Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odkręcanie pedałów


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 25 luty 2010 - 21:07

Zakupiłem właśnie pedały szosowe i chcę wykręcić stare SPD z korby, no i się nie da... Próbowałem kluczem płaskim 15, przedłużałem go za pomocą rury (teoretycznie powinno być łatwiej) użyłem wd-40 i dalej nic. Nawet mój ojciec którego można nazwać mocarzem w porównaniu do mnie nie dał rady. Jutro spróbuję jeszcze imbusem 8mm, którego jakoś przedłużę, ale jeśli to zawiedzie to już nie wiem co dalej. Czy istnieje jeszcze jakiś sposób na wykręcenie tych pedałów? Mogą nawet zostać zniszczone bo i tak są w kiepskim stanie i zależy mi tylko na korbie

#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 luty 2010 - 21:20

A w dobrą stronę kręcisz?? Prawy pedał ma prawy gwint, a lewy ma lewy. Takie kierunki gwintu łatwo zapamiętać bo jakby się pedałki zatarły to dalej pedałując "wykręciłyby" się z korby.


#3 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 luty 2010 - 21:23

a w dobrą stronę kręciliście? ;>
Bo ja się kiedyś męczyłem 2 dni a się okazało że nie ta strona :mrgreen:
a Jak w dobrą i ci nie zależy na nich to tnij i rozwierć

#4 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 25 luty 2010 - 21:24

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale przy odkręcaniu należy kręcić jeśli tak można to nazwać "do tyłu roweru" czyli lewego zgodnie z ruchem wskazówek zegara stojąc twarzą do niego, a prawego w przeciwną stronę ruchu wskazówek. Dobrze robię :?:

#5 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 luty 2010 - 21:34

Tak dobrze kojarzysz, spróbuj lekko młotkiem popukać w klucz. A jak to nie pomoże to przetestuj inne środki penetrujące, Cola, nafta, olej napędowy...


#6 Gosc_kdk_*

Gosc_kdk_*
  • Gość

Napisano 25 luty 2010 - 22:37

i na przyszlosc pamietaj, zakladajac pedaly, aby wyczyscic dokladnie gwint i go nasmarowac przed zalozeniem, ja ostatnio odkrecilem spd po 2 latach jazdy w jakies 10min przy pomocy wd-40

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 luty 2010 - 22:56

Jak się nie da pedałem to pokręćcie rowerem :mrgreen:

Smar i jeszcze raz smar odpowiedni do tego gdzie ma być i nigdy nie bedzie kłopotu.

Spróbuj tak, special klucz do pedałó i naciskaj naprzemian - zakręć i odkrec, delikatnie aby sie udało rozruszać.
Połóż rower na płask i polej miejsce wd-40 ,007 albo podobnym specyfikiem aby cos tam namokło.
Odróć na drugą strone od wewnątrz i tam polej troszke abo co pożarło.
Odczekaj chiwle dłuższą i spróbuj ponownie.

Taka metoda skutkuje, a młotkiem to w ........... się palnąć można, bo jak uderzy w klucz to klucz się slizgnie krzywo i wyleci, albo sie pokacneruje - sprawdzone zatopione.

Musisz dziada rozruszać.

Jeśli to nie pomoże to odkreć korbe , rozwal pedał az oska zostanie, spawacz , do ośki kawałek szpeja w omadło, rura na korbe i walka do nokautu.

Jesli to nie pomoże to :lol: zawsze możesz zrobić hulajnoge.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 26 luty 2010 - 07:46

no i się nie da...

mój ojciec którego można nazwać mocarzem w porównaniu do mnie nie dał rady.

Bo siła w tym przypadku ma raczej marginalne znaczenie. Ważniejszy jest zdrowo-rozsądkowy pomyślunek. Odkręcałem kiedyś suport od marketingowca. Jak się poóżniej okazało był krzywo wkręcony i podczas wykręcania narzynał się "nowy" gwint. Trwało to ponad 2 godziny, nieco do przodu obrót do tyłu... makabra. Jednak nie można nigdy mówić, że sie nie da ;-) Oczywiście jest kilka czynności, których wykonać się nie da :mrgreen: Lecz ze względu na wczesną porę i młodzież obecną na forum pozwolę sobie ich nie wymieniać.

#9 Kamilo

Kamilo
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądTarnów

Napisano 26 luty 2010 - 09:46

A może klucz masz lipny? Ja kiedyś próbowałem jakimś badziewiem odkręcić pedałki w starym rowerze (obstawiam że 10 lat nie odkręcane) i nic (klucz się giął, deformował). Kupiłem klucz jaki sprzedawca niby używa w serwisie (tak mówił) i przy odrobinie wysiłku poszło. Może tu jest pies pogrzebany?

Pozdrawiam

#10 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 luty 2010 - 09:47

SPIKE jak młotka się używa nieumiejętnie to potem takie skutki są, po za tym pisałem lekko popukać...


#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2010 - 14:41

No to terazm jak masz pojęcie mechanicznofizyczne zastanów sieco da lekkie czy silne pukanie młotkiem w klucz i odkręcanie pedałów - efekt jescze gorszy tbo niszczy klucz - to nie to zastosowanie.
Tu musi działać dżwignia i ruch a nie uderzenie ostre, tu klucz trzyma tylko dwie płaszczyzny i nie ma bola .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2010 - 09:58

Lekkie pukanie młotkiem, bardzo często pomagało mi odkręcić różne rzeczy, energia uderzenia nie jest może duża, ale skumulowana w krótkim czasie, przez co moment jest dużo większy i czasem jakieś zapieczone połączenia puszczają.


#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 luty 2010 - 10:50

Tak, jesli klucz będzie trzymał przedmiot na całej powierzchni - np klucz oczkowy.
W tym przypadku uslizgijący sie klucz uszkodzi jeszcze na dodatek pedał.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 Gosc_konradkolarz_*

Gosc_konradkolarz_*
  • Gość

Napisano 27 luty 2010 - 21:22

KOLEDZY MAM TAKI PROBLEM.. CHCE ODKRECIC STARE PLATOFRMY, A ZAINSTALOWAC PEDALKI SPD-SL... JEDNAK ZA CHOLERKE NIE MOGE ODKRECIC STARYCH... KRECE JAK NALEZY.. JEDNAK KLUCZE SIE GNĄ RĘCE BOLĄ I NIC NIE WYCHDOZI... SERWIS PEWNIE NIE DAL TAM SMARU I Z TAD TEN PROBLEM.. MOZE KTOS MA JAKIS POMYSL . ALBO MIAL PODOBNY PROBLEM I SIE UDALO



edit: ojej przeprasza za CAPS on...

#15 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2010 - 21:25

Przeniosłem tutaj, przeczytaj wątek od początku, w sumie wszystko zostało powiedziane.


#16 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 19 sierpień 2010 - 22:09

Chciałbym opisać dziwny ( a może i nie ) przypadek zespolenia lewego ramienia korby Veloce UT z pedałem Shimano PD-M540. Piszę zespolenia bowiem tego połączenia nie da się już zerwać.

Tak ku przestrodze że "jednak różnie to dziać się może".

Dzisiejszego dnia zmieniałem pedały ze starych SPD na Miche, które zakupiłem nowe za śmieszne pieniądze. Więc.. Biorę klucz 8mm, stalową rurę oraz kowadło. Kowadło kładę pod lewy pedał aby nie uciekał, dociskam rower i jadę z rurą i prawym pedałem. Padł po kilku sekundach i kulturalnie jak zawsze się wykręcił. "Nie ma że nie" gdy w grę wchodzi taka rura.. a doświadczenie nauczyło mnie że warto po nią sięgać gdy pedały są na imbus.

Lewy pedał pokazał mi inne oblicze. Po kilkunastu próbach odkręcenia, klucz albo obskakiwał albo brakło mi sił mimo rury 600 mm. Bałem sie o gniazdo w osi pedału. Na szybkiego odkręciłem lewe ramię, w imadle oprawiłem klucz, nasadziłem pedał osią i jadę. Bezskutecznie. Zaraz pewnie każdy chciałby dodać: "Warto nasmarować gwint przed wkręcaniem itp.." ale ja dobrze o tym wiem i zawsze tak czynię. Tak samo wiem w którą kręcić aby odkręcić.

Po pół godzinie miałem złamany klucz 8mm cr-v, wyorane doszczętnie gniazdo w osi i wiedziałem że mam problem. :-D (nie do śmiechu mi do teraz..)
Uznałem że nie będę się z tym babrał i nie chciałem wytaczać najcięższych dział, rozebrałem pedał do osi, wszystko zapakowałem i podskoczyłem do serwisu, który ponoć miał za tani grosz to odkręcić (roześmiałem sie w duchu).

Serwisant cwano zeszlifował ośkę, w imadło i jadziem z koksem. Stałem z tyłu gdy usłyszałem trzask. Zadowolony pomyślałem że za taką robotę to i 2 dychy się należą bo mi kamień z serca.. cóż okazało się że miast zerwania tego felernego połączenia pękło imadło(!). Nosz k#$^!

ośki kawałek szpeja w omadło, rura na korbe i walka do nokautu.


I tak oto zapieczona oś pedału znokautowała imadło. Nie jedno. Dziś wieczorem moje również uległo co widać na zdjęciu tam niżej.

Obecnie oś została przeze mnie obita, zmaltretowana w imadle w obie strony- pod górkę i na skos oraz wymoczyła sie w WD-40 do oporu. Teraz leży w zlewce i ulega wpływom nafty. Była również grzana i opalana (z tym to bardzo ostrożnie). Bez efektu.

Jutro zostanie wyjęta i zawieziona w bardzo fachowe (bowiem półmetrowe) imadło i dalej ciśnięta. Z tym że ja już nie mam wiary.. Co tu dodać? Będę miał ozdóbkę z lewego ramienia korby w pokoju..

W planach jest jeszcze rozwiercanie, mocniejsze grzanie i spawanie tej ośki do jakiejś nieruchomej konstrukcji. Ale tego może sama korba nie wytrzymać..

Nie wiem co jest przyczyną tego zapieczonego pedału. Oba były dokręcane z równą siłą, na dobry smar łożyskowy, na oczyszczone inserty w korbie.
Nie wiem co to da ale jak dorobię się korby to wiem że nowe pedały wkręcę na FL Anti Seize.

Tak przezornie aby nie pisać takich przestróg :!:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#17 HS

HS
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 19 sierpień 2010 - 23:07

Cierpliwości a odkręcisz. Najpierw Zebra Wurth'a najlepiej crafty, spryskaj kilkakrotnie w odstępach półgodzinnych. Przed każdym następnym spryskaniem korba na twarde drewno i młotkiem z czuciem w ośkę. Po kilku powtórzeniach trochę lepiej zeszlifuj ośkę, aby była równoległa płaszczyzna, w imadło ikręć korbą. Powinno pójść bez rury. Nie używaj do tego WD on dobrze wypiera wodę myje, ale do luzowania zapieczonych gwintów jest mało przydatny.
Pozdrawiam

ten imbus zfotki i imadło są przykładem narzędzi jakich za przykład nie należy podawać

#18 Gosc_Rosen_*

Gosc_Rosen_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2010 - 07:31

Na jaki smar polecacie wkręcać pedały?

#19 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 20 sierpień 2010 - 07:47

Bylejaki. Byle było to 'na wilgotno' wkręcone, coby się gwint nie zapiekł.

#20 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 20 sierpień 2010 - 09:45

ten imbus z fotki i imadło są przykładem narzędzi jakich za przykład nie należy podawać


Cóż, fakt pękającego imbusa o tej średnicy chyba coś znaczy. Tym bardziej że jest to DOBRE narzędzie a nie takie za kilka zeta bo takie swoją drogą by się po prostu ukręciło a nie pękło.

Zgodzę się że imadełko mam słabe. (miałem) Chłopaki z samochodowego powiedzieli że ich nie pęknie pod niczym i napewno odkręcą tą ośkę (haha! zobaczymy..)

HS, moze przybliżysz co znaczą nazwy tych specyfików? Pierwszego nie znam a z drugim kojarzą mi się kolarskie ciuchy 8-) Widzę że pierwszej firmy są jakieś klucze. Ja osobiście mam albo polskie Coval albo LUX i są to dobre narzędzia.



Dodaj odpowiedź