Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Łożyska Maszynowe] Czy Cena = Jakość


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 kwiecień 2016 - 12:00

 

 

Arni , muszę pogratulować ze niszczysz łożyska , może po prostu jesteś za ciężki, albo walisz kercherem w piaste  co  jest normalką wsród rowerzystów "z łapanki " , poza tym nie napisałeś jaki to model [piasty , bo wtedy będzie mozna zinterpretować co i jak w porównaniu do Twojej wagi i konserwacji roweru.

W wodę uwierzę, to piasta w MTB więc rower był dość często myty ale nie karczerem, bez jaj. Choć z drugiej strony po zdjęciu uszczelki nie było widać żadnych oznak wilgoci, było sucho i ładnie nasmarowane. Co ciekawe, to luzu też nie wyczuwam w palcach, a jedynie zgrzytanie przy kręceniu jakby ziarno piasku było w środku. Raz je wymyłem ale nie przeszło.

 

Limit wagi? Wygięta oś? Bez przesadyzmu, nawet osoba 70kg która skoczy z jakiejś hopki 2mm zadziała znacznie większą siłą niż 90kg nie robiący takich rzeczy. W szosie mam alu oś i śmiga już z 10 tyś. i nic się nie wygina. W starym MTB też była alu oś i też jest do dziś OK, a łożyska kręcą się super. 

 

A może tak poprostu się trafiło? Wykluczysz to? Osobiście nie robię z tego paniki, bo to nie są koszta kilkudziesięciu zł, a co najwyżej kilkunastu. Mam inne, znacznie większe pretensje do Novateca niż łożysko (ABG).

 

 

Podanie zbyt dużej ilości smaru będzie powodowało nadmierne grzanie się łożyska, to ze ono się kreci to moment obrotowy  zawsze będzie pchał to do przodu. 

W łożysku ma być tyle smaru ile ma być, za dużo to niedobrze , bo wypłynie nadmiar

 

w latach świetności Szurkowskiego i nawet wcześniej , na czasówki , czy kryteria z piast wyciągano smar , błysk polerka i podawano olej do smarowania , fakt że to maiło mieć mały przebieg , ale kręciło się zajebiście , nie wiem czy ceramiki wysokiej klasy mogły przebić piasty Recorda tak zrobione 

Tu pełna zgoda i tez się dziwię, że wszelakie poradniki rowerowe w sieci mówią, iż trzeba walić smaru na full. Tylko jedno ale, olej daje się do małych łożysk ale wysokoobrotowych. Pytanie zatem, czy łożyska w rowerze są wysokoobrotowe? Moim zdaniem niekoniecznie.



#22 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 kwiecień 2016 - 12:21

Przy prędkości 80 km/h, koło 700c (z grubsza biorąc obwód 210 cm) wykonuje 635 obr/min. W normalnych warunkach jazdy jest to zwykle 2-3 razy mniej. Czy to są wysokie obroty dla łożyska, mogące powodować wzrost temperatury łożyska? Wątpię.

Co innego np. w szlifierce typu dremel. 



#23 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 665 postów
  • SkądKatowice

Napisano 08 kwiecień 2016 - 13:12

hahaha  nie mogę się powstrzymać ..... kto daje do piasty łożyska ZZ ?????


Podnosi rękę. Fakt, że z przypadku, ale swego czasu mi się zdarzyło.
 

kto zakłada łożyska za 1 zł ??????


Podnosi rękę.
 

Arni , muszę pogratulować ze niszczysz łożyska , może po prostu jesteś za ciężki, albo walisz kercherem w piaste  co  jest normalką wsród rowerzystów "z łapanki " , poza tym nie napisałeś jaki to model [piasty , bo wtedy będzie mozna zinterpretować co i jak w porównaniu do Twojej wagi i konserwacji roweru.


Łożyska w rowerach niszczy korozja, wilgoć i brud, nie waga. Paradoksalnie, nadmar czystości też szkodzi.
 

Mam takiego jednego klienta , koła składałem mu z 3 lata temu na 482 i 291 piastach , waży ok 65 kg , zrobione ma ....ok 30 tysięcy !!!!!!!!!!   są tam łożyska EZO japońskie  bo to piasty są najlepsze Novateca  i poza tym że były raz dosmarowane ... w końcu ten smar jakoś się wytoczy , nic nie było ruszane, łożyska nie mają luzów żadnych


Moje koło na ZZtkach przelatało ok 5000km zanim je pogoniłem. Bez serwisu, bez luzów. Paradoksalnie, świeżo umyty rower wyciągany raz w tygodniu szybciej traci łożyska niż locha męczona w syfie codziennie.
 
 

Powyżej tej wagi oski zostają lekko skrzywione , łożyska natychmiast pracują po krzywej i przebieg dla nich  to praktycznie kilkaset km , niby da się śmigać , ale szorują .


W wypasionych wolnobiegach osie zawsze są skrzywione.
 

Łożyska za 1 zł czy nawet 3 zł  możne kupić dziecku na majówke , coby sobie poturlało je  po chodniku.
Ciekwe że sprzedawcy na alle nie podają w opisach - sprzedajemy tak gówniane łożyska że strach je zakładać, jeden koleś założył sobie takie do suportu i pojechał....wracał na piechote .


Nigdy nie miałem problemu z łozyskami "najtańsze pasujące", Może nie zszedłem dostatecznie nisko z klasą.
 

a teraz troche info ...... do piast daje się wyłącznie 2RS , ewentualnie niektóre firmy stosują wersje z uszczelkami bezstykowymi...


Czyli ZZ
 

.., dla poprawienia toczenia się, jednakże dostajemy mniejszy stopień uszczelnienia
 
ZZ nie mają żadnego uszczelnienia  i nie stosuje się ich do piast i innych części ruchomych roweru  - bo nie mają uszczelnienia żadnego tylko kape z metalu, to w sumie najgorszy typ łożyska .


Bzdura. Nie stosuje się, bo są gorzej uszczelnione. Ale w swoich zastosowaniach są jak najbardziej użyteczne.
 

Enduro są przereklamowane , zazwyczaj stosuje się je w zawiasach zawieszeń rowerowych , tram występują inne siły, ale tak z praktyki to żadna różnica, więcej w tym marketingu, tak samo jak w przypadku tanich "ceramików" .


Tak. Ceramiki są bardziej przereklamowane.

#24 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 665 postów
  • SkądKatowice

Napisano 08 kwiecień 2016 - 13:18

Przy prędkości 80 km/h, koło 700c (z grubsza biorąc obwód 210 cm) wykonuje 635 obr/min. W normalnych warunkach jazdy jest to zwykle 2-3 razy mniej. Czy to są wysokie obroty dla łożyska, mogące powodować wzrost temperatury łożyska? Wątpię.
Co innego np. w szlifierce typu dremel.


Problem jest raczej gdzie indziej. W miarę pasienia osi milimetrami, i tracenia gramów łożyska stają się coraz mniejsze, i w efekcie mają coraz mniejszą nośność. Przykładowo - Novatec NTD042sb ma oś 12mm, podczas gdy jego lekki analog 812sb już 15mm, przy tych samych wymiarach korpusu. Do tańszego wsadzisz cokolwiek i będzie dobrze. Do lżejszego, no tu już bywa różnie. Jednyną piastą w której udało mi się łożyska zajechać był NS rotary (ekwiwalent novateca 712. Podejrzewam, że jak zejdziesz do poziomu "85 gramowa piasta karbą/tytą" z łożyskami wielkości guzików, to raczej trzeba zainwestować w lepsze łożyskowanie.

z drugiej strony, jeżeli ktoś do piast za 2k sadzi łożyska za 1zł, to prawdopodobnie musi przemyśleć swoje życie.

#25 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 kwiecień 2016 - 13:36

Przy prędkości 80 km/h, koło 700c (z grubsza biorąc obwód 210 cm) wykonuje 635 obr/min. W normalnych warunkach jazdy jest to zwykle 2-3 razy mniej. Czy to są wysokie obroty dla łożyska, mogące powodować wzrost temperatury łożyska? Wątpię.
Co innego np. w szlifierce typu dremel.

A tam szlifierka, są łożyska do pracy nawet 400 tyś. ob/min więc takie koło rowerowe stoi w miejscu tak naprawdę.

#26 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 08 kwiecień 2016 - 13:40

Kolejny raz już czytam bzdury o przegrzewaniu się łożysk w rowerze od nadmiaru smaru, ludzie proszę was, ruszcie czasem glową zanim coś napiszecie.

#27 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 665 postów
  • SkądKatowice

Napisano 08 kwiecień 2016 - 13:45

Łożyska w rowerze pakuje się smarem aby nie pozwolić na dostęp wody. W zastosowaniach wysokoobrotowych nadmiar smaru może powodować ślizganie się kulek oraz gotowanie smaru, ale przy rowerowych prędkościach to się nie ma prawa zdarzyć - rowerowe koła toczą się tak 10 razy za wolno z 10 razy za małym obciążeniem.

#28 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 08 kwiecień 2016 - 15:48

@pablo102425 kup FŁT i będzie git. Dobry stosunek cena/jakość. Zapłacisz pewnie ~7zł a koła będą się kręcić lepiej jak na tych które miałeś i nie zobaczysz na nich wypływającej rdzy po jeździe w deszczu.
Przy okazji wesprzesz polskie fabryki. Co prawda już z kapitałem chińskim ale nadal produkowane u nas.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#29 pablo102425

pablo102425
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądOpava

Napisano 09 kwiecień 2016 - 05:36

Ok. Ale szukając tych FŁT znajduję tylko FŁT PPL lub właśnie opakowanie jak flaga a ktoś pisał wcześniej że to dużo słabsza jakość. @shmoo gdzie Ty je kupujesz?

#30 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 09 kwiecień 2016 - 07:38

Te w opakowaniach jakie wkleiłem wcześniej to właśnie prawdziwe FŁT. PPL maja całe niebieskie. Zawsze zresztą można zapytać sprzedawcę a kupuję na allegro.

Ostatnio kilka
ŁOŻYSKO 61901 2RS 12x24x6 61901RS 6901rs FŁT POLAN
ŁOŻYSKO 6001 2RS 12x28x8 6001RS 6001rs FŁT POLAND
na http://allegro.pl/sh...hp?uid=19348150

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png




Dodaj odpowiedź