Skocz do zawartości


Zdjęcie

Triban 520

triban 520

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 HubertP

HubertP
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 kwiecień 2016 - 15:35

Na wstępie chciałbym się przywiać gdyż jest to mój pierwszy post na  forum.

 

Zanim zacznę opis roweru chciałbym przedstawić w jaki sposób doszedłem do decyzji o jego zakupie (aby osoba planująca zakup miała  punkt odniesienia) .

Na początku 2015r. moja waga osiągnęła  "apogeum"  Postanowiłem powrócić do aktywności fizycznej którą zawsze lubiłem tj. Jazdy na rowerze. „odkurzyłem”  stary rower ( Author Mystic – „mtb” z ramą z  Cro-mo, sztywnym widelcem , koła 26” z oponami 1,5” , napędem deore)  i zacząłem „treningi”(wsparte kontrolą posiłków) .

Po  pewnym okresie (kilku tygodniach)  stwierdziłem iż dobrym sposobem na „treningi” będą dojazdy do pracy ( ok. 23 km w jedną stronę, płasko -  przewyższenia  w dwie strony wg. strava to ok. 180m ,  dostęp do prysznica, szatni, możliwość zamknięcia roweru)- zakupiłem sakwy i  przystąpiłem do jeżdżenia . Ponieważ  moje mtb było (jest) na mnie za duże zacząłem się rozglądać za nowym rowerem ( miała być to też dodatkowa motywacja do kontynuacji korzystania z tej formy rekreacji).

Po wstępnych poszukiwaniach na forach internetowych (polskich i angielskich)  określiłem iż prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie rower przełajowy z możliwością montażu błotników i bagażnika – np. Ridley X-bow 20. 

Z racji posiadania ramy  chromowo-molibdenowej rozpatrywałem też rowery na ramie zbudowanej z tego materiału– w szczególności  Planet X Kaffenback 2  - rower typu „commuter” – w zasadzie nie mający odpowiednika w polskich sklepach  - kierownica typu „baranek” względnie „łagodna” geometria (kąt rury podsiodłowej – 72.5 st.) , hamulce tarczowe , możliwość montażu bagażników i błotników oraz opon do 32c, do tego  stalowa (cro-mo) rama, dobry stosunek ceny do jakości .

Powyższe rowery w tamtym momencie kosztowały  ok.   3,5-4,5 tys. zł. Nie mając przekonania czy będzie mi odpowiadać tego typu rower (z kierownicą typu „baranek” o innej niż dotychczasowy geometrii) chciałem ograniczyć koszta.  Rozpatrywałem rower używany ale ze względu na brak kompetencji w zakresie oceny zużycia roweru (o ile ze sprawdzeniem napędu nie miał bym większego problemu o tyle ocena zużycia piast, klamkomanetek , suportu, sterów itd.  byłaby problematyczna).

            Decyzja o wyborze Tribana 520   padła ze względu na:

1.    Stosunek cena/osprzęt

2.    Dobre opinie o  poprzednich modelach tj. tribanie 5a i 500  (w tej klasie cenowej oceniane jako bezkonkurencyjne)

3.    Możliwość montażu bagażników oraz błotników a także grubszych opon (po zakupie przekonałem się iż bez błotników  można zamontować nawet opony 622/35c )

4.    Stosunkowo niewielka utrata wartości oraz łatwość odsprzedaży w przypadku gdyby rower nie „przypasował”

 

Rozmiar ramy roweru dobierałem na podstawie kalkulatora  znajdującego się pod adresem http://www.competiti...culatorBike.jsp. W zależności od sposobu doboru ramy(competitive fit , Eddy fit , french fit)  długość górnej rury określona dla mojej osoby wacha się w granicach 53,5-55,1 cm  - w przypadku ramy Tribana  są to rozmiary S (TT=53,5mm)  i M (TT=54,8cm). Ponieważ  panuje opinia iż lepiej aby rower(rama) był trochę za mały niż za duży zdecydowałem się na rozmiar S.

            Rower zakupiłem na początku lipca 2015 r. 

 

Dane techniczne(większość ze ze strony internetowej decathlon.pl)  :

RAMA B'TWIN SPORT z aluminium 6061 T6 ,Krótka geometria. 1760 g w rozm. M, solidna i uniwersalna rama: możliwość zamontowania błotnika i bagażnika z przodu i z tyłu.

WIDELEC BTWIN Sport z węglowymi goleniami Na goleniach inserty do zamocowania przedniego bagażnika. Waga: 675 g.

NAPĘD

Manetki Shimano Sora seria 3500
Tylna przerzutka Shimano Sora 9-rzędowa.

Kaseta SUNRACE 9-rzędowa 12x25 (12/13/14/15/17/19/21/23/25).
Mechanizm korbowy Shimano SORA 50X39X30.
Korby 170 mm (dla rozmiaru S).

HAMULCE - Szczęki SHIMANO BR-451, tzw. „long reach”  - dzięki temu rozwiązaniu istnieje możliwość montażu normalnych błotników oraz większych opon niż w „standardowych szosówkach”

KIEROWNICA B'TWIN SPORT, Szerokość kierownicy: S: 400 mm

KOŁA Koła B'TWIN SPORT 32 szprychowe.
OPONY
Hutchinson Equinox 25 C

SIODŁO / SZTYCA PODSIODŁOWA BTWIN Sport Ergo Fit. Sztyca siodła B'TWIN Sport z aluminium. Przekrój: 27,2 mm. Długość: 350 mm.

