Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przejście Na Tubeless W Cx


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 10 listopad 2015 - 17:25

Mam w rowerze przełajowym obręcze Alexrims ATD470 oznaczone przez producenta jako TL Ready. Przymierzam się do przejścia na tubeless, kilka pytań:

1) przy wysokości obręczy 24 mm wentylki dowolnej marki będą wystarczającej długości?

2) jak sprawdzić, czy taśma założona na obręczy jest też TL Ready, czy może od razu założyć, że jest do zmiany?

3) jeśli nowa taśma będzie potrzebna, to jakiej szerokości szukać (szer. wewn. obręczy 17 mm)?



#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopad 2015 - 22:58

jesli obrecz ma 24 mm to wentylek przydałby sie tak 40-48  mm , 33 mogą być za krotkie do dobrego pompowania 

Marka raczej dowolna , wiekszość ma stopke okrągłą 

Obręcz  moze być przystosowana , ale chyba raczej opaski masz jeśli są seryjne , to zwykłe , nie wiem .

 

zeby zrobić tlr  trzeba by taśme żółtą No Tubes , albo WTB , dobrać szerokosć eksperymentalnie , czyli próbować jakać taśme nakleić szerszą kawałek , przyciąć nożykiem od brzegu do brzegu , odkleić i zmierzyć 

 

w przypadku kół szosowych zaleca sie w przypadku żóltych taśm robić 2 x oplot.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 21 styczeń 2016 - 12:25

A ja podepnę się pod temat. Jestem w trakcie finalizacji zakupu kół do cx po wielu artykułach doszedłem do wniosku, że skoro już zaplatane mam koła na obręczach pod tubeless to czemu nie doinwestować do opon i nie spróbować pojeździć bez ryzyka dobicia :) i tu rynek opon trochę mnie rozczarował przynajmniej tych polskich sklepów. Póki co to nastawiony jestem na crossbossy od WTB ale tak po prawdzie nie wiele znalazłem opon TCS nawet jak piszą w nazwie ten skrót to już w opisie nic nie wspominają że można stosować w systemie bezdętkowym. Jakie polecicie jeszcze opony do CX w systemie TCS ? CrossBoss mi jak najbardziej pasuje chodź na przód myślałem a jakimś kierunkowym bieżniku. Ponadto opony będą dość uniwersalne warunki  mega błota nie przewiduje ale na pewno między moimi ścieżkami będą krótkie odcinki asfaltowe.   



#4 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 21 styczeń 2016 - 13:32

większość zwijanych opon przełajowych powinno dać się uszczelnić na mleku.



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 styczeń 2016 - 13:51

TCS to nic innego jak Tubeless Compatible System: http://www.wtb.com/pages/tcs

 

Nie ma opcji, żeby opona się nie uszczelniła :) Oczywiście będziesz raczej potrzebował mleka, ale uszczelnienie jak najbardziej uzyskasz.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 styczeń 2016 - 16:07

@Lukeskywalker

Powiedzmy, że przerabiam podobny problem.

Rozważam Specialized Tracer Pro 2blissready, będzie na początku marca dostępny podobno.

Schwalbe X-One, będzie jak będzie, te ostatnie gdyby komuś chciało się sprowadzać zza miedzy to jestem gotów przyłączyć się do zamówienia. Jakoś lubię Schwalbe.

 

 



#7 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 21 styczeń 2016 - 23:34

@mbrus 
może akurat @mikroos  coś znajdzie w sowim "kapeluszu":) ja coraz bardziej przekonuje się do wtb nanoracer w wersji TCS zwłaszcza, że balon 40c 



#8 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 22 styczeń 2016 - 14:49

Dzisiaj szukając filmików jak poprawnie założyć tubless-a  natknąłem się na taki montaż:



O ile dobrze zauwałżyłem tublessa zrobił z drutówki. Pytanie czy to zda egzamin w terenie, nie puści nigdzie, bo wg mojej logiki fartuch z dętki jest między krawędzią opony na obręczą, czyli opona nie opiera się bezpośrednio o przygotowany rant obręczy.





Dodaj odpowiedź