Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nieodpowiednia Długość Czy Jakość Pancerzy ?

pancerze jakość długość

14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomaszku

Tomaszku
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 07 grudzień 2015 - 23:27

Witam Wszystkich ! Mam mały kłopot odnośnie pracy manetek i klamek po zmianie pancerzy. Wymieniłem pancerze na jakieś zwykłe,5-6 zł za metr. W dodatku w stosunku do fabrycznej długośći troszke je skracałem,tak aby kokpit wyglądał estetyczniej,mnie było widać kable.Skróciłem tak,aby przy skrajnych położeniach kierownicy nic z pancerzami się nie działo ( nie łamały się ,nie były wyciągane  spod owijki itd ) Kłopot w tym,że manetki zaczęły dużo gorzej pracować-ciężej. I teraz pytanie,wina jakości czy zbyt krótkiego przycięcia pancerzy ? Wcześniej miałem założone fabrycznie Jagwire Lex-Sl na przerzutki i Jagwire CGX-Sl na hamulce. Pracowały idealnie,lekko i precyzyjnie.Nie wiem czy kupić ten sam tani pancerz i przyciąć na dłuższe odcinki czy kupić poprostu lepszy jakościowo ?  Linki z nierdzewki,szlifowane są założone. Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8627 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2015 - 00:38

Z pancerzami nigdy nie wiadomo. Chyba nie ma bardziej kapryśnego elementu w rowerze niż pancerze i linki.

 

Mogą być niskiej jakości (choć większość pancerzy za 5-6 zł/m jakiejkolwiek rozpoznawalnej marki, nawet niech to nawet będzie niedroga Alhonga czy Saccon, powinny zapewnić dobrą pracę przerzutek, przynajmniej świeżo po montażu).

 

Mogą być zbyt mocno albo źle przycięte.

 

Mogą mieć źle wykończone końce pancerzy (przycięte nieprostopadle do osi pancerza, bez okrągłego przekroju, zmiażdżone lub złamane).

 

Mogą mieć niskiej jakości końcówki.

 

Możesz mieć linki źle przykręcone do przerzutek (np. po złej stronie śruby).

 

Możesz mieć końcówki krzywo osadzone w przelotkach.

 

itd., itd., itd.

 

 

Skoro zaczęło się od tego, że przyciąłeś pancerze mocniej niż były przycięte do tej pory, proponowałbym zacząć od tego tropu. Ale tak naprawdę możliwości jest całe mnóstwo, więc ciężko o jednoznaczną poradę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Jastrzi

Jastrzi
  • Użytkownik
  • 76 postów

Napisano 08 grudzień 2015 - 06:42

W sumie możesz spróbować powyciągać linki z manetek i sprawdzić na początku fizycznie, czy któraś z linek działa lżej/ciężej i spróbować dojść co z tą konkretną jest nie tak.



#4 Tomaszku

Tomaszku
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 08 grudzień 2015 - 11:15

no nic,najpierw sprawdze odkręcając linke od przerzutki jak pracuje w pancerzach,później pewno zamówię takie jaak miałęm Jagwire i przytne dłuższe kawałki.....ehhhh co jest tanie to jest drogie ;) Dziękuje za sugestie

 



#5 Tomaszku

Tomaszku
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 08 grudzień 2015 - 11:43

i Jeszcze jedno,kupując zestaw np. taki jagwire-mamy od razu gotowe przycięte kawałki gotowe do montażu czy trzeba jakies korekty wprowadzać,docinać ? Pytanie może i głupie,ale biorąc pod uwage dwa skrajne rozmiary rowerów na małym rozmiarze może być jak na pajęczynie :)



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8627 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2015 - 11:49

To zależy od zestawu. Wszystkie informacje powinny znajdować się w opisie konkretnego modelu w sklepie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Tomaszku

Tomaszku
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 08 grudzień 2015 - 11:52

Zastanawiam się nad zestawem,ale mam klamki 105-ki, a regulacja naprężeń linki jest na pancerzu,więc pewno trzeba by ciąć...sam już nie wiem



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8627 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2015 - 12:03

Prawie nigdy nie jest tak, że fabrycznie przycięty pancerz jest od razu idealny, więc i tak nastawiaj się na cięcie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1529 postów
  • SkądSK

Napisano 08 grudzień 2015 - 12:31

W zestawach Jagwire masz pancerz przerzutkowy jednej długości np. 2500mm i musisz sobie go docinać. Nie ma tam pancerza pociętego na kilka kawałków. Będzie trzeba ciąć.


  • Chrono lubi to

#10 Tomaszku

Tomaszku
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 08 grudzień 2015 - 12:52

I jeszcze jedno,ma znaczenie w którym miejscu jest umejscowiona śruba regulacyjna na pancerzu ? wydaje mi się że wybrałem miejsce jak najbardziej proste ( nie na łuku ) ale na stronie jagwire widziełem fotke,na której regulatory naprężenia były zaraz przy wyjsciu z owijki....Postaram się fotke wrzucić po powrocie z pracy.

P.S pancerze już zamówiłem,wziąłem takie jakie były fabrycznie w rowerze ;)



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8627 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2015 - 12:59

Regulator najlepiej jest zamontować w miejscu jak najmniej zgiętym - dobrze zrobiłeś.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1529 postów
  • SkądSK

Napisano 08 grudzień 2015 - 12:59

U siebie regulator naprężenia linki mam jakieś 2-3 cm przy wlocie pancerza do ramy. Sposobów umiejscowienia regulatora jest kilka, można po środku pancerza między owijką a ramą. Tak jak zamontowałeś też jest dobrze.



#13 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 08 grudzień 2015 - 13:54

Jagwire lex SL to wg mnie beznadziejne pancerze i linki. Są seryjnie montowane w rowerach Treka i bardzo często uniemożliwiają poprawna regulacje przerzutek. Opór jest losowo różny, bywa że działają dobrze jednak wiekszosci przypadkow zamiana na Shimano przynosi rezultat. Ja nigdy nie nabyłbym ich do żadnego roweru.

#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 08 grudzień 2015 - 15:31

Kup Shimano sp 41, jakie nabyłem u niejakiego Mikroosa i będziesz pan zadowolony.  pozdr



#15 Tomaszku

Tomaszku
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 14 grudzień 2015 - 21:34

Właśnie zamontowałem komplet pancerzy Jagwira. To było to. Teraz wszystko pracuje jak należy.I lekko !  :) Dzięki Wszystkim za opinie.


  • paulsen i Jastrzi lubią to



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pancerze, jakość, długość