Jump to content


Photo

Nowy Bądź Używany Do 5 Tyś. Carbon Czy Alu? Lapierre? Wilier? Focus?

Rower Szosa Carbon Wilier Lapierre Focus

14 replies to this topic

#1 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 25 December 2015 - 23:43

Witam.

Po dwóch sezonach spędzonych na Tribanie przyszedł czas na poszukanie czegoś, co uprzyjemni mi koniec czasów kawalerskich i wjedzie ze mną w nową rzeczywistość. Ma to być rower który będzie mi służył wiernie przez lata. Osprzęt to 105 10rz lub Tiagra 10rz. Chodzi głównie o ekonomie przy wymianie napędu. Trenować systematycznie nie trenuje ale dużo jeżdżę i sprawia mi to ogromną radochę. Rower ma być wygodny i solidny. Czy podstawowy carbon czy lepsze Alu bez znaczenia ale znajomi radzą iść w karbon. Nie zależy mi na super niskiej wadze. Cena to do 4 tysięcy przy używanym a do 5 tysięcy przy nowym. Rowery które wpadły mi w oko to:

  Lapierre SENSIUM 100 TP    

 

Frame: Sensium Carbon monocoque

Fork: Lapierre Carbon, carbon steerer

Headset: 1 1/8in 1 1/4in FSA Orbit C-33 44E

Bottom Bracket: Shimano SMBB7141B Press-Fit

Chainset: Shimano Tiagra FC4650CX04 50x34

Stem: Ritchey 4 Axis 6° Ø: 31.8mm

Seatpost: Ritchey 2 Bolt

Handlebar: Ritchey Comp Curve

Front derailleur: Shimano Tiagra FD4600BL 34.9mm

Rear derailleur: Shimano Tiagra RD4601SS 10-speed

Shifters: Shimano Tiagra ST4600L200ICX - ST4600RICX 2x10 speed

Brakes: Shimano Tiagra BR4600

Saddle: Selle Italia X1

Wheels: Shimano WHR 501

Sprocket: Shimano Tiagra CS460010228 10 SPEED 12-28T

Tyres: Michelin Dynamic Sport 700x25

 

Wilier Triestina Izoard XP 

 

Widelec: Wilier (carbon z aluminiową sterówką)

Klamkomanetki: Shimano 105

Przerzutka przód: Shimano Tiagra

Przerzutka tył: Shimano 105

Kaseta: Tiagra

 Łańcuch: KMC

Szczęki hamulca: Tektro R312

Korba: FSA Omega 

Mostek: Promax

Kierownica: Promax

Sztyca: Promax

Siodło: Selle San Marco Era

Koła: Maddux

 

Focus Izalco Ergoride Carbon

Widelec: Focus CRF Carbon T4

Przerzutki: Shimano Tiagra

Manetki: Shimano Tiagra

Korba: Shimano Tiagra 

Zakres przełożeń: front: 50/34 rear: 12/28

Kierownica: Concept EX

Mostek: Concept EX

Siodło: Concept EX

Sztyca: Concept EX NEW

Hamulce: Concept CX R540

Koła: front/rear: Concept

Opony: Schwalbe Lugano

Kolor: Carbon Niebiesko-Czarno-Biały

Co o tym sądzicie? Może szukać czegoś innego?



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 25 December 2015 - 23:52

Koła w Lapierdku są kiepskie. Marna żywotność obręczy, marne piasty.

#3 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 25 December 2015 - 23:56

Koła mam Campagnolo Khamsin Asy i jestem z nich zadowolony. Z nowego roweru idą od razu na Allegro.



#4 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 26 December 2015 - 06:55

Moze cos z Trek'a? Mam tutaj na myśli model Domane 4.1 2015. Miałem ten rower i jest komfortowy, dosyć fajnie tłumi drgania, 10rz Tiagra, dożywotnia gwarancja na ramę. Wydaje sie super opcja dla Ciebie, mnie nigdy ten rower nie zawiódł a jest do kupienia u nas na forum za 5200 z lepszymi kołami, wiec jak sie potargujesz to pewnie dostaniesz za tyle ile chcesz.

#5 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 26 December 2015 - 08:04

Domane to naprawdę bardzo doby komfort, zadowalająca jakośc wykonania i uniwersalne rozwiązania łatwy montaż blotnikow, bagażnika i szerszych opon

#6 pawelp7

pawelp7
  • Użytkownik
  • 116 posts

Posted 27 December 2015 - 21:03

Moim zdaniem, jeśli używana rama carbonowa to tylko z zaufanego źródła i/lub z gwarancją (najczęściej lub zawsze przysługuje tylko pierwszemu właścicielowi). Jest wiele ofert sprzedaży rowerów powypadkowych, o czym sprzedający nie wspominają w opisie. Uszkodzeń często nie widać, ale struktura karbonu może być uszkodzona. Carbon bardzo łatwo się naprawia i można się naciąć na taka reanimowaną ramę. Tak w skrócie.

