Skocz do zawartości


Zdjęcie

stery zintegrowane - problem z osadzeniem miski


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 rafallo

rafallo
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądOpole

Napisano 16 marzec 2010 - 23:40

Mam problem z osadzeniem miski/podkładki (ta pod łożyskiem) na rurze sterowej. Jakim sposobem ją na widelec karbonowy wcisnąć, tak aby nie uszkodzić niczego? Łóżyska górne i dolne wcisnąłem ręką bez problemu do główki ramy, ale z tą miską to nijak nie mogę.
Poradźcie co z tym zrobić?

#2 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 16 marzec 2010 - 23:48

Rozciąć. Poważnie.
Ja dzisiaj zakupiłem stery zintegrowane. Co ciekawe, ta nakładka na koronę widelca była rozcięta fabrycznie, więc bezproblemowo wcisnałem ja na sterówkę. Wszystko hula i buczy.
Szczerze mówiąc pierwszy raz spotkałem się z takim patentem, ale skoro działa, to chyba tak musi być.

#3 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2010 - 00:03

Ewentualnie posmarować smarem, widziałem że tak robią w serwisach. Jak natniesz to wyszlifuj krawędzie, żebyś nie naruszył karbonu.

#4 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 marzec 2010 - 07:23

Chyba jednak pójdę z tym do serwisu. Smarowanie nic nie pomogło. A nacinać tej podkładki nie chcę skoro jest w całości. W sumie nie powinienem za tę czynność dużo zapłacić bo resztę chyba samo założę. Tak jak pisałem reszta - łożyska wchodzą bez problemu.

Zastanawiam się tylko - bo po raz pierwszy mam do czynienia ze sterami zintegrowanymi - jak założę górne łożysko potem nakładkę ochraniającą, którą widać z zewnątrz, to niczym się tego nie kontruje? Rozumiem, że po całkowitym złożeniu, ponad tą nakładką widać rurę sterową widelca, potem mostek i expander? Czy może coś mi tu brakuje?


Mam takie stery jak tutaj:
http://cgi.ebay.com/...=item335af60152

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 marzec 2010 - 07:52

Górna czesć sterów zazwyczaj składa sie z miski która jest w ramie, następnie łozyska- wianka itd co by nie było to tzw. medium kręcoące sie, na to idzie kapa czyli osłona i stożkowy pierścień rozpychający.
Czasem ten pierścień idzie pod, czasem nad, zalezy od konstrukcji sterów.

To na zdjęciu - własnie w kolorze czerwonym to ten stozek rozpychajacy , gdzie jak skrecamy mostek od góry śrubą on rozpycha sie w sterach powodując kasowanie luzów.

Co do nabijania na rure sterową - nabija sie to rurą o średnicy deczke wiecej od średnicy rury widelca, są wersje z rozcieceim - a to w przypadku łożysk maszynowych , bądź też osobnej dodatkowej bieżni, i wersje normalne.
Jesli uważasz ze coś jest nie tak daj do serisu, nabiją raz dwa, akurat w tym miejscu rura jest dodatkowo wzmacniana więc nie powinno być problemu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2010 - 08:12

ja zawsze nabijam rura pcv :) taka szara (biale sa z zbyt miekiego plastiku)

#7 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 marzec 2010 - 09:31

ja zawsze nabijam rura pcv :) taka szara (biale sa z zbyt miekiego plastiku)


czyli jakbym kupil kawelek takiej rury pcv odpowiedniej srednicy w Castoramie czy Leroy Merlin to powinienem sobie poardzic? Wtedy chyba nie da sie widelca spierniczyc?

#8 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 17 marzec 2010 - 09:39

Dasz radę.
Dasz smaru na obrączkę i na końcówkę sterówki, lekko napukasz rurką (byle równo wchodziła) i powinno się udać. Wielkiej filozofii w tym nie ma ;)

#9 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 marzec 2010 - 11:29

Dzieki, a do czego te dwie cieniutkie podkladki, pomiedzy ktore elementy sie je wklada? Sa potrzebne czy mozna je pominac?

