Accent - części -osprzęt
#1
Napisano 06 luty 2010 - 20:11
Szpeja ze stajni Accenta : ramy, widelce, kierownce, mostki, sztyce itd to co dotyczy szosy wyłacznie.
Jakie macie zdanie na ten temat, ktoś używa, używał?
Chodzi mi o jakieś opinie, nie chce porównań w osprzętu i ram za xx razy tyle tylko po prostu opinie, czy dobry, czy zły , czy coś się dzieje złego, czy warto przy niedużym budżecie?
Proszę.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2
Napisano 06 luty 2010 - 21:10
#3
Napisano 06 luty 2010 - 22:25
Rama Accent R001, ogólnie wad nie dojrzałem, rozmiar 54 waży 1790g. Lakier dość delikatny i łatwo go zarysować. Jak za tą cenę nie można mieć zastrzeżeń.
Rama Accent Shannon, grafitowo srebrna 18", waga 1860g. Ogólnie także delikatny lakier. Przejechałem na niej 230km więc nic więcej na razie nie powiem.
Mostek Accent Twister 90mm, lekki jak za tą cenę 126g, zamontowany w Shannonie więc co do trwałości nic nie powiem.
Kierownica Accent Flatbar, także w Shannonie, 184g.
Sztyce w obu rowerach to SP-495 i SP-408, bez zastrzeżeń.
Jedyne zastrzeżenia jakie mam, to widelec szosowy stalowy na 1" z gwintem. Otwór pod hamulec jest wywiercony lekko krzywo.
#4
Gosc_Bullet_*
Napisano 06 luty 2010 - 22:56
#5
Napisano 06 luty 2010 - 23:16
Jesli sztyca Ci się zrysowała na ostro - to wina jakiś zadziorów w ramie, wystarczy szlifnąć paierkiem, albo rozwiertakiem na gładko.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 07 luty 2010 - 01:00
Stery - HSI-S01 - tanie, a bardzo trwałe. Łożyska maszynowe są rozbieralne i można je łatwo przesmarować. Używam ich w najbardziej podłych warunkach i działają płynnie.
Mostki i sztyce - szkoda w to inwestować. Jeśli chodzi o najtańsze to bierz Zoom'a. Mostki Kalloya są ok. Model Uno jest bardzo sztywny.
Koszyki bidonu "karbonowe" - nawet to tym nie myśl. Bidony to oczywiście Tacx, ale w paskudnych barwach.
Kierownice - feee. Tylko FSA w klasie budżetowej.
Obręczy Accenta nie znam - boję się ja sprawdzać
Piasty to oczywiście Novatec, ale Accent chce za nie 60% więcej.
#8
Napisano 07 luty 2010 - 09:49
Odseparuj swoje podejście do części tanich - tu jest dużo klientów, od drogich - tu jest klient wyspecjalizowany.
Dla porównania szpeja Meridy te tanie to wygladają bardziej paskudnie.
A skad wezmiemy 2 Danger w Polsce , widziałem ich ramki i rewlacją nie pachną
Co do części ogólnie to kumpel dużo tych szpejów sprzedaje i montuje w rowerach włacznie z obręczami.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 07 luty 2010 - 14:30
O ktorych wczesniej pisal karbon faktycznie sa naprawde dobre ladnie chodza. Jezeli chodzi o sztyce to miala toporne jarzemko sam wykon sztycy taki sobie mocowanie na 2 sruby .
Natomiast linki przerzutkowe biore juz 2 sezon accenta i jestem bardzo z nich zadowolony , jeszcze w gre by wchodziły pancerze Accenta ktore nie sa najgorsze .
Jezeli chodzi o sam zacisk to bez rewelacji czyste alu ale , spelnia swoja role slaba jakosc pokrywy farby na nim szybko sie rysowal .
Wogle to accent zaczol robic rowery firmowane swoim logo ciekawe , co z tego wyjdzie ale rewelacji nie bedzie juz same specyfikacje zestawow mowia za siebie .
Ogolnie z accenta wybralbym linki na szose , i stery a tak nie ma co oczekiwac po tej firmie ale rade jakos tam daje :mrgreen:
#10
Napisano 07 luty 2010 - 15:23
Mam tez koszyk na bidon, i zacisk sztycy podsiodlowej i nie mam zastrzezen.
#11
Napisano 07 luty 2010 - 19:26
Do tego mam stery Accent Airplane. Świetna waga jak na ten przedział cenowy. Przystosowane do średnicy korony widelca i główki sterowej 50mm. Ze sterami nie miałem najmniejszych problemów. Dobre uszczelnienie. Podczas kilku potężnych zerwań chmury łożyska kręciły się świetnie i nie dostało się nich najmniejsza kropla deszczu. Przechodzą test nawet używając myjki ciśnieniowej.
Żeby bardziej zaakcentować firmę Accent w moim rowerze mam też widelec aluminiowy. Ciężki, bo ponad 650g skutecznie zwiększa wagę całości. Miałem kiedyś jeden, który uszkodziłem przy bliskim spotkaniu z tylną klapą samochodu... ;-) Wykrzywił się tylko w miejscu sklejenia rury sterowej z widełkami. Lakier czarny-lekko perłowy. Powłoka podatna nawet na lekkie obtarcia. Miałem lekki problem z dostępnością w sklepach z alternatywą dla tego widelca do mojej ramy. Problem polegał na średnicy korony widelca. Nie mogłem dorwać 50mm :-/ Problem jest też podczas montażu hamulca. Potrzeba podkładek, by śruba kontrująca hamulec miała się o co "oprzeć".
Linki i pancerze hamulcowe spełniają swoje zadanie. Nie mam z nimi problemów.
#12
Napisano 10 luty 2010 - 14:03
Mam tez mostek accenta .... brzydki jak półtora nieszcześcia i cały lakier juz z niego zlazł ale swoje zadanie spełnia.
#13
Napisano 10 luty 2010 - 20:57
Z accenta super mi się sprawuje wspomniana wcześniej sztyca na dwie śruby za ~45zł. Jak ktoś nie patrzy na wagę to jest to strzał w 10.
#15
Napisano 26 czerwiec 2010 - 09:11
Potwierdzam mam też tą ramę . Przejechałem na niej ok 20 tyś km i Jest nadal ok.Rama Accent Via Montana poza słabym lakierem jest bardzo w porządku.
#16
Napisano 29 czerwiec 2010 - 22:47
Pierwsza (starsza wersja-cała biała)- pękła, zaraz obok haka. Podobno wada konstrukcyjna (kumplowi też w tym miejscu poszła).
W ramach gwarancji dostałem nową Via Montanę (biało-czerwono-czarną).
Nie narzekałem, w tej cenie to trudno znaleźć coś lepszego. Rama służy do tej pory, chociaż nie dla mnie. Przejechane ponad 20 tyś.
#18
Napisano 27 październik 2010 - 20:25
2. stery zintegrowane - przezyly wszystko, lato jesien, zima, wiosna x3
3. sztyca - po 3 latach zaczyna halasowac
4. klocki hamulcowe, sezon wytrzymuja
5. suport - porazka, mialem na kwadrat - 3tys km i padl, mialem ten nowy, do zintegrowanej osi, padl po 4tys
6. korba mtb - zebatki to chyba z papieru sa, blat wyjechany po 1.5tys km
7. obrecz accenta - po 15 tys km serwisant powiedzial, ze na przyszly sezon moglbym o jakies nowej pomyslec
8. piasta accenta to novatec wiec kazdy wie jak z jakoscia
9. mostek to mostek, bez szalu spelnial swoje zadanie
10. zacisk podsiodlowy jak wyzej
12. koszulka accenta - 4 lata wytrzymala
13 bagaznik - 5tys z sakwami, czesto sporo ponad max obciazenie, dzielnie sie trzyma, ale wiem ze ludzia peka i ogolnie jest nie polecany
14. sztywny stalowy widelec - bez zastrzezen







