Skocz do zawartości


Zdjęcie

Accent - części -osprzęt


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 luty 2010 - 20:11

Czołem, pytanie techniczno-technologiczno-użytkowe.
Szpeja ze stajni Accenta : ramy, widelce, kierownce, mostki, sztyce itd to co dotyczy szosy wyłacznie.
Jakie macie zdanie na ten temat, ktoś używa, używał?

Chodzi mi o jakieś opinie, nie chce porównań w osprzętu i ram za xx razy tyle tylko po prostu opinie, czy dobry, czy zły , czy coś się dzieje złego, czy warto przy niedużym budżecie?
Proszę.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 06 luty 2010 - 21:10

Mam Via Montance + widelec carbo/alu + mostek alu i po 4000 km nie mogę nic złego powiedzieć. Widelec ma się znakomicie, rama i mostek także. Jedyna wada ramy to chyba jednak kiepskie malowanie, maluśkie odpryski, ale to tylko rama za 400 zł. Zestaw dla amatora jak najbardziej trafiony. Do tego zamntować tiagre/105 i gitaśny sprzęt.

#3 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 luty 2010 - 22:25

Ja mogę coś powiedzieć Accencie,
Rama Accent R001, ogólnie wad nie dojrzałem, rozmiar 54 waży 1790g. Lakier dość delikatny i łatwo go zarysować. Jak za tą cenę nie można mieć zastrzeżeń.
Rama Accent Shannon, grafitowo srebrna 18", waga 1860g. Ogólnie także delikatny lakier. Przejechałem na niej 230km więc nic więcej na razie nie powiem.
Mostek Accent Twister 90mm, lekki jak za tą cenę 126g, zamontowany w Shannonie więc co do trwałości nic nie powiem.
Kierownica Accent Flatbar, także w Shannonie, 184g.
Sztyce w obu rowerach to SP-495 i SP-408, bez zastrzeżeń.
Jedyne zastrzeżenia jakie mam, to widelec szosowy stalowy na 1" z gwintem. Otwór pod hamulec jest wywiercony lekko krzywo.


#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2010 - 22:56

Jezdziłem na sztycy accenta - całe 4 lata. NIe pamiętam oznaczenia, ale miała dwie śruby mocujące jarzmo. Tyle że sztyca cała się porysowała przy wyciąganiu i wsuwaniu, napis się zatarł. Uwzględniając cenę - ok. 50 zł, nieźle. Mam jeszcze parę innych fantów accenta - od pancerzy, przez mostek kierownicy, klocki hamulcowe, ocieplacze na buty, okulary. Okulary pękły po miesiącu używania ( tzn odpadło jedno z ramion ), ocieplacze popruły się po dwóch wyjazdach. Tak, że części są tanie i dośc niezawodne, ale nieestetyczne. Natomiast o akcesoriach - to moje zdanie - szkoda gadac, ja bym nie kupował.

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 luty 2010 - 23:16

Mnie Shimanoskie ochraniacze takze siepopruły bo idiota jakisprzeszył je normalnymi nicmi niewodoodpornymi ;-) ale to pewnie błędy produkcji.

Jesli sztyca Ci się zrysowała na ostro - to wina jakiś zadziorów w ramie, wystarczy szlifnąć paierkiem, albo rozwiertakiem na gładko.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 luty 2010 - 00:07

Sztyca accent - paskudna, ale spełnia dzielnie swoje zadanie już trzeci sezon.
Widelec szosowy stalowy - paskudny, i lekko krzywy (ok 2 mm)
Suport - duże opory toczenia, o wiele większe niż w porównywalnym cenowo Kinex'ie.

#7 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 luty 2010 - 01:00

Ramy - jakość wykonania (spawanie, lakier) kiepskie. W podobnej cenie są ramy 2Danger - znacznie ładniejsze, lepiej wykonane, sztywniejsze.
Stery - HSI-S01 - tanie, a bardzo trwałe. Łożyska maszynowe są rozbieralne i można je łatwo przesmarować. Używam ich w najbardziej podłych warunkach i działają płynnie.
Mostki i sztyce - szkoda w to inwestować. Jeśli chodzi o najtańsze to bierz Zoom'a. Mostki Kalloya są ok. Model Uno jest bardzo sztywny.
Koszyki bidonu "karbonowe" - nawet to tym nie myśl. Bidony to oczywiście Tacx, ale w paskudnych barwach.
Kierownice - feee. Tylko FSA w klasie budżetowej.
Obręczy Accenta nie znam - boję się ja sprawdzać :D
Piasty to oczywiście Novatec, ale Accent chce za nie 60% więcej.

