Kompatybilność suportów szosowych i mtb
#2
Napisano 06 marzec 2010 - 21:35
szerokosć mufy szosa to 70 mm brak podkładek.
Przy pewnych kombinacjach spasi, ale poszukaj gotowych do szosy, tyle ze poniżej modelu do conajmniej bodajże 105 to nie kupuj, miski tańsze takie jak np te z aukcji mają łożyska 6 mm i szeroki bok miski - brak mozliwości wymiany samych łozysk.
Pakiety grup wyższych, XT, XTR, Ultegra, Durace mają łożyska 7 mm w miskach i miski z ciienkim bokiem - i tutaj jest możliwość wymiany modyfikacji łożysk w miskach.
Najczęściej leci lewe łożysko więc warto mieć model z możliwoscią wymiany.
Czemu wymiana łożysk - w sumie patrząc na łożysko - malutkie kuleczki - warto wymienić łożyska w nich tak co 2-4 tyś aby gładko się pedałowało.
Moje osobiste zdanie na ten teamat.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Napisano 06 marzec 2010 - 21:51
Szerokość mufy do Mtb to 68 lub 73 - w zestawie mamy podkładki redukcyjne.
szerokosć mufy szosa to 70 mm brak podkładek.
Szerokość mufy w szosie zawsze wynosi 70 mm?
Często przeglądam oferty ram i spotykam się z suportem 68 mm. Kupując korby zintegrowane (szosowe) HT II do takiej ramy nie będzie problemu ?
#4
Napisano 06 marzec 2010 - 22:46
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 07 marzec 2010 - 11:17
Cytując http://www.kolarstwo....gda.pl/bb.html :
" Mufy suportowe z gwintem włoskim mają standardową szerokość 70 mm, podczas gdy te z gwintem angielskim mają standardowo 68 mm."
#8
Napisano 07 marzec 2010 - 14:48
Problem moze wynikać z długosci osi , gdzieś koło wtorku chyba dopiero sprawdzimy na 100 % kompatybilność w rózne strony.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Napisano 07 marzec 2010 - 22:48
Najczęściej leci lewe łożysko więc warto mieć model z możliwoscią wymiany.
Ha, ja myślałem, że to tylko u mnie się tak dzieje. Jak kiedyś pytałem o to w serwisie to byli strasznie zdziwieni tym zjawiskiem. Właściwie czym jest to spowodowane :?:
Spowodowane jest umieszczeniem napędu po prawej stronie. Lewa strona jest hmm... jakby to określić ... 'mniej zespolona' z napędem (gdzie następują duże przeciążenia i siły), przez co bardziej 'wahliwa', więc łożysko ma prawo złapać szybciej luz, w przeciwieństwie do łożyska po stronie napędu.
Mniej więcej o to chodzi ;-)
#12
Napisano 07 marzec 2010 - 23:36
[ Dodano: 2010-03-11, 10:46 ]
Jest tak :
Korba szosowa ma krótszą oś - 11 cm , do MTB ma 12 cm
Miski - pakiet szosowy jest ogólnie biorąc węższy co widać na zdjeciach.
Same miski takze są węższe
Tulejka plastykowa jest węższa.
Reasumujac, nie przymierzałem wszystkiego bo sczasu nie było , poza tym korzystałem z uprzejmosci kolegi w drugim serwisie do porównań.
Do szosy kupujcie jednak pakiety do szosy i tyle , cóż , niech kombinuje kto chce , ale ja polecam rozwiązanie firmowe Shimano tak jak ma być.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo