie to oleje, do konca sezonu przynajmniej. 

Na zdjęciu zaznaczyłem to co organoleptycznie zauważyłem, patrzac pod różnymi kątami. Metalowa część wózka odkrecona i połozona na stole - prosta.

Przy maksymalnym wychyleniu skrzywienie jest mniej zauważalne ale to raczej przez to że kółka są blizej siebie patrzac z góry

 

Dzieki za pomoc!



#14 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 15 wrzesień 2015 - 17:02

Przerzutka wygląda ok, tak ma być. Hak za to miałeś/masz krzywy



#15 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 636 postów

Napisano 14 listopad 2015 - 20:41

Jesli sprawa jest aktualna to tu masz poradnik jak wyprostowac przerzutke tylna. Druga sprawa dot. Srama, nie oplaca sie wymieniac samego wozka, koszt 3/4 ceny nowej przerzutki, taka dziwna polityka cenowa, przerabialem to niedawno. Pozdr
Using Tapatalk

#16 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 636 postów

Napisano 14 listopad 2015 - 20:41


Using Tapatalk

#17 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 14 listopad 2015 - 20:54

Nie ma przyrządów do prostowania przerzutek, są za to do prostowania haka przerzutki w ramie, i o tym też jest ten poradnik. Druga sprawa że tak jak napisałem wcześniej przerzutki sram-a (11 biegowe shimano też) maja taką budowę, oczywiście sam wózek powinien być prosty.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: sram, force, wózek