Witam,
często przeglądam forum jednak nie miałem okazji nic jeszcze napisać więc jest to mój pierwszy temat. W połowie sezonu zmieniłem szosę na Giant TCR Advanced model z 2015 (jeszcze na starej ramie, od 2016, a w zasadzie to od już są dostępne nowe ramy), rower lekki, dobrze się prowadzi, trochę wyciągnięta pozycja, ale zawsze można dać mniejszy mostek ...ale po około tygodniu coś w nim zaczęło skrzypieć podczas mocniejszego kręcenia korbą.
Problem pojawia się po przejechaniu kilometra, czasem kilku i nasila się do tego stopnia, że odgłos skrzypienia nie tylko mnie drażni, ale dociera on do innych osób jadących obok mnie. Na przeglądzie gwarancyjnym też nie wyeliminowali problemu (co mnie już nie dziwi bo tak to chyba jest z tymi przeglądami), jedynie mam nasmarowany w miarę łańcuch. Przed kolejną wizytą w serwisie chce poszukać samemu rozwiązania bo może, ktoś miał taki problem z TCR i da się to łatwo naprawić.
Po pierwsze na 95% to nie jest suport bo w różnych pozycjach stojąc suport nie wydaje dźwięków, po drugie to nie jest sprawa siodełka ponieważ sprawdziłem inne siodełka, sztyca odpowiednio mocno dokręcona przy siodełku i przy ramie (zapięcie sztycy do ramy nie przylega idealnie do ramy, jest ono trochę wyżej ponieważ karbon w tym miejscu jest grubszy i nie chcę go połamać, całość i tak trzyma się mocno i nie ma szans na ruchy). Co jeszcze warto sprawdzić, a co przesmarować lub wyregulować?
Nie chciałbym tworzyć osobnego tematu na ulepszenia więc zapytam tu co myślicie o planowanych przeze mnie zmianach w osprzęcie:
- siodełko Gianta nie jest dla mnie wygodne na dłuższych trasach więc chcę je wymienić na jedno z: Fizik Antares, Spec Romin evo, Prologo Naga Evo CPA, Sella Italia SLR superflow (czy wcięcie na środku siodełka jest zaletą i nim się kierować czy raczej to bajer?)
- koła i opono, opony niech zostaną do czasu aż się nie pościerają, ale koła gianta w tych modelach są dość ciężkie i potrafią ważyć coś koło 2kg (?). Czy warto zainwestować w dobre i lekkie alu (na karbon jeszcze nie czas, no i finanse nie pozwolą), proponuje lekkie i sztywne Fulcrum Racing 3 lub DT Swiss R20 Dicut - jak się na nich Wam jeździ ?
- mostek i kierownicę zawsze można odchudzić, napęd i hamulce to inna bajka, czy jest jeszcze coś w tym modelu co warto w przyszłości wymienić ?
Dzięki za sugestie i rady, najbardziej chciałbym wyeliminować skrzypienie co potrafi zniechęcić do jazdy.
P.S.
Przypomniało mi się, że skrzypi jedna lewa strona. Trochę to dziwne, ale wciskając pedał lewą nogą skrzypi, a po prawej stronie nic nie skrzypi.




