ultegra 6600 a 6700
#1
Napisano 16 luty 2010 - 12:08
Może ktoś słyszał coś więcej na temat kompatybilności starszych podzespołów shimano, jak ultegry 6600 co do ultegry 6700.
Chodzi głównie o napęd, a więc przerzutkę, łańcuch, kasetę, itd.
Jeśli mam osprzęt sh. ultegra 6600 a chciałbym wymienić parę części zaczynając od tylnej przerzutki na ultegrę 6700, to podobno w tej nowszej ultegrze jest inny system indeksacji??
Czy to prawda?
A gdybym dołożył jeszcze kasetę i łańcuch na 6700 a korba pozostałaby bez zmian (korba to akurat nie ultegra tylko 105 5600)?
Pozdrawiam
#4
Napisano 16 luty 2010 - 18:20
#6
Napisano 16 luty 2010 - 22:57
#7
Gosc_kobrys_*
Napisano 16 luty 2010 - 23:30
nie chce mi się głęboko analizować kompatybilność, ale jeśli stare nie pasuje do nowego i na odwrót to świadczyć będzie tylko o tym jak shimano chce pięknie nabić ludzi w butelke, notabene szkodząc przede wszystkim sobie, bo nikt tego nowego nie kupi, chyba że całą grupę. Aczkolwiek teraz tylko czekać kiedy zniknie z rynku 6600, 7800 i stare 5600 i wtedy strategia ciupania ludzi będzie górą
Deadwhore wybacz, ale piepszysz głupoty... z postępem idą zmiany - nie zawsze można zapewnić kompatybilność wstecz...
czasem robienie takich zabiegów na siłę ogranicza innowacyjność (potem ludzie narzekają, że odgrzewany kotlet via ultegra sl)...
np. u mnie w informatyce było kilku chcących zachować kompatybilność wstecz kiedy wprowadzano nowe fajne rzeczy... i teraz te nowe nie są fajne bo muszą być kompatybilne ze starymi, a i nie wprowadzają wielkich rewolucji bo nie mogą bo są ograniczane...
także skończ fandzolić głupoty... i przeczytaj dlaczego takie zabiegi zastosowano, a nie usłyszałeś, że 'nie da się', ale nie wiesz 'czemu?'...
btw. oczekujesz, że części zamienne od VW Golfa 1 będą pasować do nowej 6? O nie, VW:
całe auto...chce pięknie nabić ludzi w butelke, notabene szkodząc przede wszystkim sobie, bo nikt tego nowego nie kupi, chyba że
P.S.
jeśli admin ma ochotę chętnie przyjmę warna - warto było
#9
Napisano 17 luty 2010 - 21:56
marceln mówisz, że FD-6700 będzie kompatybilna z klamkomanetkami starego systemu (6600,7800)??
W 6700 nie zmienił się uciąg linki dla przerzutki tylnej, czyli jest pełna kompatybilność ze starszymi manetkami 9/10rz.
Co do przedniej, to powinno działać - patrz pdf: kompatybilnosc Linia przerywana oznacza zdaje się, że działać będzie, choć nie idealnie.
Wg mnie jedną z najciekawszych pozycji w 6700 jest przerzutka tylna. Waga w okolicach 180-190g, ale przede wszystkim budowa - wózek zewnętrzny jest zbudowany jak w Dura-Ace czy XTR, czyli ma tuleję w którą wkręca się śrubę-sworzeń i jest on kompatybilny z przerzutką 7900.
Poprzednie modele tylnej Ultegry miały wózek połączony ze sworzniem, co jest zdecydowanie gorszym rozwiązaniem - to samo było i jest w XT i niższych grupach (z wyjątkiem shadow) - bywało że wózek odpadał od sworznia, bo sworzeń mocowany jest na zasadzie "rozklepania" w fazowanym otworze - tak załatwiłem dwie przerzutki XT (oberwany wózek, zmielony łańcuch... ) i nie chcę już mieć do czynienia z takimi przerzutkami w rowerze mtb. W szosie takie rozwiązanie ujdzie, bo nie jeździ się po gałęziach, ale przy jakiejś kraksie ryzyko nadwyrężenia jest...
Tak więc RD-6700 wydaje się w niczym nie ustępować starszej DuraAce RD-7800 - waga i budowa niemal takie same, pełna kompatybilność z poprzednimi grupami 8/9/10rz, a do tego pewne cechy najnowszej grupy 7900, czyli obsługa kasety 11-28 (większa pojemność, nieco dłuższy wózek). W zasadzie również poważna konkurencja dla XTRa w mtb (waga, żadnego plastiku, karbonu, itp), no i cena. Kusi mnie aby sobie taką sprawić.
#10
Napisano 17 luty 2010 - 23:39
Właśnie przeanalizowałem plik z kompatybilnością elementów Shimano i stwierdzam niewielkie różnice. Może to że w nowej Ultegra 6700 są klamko manetki z przewodami które są prowadzone pod owijką. Podobnie nowy Dura Ace 7900. Zwróciłem uwagę też, że oba te systemy są ze sobą bardzo kompatybilne. Pozdrawiam





