Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Przełajowy Na Dłuższe Wypady < 5000 Zł.


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 TatOR

TatOR
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 wrzesień 2015 - 18:27

Kryzys wieku średniego? Sam nie wiem...

Witam

Od ładnych kilku lat jeżdżę na rowerze trekkingowym. W tym roku przypadkowo wybraliśmy się na wypad z Wrocławia w Góry Sowie (ok. 100 km). Zawsze myślałem że noga mi lepiej podawała, przynajmniej jak jeździliśmy oboje na trekkingach. Niestety na ten wyjazd kolega wybrał się swoją nową szosówką a ja jechałem na swojej Kodze  Randonneur.  Mój rower pomimo że mocno go kocham waży prawie 17 kg. To Mercedes w rowerach wyprawowych ale na tym wyjeździe to nic nie dało - znajomy mnie zajechał. Na podjazdach o długości 8-10 km i 6-7% potrafiłem przyjeżdżać za nim po kilku minutach. Nie powiem żeby to było budujące...

No więc decyzja była tylko jedna - przesiadam się na szosę!

Tak więc szukam szosówki/przełajówki że tak się wyrażę do szybkiej turystyki. Na pewno nie będę tym rowerem woził namiotu, ale jakieś ciuchy na zmianę czy jakąś kurtkę było by wskazane. Na pewno będę jeździł 90-95% po asfaltach czy innych twardych drogach. Jednak sami wiecie że nasze asfalty na drogach niższej kategorii odśnieżania są takie jakie są...

Myślałem o rowerach przełajowych typu:

Merida Cyclo Cross 500

Ridley X-Ride 30

Ridley X-Bow 10 /fajny bo ma otwory na bagażnik/.

Na pewno tym rowerem będę jeździł cały rok. Pogoda nie ma znaczenia. Jeździłem już rowerem przy -28 stopniach. Nie ma to większego znaczenia,no może poza małym dyskomfortem. :)

Czy macie państwo jakieś sugestie?

Rower ma być nowy i na wzrost 185 cm + 90 cm w kroku.



#2 Rider

Rider
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 18:33

Polecam Focus Mares . Na szosie czuć niewielką różnice w geometri między szosą a przełajem ale i tak można lecieć 40/h  , a jak już wiedziesz w las czy szutry poczujesz na co go stać :)  Poza tym otwory na błotniki dodatkowe klamki z przodu no i możliwość zamontowania opony nawet 700x40



#3 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 22:33

17 kg? Jego szosówka była o połowę lżejsza a pod górę czuć każdy kilogram...



#4 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 22:50

Ridley lub Focus, ostatnio zanabyłem takowego - http://szosa.org/top...ares-ax-di2-ltd da się wyrwać poniżej 5tki (;



#5 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 23:45

Dao gdzie takie dobre ceny na focusa?

#6 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 07:17

Wszędzie. W detalu jest za 5,4 tys., więc to nie problem uzyskać rabat. Problemem może być dostępność, albowiem preordery trzeba było robić w maju.

#7 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 13:15

Przymierzałem się dzisiaj do Gianta TCX. Fajny rower, katalogowo 5499. Myślę, że do 4700-4800 da się zejść. Chyba rozważę tą opcję jak dostanę stypendium :)

 

http://www.giant-bic...#specifications



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 wrzesień 2015 - 15:02

Jeżdżę na X-Ride, jestem zachwycony. Do dziś nie mogę się nadziwić, jak fajnie łączy w sobie zrywność i stabilność. Bardzo, bardzo udany rower!


  • B25CX lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 TatOR

TatOR
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 wrzesień 2015 - 20:33

Dzięki wszystkim za aktywność.

Zastanawiam się skąd można o tej porze wyrwać rower. Zauważyłem że w PL do kupienia są rowery tylko w niektórych rozmiarach. Nie dotyczy to Ridleya - te można dostać wszystkie chociaż trzeba czekać.

Jeszcze pytanie do Focusowców - czy jest jakiś obrotny dealer w Polsce który potrafi w sensownym terminie ściągnąć rower?

