Szprychy sapim d-light.
#1
Napisano 18 styczeń 2010 - 23:45
Sapim D-LIGHT
D -Light
The needs of top quality MTB wheels are:
. Maximum strength
. Minimum weight
. 14g nipples
. Reasonable prices
. Disc brake approval
. Suitability for production line builds
. Easy wheel building by hand
Design
extra short 2mm sections
The short 2mm section reduces weight especially on the threaded side. The
2mm section starts just at the beginning of the thread. The rotating masses at
the end of the spoke in particular are reduced. This brings benefits to both the D-Light 14G acceleration and braking qualities of the wheel. The use of 14g nipples offers a
wide variety of combinations.
size:2,0 - 1,65 - 2,0 mm
The middle section is increased to 1,65mm, which makes the spoke much stiffer
and brings less torsion during truing than a 1,5mm middle section. This results in
a much easier build than with Sapim Laser spokes.
Result
FG2,3 thread - Reduction to 1,8mm at the end of the thread and than further
reduction to 1,65mm - 2mm diameter at the bending.
Ordering
Available as an OEM spoke.
The code is GID. Owing to the special and more difficult production of rods
we have to insist on minimum orders of 1500pcs/length.
We would like to thank all Sapim technicians, team rider and customers who influenced the development of this spoke.
Weight (64 pcs x 260 mm lg)
Strong 13G 453g
Laser 14G 278g
Race 14G 358g
Sprint 14G 331 g
D-Light 14G 309 g
D-light
. WEIGhT: (64 pcs x 260 mm lg) 309 g
. LENGTh: 145-310 mm
. STRENGTh ON MIDDLE SEcTION: 1.300 N/mm2
. OPTIONS: Rod (without bend) or different bend
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2
Napisano 19 styczeń 2010 - 00:46
Na ibeju ten koles ma pare dlugosci: http://cgi.ebay.de/w...eName=WDVW&rd=1 ale to wszystko w okolicach 260mm
#3
Napisano 19 styczeń 2010 - 09:27
Velo nie ma w ofercie, na razie myślą że na CX-RAY zrobią kokosy w mtb bo w tym roku są długości w tym zakresie.
w ogóle niektórzy tzw. przedstawiciele robia szum koło tego co jest dalej normą na zachodzie , ot Polski Syndrom.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 19 styczeń 2010 - 10:30
a czemu nie chcesz dt revo? mi sie udalo zlozyc komplecik koł do gorala ktory wazyl 1240 gram
Obrazek
Revo pod tarcze? Kolega widzę lubi ostrą jazdę.
Revo max dałbym na przednie koło i to tylko w przypadku kół pod vki.
W szosie revo to pomyłka, w mtb od biedy przy vkach pod lekkich zawodników można założyć, ale pod tarcze to przesada.
#6
Napisano 19 styczeń 2010 - 11:24
Robie koła na evo , ale pod lekkich zawodników.
Do szosy - pół roku testowałem na sobie koło przód na szprychach 1.8/1.5 Cn Spoke 32 otw jeżdżąc po mieście, obrecz Open pro i koło jak było tak jest proste.
Ostatnio na zachodzie jakis trend na cienkie szprychy sie zrobił.
Zorro , jakie obrecze dałeś i piasty ??
Moje koła wazą 1313 i mniej można tylko na piastach zejść, jakbys mógł podać wagi piast i obręczy, bo lżejszych obreczy niż Podium 290 g to jakoś nie widziałem ostatnio.
Poza tym ludzie chcą takie szprychy , a kase robi sie na tym co sie sprzedaje, a to jest nowość.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 19 styczeń 2010 - 12:37
Malik, czołówka na No Tubes miała nawet 1.8/1.5. i to na 2X
Robie koła na evo , ale pod lekkich zawodników.
Koła na pokaz, takie trochę jednorazówki (sezon i śmietnik).
Jeszcze na piastach AC :-|
Max 77kg czyli nie tak mało, teoretycznie mógłbym na nich jeździć, ale nie wyobrażam sobie tego.
Przód od biedy ujdzie, ale tył?Do szosy - pół roku testowałem na sobie koło przód na szprychach 1.8/1.5 Cn Spoke 32 otw jeżdżąc po mieście, obrecz Open pro i koło jak było tak jest proste.
Trochę bruku, trochę mocnego deptania i się zaczną cyrki.
Koła na revo i lekkich (płaskich) obręczach są robione do turystyki.
Nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Temat zresztą poruszany był już x razy.
#8
Napisano 19 styczeń 2010 - 14:17
Velo na ten rok będzie miało czarne CX-Ray i czarne Lasery w dziesięciu (?) najpopularniejszych długościach. D-lightów nie ma na stronie Sapima, więc nie jest to szprycha seryjna, ogólnie dostępna.
#9
Napisano 19 styczeń 2010 - 15:17
Koła do mtb mają być pewne i solidne(szczególnie jeśli są to koła pod tarcze), a nie jak najlżejsze.
Nagle zrobili jakiś milowy postęp w stopach i obróbce alu? Przespałem coś?
Chciałbym te koła zobaczyć po sezonie maratonów u Golonki (maratony Grabka są żałosne - poziom trudności).
Te koła przypominają mi "super pancerne" koła AC, które latają po całej drodze nawet przy normalnej jeździe.
#10
Napisano 19 styczeń 2010 - 20:09
Koła Kaisera jak i całej grupy DHL Author to :
- obrecze - Podium MMX
- szprychy CX RAY
- piasty xtr CL
Waga kompletu ponoć zważona 1290 g.
No jeśli te Podiumy wytrzymają choć jeden porządny maraton, a Kaiser jeździ giga to chciałbym zobaczyc je po jedej jeździe.
Na razie jest tak iż koła te będą testowali jeszcze przed startami czy da się na nich w ogóle jechać.
Nie wiem co o tym sądzic bo z mojego punktu widzenia i naciagając takie koła widze strach :-D
Robiłem wcześniej na ZTR 355 , 2/1.5, alu nyple, Choseny i koła spoko jeżdzą, ale Podium jest juz tak wylajtowana iz pod palcami czuc jak się zaciąga, jak materiał idzie pod nyplem.
Koła DHL-a mają CX -ray, ale nie sądze iż to coś pomoze, jesli obrecz ma ograniczenie.
To że amerykanie napisali 77 kg to trzeba brać poprawke na to iż to jest asfalt, i rowerzysta z wyposażeniem - wystarczy poczytać specyfikacje kół American Classic - mały druczek, ja daje limit do 65 jako w miare bezpieczny.
Ograniczenie wagowe toi jedno, ale wystarczy spojrzeć na tabele ciśnienia - ok 1.5-1.7 atm , no to nie wiem , pchła na tym bedzie jechała.
No ale wrócmy do D-Light
Z pierwszej ręki wiem że są to szprychy OEM do budowy kół, mozna sobie je zamówić , ale po min 1500 szt na dany wymiar.
Druga sprawam na razie nie są przeznaczone do sprzedaży detalicznej, ale teoretycznie jest szansa gdzieś w okolicy połowy roku na dostępność.
Przedstawiciel Sapima mówi że dołoży wszel;kich starań , zby sprowadzic te szprychy do sprzedazy detalicznej w Polsce jeśli dostana pozwolenie na to.
Na razie można je spotkać gdzieś w niemieckich sklepach internetowych w cenie ok 0.95 E za szt.
Takze zarzuciłem temat tam gdzie już się zajęli tym odpowiednie osoby .
Szprycha jest o tyle warta uwagi iz jest w poziomie cenowym Lasera i Revolution i jest specjalnie zaprojektowana do hamulców tarczowych, przy minimalnej wadze.
Cx- Ray - nawet jak policze tę szpryche w promocji w komplecie kół to i tak wychodzi 640 zł za same szprcyhy, a to niemało.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Napisano 19 styczeń 2010 - 20:57
kolego smigam na revo ladnych pare lat i to do tarcz ,nie waze tez malo ,i jakos nie mialem z nimi problemów,przejechalem na nich nie jeden gorski maraton u Grzegorz Golonka,a wiadomo jakie on ma maratony ,i wyobraz sobie ze nie mialem nieraz po paru startach zadnej centry.dlatego obalam mit ze dt revo to jest slaba szprycha,i napewno w goralu nie bede jezdzil na innych,teraz mam do gorala SLR ale mam jeszcze dwa komplety na revo i na Xtr i nie zamienie ich za nica czemu nie chcesz dt revo? mi sie udalo zlozyc komplecik koł do gorala ktory wazyl 1240 gram
Obrazek
Revo pod tarcze? Kolega widzę lubi ostrą jazdę.
Revo max dałbym na przednie koło i to tylko w przypadku kół pod vki.
W szosie revo to pomyłka, w mtb od biedy przy vkach pod lekkich zawodników można założyć, ale pod tarcze to przesada.
[ Dodano: 2010-01-19, 21:01 ]
obrecze bardzo zadko spotykane pewnie juz ich nawet w katalogu nie znajdziesz nigdzie MACH MAGNEZIUM nie aluminium,a piasty to FRM,oczywiscie waga kol bez tarcz i opon ale z opaskami,tarcze to plywajace FRMMalik, czołówka na No Tubes miała nawet 1.8/1.5. i to na 2X
Robie koła na evo , ale pod lekkich zawodników.
Do szosy - pół roku testowałem na sobie koło przód na szprychach 1.8/1.5 Cn Spoke 32 otw jeżdżąc po mieście, obrecz Open pro i koło jak było tak jest proste.
Ostatnio na zachodzie jakis trend na cienkie szprychy sie zrobił.
Zorro , jakie obrecze dałeś i piasty ??
Moje koła wazą 1313 i mniej można tylko na piastach zejść, jakbys mógł podać wagi piast i obręczy, bo lżejszych obreczy niż Podium 290 g to jakoś nie widziałem ostatnio.
Poza tym ludzie chcą takie szprychy , a kase robi sie na tym co sie sprzedaje, a to jest nowość.
[ Dodano: 2010-01-19, 21:03 ]
kolego zapraszam do obejzenia kol na revo po paru sezonach u GG ,i zebys sie nie zdziwil.Karbon nie ma takiej potrzeby, przecież już to przerabialiśmy. Twoje koła mają odpowiednie obręcze, a te no tubes to jakiś żart.
Koła do mtb mają być pewne i solidne(szczególnie jeśli są to koła pod tarcze), a nie jak najlżejsze.
Nagle zrobili jakiś milowy postęp w stopach i obróbce alu? Przespałem coś?
Chciałbym te koła zobaczyć po sezonie maratonów u Golonki (maratony Grabka są żałosne - poziom trudności).
Te koła przypominają mi "super pancerne" koła AC, które latają po całej drodze nawet przy normalnej jeździe.
#12
Napisano 19 styczeń 2010 - 21:11
Podałbyś wagi obreczy, i jak uzyskałes taką wage z komponentów tych co podajesz ??
Sorki ale jestem ciekawy .
Przy okzaji jak się sprawują tarcze pływajace do xc, bo Hope takze ma w ofercie, i zastanawiałem się czy to nie brzdęka , itd.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Napisano 19 styczeń 2010 - 21:28
pamietam wagi obreczy to bylo jakos 301,i 305 gram,reszte poszukam bo gdzies mialem zapisane,no tarcze spisywaly sie dobrze fakt ze troche halasowaly ,ale za to nie bylo piszczenia jak sie klocek calkowicie nie schowal co jak wiadomo jest czesta przypadlosciaZorro, , Revo to mocna szprycha, w testach twardsza niż pozosatłe modele, ale faktem też jest iz na Revo robis iepod tarcze, a lasery - Sapim nie zaleca - Laser jest jakby ostrzej cięty.
Podałbyś wagi obreczy, i jak uzyskałes taką wage z komponentów tych co podajesz ??
Sorki ale jestem ciekawy .
Przy okzaji jak się sprawują tarcze pływajace do xc, bo Hope takze ma w ofercie, i zastanawiałem się czy to nie brzdęka , itd.
#14
Napisano 19 styczeń 2010 - 22:51
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15
Napisano 20 styczeń 2010 - 09:21
kolego zapraszam do obejzenia kol na revo po paru sezonach u GG ,i zebys sie nie zdziwil.
Na piastach typu AC, obręczach o wadze w granicach 300g i zaplecionych na revo na ... 2 krzyże? Na takim zestawie zrobiłeś kilka sezonów?



