Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc ostre koło


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Camarok

Camarok
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 marzec 2010 - 20:07

Prosiłbym o pomoc, ponieważ mam zamiar złożyć ostre koło na ramie romet sport i jednej rzeczy nie wiem. Mianowicie, czy do tyłu mogę kupić piastę przednią pod hamulec tarczowy, obrócić, aby wejscie na sróby było po prawej stronie i przykręcić zębatke.?

#2 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2010 - 20:13

Przednie piasty zawsze mają rozstaw mocowań 100mm, w bardzo starych rowerach 91mm, rowery torowe maja tył 120mm, stare szosy 126, nowe szosy 130, mtb i trekkingi 135, więc jak widzisz to się nie uda.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 marzec 2010 - 20:15

Są piasty pod ostre od razu, nawet w wersji z dwiema zębatkami - lewa/prawa

Stare ramy mają rózne szerokosci, a znane mi piasty pod tarcze to rozstaw 130 ale na centerlock przynajmniej Shimano.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Camarok

Camarok
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 marzec 2010 - 20:23

Czyli musiałbym zakupić piaste tylną pod tarcze, jak chce robić tym sposobem.?

#5 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2010 - 20:35

Camarok, potrzebujesz coś takiego: http://allegro.pl/it...lo_srebrna.html
Możliwe że będziesz musiał delikatnie nagiąć widełki do wewnątrz w tym Romecie.

#6 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 21 marzec 2010 - 20:37

Camarok, możesz użyć takiej piasty pod hamulec tarczowy i podkładek. Zapomniałem jaki to konkretnie model piasty jest najlepszy ;/
Czytaj i wchłaniaj wiedzę ;) -->
http://www.fixedgear...omchow/dischub/
http://sargo.wordpre...o-ostra-piasta/
http://www.forumrowe...dawane-pytania/

#7 Camarok

Camarok
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 marzec 2010 - 21:11

Dominik, na początek wolałbym raczej samemu pokombinować bo piasta torowa troszke za droga jak na początek :-/

#8 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 marzec 2010 - 22:45

Ja z kolegą też składamy budżetowe ;-) ostre koło do nauki jazdy na takich wynalazkach i sprawę napędu rozwiązaliśmy w taki sposób: Zębatka 14T nakręcona na piastę pod wolnobieg, zaklejona klejem do gwintów i zakontrowana kontrą od starego suportu. Brzmi mało profesjonalnie, ale zależało nam na kosztach. Jeszcze tego nie testowaliśmy, bo dopiero składamy rower, ale niektórzy tak jeżdżą i nie narzekają.

#9 Camarok

Camarok
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 marzec 2010 - 23:13

Mati213, ale również zdarzają się przypadki że przyklejona kontra się odkręca. Więc wybrałem sposób z piastą pod tarczę.

Wstaw fotki jak już będzie przypominać rower. Do tego tematu

#10 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 21 marzec 2010 - 23:53

niektórzy tak jeżdżą i nie narzekają.

Np. ja tek jeżdżę - w obu ostrzakach mam klejonkę i jeszcze mi się nie odkręciła koronka. Dobry klej i prawidłowo nakręcona kontra gwarancją bezawaryjnej jazdy ;)

#11 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 22 marzec 2010 - 00:15

To głupota pisać, że jest jakaś gwarancja tym bardziej w odpowiedzi na zapytanie bardzo młodego kolegi. Ciekawe co powiesz jego rodzicom gdy wbije się pod tramwaj.

Rzeczywiście zdarza się, że na zwykłej piaście nawet bez kleju latami nie odkręcić zębatki.

Jednak w końcu to się może stać. Moja najbardziej zapieczona piasta puściła po kontakcie z samochodem :)

Ogólnie ze względu na koszty mocno zakręcona koronka, i pseudo kontra dociągnięta kilka razy naprawdę mocnym kluczem sprawia wrażenie stabilnej.

Na torze ostatnio jeżdżę bez kontry, ale nie skiduję! Koronka jest nie tylko dociągnięta łańcuchem ale też na samym początku dociągnięta z wyczuciem, i bardzo mocno ręcznym kluczem. W mieście zawsze miałem wyostrzonych rowerach hamulce. To dopełniało niepewność piasty w razie potrzeby hamowania.

Ryzyko spadającego łańcucha - po odkręceniu zębatki to nie tylko brak jedynego hamowania, ale też często zaklinowanie koła o łańcuch- przy oponie. Raz mnie to mało nie zabiło na środku 3 paskowej drogi gdy musiałem na nogach umykać przed samochodami.