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 luty 2010 - 09:49

Karbon - nie porównuj tego do dwukrotnie lepszych szpejów , to ma byc w określonej kasie .
Odseparuj swoje podejście do części tanich - tu jest dużo klientów, od drogich - tu jest klient wyspecjalizowany.
Dla porównania szpeja Meridy te tanie to wygladają bardziej paskudnie.

A skad wezmiemy 2 Danger w Polsce , widziałem ich ramki i rewlacją nie pachną

Co do części ogólnie to kumpel dużo tych szpejów sprzedaje i montuje w rowerach włacznie z obręczami.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 luty 2010 - 14:30

Ja tam z accenta mialem nastepuajce rzeczy , sztyce linki przerzutkowe szosa , zacisk pod sztyce , obecnie uzywam sterow na maszynach HSI S01.

O ktorych wczesniej pisal karbon faktycznie sa naprawde dobre ladnie chodza. Jezeli chodzi o sztyce to miala toporne jarzemko sam wykon sztycy taki sobie mocowanie na 2 sruby .

Natomiast linki przerzutkowe biore juz 2 sezon accenta i jestem bardzo z nich zadowolony , jeszcze w gre by wchodziły pancerze Accenta ktore nie sa najgorsze .

Jezeli chodzi o sam zacisk to bez rewelacji czyste alu ale , spelnia swoja role slaba jakosc pokrywy farby na nim szybko sie rysowal .


Wogle to accent zaczol robic rowery firmowane swoim logo ciekawe , co z tego wyjdzie ale rewelacji nie bedzie juz same specyfikacje zestawow mowia za siebie .

Ogolnie z accenta wybralbym linki na szose , i stery a tak nie ma co oczekiwac po tej firmie ale rade jakos tam daje :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#10 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 07 luty 2010 - 15:23

Z accenta mialem suport, co prawda w mtb ale mam porownanie do dura-ace ktorego tez w mtb uzywalem. Pierwsze lozyska accenta wytrzymaly mniej wiecej tyle co dura-ace drugie rozsypaly sie o wiele wiele szybciej moze 1/5 przebiegu, i to mimo ze nie byly jezdzone w blocie a deszcz widzialy raptem kilka razy podczas jazdy po asfalcie, a na dodatek sporo byly uzytkowane na trenarzeze.
Mam tez koszyk na bidon, i zacisk sztycy podsiodlowej i nie mam zastrzezen.

#11 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 07 luty 2010 - 19:26

Ja mam aluminiową ramę Accent r003. Dosyć rzadko spotykana. W rozmiarze 52 waży około 1750g. Nie jest to szok wagowy, ale zważywszy, że rama została wylicytowana za 270 zł zakup nie jest zły ;-) Spawy nawet dobre, w miarę sztywna ramka jak na ten przedział cenowy. Lakier był bardzo odporny. Podczas przemalowywania ramy, panowie mieli kłopoty z pozbyciem się lakieru. Specjalne mocowanie oporów linek na ramie. Zapewne to pozostałości po przystosowaniu ramy do dźwigni przerzutek mocowanych do ramy. Ciekawe ukształtowanie tylnych widełek.

Do tego mam stery Accent Airplane. Świetna waga jak na ten przedział cenowy. Przystosowane do średnicy korony widelca i główki sterowej 50mm. Ze sterami nie miałem najmniejszych problemów. Dobre uszczelnienie. Podczas kilku potężnych zerwań chmury łożyska kręciły się świetnie i nie dostało się nich najmniejsza kropla deszczu. Przechodzą test nawet używając myjki ciśnieniowej.

Żeby bardziej zaakcentować firmę Accent w moim rowerze mam też widelec aluminiowy. Ciężki, bo ponad 650g skutecznie zwiększa wagę całości. Miałem kiedyś jeden, który uszkodziłem przy bliskim spotkaniu z tylną klapą samochodu... ;-) Wykrzywił się tylko w miejscu sklejenia rury sterowej z widełkami. Lakier czarny-lekko perłowy. Powłoka podatna nawet na lekkie obtarcia. Miałem lekki problem z dostępnością w sklepach z alternatywą dla tego widelca do mojej ramy. Problem polegał na średnicy korony widelca. Nie mogłem dorwać 50mm :-/ Problem jest też podczas montażu hamulca. Potrzeba podkładek, by śruba kontrująca hamulec miała się o co "oprzeć".

