Turystyk Z Barankiem.
#1
Napisano 16 luty 2016 - 00:44
Bazą jest brytyjska rama Saracen Panorama:
Z czasem będę wklejał części, które kupiłem i w razie potrzeby prosił o pomoc w wyborze i inne rady, które pomogą w budowie.
Poniżej kilka postów z działu "nasze zakupy", dotyczących tematu.
Zakup na dziś:
Z korbą mam zagwozdkę. Brać Deore 3rz, które mam przetestowane w trekkingu, czy trzyrzędową Sorę, której nie znam..? Deore ma niezawodny jednoczęściowy suport na octalink, który działa i działa, Sora ma wkręcane miski z łożyskami na zewnątrz ramy. Z przednią przerzutką też mam dylemat. Czy górska przerzutka (znowu Deore, które działa doskonale ze swoją korbą) będzie działać z szosowymi manetkami Sory (nie widzę powodu dla którego by nie działała, ale zawsze lepiej zapytać), albo czy szosowa przerzutka i przednia klamka będzie dobrze współpracować z górską korbą..? Oczywiście wszystko 9rz.
To w sumie jedno co mnie trapi. Z całą resztą nie będę miał problemu.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#2 Gosc_marvelo_*
Napisano 16 luty 2016 - 00:57
Klamkomentki szosowe nie będą dobrze działały z przerzutką i korbą mtb (za mały uciąg linki). Więc lepiej pozostać przy korbie i przerzutce szosowej. Jak nie chcesz na zewnętrzne łożyska to chyba coś starszego (na octalink lub kwadrat) da się znaleźć.
#3
Napisano 16 luty 2016 - 01:01
BTW przednie przerzutki MTB bardzo dobrze współpracują z klamkomanetkami szosowymi. Oczywiście wyjątkiem jest Dyna-Sys i systemy 11-rzędowe, ale starsze modele działają bardzo dobrze.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 16 luty 2016 - 01:11
Właśnie 9 rzędowe systemy Shimano były jeszcze z tej wspaniałej ery kiedy Japończycy nie kombinowali z kompatybilnością. Wszystko podobno działało ze wszystkim.
Claris jest na 8 rz. To ten sam rozstaw zębów i łańcuch co "dziewiątka"..? No i czarnego nie ma, a chciałbym to wszystko kolorystycznie jakoś podobierać pod ramę (mam pomysł na wszystko czarne, wszyściutko i jakiś jeden niewielki element biały na całym rowerze..
<edit> Ej, widzę, że jest opcja czarna. Teraz tylko czy 8rz. i 9rz. mają te same wymiary...
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#5 Gosc_marvelo_*
Napisano 16 luty 2016 - 01:21
BTW przednie przerzutki MTB bardzo dobrze współpracują z klamkomanetkami szosowymi.
Przyznaję, że nie mam praktycznych doświadczeń w tym względzie, ale o tym mniejszym uciągu lewych klamnkomanetek szosowych czytałem wielokrotnie w internecie. Być może problem nie musi się ujawnić w każdej kombinacji (bo klamkomanetka zawsze ciągnie linkę z lekkim zapasem w skrajnych położeniach), ale ostrożności nigdy za wiele, dlatego o tym wspomniałem.
http://forums.mtbr.c...ers-933644.html
#6
Napisano 16 luty 2016 - 08:33
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 17 luty 2016 - 02:17
A ja i tak wolę dedykowaną pod 9rz :>
Zakupy z dziś:
Bezgrupowa korba na poziomie Sory na Octalink i 9rz. Kompakt, ale blat będzie wymieniany z 50 na 46, albo 48, bo tak dużego mi nie trzeba.
