Jump to content


Photo

Focus Mares Ax Di2 Ltd


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 12 September 2015 - 20:50

Na kolejnego Rychtarskiego nie starczyło, więc wpadł następny przełaj od Focusa. Limitowana edycja na 10 rz. Ultegrze Di2. Rozmiar 58, waga z pedałami 9,5 kg. Wcześniej miałem cx'y na miniV, tarczach mechanicznych i hydralicznych, przyszła pora klasykę, która w następnym roku pewnie już będzie niedostępna. Cena bardzo okazyjna jak na specyfikację.

 

mariusz1.jpg


  • Malik, EverRestOnTheBike, B25CX and 5 others like this

#2 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 posts
  • SkądRzeszów

Posted 14 September 2015 - 07:47

Czy "mię się" wydaje, czy Ty co roku przełajówkę kupujesz? 

 

W każdym razie, ładny rowerek.



#3 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 14 September 2015 - 07:56

Nawet częsciej, 4 cx w przeciągu 1,5 roku.



#4 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 14 September 2015 - 14:34

Musisz kochać przełaj :)

#5 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 posts
  • SkądSułkowice/Chynów

Posted 14 September 2015 - 15:25

Trochę mi to harem przypomina, kiedy to wszystko obrabiać karwasz twarz :P

#6 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 14 September 2015 - 15:29

Musisz kochać przełaj :)

średnio, po prostu prócz szosy potrzebuję drugiego roweru na dojazdy do pracy (;

 

Trochę mi to harem przypomina, kiedy to wszystko obrabiać karwasz twarz :P

 

jedna szosa i jeden przełaj, to zdrowa rodzina (;


  • qzn likes this

#7 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 14 September 2015 - 15:31

dao to nie jest żadna złośliwość, ale po co :

"przyszła pora klasykę, która w następnym roku pewnie już będzie niedostępna."

Przecież go już sprzedasz 5 razy ;-)

Przełaje mnie nie kręcą,ale fajnie że ma di2 - przełożyłbym do rychtarskiego.

Spoko te Twoje rowerki.



#8 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 14 September 2015 - 17:27

Rama jest tylko na Di2, linek się nie poprowadzi, więc Di2 musi zostać w przełaju (;

jakbym w przyszłym roku zachciał spróbować canti, mógłbym odbić się od ściany, a do tarcz zawsze będę mógł wrócić.



#9 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 14 September 2015 - 21:21

Osobiście bardzo źle wspominam canti ze swojego pierwszego roweru. Przejście na V-ki była piękne. Swoją drogą, wiecie może czemu w przełajówkach nie stosuje się v-brake'ów? Chodzi o zbyt dużą siłę rozginającą widełki czy może coś innego?



#10 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 14 September 2015 - 21:34

Stosuje się miniV.



#11 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 posts
  • SkądKT

Posted 15 September 2015 - 08:02

Swoją drogą, wiecie może czemu w przełajówkach nie stosuje się v-brake'ów? Chodzi o zbyt dużą siłę rozginającą widełki czy może coś innego?

 

Klamki szosowe mają krótszy ciąg linki niż klamki mtb. W praktyce to oznacza, że gdybyś maksymalnie zacisnął klamkę szosową to hamulec vbrake przesunąłby się nieznacznie. Rodzi to problemy z odpowiednim ustawieniem hamulca, klocki musiałyby być maksymalnie blisko obręczy, niekiedy wręcz ocierać o nią.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#12 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 21 September 2015 - 20:16

Tydzień testowania nowego Maresa pozwolił na wyrobienie sobie zdania i możliwość porównania do poprzednich cx'ów. Zdecydowanie czuć kilogram mniej na wadze, lepsze przyspieszenie i zrywność niż w modelu AX 2.0 2015. Właściwości czołgowe ramy zostały bez zmian, rower pruje do przodu. Właściwości terenowe praktycznie bez zmian, jedyne co to pewniej jedzie się po piachu, ale to zasługa lżejszych kół. Największą różnicę robi jednak napęd - elektryka to bajka, szybkość, precyzja, auto trymowanie przedniej przerzutki i najzwyklejszy w świecie fun z obcowaniem czymś innym niż linki.

comment_Gy76xuABGbvBGz9CVbYfkNNXsI3t5W7K


  • Malik, BraWo and B25CX like this

#13 Obywaltel

Obywaltel
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 24 September 2015 - 12:34

Cześć,

 

W moim lokalnym sklepie ma ten rower byc dostępny w przyszłym tygodniu. Prawdopodobnie stane się posiadaczem.

 

Poszukuje jednej informacji w necie i nie mogę znaleźć. Czy on ma sztywne osie jak aktualne AX czy klasyczne rozwiązanie?

 



#14 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 24 September 2015 - 20:01

Klasyczne szpilki. RAT (focusowski system sztywnych osi) łatwo poznać po zacisku przedniego koła z prawej strony.



#15 kgolebiowski

kgolebiowski
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 27 September 2015 - 21:39

Gdzie można kupić taki rowerek poniżej 5k?  



#16 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 27 September 2015 - 21:45

Szczerze wątpię, że ktoś próbuje go sprzedać za 7999. Cena sugerowana Focusa to niecałe 5,5 tys. zł.



#17 kgolebiowski

kgolebiowski
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 27 September 2015 - 21:55

Pomyliłem cenę z Cayo.



#18 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 16 October 2015 - 19:06

Kolejne tygodnie ujeżdżania tego roweru i coraz większa pewność, że zostanie ze mną na dłużej niż kilka miesięcy. W błocie też daje radę, a elektryka to bajka.

Wpadły nowe opony - tanie Conti CX Speed, na sychym szutrze nieco niepewne, za to po mokrym i w błocie o wiele lepiej. Nabite do 5-6 atm, pozwalają na mega wygodną jazdę po asfaltach. W ostatni weekend wpadło w ten sposób ponad 200 km. Jak na produkt za mniej niż 50 zł, jakość wybitna.

comment_r2gG87xyYeLeI49dikFA1jiXkJQEgyPv



#19 ondriej

ondriej
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 24 October 2015 - 22:41

hej DAO, 

 

zamierzam kupić ten rower, ale mocno obawiam się cantileverów. Jak sprawują sie w praktyce w porównaniu do mechanicznych tarczówek?

 

Pod uwagę biorę również znacznie tańszego Ridleya x-bow - http://www.bike4race...gra-.html#close

 

Co bys polecił?:)

 

 

Kolejne tygodnie ujeżdżania tego roweru i coraz większa pewność, że zostanie ze mną na dłużej niż kilka miesięcy. W błocie też daje radę, a elektryka to bajka.

Wpadły nowe opony - tanie Conti CX Speed, na sychym szutrze nieco niepewne, za to po mokrym i w błocie o wiele lepiej. Nabite do 5-6 atm, pozwalają na mega wygodną jazdę po asfaltach. W ostatni weekend wpadło w ten sposób ponad 200 km. Jak na produkt za mniej niż 50 zł, jakość wybitna.

comment_r2gG87xyYeLeI49dikFA1jiXkJQEgyPv

 



#20 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 24 October 2015 - 23:57

Nie są to najlepsze hamulce pod słońcem, ale wystarczy się ich nauczyć. Jeśli cena Focusa nie jest Ci straszna, to bym brał właśnie jego (tudzież nowego Accenta, bo 1X11)