Nie mam bladego pojęcia jak jest z ewentualnym serwisem takich piast z dynamo i dlatego jakoś mnie to odstrasza. Trzeba poczytać jakie są najmniej awaryjne. Do tego dochodzi waga takiego zestawu dlatego ja celowałbym w lampki. Chyba, że w Twoich rejonach taka mocna lampa Ci się przyda, żeby to faktycznie miało ręce i nogi.
Turystyk Z Barankiem.
#21
Napisano 12 marzec 2016 - 01:18
#22
Napisano 12 marzec 2016 - 08:27
Zgadzam się w 100% co do lampek na dynamo. Dla mnie pierwszy kontakt z dobrej jakości oświetleniem to był kompletny szok i mała rewolucja mentalna - lampki są diabelnie mocne i całkiem tanie, a możliwość zapomnienia raz na zawsze o bateriach jest bezcenna. Choć ja akurat pozostaję wierny dynamom na oponę - modele wbudowane w piastę mimo wszystko generują opór podczas jazdy, a dynamo zewnętrzne nie ma żadnego wpływu na jazdę, kiedy nie pracuje.
EDIT: awarie dynama zdarzają się ekstremalnie rzadko. Jedynie w rowerach używanych w naprawdę skrajnych warunkach (np. transfer z ciepłego domu na -20 na zewnątrz) zdarza się, że po paru latach odpadają magnesy, bo klej nie wytrzymuje zmian temperatury. A co do łożysk, można albo korzystać ze standardowych kulek Shimano, albo z maszynówek, jak np. w Sturmey-Archer albo Shutter Precision.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#23
Napisano 12 marzec 2016 - 10:55
Te kółka na tulejkach w ogóle są średnie. Zmiana na łożyskowane zawsze poprawi ogólną pracę napędu.
To akurat nieprawda. Nie tylko wpływ łożyskowania jest znikomy, to wszelakie kółeczka "na maszynówkach" są gorsze od kółeczek na ślizgach.
#25
Napisano 12 marzec 2016 - 21:35
Po pierwsze, masz tam zwykle jednorzędowe łożysko, więc wszelakie wahliwe obciążenie tak naprawdę trze metalem o metal, a nie łożysko o łożysko. Nie spotkałem się z kółeczkami na łożyskach igiełkowych lub dwurzędowych.
Po drugie, w przerzutkę leci zwykle tyle syfu, że te mikro łożyska dość szybko padają. Zwłaszcza, jak ktoś nie patrzy na pogodę, ale jeździ regularnie.
Po trzecie, udarność wycieniowanych kółeczek jest dużo niższa niż plastikowych.
No i generalnie, z mojego doświadczenia, kółeczka aluminiowe obniżają jakość zmiany biegów.
#26
Napisano 12 marzec 2016 - 21:40
Jakim cudem chcesz mieć wahliwe obciążenie na kółku przerzutki, kiedy wózek utrzymuje łańcuch w prostej linii, a poza tym 99% obciążenia przejmuje na siebie kaseta i kółka pracują pod minimalnym obciążeniem?
Po drugie, łożyska w kółkach są trwałe. Skrajnie rzadko się zdarza, żeby łożysko padło szybciej niż korpus.
Co do kółek aluminiowych zgoda. Tylko że zdajesz sobie sprawę, że mowa była nie o kółkach aluminiowych, a o łożyskowanych, prawda?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#27
Napisano 12 marzec 2016 - 21:59
Po drugie, w przerzutkę leci zwykle tyle syfu, że te mikro łożyska dość szybko padają. Zwłaszcza, jak ktoś nie patrzy na pogodę, ale jeździ regularnie.
Trzeba zacząć od tego że są łożyska maszynowe i maszynowe, tak samo jak ślizgowe i ślizgowe.
Całkiem niedawno robiłem napinacz do radzieckiego szatana na łożysku maszynowym pozyskanego z zabytkowego 20-letniego wentylatora od procka - made by Intel Ruski jeździł w takim syfie i soli, że normalne tulejowe i słaba maszynówka była by w najlepszym wypadku zatarta. Po 3 miechach takiej jazdy zajrzałem z obawy jak to wyglada- łożysko nie zardzewiało, kręciło się jak nowe bez chrobotania, zatem w środku nadal musiał się znajdować fabryczny smar
Nie musiałem rozbebeszać wentylatora, bo mam luzem inne maszynówki, jednak ich użycie skończyło by się szybką ich wymianą.
CykloOpole !!!
#28
Napisano 12 marzec 2016 - 23:11
Jakim cudem chcesz mieć wahliwe obciążenie na kółku przerzutki, kiedy wózek utrzymuje łańcuch w prostej linii, a poza tym 99% obciążenia przejmuje na siebie kaseta i kółka pracują pod minimalnym obciążeniem?
Oczywiście, tylko wcale nie.
Górne kółeczko jest wyginane na lewo/prawo podczas zmiany biegów. Dolne kółeczko szorowane jest lewo/prawo przy jeździe na przekosach - czyli w praktyce zawsze jeżeli zębatki nie są w jednej płaszczyźnie. W patologicznym przypadku ( długi wózek, krótki łańcuch, napęd 1xX ) to dolne kółeczko pada pierwsze i ma wyraźny wahliwy ruch na lewo/prawo.
#29
Napisano 12 marzec 2016 - 23:13
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
- mikroos lubi to
#30
Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:55
Dura-Ace 7700, 9 rz. manetki na koniec kiery. Naszedł mnie nowy pomysł na zmianę przełożeń. Prostsza konstrukcja i mogę sobie teraz dobierać jakiekolwiek elementy, jakie mi przyjdą do głowy, bo wszystko kompatybilne.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#31
Napisano 03 styczeń 2017 - 23:24
I co tam? Jak projekt?
#32
Napisano 06 styczeń 2017 - 01:41
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#33
Napisano 19 styczeń 2017 - 22:18
850 g, ale podobno ma być wygodne jak się już wysiedzi.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman