Przełaj/szosa Do 7Tys
#21
Napisano 27 październik 2015 - 20:33
Z drugiej strony na szczęście różnica pomiędzy canti a hydrauliką zwykle nie przekracza kilograma.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#22
Napisano 27 październik 2015 - 20:34
Pomyśl o wszystkim co potrzebne mocowania błotniki, bagażnik etc.
Nie mam nic przeciwko przelajce ale czy napewno takiego roweru szukasz?
W tym budżecie kupisz dobrą szose!
#23
Gosc_Intenso19_*
Napisano 27 październik 2015 - 20:58
Powiem tak jeździłem do tej pory szosą po 2tys koła były do centrowania nie jestem ciężki 180cm 72ilo tego się boję że kupie szosę i za chwilę znowu koła do wymiany itp. Stan afaltu mega różny od super po mega dziurawy. na początku myślałem żeby kupić szosę za rok jakiegoś mtb ale pojawił się pomysł przełaju i teraz już człowiek sam nie wie co wybrać
#26
Napisano 27 październik 2015 - 21:45
Najwięcej zależy od opon. Im lepsze w terenie, tym przeważnie wolniejsze na asfalcie, i vice versa. Przy czym oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś założył opony czysto szosowe do przełajówki.
Jako amator możesz z czystym sumieniem przyjąć, że przełajówka na oponach szosowych jest tak samo szybka jak szosówka.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#27
Gosc_rowerowyninja_*
Napisano 27 październik 2015 - 23:50
2 kg na wadze roweru to przepaść.
Z drugiej strony na szczęście różnica pomiędzy canti a hydrauliką zwykle nie przekracza kilograma.
Jasne, bo procentowo to jest róznica duża 7kg do 9. Ale rozmumiem, że nie piszemy o zawodniku i kolarzu jeżdżacym po górach.
U amatora szybciej i łatwiej zrzucić 5 z sadła niż 2 z roweru. Poza tym jednak to jest cena za uniwersalność roweru.
I oczywiście nie namawiam na tarcze. Różnica między szosą, a przełajem na canti będzie około 1 kg.
I w dużym stopniu będzie zależeć od opon i kół, które w przełaju będą szersze więc cięższe i mocniejsze więc cięższe. Jak kupi przełajkę na canti to w podobnej cenie po zmianie kół na lżejsze szosowe (mniej szprych /węższa obęcz) wraz z ogumieniem uzyska podobną wagę do szosy.
Ja odnosiłem się do różnicy szosa vs przełaj na hydrauliku z oponą terenową i wspomniałem o tym tylko dlatego, że autor wspomniał o tarczach mechanicznych. Tu różnica będzie około 2kg w podobnej cenie.
Ktoś wspomniał o błotnikach. Można je zamontować i w jednym i w drugim typie roweru. Jeśli idzie jednak o pełne błotniki, to szybciej mocowanie będzie w przełaju chyba. Przynajmniej z tyłu, bo z niewiadomych dla mnie przyczyn w swoje foce na tył mam mocowania (i do bagażnika), a z przodu jużn nie. Na szczęście istnieją alternatywy.
P.S.
Prędkość zależy od nogi. I na MTB wykręci spokojnie 30 km/h. Wszak rzełożenie typu 44/11 spokojnie na to pozwoli. ![]()
#28
Gosc_Intenso19_*
Napisano 28 październik 2015 - 09:05
No u mnie te 5kg zrzucić to nie bardzo ważę 72kilo na 180 wiec
mniej nie chce
nie zależy mi też na mocowaniu błotników,czy też bagażnika nie w moim stylu lubię szybką jazdę ale nie mam zamiaru się ścigać jest jeszcze możliwość kupna Defy disc 1 za podobną cenne trochę niższą który rower był by lepszy za tą kwotę ? nigdzie nie mogę znaleźć wagi rowerów ani defy disc 1 ani tcx
#30
Napisano 28 październik 2015 - 09:57
Według tej strony: http://www.bikeradar...y-1-disc-49567/ Defy 1 Disc w rozm. M bez pedałów waży 9,12 kg. Trochę dużo, ale to wpływ promowanych hamulców. Z normalnymi hamulcami byłoby 0,5 kg mniej.
#31
Napisano 28 październik 2015 - 10:31
Hej,
Wtrącę coś od siebie n/t przełaja. Na swojej szosie z czystym sumieniem potwierdzam średnie okolicach 33-37 km/h w terenach pagórkowatych. Ten sam teren na przełaju (opony CYCLOCROSS) dociągam do 30km/h. Zakupiłem drugi kpl. kół ale na oponach bardziej GRAVEL 700x32 z bieżnikiem na bokach. W weekend będę testował taki właśnie układ.
Czuć ten przeskok wagowy ale najbardziej na podjazdach. U mnie wychodzi ok 2,5kg
Ale fun z jazdy po lesie, lekkie hopki i jazda po mieście to bajka ![]()
No i jest jeszcze cos. Hamulce tarczowe (przełaja = slangowe określenie roweru do Cyclocross-u) vs tradycyjne szosowe 105. No naprawdę trzeba sobie dać na wstrzymanie zdecydowanie wcześniej (zacząć hamować z wyprzedzeniem), no ale tu ameryki nie odkryłem
Pozycja na rowerze jest podobna tylko na przełaju jest ciaśniej, z racji tego ze taki właśnie przełaj ma być
Jak bym miał wybrać teraz 1 uniwersalny rower to był by to GRAVEL, coś co łączy jednak przełaj z szosą np. GT GRADE ![]()
aha i jeszcze coś układ napędu 2x11 z korba kompakt 50/34 do 11-28 lub 11-32 ![]()
pozdrawiam
ACCENT - CX ONE PRO
CANYON - CF SL 7.0 105 on site
#32
Gosc_gocu_*
Napisano 28 październik 2015 - 11:19
No i jest jeszcze cos. Hamulce tarczowe (przełaja) vs tradycyjne szosowe 105. No naprawdę trzeba sobie dać na wstrzymanie zdecydowanie wcześniej, no ale tu ameryki nie odkryłem
A konkretnie to o co ci chodzi?
I uwaga - "przełaja" to sobie mógł mówić Walduś Kiepski ("pomysła") - tyle że to było dla jaj, a ty na poważnie piszesz...
- BraWo lubi to