Czy w Focusie nie ma problemu z ocieraniem koła o czubek buta /czy koło ptrzednie nie jest zbyt blisko supportu/? 



#10 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 16 wrzesień 2015 - 20:36

Co chcesz z Focusa?
Overlap nie jest wadą, tylko splotem pewnych parametrów. Jako, że występuje tylko przy nikłych prędkościach, nie jest też groźnym zjawiskiem.



#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 16 wrzesień 2015 - 21:18

Toe overlap może być problemem, zwłaszcza w rowerze przełajowym, którym jednak czasem wykonujemy gwałtowne manewry przy małej prędkości, wymagające dużego kąta skrętu kierownicy.

 

Osobiście miałem z tym zjawiskiem do czynienia w ramie Accent Via Montana (najmniejszy rozmiar 50 cm) i było to dla mnie nie do przyjęcia. Problem wynikał raczej z posiadania nosków w dużym rozmiarze, które musiałem nieco przerobić (skrócić) by nie dochodziło do haczenia ich czubkiem o przednie koło. Po tym zabiegu była wielka ulga. W przypadku pedałów zatrzaskowych lub platform i normalnego rozmiaru buta dla osoby o niskim wzroście problemu zapewne by nie było.

 

W przełajówce moim zdaniem już nie ma żartów i tam toe overlap traktowałbym już jako poważny błąd konstrukcyjny a nie cechę.

 

Nie sądzę jednak, by w rowerze dla osoby o wzroście 185 cm ten problem występował, choć geometrii tego Focusa nie znam.

 

http://lovelybike.bl...oe-overlap.html



#12 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 16 wrzesień 2015 - 23:04

W przełajówce do zastosowania sportowego może tak. Chociaż też niespecjalnie na torach widzę ostre zwroty.

 

Jednak biorąc pod uwagę zastosowanie wskazane przez autora tematu jest to kwestia bez znaczenia.

 

W "miejskim" przełaju, służącym tylko do jazdy do roboty, na zakupy i okolicznych wycieczek fakt, że czubkiem buta zahaczam o przednie koło odczuwam tylko, gdy stoję na światłach i kręcę kierownicą.

 

Co do rozmiaru, to nie tylko od tego zależy, ale i od ustawienia bloków w butach. Przy ramie 56 cm dla wzrostu 183 cm zahaczam o oponę, gdy bloki są cofnięte, jak używam, a nie haczę, gdy je przesunę do przodu.

 

Tak czy owak jest to kwestia pomijalna w codziennym użytkowaniu. 

 



#13 TatOR

TatOR
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 wrzesień 2015 - 20:24

Overlap jak to nazywacie to nie tylko splot "pewnych parametrów". Ja tak uważam. Wiem że te rowery /modele/ są jednymi z najtańszych, ale tego typu problemy to wina złego projektu roweru. Niestety. 

Te rowery są źle projektowane - przykładowo rama najmniejsza jest najbardziej sztywna i im większa tym gorsza pod tym względem. Dlaczego? Bo wszystkie rurki są proporcjonalnie zwiększane przy zmianie rozmiaru ramy, a tymczasem tak być nie powinno. Widziałem kiedyś wywiad z Contadorem z WordTour'u i żalił się że producenci nawet w drogich modelach o tym zapominają.

 

A tak z innej beczki: Co sądzicie o rowerach ROSE? Rowery fajnie wyposażone, niestety mocno niszowa marka w PL. Zastanawiam się czy warto wchodzić w ich rozwiązanie. Na pewno może być problem z odprzedaniem /spadek ceny/. Czekam na opinie.



#14 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 18 wrzesień 2015 - 00:28

Rose'a przelajowego bardzo chwalili na zagranicznych forach... Dopoki cos sie nie zepauje,. Wtedy odsylanie, czekanie i rower wylaczony na pare tygodni. Mieli między innymi z wadliwa seria widelcow i wysylali nowe dopiero po 6ciu tygodniach. Tez akurat poszukuje i troche mnie to zniechęcilo...

