Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ciekawy test opon


21 odpowiedzi w tym temacie

#21 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 wrzesień 2007 - 12:21

Następny test: http://ddata.over-bl...ular-specs.html
To co pisałem - Elite Jet testowane przy ciśnieniu maksymalnie 8,5 atm, a szytka ta jest skonstruowana na min 10 atm. Dziwi teraz duży uzyskany opór toczenia?
Lekkie szytki, jak i opony zawsze niosą lepiej niż cięższe modele. Stąd wynik Hi-Comp Carbon. Ale S3 <215g (której nie testowano tutaj) i Elite Jet mają znacznie niższe opory toczenia PRZY PRAWIDŁOWYM CIŚNIENIU!

#22 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 20 maj 2011 - 10:53

Na fot. pokazane w jaki sposób testuje się opony na stanowisku Continental.
Brak słów po prostu. Poważne magazyny rowerowe a serwują nic nie warte testy.
Z takimi testami mogą się schować do głębokiej nory i z niej nigdy więcej wychodzić. To może dać jakieś tam rezultaty dla torowców, ale też nie całkiem, bo jeździ się po płaskiej powierzchni a nie po bębnie.
Profesjonalny test powinien być przeprowadzany w jakiejś dużej hali na asfalcie (najlepiej na kilku rodzajach asfaltu o różnej chropowatości, tak aby mieć porównanie jaka opona na jaki asfalt, tudzież uzyskać wypadkowy rezultat). Rower napędzany silniczkiem o dokładnym pomiarze mocy, odpowiedni mechanizm prowadzenia roweru aby nie miał wpływu na wyniki. Test powinien być kompleksowy - przy różnych ciśnieniach opon, przy różnym obciążeniu roweru, przy różnych prędkościach. Chętnie też bym się zapoznał z testowymi wynikami przyczepności opony.

Załączone pliki

  • Załączony plik  roller.jpg   27,37 KB   311 Ilość pobrań




Dodaj odpowiedź