Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Karbonowe Czy Aluminiowe?


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 P@ul13

P@ul13
  • Użytkownik
  • 49 postów

Napisano 31 październik 2015 - 00:12

Witam
Chciałbym kupić koła tak do 3000 zł . Chciałem kupic Vision T42 ale kolega powiedział ze po co przepłacać za karbon jak mogę mieć aluminiowe o połowe tańsze np. Fulcrum koła Racing Quattro LG ED11 2016 (pod spodem linki do obydwu kół) jeżeli zależy mi na prezencji to wyglądać będą podobnie. Nie znam się na kołach wiec zapytam ludzi obeznanych w temacie. Czym się różnia koła karbonowe od aluminiowych jeżeli chodzi o walory jezdne?

http://www.cyklomani...ion,id4789.html

http://www.cyklomani...016,id5909.html



#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopad 2015 - 13:09

teraz to czasem kiepsko jest odpowiedziec na takie pytanie bo wagi kół karbonowych zblizają sie do wagi aluminiowych , za sprawa absolutnie nam potrzebnych szerokich profili co idzie za tym waga wzwyż drastycznie /.

 

do 3 tysiaków można zrobić piękne koła karbonowe pod szytke  do ścigania , na oponke ewentualnie do jazdy , tutaj jest dowolna wysokosć profilu zalezna od zastosowania i potrzeb.

 

w przypadku aly max stożek to 30-32 mm  wiec super aero nie będzie .

 

karbonowe flegi -ładnie tłumią drgania , ale też i nie wszystkie jak leci ni każdy prfil ....

 

co do wląsciwosci jezdnych m po krótce , karbon z szytką idealne połaczenie, z oponką juz słabo , poza tym ściera nam sie rant , który jest rozpychany ciśnieniem opony dodatkowow - tak jak w alu .

 

karbony pozbawione sa tzw pkt zero , czyli łącznenia fegi tak jak to jest w alu , koła kręcąc sie nie wykazują bicia ( wyważanie ) , to też nam pomaga w jeździe ., wystarczy w ręku pokręcic koła , alu i karbon , jest róznica 

 

Temat to rzeka i cięzko powiedziec autorytatywnie ze akurat karbony będą lepsze niz alu czy odwrtotnie , nawet w pro turach śmigają na alu kołach , a też to zalezy od profilu trasy ., choć często widuje sie profile o wys. 20-24 mm już raczje karbonowe 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 06 listopad 2015 - 16:29

Tak jak SPIKE napisał, w chwili obecnej właściwości jezdnych, takich jednoznacznych nie da się już wskazać poprzez zbliżenie się technologii.

Ja osobiście, pomimo ze strasznie podobają mi się karbonowe koła, pozostanę przy alu, ktoś ładnie kiedyś napisał że rower i osprzęt należy dostosować do tego po czym, i jak, się jeździ :) u mnie się ta zasada potwierdza.

Ja np. uwielbiam tę odczuwalną różnicę w przenoszeniu energii pomiędzy stożkiem, a kołem klasycznym (20-30mm), stożki są dla mnie zbyt "ospałe" (niereaktywne) pomimo że bardzo mi się podobają :)

 

Zastanów się do czego będą Ci służyć te koła, jak je będziesz stosował, gdzie i po czym jeździł, wiem że czasami "chciejstwo" jest silniejsze, ale jak masz kasę, i lubisz gadżety to możesz eksperymentować ;)) ja się już chyba wyleczyłem ze stożków :D

 

 



#4 Jackk3

Jackk3
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądCalgary

Napisano 14 listopad 2015 - 20:38

Zawsze mozesz wybrac 'zloty srodek'. Kola Shimano Dura Ace C24. Mam te kola (DA 10spd) i sa to typowe Shimano. Absolutnie bezawaryjne, bezserwisowe lekkie (moje wazyly 1385g) choc nie superlekkie. Obrecze tez da sie wytrzymac chyba 380g ale za to piasty jak to Dura Ace bajka. Wiec zalety karbonu (waga, sztywnosc i tlumienie) plus zalety alu (hamowanie lepsze). Na razie mam na nich z 6kkm i zero problemow. Ile wytrzymaja? Tego nie wiem.



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 listopad 2015 - 15:00

Jeśli mowa o jakości i bezawaryjności to warto skrobnąć pw do użytkownika Radomir82, to trochę prawdy o "wypasach" Shimano napisze. :) 



#6 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 20 listopad 2015 - 22:58

Tomku, lepiej jak się nie będę wypowiadał o "super jakości Dura Ace", bo mnie miejscowi "łowcy czarownic" zakrzyczą na amen :D



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 listopad 2015 - 23:27

Jesteś poza zasięgiem :) Ręki, nogi, śliny i słowa krzyczanego :)


  • radomir82 lubi to

#8 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 20 listopad 2015 - 23:48

Na razie mi się nie chce na duraejsy psioczyć, jeszcze się zrobi zamęt jak w przypadku tematu o piastach na FR, nie psujmy ludziom marzeń, chwilowo :D



#9 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 21 listopad 2015 - 09:59

Skoro już sugerujecie, że koła DA mają jakieś wady, to może byście napisali jakie. Pewnie nie tylko ja chciałbym się dowiedzieć, ale też inni potencjalni nabywcy.

#10 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 21 listopad 2015 - 14:21

Temat byl juz poruszany niejednokrotnie, w skrocie: badziewne piasty, duzy luz i chrobotanie z bebenka, zle zespawane felgi, odklejajacy sie karbon od obreczy, oczywiscie wady te nie wystepuja we wszystkich egzemplarzach, aczkolwiek w zbyt wielu jak na domniemana klase tych kol, wedlug mnie.