Czy ktos wie gdzie w Polsce można kupić w dobrej cenie Focusa lub Gianta TCX? W necie ciężko coś znaleźć, wiec póki co faworytem price to performance pozostaje u mnie ridley x-ride.

#15 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 20 wrzesień 2015 - 20:10

Spróbuj Fogt Bikes Swarzędz

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka



#16 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2015 - 07:43

Rose'a przelajowego bardzo chwalili na zagranicznych forach...

 

 Zapewne niemieckich ;)



#17 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 23 wrzesień 2015 - 18:04

Rose'a przelajowego bardzo chwalili na zagranicznych forach... Dopoki cos sie nie zepauje,. Wtedy odsylanie, czekanie i rower wylaczony na pare tygodni. Mieli między innymi z wadliwa seria widelcow i wysylali nowe dopiero po 6ciu tygodniach. Tez akurat poszukuje i troche mnie to zniechęcilo...

Czy ktos wie gdzie w Polsce można kupić w dobrej cenie Focusa lub Gianta TCX? W necie ciężko coś znaleźć, wiec póki co faworytem price to performance pozostaje u mnie ridley x-ride.

 

Jeśli chodzi o awarie i sprawy serwisowe to wygląda to tak: gdy zepsuje się część - wysyłamy zwykle nową, gdy jest większy problem np z ramą - wtedy rower trzeba odesłać do Bocholt. 

Mamy zaprzyjaźniony serwis we Wrocławiu i tam dokonujemy napraw zatem nie zawsze trzeba wysyłać rower do Niemiec. 

Fakt - był problem z przednimi widelcami z powodu nie dopilnowania przez podwykonawcę procedur

i właścicieli rowerów z  powiadomiliśmy o możliwym defekcie. Otrzymali od nas vouchery na zakupy oraz pokrycie kosztów demontażu/montażu widelca we własnym zakresie. Niestety zamówienie nowej partii widelców zabrało kilka tygodni. 


  • er_te lubi to

#18 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 23 wrzesień 2015 - 19:25

Merida Cyclo Cross 500

Ridley X-Ride 30

Ridley X-Bow 10 /fajny bo ma otwory na bagażnik/.

Składam, a właściwie przerabiam Meridę fitness Speeder 100V na przełajówkę.

Co z tego wyjdzie jeszcze nie wiem. Części leżą w garażu i pewnie za tydzień zacznę przekładanie:

- kierownicy (baranek),

- korby i wkładu suportu,

- przerzutki przedniej,

- klamko-menetek,

- hamulce (kantilever).

W sumie to wszystko składam na Shimano Claris. Na wiosnę dokupię sobie dodatkowe koła (szosowe), a obecne zostawię na oponkach 700x35C.

Nie wiem co z tego wyjdzie. Na pierwszy rzut oka, (bo przerobił w ten sposób znajomy taki rower na cyklo-cross) przypomina przełajówkę.

Jedyny plus jest taki, że mam wszystkie nowe części za 600zł dzięki uprzejmości kolegi. Inaczej pewnie musiałbym wyłożyć min. 800zł. Za fitness dałem 2 100zł, czyli wszystko zamyka się w granicach < 3 000zł z oponami i błotnikami. Nie wiem tylko, czy nie będzie tak, że jest to pół ceny i pół funkcjonalności roweru przełajowego.

 

Z twoim budżetem rowerek powinien być już dość wypasiony. Np Merida 500 ma podstawowe podzespoły na Shimano 105. Mnie osobiści spokojnie by wystarczył jako rower całoroczny.



#19 TatOR

TatOR
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 wrzesień 2015 - 21:02

Tak, to ma być całoroczny. Jeden jedyny - nie mam miejsca na kilka rowerów.

#20 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 23 wrzesień 2015 - 23:19

Czy macie państwo jakieś sugestie?

Rower ma być nowy i na wzrost 185 cm + 90 cm w kroku.

 

bierz póki jest w Twoim rozmiarze. nic lepszego nie znajdziesz.

http://www.wiggle.co...omp-rival-2015/





Dodaj odpowiedź