Skocz do zawartości


Przełaj/szosa Do 7Tys


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 październik 2015 - 20:33

2 kg na wadze roweru to przepaść.

Z drugiej strony na szczęście różnica pomiędzy canti a hydrauliką zwykle nie przekracza kilograma.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#22 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 27 październik 2015 - 20:34

Jeździłem po lesie przelałem na op 28 mm było ok, ba ostatnio jeździłem na zupełnie gładkich 25 mm, jeśli nie masz aspiracji terenowych to może wystarczy szosa do której wejdą op 28 mm? Wygoda -endurance.
Pomyśl o wszystkim co potrzebne mocowania błotniki, bagażnik etc.
Nie mam nic przeciwko przelajce ale czy napewno takiego roweru szukasz?
W tym budżecie kupisz dobrą szose!

#23 Gosc_Intenso19_*

Gosc_Intenso19_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2015 - 20:58

Powiem tak jeździłem do tej pory szosą po 2tys koła były do centrowania nie jestem ciężki 180cm 72ilo tego się boję że kupie szosę i za chwilę znowu koła do wymiany itp. Stan afaltu mega różny od super po mega dziurawy. na początku myślałem żeby kupić szosę za rok jakiegoś mtb ale pojawił się pomysł przełaju i teraz już człowiek sam nie wie co wybrać :D 



#24 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 27 październik 2015 - 21:08

Idzie zima ceny robią się coraz tańsze, kup uzywke w dobrych kosztach.
Polataj i przekonaj się czego chcesz, jak się spodoba to zostawisz, jak nie to sprzedasz z małą stratą, po kosztach lub jeszcze zarobisz

#25 Gosc_Intenso19_*

Gosc_Intenso19_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2015 - 21:18

a powiedzcie mi czy utrzymanie średniej na przełaju około 30km jest ciężkie bo na szosie nie było z tym problemu. Wiadomo rower przełajowy bd wolniejszy od szosy ale o ile ?



#26 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 październik 2015 - 21:45

Sam typ roweru Ciebie nie spowolni, chyba że na podjazdach, gdzie większa waga przełajówki robi minimalną różnicę.

Najwięcej zależy od opon. Im lepsze w terenie, tym przeważnie wolniejsze na asfalcie, i vice versa. Przy czym oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś założył opony czysto szosowe do przełajówki.

Jako amator możesz z czystym sumieniem przyjąć, że przełajówka na oponach szosowych jest tak samo szybka jak szosówka.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#27 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2015 - 23:50

2 kg na wadze roweru to przepaść.

Z drugiej strony na szczęście różnica pomiędzy canti a hydrauliką zwykle nie przekracza kilograma.

 

Jasne, bo procentowo to jest róznica duża 7kg do 9. Ale rozmumiem, że nie piszemy o zawodniku i kolarzu jeżdżacym po górach. 

U amatora szybciej i łatwiej zrzucić 5 z sadła niż 2 z roweru. Poza tym jednak to jest cena za uniwersalność roweru. 

I oczywiście nie namawiam na tarcze. Różnica między szosą, a przełajem na canti będzie około 1 kg.

 

I w dużym stopniu będzie zależeć od opon i kół, które w przełaju będą szersze więc cięższe i mocniejsze więc cięższe. Jak kupi przełajkę na canti to w podobnej cenie po zmianie kół na lżejsze szosowe (mniej szprych /węższa obęcz) wraz z ogumieniem uzyska podobną wagę do szosy.

 

Ja odnosiłem się do różnicy szosa vs przełaj na hydrauliku z oponą terenową i wspomniałem o tym tylko dlatego, że autor wspomniał o tarczach mechanicznych. Tu różnica będzie około 2kg w podobnej cenie.

 

Ktoś wspomniał o błotnikach. Można je zamontować i w jednym i w drugim typie roweru. Jeśli idzie jednak o pełne błotniki, to szybciej mocowanie będzie w przełaju chyba. Przynajmniej z tyłu, bo z niewiadomych dla mnie przyczyn w swoje foce na tył mam mocowania (i do bagażnika), a z przodu jużn nie. Na szczęście istnieją alternatywy.

P.S.

Prędkość zależy od nogi. I na MTB wykręci spokojnie 30 km/h. Wszak rzełożenie typu 44/11 spokojnie na to pozwoli. :D



#28 Gosc_Intenso19_*

Gosc_Intenso19_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2015 - 09:05

No u mnie te 5kg zrzucić to nie bardzo ważę 72kilo na 180 wiec :D mniej nie chce :D nie zależy mi też na mocowaniu błotników,czy też bagażnika nie w moim stylu  lubię szybką jazdę ale nie mam zamiaru się ścigać jest jeszcze możliwość kupna Defy disc 1 za podobną cenne trochę niższą  który rower był by lepszy za tą kwotę ? nigdzie nie mogę znaleźć wagi rowerów ani defy disc 1 ani tcx 



#29 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 28 październik 2015 - 09:17

Zależy do czego, ogólnie mówiąc Defy jest bardziej komfortowy, mniej wyciągnięta pozycja, a TCR bardziej aero, mniej wygodny, ale prawdopodobnie nieco szybszy.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



#30 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 28 październik 2015 - 09:57

Według tej strony: http://www.bikeradar...y-1-disc-49567/ Defy 1 Disc w rozm. M bez pedałów waży 9,12 kg. Trochę dużo, ale to wpływ promowanych hamulców. Z normalnymi hamulcami byłoby 0,5 kg mniej.



#31 BraWo

BraWo
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądTarnów

Napisano 28 październik 2015 - 10:31

Hej,

 

Wtrącę coś od siebie n/t przełaja. Na swojej szosie z czystym sumieniem potwierdzam średnie okolicach 33-37 km/h w terenach pagórkowatych. Ten sam teren na przełaju (opony CYCLOCROSS) dociągam do 30km/h. Zakupiłem drugi kpl. kół ale na oponach bardziej GRAVEL 700x32 z bieżnikiem na bokach. W weekend będę testował taki właśnie układ.

 

Czuć ten przeskok wagowy ale najbardziej na podjazdach. U mnie wychodzi ok 2,5kg

 

Ale fun z jazdy po lesie, lekkie hopki i jazda po mieście to bajka :)

 

No i jest jeszcze cos. Hamulce tarczowe (przełaja = slangowe określenie roweru do Cyclocross-u) vs tradycyjne szosowe 105. No naprawdę trzeba sobie dać na wstrzymanie zdecydowanie wcześniej (zacząć hamować z wyprzedzeniem), no ale tu ameryki nie odkryłem

 

Pozycja na rowerze jest podobna tylko na przełaju jest ciaśniej, z racji tego ze taki właśnie przełaj ma być

 

Jak bym miał wybrać teraz 1 uniwersalny rower to był by to GRAVEL, coś co łączy jednak przełaj z szosą np. GT GRADE :)

 

aha i jeszcze coś układ napędu 2x11 z korba kompakt 50/34 do 11-28 lub 11-32 :)

 

pozdrawiam


ACCENT - CX ONE PRO

CANYON - CF SL 7.0  105 on site

 

 


#32 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2015 - 11:19



No i jest jeszcze cos. Hamulce tarczowe (przełaja) vs tradycyjne szosowe 105. No naprawdę trzeba sobie dać na wstrzymanie zdecydowanie wcześniej, no ale tu ameryki nie odkryłem

 

A konkretnie to o co ci chodzi?

 

I uwaga -  "przełaja" to sobie mógł mówić Walduś Kiepski ("pomysła") - tyle że to było dla jaj, a ty na poważnie piszesz...


  • BraWo lubi to

#33 Gosc_Intenso19_*

Gosc_Intenso19_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2015 - 11:25

Pojawiła sie nowa opcja i chyba ją wybiorę Giant defy advanced 3 za podobne pieniądze jest cały na karbonie może to nie przełaj ale na bank bardziej wygodny niż tcr i na moje drogi chyba wystarczająco wytrzymały :D 



#34 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 28 październik 2015 - 11:38

Proponował bym pojeżdzić jeszcze na tribanie, tylko zainteresował bym się poprawą kół. Dobrze zbudowana szosówka powinna wytrzymać każdy rodzaj drogi asfaltowej. Kiedy wyklarują się twoje oczekiwania, wtedy  zdecydował bym się na zakup. 



#35 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 28 październik 2015 - 13:21

Pojawiła sie nowa opcja i chyba ją wybiorę Giant defy advanced 3 za podobne pieniądze jest cały na karbonie może to nie przełaj ale na bank bardziej wygodny niż tcr i na moje drogi chyba wystarczająco wytrzymały :D

I to jest najlepsza opcja :)





Dodaj odpowiedź