Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kierownica - Ustawienie


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 TomRES

TomRES
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądRzeszow

Napisano 05 październik 2015 - 20:51

Potrzebuje pomocy w ustawieniu kierownicy/klamek:

 

PA030225m_shnwhwp.jpg

 

W tym ustawieniu jest dla mnie wygodnie trzymać w górnym uchwycie. Tylko żę widać że to nie jest tak jak ma być . Czy klamki przesunąć niżej i obniżyć kierownice.  Ewentualnie zmienić kierownice ale na jaką ? Kierownica 24mm i nie chcę zmieniać na 31 ze względu na mostek oraz dodatkowe klamki do przełaju .



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 październik 2015 - 23:15

Kierownica nie ma wyglądać poprawnie, tylko Ty masz czuć, że jeździ Ci się wygodnie ;) To zasada nr 1. Nawet gdyby wyglądała głupio, ale była wygodna, widocznie tak jest dobrze.

 

Ustawianie kierownicy jest w sumie proste, tylko jest jeden haczyk: trzeba zacząć od zdjęcia owijki. Potem jest już łatwo:

 

1. Ustawiasz kierownicę względem mostka tak, aby w dołach było Ci wygodnie. Na tym etapie w ogóle nie przejmujesz się manetkami.

 

2. Kiedy ustawisz już doły, dopiero teraz ustawiasz manetki względem kierownicy.

 

3. Ostatni raz sprawdzasz, czy we wszystkich pozycjach jest Ci wygodnie, i wprowadzasz ewentualne korekty.

 

4. Na koniec zakładasz od nowa owijkę i zaczynasz jeździć :)

 

 

Zmiana kierownicy to wg mnie ostateczność. Proponuję zacząć od korekty obecnych ustawień.

 

Powodzenia!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 06 październik 2015 - 06:06

Klamki do przełaju pasują również do kierownic oversize - jest szersza tylko w okolicach mostka. Ja bym tą najpierw obniżył żeby góra była poziomo.



#4 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1143 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 06 październik 2015 - 06:40

FSA na swojej stronie zamieszcza bardzo przydatną grafikę.

I1GD0.gif


  • puchaty lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 październik 2015 - 07:40

Osobiście z tym "jedynie słusznym kątem" byłbym ostrożny. Miałem już kierownice, w których to się zupełnie nie sprawdzało. Choć oczywiście jako punkt wyjścia warto z tej porady skorzystać.

 

@roweras88 - nie każde klamki są mocowane na tyle daleko od mostka, żeby średnica obejmy nie miała znaczenia. Bardzo wiele klamek jest mocowanych przy samym mostku i wtedy poprawne dobranie obejmy jest konieczne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 willy

willy
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 październik 2015 - 10:36

Jesteś w stanie przy takim ustawieniu nacisnąć hamulce w dolnym chwycie? Moim zdaniem niewykonalne.

Spróbowałbym dać kierownicę poziomo i przełożyć podkładki z nad mostka pod, żeby pozycja była znośna.
Wiele widelca Ci nie zostało, ale zawsze coś.

 

Prawdą jest, że to rower trzeba ustawić pod użytkownika a nie na odwrót, ale też nie zniechęcaj się jeśli po zmianie pierwsze odczucie będzie niekorzystne. Daj ciału chwilę się przyzwyczaić. Często ludzie po bike fittingu twierdzą, że nowa pozycja jest dziwaczna, a po kilku dniach/tygodniach zaczynają ją doceniać.

 

-willy-



#7 TomRES

TomRES
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądRzeszow

Napisano 06 październik 2015 - 20:36

Wcześniej miałem ustawione to poziomo. Jednak zmieniłem mostek i wtedy też przestawiłem kierownice.

 

Tak było wcześniej :

PA040008j_shnqrxh.jpg

 

Zmieniłem ustawienia ponieważ bardzo bolały mnie nadgarstki od strony kciuka ( jeżdżąc w górnym chwycie ). Trzymając klamkę palce musiałem mieć wygięte ku dołowi. W necie znalazłem porady że palce np. wskazujący powinien być równoległy do kości łokciowej.  Tak ustawiłem i faktycznie jest OK. Jednak w tym ustawieniu w dolnym chwycie to katorga. 

 

Po tych zmianach po kilku jazdach przełożyłem podkładki nad mostek co obniżyło kierownice. WG. mnie jest to wygodniejsze i rower jest bardziej sterowny i wyczuwalny.

 

Czyli obecne ustawienie to OK ale tylko w górnym chwycie. Ale jak twierdzicie że z tej kierownica da się ustawić prawidłową pozycję to ponownie zdejmę owijki i pobawię się ustawieniami.



#8 Gosc_strus_*

Gosc_strus_*
  • Gość

Napisano 07 październik 2015 - 12:28

Też mam podobny problem. Jeżdżę na turystyku z barankiem. Rower krótszy, na cantilewerach, bliższy przełajowi. Jak jest dobrze w górnym chwycie, to w dolnym mam kierownicę za blisko. Jak zmieniłem mostek na dłuższy, to w dolnym jest lepiej, ale za to w górnym jest niekomfortowo, czuję się za bardzo wyciągnięty. Kierownicę mam prawie poziomo, jeśli chodzi o górę. i Podobna sytuacja z palcami. Szukam dalej...



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 07 październik 2015 - 13:49

Nie kazdemu dane używać dolny chwyt :oops:   Oprócz ustawienia, ograniczeniem bywa gibkość, zdolność odpowiedniego rozciągnięcia, budowa obreczy barkowej, kręgosłup i pewnie jeszcze inne, nie znane mi powody.  pozdr



#10 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 07 październik 2015 - 20:38

Nie kazdemu dane używać dolny chwyt :oops:   Oprócz ustawienia, ograniczeniem bywa gibkość, zdolność odpowiedniego rozciągnięcia, budowa obreczy barkowej, kręgosłup i pewnie jeszcze inne, nie znane mi powody.  pozdr

Michelin na brzuchu ?  :D


  • bezi2 lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#11 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 07 październik 2015 - 23:27

Pewnie też. Zanim wyciągnęli mi woreczek żółciowy z kamieniami, nie łapałem dolnego chwytu. Teraz też sporadycznie z powodu kręgosłupa.  pozdr



#12 Gosc_strus_*

Gosc_strus_*
  • Gość

Napisano 08 październik 2015 - 10:24

Cały widz polega właśnie na tym, że przy wydłużonej pozycji lepiej mi jest w dolnym chwycie, pomimo niższej pozycji chwytu i bardziej leżącej pozycji. Co do wypowiedzi nicka fakt, zawodowcem nie jestem, szczupły raczej tez nie.





Dodaj odpowiedź