Linki i pancerze hamulcowe spełniają swoje zadanie. Nie mam z nimi problemów.

#12 xArEs

xArEs
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 luty 2010 - 14:03

Mam ramę Accenta MTB (pierwsza które sie pojawiły na rynku z surowego aluminium polerowanego i bez żadnych ozdóbek , naklejek itp) od 11 lat. Jak narazie nie ma oznak zużycia oprócz poobijań od łańcucha, linek i kamlotów z drogi. Spawy trzymają a rury trzymaja kształty :)
Mam tez mostek accenta .... brzydki jak półtora nieszcześcia i cały lakier juz z niego zlazł ale swoje zadanie spełnia.

#13 mr40164

mr40164
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 luty 2010 - 20:57

Ja mam r001- wszystko było dobrze, ale po paru sezonach "wyrobiła się" mufa suportowa! suport cały czas się po troszku luzował, to dokręcałem. W końcu cały gwint szlag trafił... Ale złego słowa nie powiem, bo za taką cenę spodziewałem się znacznie mniej;)
Z accenta super mi się sprawuje wspomniana wcześniej sztyca na dwie śruby za ~45zł. Jak ktoś nie patrzy na wagę to jest to strzał w 10.

#14 Gosc_Urban_*

Gosc_Urban_*
  • Gość

Napisano 26 czerwiec 2010 - 00:52

Rama Accent Via Montana poza słabym lakierem jest bardzo w porządku.
Sztyca, kierownica i mostek - warto zainteresować się innymi firmami ;) chociaż nie mam tutaj jakiegoś większego doświadczenia.

#15 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 26 czerwiec 2010 - 09:11

Rama Accent Via Montana poza słabym lakierem jest bardzo w porządku.

Potwierdzam mam też tą ramę . Przejechałem na niej ok 20 tyś km i Jest nadal ok.

#16 hotrok

hotrok
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądBochnia

Napisano 29 czerwiec 2010 - 22:47

Miałem dwie ramy Via Montana Accenta.
Pierwsza (starsza wersja-cała biała)- pękła, zaraz obok haka. Podobno wada konstrukcyjna (kumplowi też w tym miejscu poszła).

W ramach gwarancji dostałem nową Via Montanę (biało-czerwono-czarną).
Nie narzekałem, w tej cenie to trudno znaleźć coś lepszego. Rama służy do tej pory, chociaż nie dla mnie. Przejechane ponad 20 tyś.

#17 Elo78

Elo78
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 październik 2010 - 18:47

Ja mam pytanie apropo tych hi-tenowych widelców. Jakie mają wyprzedzenie i prześwit między "półką" widelca a oponą? I czy po za wersją ze sterówka 22 cm nie dostane dłuższej?

#18 bonifacy

bonifacy
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 27 październik 2010 - 20:25

1. mialem pierwsza wersje ramy accenta mtb - podobno jezdzi do tej pory
2. stery zintegrowane - przezyly wszystko, lato jesien, zima, wiosna x3
3. sztyca - po 3 latach zaczyna halasowac
4. klocki hamulcowe, sezon wytrzymuja
5. suport - porazka, mialem na kwadrat - 3tys km i padl, mialem ten nowy, do zintegrowanej osi, padl po 4tys
6. korba mtb - zebatki to chyba z papieru sa, blat wyjechany po 1.5tys km
7. obrecz accenta - po 15 tys km serwisant powiedzial, ze na przyszly sezon moglbym o jakies nowej pomyslec
8. piasta accenta to novatec wiec kazdy wie jak z jakoscia
9. mostek to mostek, bez szalu spelnial swoje zadanie
10. zacisk podsiodlowy jak wyzej
12. koszulka accenta - 4 lata wytrzymala
13 bagaznik - 5tys z sakwami, czesto sporo ponad max obciazenie, dzielnie sie trzyma, ale wiem ze ludzia peka i ogolnie jest nie polecany
14. sztywny stalowy widelec - bez zastrzezen

#19 Elo78

Elo78
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 październik 2010 - 17:01

Ja mam pytanie apropo tych hi-tenowych widelców. Jakie mają wyprzedzenie i prześwit między "półką" widelca a oponą? I czy po za wersją ze sterówka 22 cm nie dostane dłuższej?


Nikomu nie chce sie zmierzyć?

#20 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 październik 2010 - 22:32

Elo78, w weekend się przypomnij na PW lub GG to wszystko pomierzę i dam tutaj.



Dodaj odpowiedź