Jump to content


Photo

Luz Mavic Ksyrium Sl


10 replies to this topic

#1 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 01 October 2015 - 18:35

witam

kupilem rower na tych kolach i dopiero po kilku dniach zauwazylem a raczej uslyszalem ze na podjazdach na stojaco kolo delikatnie ociera o klocki.W rekach wyszlo ze ma luz boczny dosyc spory.Zacisk mam mocno zacisniety,kaseta na zacisnietym kole ma lekkie luzy boczne.Da sie cos z tym zrobic?wiem ze w Mavicach jest ten bebenek ktory trzab czasem rozebrac do czyszczenia ale widocznie ktos to zaniedbal,dzieki z gory za pomoc bo szkoda mi dosyc fajnych i super lekkich kólek



#2 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 October 2015 - 20:39

Wydaje mi się,że był gdzieś podobny temat całkiem niedawno. Zalecał bym rozebranie sprawdzenie co i jak, ewentualnie samo skontrowanie specjalnym kluczem. 



#3 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 01 October 2015 - 22:20

Przeczytaj ten artykuł: http://serwisbajka.p...rwis-kol-mavic/



#4 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 02 October 2015 - 15:08

Według mnie do sprawdzenia jest bębenek. Możliwe, że ma znacznie wytarty ceramiczny ślizg.

Objawy mogą to sugerować.

Po wymianie na nowy (cena ok. 220 zł) powinno wszystko grać. Chyba, że wytarty jest trzpień piasty. Jest to mało prawdopodobne, ale wtedy jest większy problem.

A co do serwisowania bębenka mavica, to lepiej nie czytaj artykułu z linku powyżej, jeśli nie chcesz sobie zepsuć kół.

 



#5 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 02 October 2015 - 22:49

Może rozjaśnisz w jaki sposób "popsuje sobie koła" czytając ten artykuł?, nie jest to instrukcja krok po kroku, ale coś tam sobie wyczyta, jedynie zamiast smaru stałego powinno się stosować olej mineralny do smarowania bębenka, i tyle.

 

Ps. w bębenkach Mavic-a systemu FTS-L i FTS-X nie ma i nigdy nie było ceramicznego ślizgu, element ten jest wykonany z bliżej nie określonego rodzaju plastiku.



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 02 October 2015 - 22:57

Według mnie do sprawdzenia jest bębenek. Możliwe, że ma znacznie wytarty ceramiczny ślizg.
Objawy mogą to sugerować.
Po wymianie na nowy (cena ok. 220 zł) powinno wszystko grać. Chyba, że wytarty jest trzpień piasty. Jest to mało prawdopodobne, ale wtedy jest większy problem.
A co do serwisowania bębenka mavica, to lepiej nie czytaj artykułu z linku powyżej, jeśli nie chcesz sobie zepsuć kół.

Mozna popsuc sobie wzrok szukajac tego ceramicznego slizgu :)
I co to jest trzpien piasty?
Jesli ten poradnik jest wg Ciebie do de to podsun cos sensownego z netu.

#7 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 03 October 2015 - 15:55

@radomir 82

Od samego czytania pewnie sobie nie popsuje ;)

Dając ten link, moim zdaniem wypada dodać komentarz odnośnie błędnego sposobu smarowania jaki zawiera. To kluczowa informacja.

Reszta artykułu, też nie wiele wnosi poza powielaniem niekoniecznie prawdziwych stereotypów na temat tych kół.

 

Co do ceramicznego ślizgu, to faktycznie masz rację, nie jest on ceramiczny. Użyłem tej nazwy, bo tak potocznie często się go określa.

 

@tobo

czepiasz się nazewnictwa, a to ma najmniejsze znaczenie. Nie znam fachowych nazw i co mi zrobisz ;)

Nie potrzebuję też poradników z netu. Mam w swojej stajni aktualnie pięć kompletów Maviców z tym systemem, w sumie miałem siedem . Życie i praktyka nauczyło mnie jak wzorowo serwisować te koła.

 

Powiem tylko, że najważniejsza przy tej robocie jest czystość, dokładność i koncentracja.

Dlatego osobiście nie oddał bym tych kół w objęcia większości niestety rozkojarzonych serwisantów.



#8 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 03 October 2015 - 17:57

Stosowny komentarz dodałem w tym artykule. To że ty nie potrzebujesz poradnika nie znaczy wcale że innym użytkownikom mavic-ów się on nie przyda :)



#9 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 03 October 2015 - 20:40

qrde dzisiaj wzielem te kola do reki i widze ze nakretki po obu stronach piasty nie byly dokrecone... wiec moze nic specjalnego si etam nie dzieje.jak mocno powinno sie to skrecac? nie mam takiegon oleju mavica i szczerze mowiac dawac 50zl tez mi sie nie usmiecha.

Mozna czyms to zastapic?



#10 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 03 October 2015 - 22:58

Nie bardzo wiem o jakie nakrętki tobie chodzi.

Zamiast oleju Mavic-a możesz użyć mineralnego oleju do hamulców hydraulicznych Shimano, cena to około 15-20zł za 50ml.



#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 03 October 2015 - 23:49

@radomir 82

Od samego czytania pewnie sobie nie popsuje ;)

Dając ten link, moim zdaniem wypada dodać komentarz odnośnie błędnego sposobu smarowania jaki zawiera. To kluczowa informacja.

Reszta artykułu, też nie wiele wnosi poza powielaniem niekoniecznie prawdziwych stereotypów na temat tych kół.

 

Co do ceramicznego ślizgu, to faktycznie masz rację, nie jest on ceramiczny. Użyłem tej nazwy, bo tak potocznie często się go określa.

 

@tobo

czepiasz się nazewnictwa, a to ma najmniejsze znaczenie. Nie znam fachowych nazw i co mi zrobisz ;)

Nie potrzebuję też poradników z netu. Mam w swojej stajni aktualnie pięć kompletów Maviców z tym systemem, w sumie miałem siedem . Życie i praktyka nauczyło mnie jak wzorowo serwisować te koła.

 

Powiem tylko, że najważniejsza przy tej robocie jest czystość, dokładność i koncentracja.

Dlatego osobiście nie oddał bym tych kół w objęcia większości niestety rozkojarzonych serwisantów.

 

Jak chcesz udzielać porad to pisz tak by to co wyprodukujesz było zrozumiałe dla tych którzy chcą coś robić sami. Bo zrobią coś nie tak jak trzeba czytając takie porady i co wtedy ze skutkami? Nieodpowiednie słownictwo jest ok jak poprzesz swoje wywody zdjęciami bo można sobie porównać a tak to najwyżej nadal szukać precyzyjniejszych informacji.

Ja Ci nic nie zrobię ale ktoś inny Ci wirtualnie podziękuje. Siła rażenia żadna, nikt nie zapuka do Twoich drzwi i nie będzie Cię pociągał do odpowiedzialności.

Czystość dokładność i koncentracja jest potrzebna przy operacjach w szpitalu. 

Zlituj się nad nieświadomymi rowerzystami i użytkownikami kół Mavica bo coś sobie nieodpowiedniego pomyślą i będą się bać tych swoich magicznych kółek.





Reply to this topic