PEDAŁY Pedały VP 383 z noskami.

WAGA 9,9 kg w rozm. M bez pedałów.

 

Luźne spostrzeżenia (z zastrzeżeniem iż jest to mój pierwszy rower tego typu):

1.    Hamulce to tak jak niektórzy piszą „spowalniacze”  (odniesienie mam do hamulców typu v-brake)  

2.    Jest bardziej twardo  niż na  „uszosowionym” mtb ze sztywnym widelcem  ale nie jest to różnica specjalnie przeszkadzająca (Triban 520 standardowo ma opony Hutchinson Equinox 25 C – ciśnienie maksymalnie 7 bar – ponoć stosunkowo miękkie)

3.    Rower nie był (jak zresztą u wielu osób które kupiły rower w Decathlonie) idealnie skręcony (najbardziej zaskoczyło mnie takie skręcenie „baranka” do mostka że po wjechaniu w nierówność kierownica „obróciła” się o 1 „ząbek” wydając przy tym bardzo niepokojący odgłos ).

4.    Odczucie lekkości w trakcie przyspieszania jest bardzo przyjemne i wydaje się iż osiągać się będzie dużo wyższe prędkości jednakże w moim przypadku średnie prędkości wzrosły  o  ok. 2-3 km/h

5.    W przypadku mojej osoby wg. porad znalezionych „na Internecie” kierownica powinna być szersza  - ok. 430-440 mm  a ta zamontowana do roweru o rozmiarze S ma tylko 400 mm – mimo wszystko nie powoduje to  u mnie  dyskomfortu .

6.    Długość mostka – 80mm powodowała dyskomfort(a także sytuację iż „widziałem” przednią piastę)  po wymianie na 110 mm jest dobrze.

7.    Kierownica typu baranek moim zdaniem jest dużo wygodniejszym rozwiązaniem niż kierownica prosta.

8.    Jest możliwość instalacji opon z bieżnikiem i pojechania „w las” (bez szaleństw)

9.    Napęd (podobno przez kasetę firmy Sunrace) jest stosunkowo głośny ale po wyregulowaniu pracuje prawidłowo (jak na moje potrzeby jest dobry)

10.   Siodełko jest wygodne (aczkolwiek wiadomo iż to bardzo indywidualna kwestia ;-) )

11.  Wg. mnie z roweru można zrobić całkiem wygodny rower na dłuższe wypady.

Wady (wynikają głównie  z ceny)  roweru :

1.    Stosunkowo ciężka rama jak na rower szosowy ( ok. 1,7 kg – aluminiowe  ramy rowerów szosowych potrafią ważyć kilkaset gram mniej)

2.    Stosunkowo ciężkie/”średniej” jakości  koła – w zasadzie pierwszy po hamulcach i oponach polecany upgrade –z racji ceny roweru chyba nie warto inwestować więcej niż ok. 1000 zł (chyba że z założeniem że koła wykorzystamy w kolejnym rowerze) czyli  np. Mavic Aksium, Fulcrum 5 lub 7 , koła składane (tu raczej rozmiar 622x18c) - waga kompletu ok. 1,6-1,8 kg

3.    Standardowo instalowane opony na mokrej nawierzchni zachowują się dosyć nerwowo.

 

 

Wprowadzone przeze mnie „ulepszenia”/doposażenie roweru :

 

1.    Zamontowałem posiadane dotychczas pedały spd - Shimano M540.

2.    Założyłem do roweru bagażnik crosso (do pracy jadę z 1 sakwą crosso dry bag 30l ). Planuję dołożyć błotniki (wstępnie sks bluemels  lub longboard).

3.    Oświetlenie przód  convoy S3 + Convoy S2 – zakup na podstawie wpisu:
http://readme.maven....chin-najlepiej/

4.    Wymiana opony tylnej (z powodu rozcięcia oplotu) na Vittoria zafiro pro.

5.    Czujnik prędkości/ kadencji bluetooth (telefon +ipbike jako „komputer rowerowy” )  - http://eud.dx.com/pr...5s-5c-844283292   - działa ale nie jest widoczny w Strava/Endomonto  (tylko Ipbike)

6.    Dziś zmieniłem łańcuch(rower ma przejechane ok. 1500-1600 km) na Campagnolo C9 (nie było to niezbędne  - KMC wskazywał zużycie wg. wskaźnika pomiędzy 0,75 a 1%)  oraz klocki hamulcowe na  BR-5800 R55C4 („kieszonki” + „wsuwki”)  po „przetestowaniu” opiszę wrażenia.

Większość moich „jazd” można znaleźć  - https://www.strava.c...thletes/8386403.

 

Podsumowując powyższe wywody jestem zadowolony z zakupu i w tej kategorii cenowej  polecam.  

 

ps. niewielki przebieg wynika m.in. z tego iż we wrześniu nabawiłem się kontuzji nadgarstka co (wraz z zimą) spowodowało że  w okresie wrzesień 2015-marzec 2015 prawie nie jeździłem.

ps.2 zdjęcie dodam wkrótce.

 


#2 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 10 kwiecień 2016 - 16:55

Koniecznie wyreguluj piasty bo zapewne sa za mocno skrecone.



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: triban 520