#11 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 21 listopad 2015 - 18:47

To dla mnie niespodzianka. Mam stare koło tylne na piaście DA. Kupiłem jako używkę chyba 6 lat temu. Sporo juz przejechała, smarowałem jeden raz przez ten czas. Pewnie bym nawet nie smarował, bo chodzi jak masło, ale zaczęło coś pykać w zeszłym roku. Nawet pytałem Mikroosa o konusy, a okazało się, że w błotniczku przylepił się jakiś paproch i cyklicznie pykał o oponkę. Chodzi dalej miodzio.  pozdr



#12 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 21 listopad 2015 - 20:39

No widzisz, jest jeden niuans w twoim poście "stare", w tym właśnie sęk, piasty DA "skończyły się rozwijać" na modelu 7800, później nastąpił znaczny krok w tył który trwa do tej pory.



#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 listopad 2015 - 20:44

Gdyby ktoś reflektował, stare dobre 7700:

http://e-bmx.pl/opis...ce-fh-7700.html



#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 21 listopad 2015 - 22:33

Moja piasta musi być sporo starsza. Ma na końcu bębenka gwint chyba do nakręcania najmniejszego trybu. Ale kaseta 10 rzędowa pasuje.  pozdr



#15 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 21 listopad 2015 - 23:33

Zapewne 7400. Na prawdę stara piasta, powstała w czasach, kiedy w rowerach stawiano jeszcze na niezawodność i długowieczność. ;)



#16 Jackk3

Jackk3
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądCalgary

Napisano 28 listopad 2015 - 22:24

Jezdze wylacznie na osprzecie DA od prawie 20-tu lat (pierwsze to byla oczywiscie 9-tka). Uzbieralo sie kilka kol DA przez lata choc mam tez Mavici, Zippy itd. Przez te lata padla mi tylko 1 klamka (na 9-tce) po dosc duzym przebiegu. Poza linkami, kasetami, lancuchami nic sie nie pier....lo. Nie padl mi nawet jeden BB (obecnie od paru lat na 2 rowerach mam ceramiczne). NIGDY nie serwisowalem zadnego DA kola (chyba tylko dwa razy lekko dociagnieto szprychy w jednych). Na obecnych C-24 przejechalem sporo przez 1.5 sezonu i na razie zero problemu w przeciwienstwie do np kol Mavica ktore po kazdym sezonie trzeba totalnie serwisowac . O luzie w piastach Zippow nawet nie wspomne. Moim nastepnym i byc moze ostatnim sprzetem tez bedzie DA (zapewne Di2). Jak widac swoje spostrzezenia opieram nie na jednym czy nawet kilku modelach ale mam troche wiecej danych.


  • jacekj lubi to

#17 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 28 listopad 2015 - 23:43

Po prostu nie "załapałeś" się do grona osób które trafiły na wadliwy egzemplarz. DA (i nie tylko, RS80/81 też ma podobne problemy) kuleje dopiero od kilku lat, może w przyszłym sezonie, wraz z linią 9100 coś się poprawi :)

 

Ciekawi mnie co masz na myśli pisząc "totalnie serwisować" w przypadku kół mavic-a? tam nie ma czego serwisować oprócz bębenka...



#18 Jackk3

Jackk3
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądCalgary

Napisano 28 listopad 2015 - 23:53

Po prostu nie "załapałeś" się do grona osób które trafiły na wadliwy egzemplarz. DA kuleje dopiero od kilku lat, może w przyszłym sezonie, wraz z linią 9100 coś się poprawi :)

 

Ciekawi mnie co masz na myśli pisząc "totalnie serwisować" w przypadku kół mavic-a? tam nie ma czego serwisować oprócz bębenka...

Wlasnie ten bebenek - 2 razy. Jak mi zaczal 'wyc' gdy jechalem z gory tak circa 85km/h to myslalem ze dostane ataku serca. Raz peknieta obrecz (od srodka) - musieli cale kolo do Mavica wyslac (naprawa kosztowala prawie tyle co nowe kolo). Teraz przednie bede wysylal bo beda musieli wymienic obrecz (co najmniej). Te Mavici to Ksyrium ES Helium Ann. Edition dla informacji. Tylko dlatego je trzymam i ciagle naprawiam bo sa cholernie sztywne choc nienajlzejsze.



#19 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 listopad 2015 - 00:09

Typowy objaw suchego i brudnego ślizgu :) Ciekawe jakiego środka smarującego ten serwis używa. Z tą pękniętą obręczą to ciekawe, chyba jescze nie widziałem pękniętego ksyriuma, cosmic carbone to co innego ;)



#20 Jackk3

Jackk3
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądCalgary

Napisano 29 listopad 2015 - 00:29

To bylo pekniecie 'wzdluzne' od jednej szprychy tak chyba z dwa moze wiecej centymetry troche przypadkowo wykryte (na cale szczescie). Serwis jest OK czego uzywaja - nie wiem. Ale pierwszy raz to mialem jeszcze na fabrycznym smarze po dwoch sezonach. Dodam ze w deszczu i po szutrach nie jezdze.

Na dodatek to juz od dluzszego czasu sie czaje na kola Mavica karbonowe (Ultimate-szytki) ale cenowo to raczej trudno upolowac niestety.





Dodaj odpowiedź