#10 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 17 marzec 2010 - 11:52

U mnie w zestawie jest jedna taka cieniutka podkładeczka (Micro Spacer), którą daje się na (widoczną na focie z aukcji) czerwoną nakładkę 'dopychającą' ("

To na zdjęciu - własnie w kolorze czerwonym to ten stozek rozpychajacy , gdzie jak skrecamy mostek od góry śrubą on rozpycha sie w sterach powodując kasowanie luzów.

")

#11 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2010 - 17:01

Jak serwis dobry to nabiją raz dwa, a jak kiepski to będą wciskać na siłę aż coś rozpierniczą...ja raz tak miałem z widelcem :-(

#12 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 marzec 2010 - 19:03

Właśnie dlatego na ile się da chcę zrobić jak najwięcej sam, bo mam niemiłe doświadczenia z nieznajomymi serwisami [1]. A koła dałem złożyć zaufanemu Karbonowi :) Jednak nie mogę każdej rzeczy wysyłać do zrobienia pocztą ;) Inna sprawa, że kiedyś lubiłem dłubać przy rowerze i chcę do tego wrócić tylko, że sporo się pozmieniało w sprzęcie. Krok po kroku, a złożę tę szosówkę ...
Teraz rozglądam się za rurami PCV, potrzebuję rury o średnicy wew. 50mm i gr. ok 2mm, bo to stery zintegrowane o szerszym dole a węższej górze.

[1] nie rowerowymi. Ostatnio np. niby prosta sprawa wymiana oleju w samochodzie - pojechałem do serwisu gdzie bilbordy do tego zachęcają. Może i większość załogi by go wymieniła dobrze, ale dali to jakiemuś gościowi, który nalał za dużo, olej później wyciekł. Pojechałem reklamować to szef mi wmawia że sam musiałem zrobić dolewke, bo gość który to spierniczył był akurat na urlopie.

#13 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2010 - 19:35

Kup sobie pilnik albo wsadź w imadło i szlifierką ciachnij nacięcie w jednym miejscu, wyrównaj ostre krawędzi i będzie dobrze, ja tak zawsze robię.

#14 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 19 marzec 2010 - 16:40

Zdecydowalem sie jednak na wbicie biezni (bo chyba sie to tak nazywa) za pomoca ruki pcv. Poszlo calkiem dobrze :) dzieki za pomoc.

Nie wiem czy otwierac nowy temat, ale zapytam tutaj - 2 krotkie pytanka.

1) Czy przy sterach zintegrowanych i widelcu karbonowym potrzeba podkladki miedzy mostkiem a sterami? Do czego jest taka podkladka potrzebna?

2) Zauwazylem, ze w ramie brakuje mi przy przelotkach, takich gwintowanych regulatorow
(u Karbona na stronie to tak wyglada:
http://karbonkrieg.c...e/nawadze17.jpg ).
Razem z klamkomantekami i przerzutkami tego nie ma. Gdzie takie cos kupic?

#15 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 19 marzec 2010 - 22:41

2) Zauwazylem, ze w ramie brakuje mi przy przelotkach, takich gwintowanych regulatorow

Tu--> http://www.allegro.p...&category=16460
Albo poprosić w serwisie rowerowym czy nie mają na zbyciu ;-)

#16 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 20 marzec 2010 - 13:09

2) Zauwazylem, ze w ramie brakuje mi przy przelotkach, takich gwintowanych regulatorow

Tu--> http://www.allegro.p...&category=16460
Albo poprosić w serwisie rowerowym czy nie mają na zbyciu ;-)


Dzieki wlasnie o takie cos mi chodzilo. Drogie takie "pierdolki". Nie mowiac, juz od przesylce 3gr (+ 10 gr pudełko) za 9-10zl ;)

Czy gwint w tych regulatorach jest zawsze taki sam?

#17 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 20 marzec 2010 - 15:35

Gwint powinien być taki sam - nie spotkałem się jeszcze z jakimś niestandardowym.
A co do ceny - lepiej najpierw spróbuj w serwisie rowerowym. Mechanicy często mają w swoich szpargałach takie detale.

#18 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 23 marzec 2010 - 12:38

Małe pytanko, czy miski do sterów muszą być jakoś specjalnie potraktowane przed założeniem łożysk. W mojej nowej ramie, te miski są pokryte czarną farbą. Czy zostawić to tak jak jest, czy też czymś oszlifować?



Dodaj odpowiedź