...i:
Na zdjęciu klamki na trzy rzędy z przodu, ale kupiłem oczywiście na dwa, tylko to zdjęcie mi się spodobało.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#8
Napisano 19 luty 2016 - 19:18
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#9
Napisano 19 luty 2016 - 19:26
#10
Napisano 19 luty 2016 - 19:34
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#11
Napisano 19 luty 2016 - 21:16
Za późno
Ale jak patrzyłem na przełożenia, których teraz używam najczęściej na trzyrzędowej korbie w trekkingu pracującej z kasetą 11-32, to doszedłem do wniosku, że nie potrzebuję nic więcej niż ta podwójna 48-34 albo 46-34. Przypuszczam, że Sora ze średnim wózkiem będzie w stanie obsłużyć kasetę 11-34, gdyby okazało się, że brakuje mi przełożeń, ale nawet w to wątpię, bo już kombinacja 34-32 (1,06) jest lżejsza niż to, co teraz używam na najcięższe górki w okolicy, czyli 26-24 (1,08). Gdybym zdecydował się na 11-34 to miałbym najlżejsze 34-34, czyli 1.
Dochodzi jeszcze kwestia, że w trekkingu siedzę mocno wyprostowany, a w tym nowym byłbym bardziej pochylony, więc opory powietrza też by nieco zmalały.
Przyszły manetki, ale kloce I wybebeszony cały mechanizm po pociągnięciu za klamkę wygląda strasznie groteskowo w porównaniu do Campy
Przednią przerzutkę kupię chyba ze dwie serie wyższą, bo ta Sora podobno pracuje dość siermiężnie.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#12
Napisano 19 luty 2016 - 21:25
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Napisano 19 luty 2016 - 22:28
Te kółka na tulejkach w ogóle są średnie. Zmiana na łożyskowane zawsze poprawi ogólną pracę napędu.
Ale w ostatnim akapicie skupiłem się bardziej na przerzutce przedniej. Chyba kupię coś lepszego, poszukam jakiejś 9 rz. 105 albo Tiagry.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#14
Napisano 19 luty 2016 - 22:36
#15
Napisano 19 luty 2016 - 23:46
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#16
Napisano 20 luty 2016 - 04:32
9rz. Ultegry to już leżaki magazynowe, tricolory i SH600. Poszukam, ale nie chcę używki.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#17
Napisano 20 luty 2016 - 09:58
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#18
Napisano 12 marzec 2016 - 00:40
NOSów FD z wyższych grup na 9rz. jest wciąż dość sporo. Coś się znajdzie.
Kilka zakupów z dziś:
Mój bojkot tylnych piast Shimano trwa. Piasta DMR ze zdjęcia sprawia się jak dotąd bez zarzutu w innym rowerze, nic nie chrupie, nic nie pęka i wykonanie bardzo solidne, więc kupiłem ją i do tego projektu. Jedyne co mi się nie podoba to bardzo cicha praca bębenka, ale dla samego terkotania nie kupię Shimano, żeby mi znowu coś strzeliło.
Wybierając obręcze miałem brać to, co zawsze, czyli Mavic A719 na tył i A319 na przód, ale zacząłem szukać po forach i trafiłem na belgijską firmę Exal, która robi wytrzymałe obręcze do turystyków chwalone w światku rowerzystów długodystansowych. Cena w stosunku do Maviców o połowę niższa, waga bardzo zbliżona. Kupiłem od razu na przód i tył, zobaczymy co to warte. Brałem czarne.
Nie mam pomysłu na przednią piastę. Myśli mi się wbudowane dynamo, ale jak pobieżnie patrzyłem to rynek takich piast to niezłe bagno z dziesiątkami różnych typów, modeli i odmian. Będę musiał nieco doczytać. Osprzęt to jedno, ale sama rama wymaga niewielkiego przygotowania, trzeba splanować mufę suportu i rurę sterową, bo jest tam dość sporo farby i są nierówności. Spytam też w zaprzyjaźnionym warsztacie ile biorą za "wpsikanie" jakiejś powłoki antykorozyjnej do środka. Jak będą chcieli za dużo to przejdę się do lakiernika samochodowego, powinno wyjść taniej.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#19
Napisano 12 marzec 2016 - 01:03
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#20
Napisano 12 marzec 2016 - 01:07
Shimano z przodu się nie boję, bo tam się nic nie ma prawa zepsuć. Nawet wolałbym kulki, bo łatwo to wyregulować i zadbane kręcą się i kręcą. To dynamo to taki kaprys, bo nigdy nie miałem, a byłby chociaż spokój z bateriami. Lepszej jakości lampy pod takie piasty świecą strasznie mocno, aż się zdziwiłem oglądając niektóre filmiki.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman