Nie wiem jaki to model piasty, bo logo ma Gianta. Klucz jednak skazuje, że to produkt Shimano.
1.Zaczynamy od odkręcenia nakrętek osi. Dobrze jest robić zdjęcia, żeby przy montażu wiedzieć, skąd jest dana część.
2.Gdy mamy wolną ośkę, wybijamy ją w kierunku do bębenka. W drugą stronę nie wyjdzie, bo ma szerszy kołnierz na jednym końcu. Trzeba zabezpieczyć gwint nakrętką, żeby go nie uszkodzić. Pasowanie jest luźne, więc działamy z pewną finezją, posługując się młotkiem.
3. Zakładamy specjalny klucz, pokazany na pierwszym zdjęciu, na miskę łożyska. Objaśnia to druga fotografia.
Zdjęcie 1.
Zdjęcie 2.
Dobrze jest go zabezpieczyć, żeby nie objechał. Wystarczy włożyć oś i skręcić razem z piastą Widać to na zdjęciu 3.
Zdjęcie 3.
Uwaga! Miska ma lewy gwint, więc odkręcamy ją zgodnie z ruchem wskazówek, czyli w prawo.
4. Ostrożnie wyjmujemy panewkę i kulki ze środka. Następnie zdejmujemy bębenek, pod którym jest drugi wianek. Dobrze jest podłożyć coś pod piastę, żeby nie pogubić tej drobnicy i policzyć ile jest sztuk. Nie ma możliwości, żeby którejś brakowało. Piasta jest solidnie skręcona i żadna nie wydostanie się podczas jazdy, co się zdarza w starszych kołach, gdy rozkręcą się konusy.
5. Pod bębnem są dwie podkładki różnej grubości, którymi kasuje się luz. Pokazuje je strzałka na zdjęciu 4. Zostawiamy grubszą, lub cieńszą, w zależności od potrzeby. Drugą warto przechować do ewentualnych, następnych regulacji.
Zdjęcie 4
6. Czyścimy dokładnie bębenek, bieżnię piasty i zapadki. W razie potrzeby wymieniamy łożyska i kulki. Założyłem nowe, chińskie, 6000 2RS, po 5 zł sztuka, na jeden sezon. Wymiana ich to żaden problem, więc nie ma sensu wydawać trzech dych na parę super wypasionych łożysk
7. Nakładamy smar na bieżnię piasty i układamy wianuszki.
Zdjęcie 5
8. To samo robimy z panewką wykręconą z bębenka.
Zdjęcie 6.
9. Smarujemy zapadki i zębatkę, z którą współpracują, kładamy podkładkę regulującą luz i osadzamy bębenek. Dokręcamy go mocno kluczem.
10. Wciskamy łożysko po przeciwnej stronie kasety, wkładamy oś (krótszym gwintem od strony kasety), i zamykamy piastę łożyskiem z drugiej strony. Ściskamy wszystko nakrętkami, podkładając stare łożyska. Idealnie nadają się do tego celu. Na gniazda trzeba nałożyć odrobinę smaru, żeby elementy weszły lekko.
11. Zakładamy uszczelnienia, nakrętki kontrujące i kółko gotowe.