Miałem Lapierra Sensium 100 – byłem bardzo zadowolony. Po kilku latach pojawiała się drobna wada na lakierze. Zareklamowałem. Dystrubutor stwierdził, że to nie podlega reklamacji, nie wpływa na parametry ramy itp., ale w imię dobrych relacji z klientem wymienili mi na nowy model (1 wyższy). Kolejny rower, jaki zamierzam kupić to też będzie Lapierre. Bardzo dobre podejście do klienta polskiego dystrybutora.



#7 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 27 December 2015 - 23:14

Poręba.pl?

#8 pawelp7

pawelp7
  • Użytkownik
  • 116 posts

Posted 28 December 2015 - 11:23

Zgadza się.



#9 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 16 January 2016 - 15:28

Po analizie rowerów i ich dostępności wybór padł na....Felt-a. Nabyłem w drodze kupna Felt-a F7 z Wiggle.com. Pełna specyfikacja jest jakaś dziwna ale wygląda to mniej więcej tak:

Frame: Felt Endurance Road UHC Performance carbon fibre (51cm frame - ideal for 5' 5" - 5' 10")
Fork Material: Carbon
Steerer: Tapered 1 1/8 - 1 1/2
Bottle Cage Mounts: Double
Front Derailleur Mount: Braze On
Dropouts: Replaceable Rear Derailleur Hanger
Wheel Size: 700c (622)
Wheelset: Felt R3 laced on to Felt Road RSL3 
(tubeless ready) rims
Groupset: Full Shimano Sora
Brake Levers/Gear Shifters: Shimano Sora
Front Derailleur: Shimano Sora
Rear Derailleur: Shimano Sora
Brake Type: Caliper
Brakes: Shimano Sora levers
Brake Calipers: Dual Pivot
Chainset type: Compact
Chainset: Shimano Sora 170mm
Chainring Size: 50 Tooth, 34 Tooth
Chain: Shimano
Bottom Bracket: Sealed Cartridge
Cassette Range: 11-32 Tooth (9 speed)
Handlebars: Felt SuperLite Road VariableShape, 71mm reach
Bar Tape/Grips: Felt SuperGel Tape
Stem: Felt VariableAngle, +/- 8°/16° rise
Seat Post: Carbon Fiber Felt SuperLite Road,
Saddle: Felt Endurance Road
Tires: Felt All Weather, 700 x 23c

W planach od razu był zakup 105 5700 i przeszczep osprzętu. Zmieścił bym się w budżecie a zostanę z nową Sorą na sprzedaż. No właśnie...analizowałem sobię wagę grup Sora a 105 5700 i 105 5800 i jestem zaskoczony. Sora 3500 wagą się nie różni od 5700 (40 gram mniej). Waga spada dopiero przy 5800. 2670-2642-2540 (Wagi katalogowe). Zwątpiłem w sens wymiany poczciwej Sory na 5700.

Teraz pozostaje dylemat pojeździć z rok na Sorze i wymienić osprzęt na wyższy czy od razu lecieć w 5800 a Sorę spieniężyć? 



#10 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 16 January 2016 - 15:41

Od razu sprzedasz za większą kasę ale jak pojezdzisz to bardziej precyzyjnie określisz co dokładnie chcesz kupić, ja teraz za 1890 sprzedałem ultegra 6800 w stanie bdb+

#11 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 16 January 2016 - 15:51

Na Sorze jeżdżę od dwóch lat i generalnie złego słowa o tej grupie powiedzieć nie mogę. Chciałem przejść na 105 10rz. bo eksploatacja będzie trochę tańsza niż 11 rz. ale widzę, że wagowo się to nie opłaca. Jedynie estetyka. Większy sens ma 5800. Za grupę Sory pewnie więcej nie wyciągnę niż 600 zł nową. Koła mam porządne, opony na nich dobre i tylko ten osprzęt mnie trochę boli. Sam nie wiem czy to marketing czy na serio ze 105-tką będę czerpał większą przyjemność z jazdy.



#12 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 16 January 2016 - 15:57

Żeby Twoje wnioski były prawidłowe musisz opierać je na faktach. A te są inne niż podałeś. Nie wiem, ile waży Sora, ale podana przez Ciebie waga wydaje się być prawidłowa. 5700 jest lżejsza od 5800 około 60g. Całość 5700 waży około 2480g (zależy od rodzaju suportu, korby, kasety). Moim zdaniem, poza wagą, te grupy różnią się przede wszystkim liczbą biegów.
PS Możliwe, że korba 105 jest sztywniejsza.

#13 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 16 January 2016 - 16:00

Wagę brałem z katalogów. Korby 50-34, kasty 11-25/12-25, łańcuchy, wkłady suportu, hamulce, klamki i wyszło jak napisałem. Sora 2670 / 5700 - 2643 / 5800 - 2540.



#14 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 16 January 2016 - 17:04

To widocznie w katalogu przy 5700 jest błąd. Waży w rzeczywistości tyle, ile napisałem.

#15 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 16 January 2016 - 18:15

Czytałem że różnica w działaniu 5800 vs 5700 jest kolosalna na + dla 5800
Czy tak jest w rzeczywistości?



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Rower, Szosa, Carbon, Wilier, Lapierre, Focus