Koło jest proste i symetrycznie w ramie, ale zdarza sie, ze chyba przy stromych podjazdach , ociera o rame od strony napędu. Czy delikatne zwiekszenie naciągu kazdej szprychy o rowna wartosc moze pomóc?
To, że opona ociera o ramę przy mocnym pedałowaniu nie musi świadczyć o małej sztywności koła. Istotną role odgrywa też sztywność samej ramy oraz prześwit między oponą a widełkami. Ile jest luzu dla opony w tym miejscu? Opona 23 czy coś grubszego?
Jeśli chodzi o dociąganie szprych o równą wartość to w tylnym kole, gdzie szprychy z natury nie są równo naprężone (DS zawsze mocniej napięte niż NDS) spowoduje to, że obręcz będzie uciekać bardziej w lewą stronę. Aby zachować symetryczne ustawienie obręczy przy dociąganiu szprych w tylnym kole można przyjąć, że jeśli nypel od strony prawej przekręcisz o pół obrotu, to ten z lewej o ćwierć obrotu. Oczywiście jest to metoda przybliżona, ale w większości tylnych kół się sprawdza, czyli pozwala zachować akceptowalną symetrię.
Koła z piastami single speed lub fixed gear a także te z obręczami asymetrycznymi z natury mają mniejszą różnicę w naciągu i tutaj lewe nyple można obracać tylko minimalnie mniej niż prawe.
Generalnie i tak taki zabieg bez sprawdzenia koła w centrownicy jest dość ryzykowny, bo zawsze jakieś bicie i asymetria powstaną i trzeba precyzyjnie korygować.