[ Dodano: 2010-03-22, 00:29 ]
Na alegro są piasty na kulkach z gwintem i uchwytem do tarczy. (Joytech?) Można zrobić swoisty Flip flop Wolnobieg plus ostre po stronie tarczy. Jedyne co nie pasuje to oś na zacisk trzeba było by zmienić, wraz z podkładką, tutką po stronie wolnobiegu. Tutka stroi tą piastę na 135mm czyli trzeba ją przyciąć o 9 mm. Nowa oś oczywiście ma być dłuższa. Uwaga - należy sprawdzić rodzaj gwintu na ośce, czy są dostępne takie same jak oryginalna - pełne osie o takim skoku zwojów. Z tego co pamiętam takie piasty kosztują około 6o zł. Tylko trzeba dobrać liczbę otworów do obręczy - bo może być jakiś standard do BMX o podobnej budowie

#12 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 22 marzec 2010 - 10:51

To głupota pisać, że jest jakaś gwarancja tym bardziej w odpowiedzi na zapytanie bardzo młodego kolegi. Ciekawe co powiesz jego rodzicom gdy wbije się pod tramwaj.

tr, to było napisane z lekkim przymrużeniem oka, co widać na końcu tego zdania, i była to delikatna parafraza słów rodem z PRL-u w stylu "Przestrzeganie zasad BHP gwarancją bezpieczeństwa w miejscu pracy."
Oczywiście nie namawiam młodego adepta sztuki ostrokołowej do uciekania się do metod rodem z historii Japonii (vide: kamikadze). Jak mniemam, przy swoim pierwszym ostrzaku, uwzględnił istnienie hamulca. Jeśli tak to mądrze postąpił.
Co do awaryjności, to myśląc podobnie jak Ty, można by żec, że nawet w przypadku prawidłowo zmontowanego ostrzaka, na piaście torowej, zakontrowanego prawidłowo, może np. zerwać się łańcuch (a bywały i takie przypadki) albo chociażby zerwać gwint (również takie bywały) i katastrofa gotowa. Dlatego nie ma co przesadzać - ryzyko mniejsze lub większe, że coś się popsuje, jest zawsze. A więc, podobnie jak tr polecam hampelek awaryjny :)

#13 Camarok

Camarok
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 marzec 2010 - 16:27

Napewno na początku będzie przedni hamulec. Możliwe, że później zostanie wykręcony ;-)

#14 eye_lip

eye_lip
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Skąd\\//\\//|P|R|

Napisano 22 marzec 2010 - 16:57

Hamulec to na torze jest niepotrzebny, na ulice nie ma po co odkręcać.

#15 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 marzec 2010 - 18:39

Panowie, trochę techniki i zagubieni, piasta pod wolnobieg, koronka i kontra, do tego napęd przerzucony na lewą stronę i najwyżej przy starcie się odkręci.


#16 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 22 marzec 2010 - 19:30

@maciej198
a co z pedałami?
nie będą się odkręcać?
@dominik
za przeproszeniem gowno a nie sie nie uda.
http://www.velosolo.co.uk/shophub.html
da sie i jest to przez niektórych lubiane bardziej niż piasty torowe (nie masz gwintów które mogą się zasyfić, zerwać, odgwincić), a niektórzy strasznie to odżegnują od czci i wiary, bo to niegodne.
ale na początek piasta pod wolnobieg+kontra+distal czy loctite zda egzamin.
inny kolega z kolei mając dojścia załatwił sobie, że mu zębatkę do piasty przyspawali w trzech punktach.kolega do dziś żyje, rozmawiałem z nim wczoraj nawet.

#17 Skeletor

Skeletor
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • SkądTarnobrzeg /Krk

Napisano 22 marzec 2010 - 19:54

Ja korzystałem zarówno z metody na zaklejoną piastę i na patent z piastą pod tarczę. Oba jak na razie (odpukać) mnie nie zawiodły. Teraz jeżdżę na kołach z piasta pod tarczę (IMO jest to nawet lepsze rozwiązanie od standardowej piasty torowej dostępnej od ręki w Polsce) i nie ma co czuję się bardziej bezpieczny (ale nie miałem osobiście do czynienia z odklejeniem się kontry lub koronki w patencie na klej). Oba polecam jeżeli chcesz zrobić ostre niskim kosztem. W razie pytań pisz na PW lub forum chętnie pomogę w miare możliwości.
A co do sceptycznego nastawienia niektórych na rozwiązanie z piastą pod tarczę. Charge zastosowało bardzo podobne rozwiązanie w piastach do ostrego http://fixedgeargall...haker/index.htm Tylko ciekaw jestem jak z siłą zacisku piasty.

#18 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 22 marzec 2010 - 20:49

Bezpieczeństwo przede wszystkim. ;-)
Dołączona grafika

#19 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 22 marzec 2010 - 21:28

O własnie - Shimano XT M756 - to model piasty, którego zapomniałem ;)

#20 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 marzec 2010 - 01:59

Charge zastosowało bardzo podobne rozwiązanie w piastach do ostrego http://fixedgeargall...haker/index.htm Tylko ciekaw jestem jak z siłą zacisku piasty.


piękna piasta kurde pewno kupe kasy kosztuje a bym sobie chętnie do ostrego taką wrzucił ;-)

a co z pedałami?
nie będą się odkręcać?


Nie będą a przynajmniej u mnie się nie odkręcają a już miałem tak w 3 korbach i ani jeden pedał sie nie poluzował



Dodaj odpowiedź