Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ksiązka


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Noxi

Noxi
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 07 listopad 2015 - 22:26

Witam, przymierzam sie do zakupu roweru szosowego (Tribana 500). ogólnie jestem zielony jesli chodzi o kolarstwo, czy polecacie jakies fajne ksiązki, ktora rozszerza moja wiedze na temat treningu, techniki, planowania treningow aby robic postępy itd. Chciałbym sie specjalizowac w krotkich dystansach, niz tych długich. aczkolwiek ogólna wiedza przyda sie



#2 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 07 listopad 2015 - 22:47

Na początek potraktuj to jako zabawę i relaks. Jak Cię zassie, przyjdzie czas na literaturę.  pozdr



#3 Noxi

Noxi
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 07 listopad 2015 - 23:36

Dzieki za odp. Wiesz tak czy siak mnie to interesuje. A znam sie dobrze na innym sporcie. I chcialbym na poczatku juz zglebiac wiedze, i nie popelniac bledow.

#4 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 08 listopad 2015 - 01:07

Bez podstaw niczego nie osiągniesz. Podstawą do dobrych treningów jest pasja i czerpanie radości z jazdy. Zajmij się tym na początek. Odezwij się, gdy bez roweru nie będziesz mógł żyć.



#5 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 08 listopad 2015 - 07:47

W pierwszej kolejności prawidłowo dobierz rozmiar roweru, to podstawa...imho kolejnym zakupem jest czujnik kadencji aby kręcić w okolicach 90obr/min. Masz gdzie jeździć w zimę ? Jeśli to pierwsza szosa, to może warto kupić używkę po napaleńcu takim jak Ty ..? ;) Oczywiście bez urazy, ale jak by Ci się odwidziało mniej stracisz na chwilowej miłości. Jak chcesz mieć formę na przyszły rok, to warto zainwestować w trenażer i już kręcić km na średnim wysiłku (tzw. baza). Jak wytrzymasz 3 miesiące pojeździsz w domu to wtedy kupuj książki, do tego czasu wszystko znajdziesz w necie lub tu na forum...



#6 Vegeta

Vegeta
  • Użytkownik
  • 178 postów