Kaseta Shimano 11S Na Bebenku Shimano 10S
#1
Napisano 09 maj 2016 - 21:02
Na zdjeciach pajak przed i po modyfikacji.
#4
Napisano 11 maj 2016 - 07:08
No i super. Tak analizując to przecież to samo uzyskuje bębenek 11s. On też jest tylko głębiej podtoczony. Ty nie toczyłeś bębenka (choć też pewnie by się dało) lecz kasetę, uzyskując dokładnie ten same efekt jej przesunięcia. Moim zdaniem będzie to działać na każdym kole.
#9
Napisano 11 maj 2016 - 15:06
Muszę przyznać, że zgrabnie to wyszło. Brawo!
Na pewno nie na każdym kole będzie to można zrobić równie bezpiecznie, ale w tym przypadku efekt jest świetny.
BTW nowy SRAM Eagle do MTB jest zrobiony na podobnej zasadzie - zachowano szerokość bębenka, za to płaszczyznę ostatniej koronki przesunięto w stronę szprych o ok. 5 mm.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#11
Napisano 11 maj 2016 - 20:42
Wiesz, jednak o te 2mm zblizylem kasete a wiec i wozek przerzutki w kierunku szprych. Zamiast 7mm jest 5mm luzu miedzy wozkiem a szprychami.
Nie bardzo rozumiem, co za różnica czy podpiłowana jest kaseta tak jak u ciebie, czy podpiłowany jest bębenek? W obu przypadkach następuje przesunięcie ostatniej zębatki w kierunku szprych o tę samą wartość 2mm. Producent widocznie uznał, że 5mm odległości wózka od szprych wystarczy.
Sprawdziłem z ciekawości właśnie ile jest w mojej Campie. Wózek w okolicy górnego kółka jest od szprych nawet ze 4mm i wszystko chodzi poprawnie.
#14
Napisano 12 maj 2016 - 10:02
U siebie spiłowałem bębenek żeby za każdym razem przy wymianie kasety nie bawić się w przeróbki. Kilka minut roboty dremelem. Sporo km zrobione i żadnych niepokojących objawów. Minus to ,że jednak takie ustawienie kasety psuje linie łańcucha, ale jako rozwiązanie tymczasowe sprawdza się znakomicie.
#17 Gosc_tobo_*
Napisano 12 maj 2016 - 16:22
#18
Napisano 12 maj 2016 - 18:17
Minus to ,że jednak takie ustawienie kasety psuje linie łańcucha, ale jako rozwiązanie tymczasowe sprawdza się znakomicie.
Niestety, ale bez poszerzenia rozstawu widełek, każde poszerzenie bębenka i kasety będzie powodowało ten efekt. Nawet jeśli kupisz gotowe koła tylko pod 11s, to linia łańcucha ulegnie przesunięciuku środkowi piast.
#20
Napisano 13 maj 2016 - 07:32
Arni muszę się z tobą nie zgodzić. Rzeczywiście gdyby wymieniło się sam bębenek to kaseta przesunie się w kierunku środka piasty ale jeżeli zmienimy także końcówki osi w piaście, od strony kasety na krótszą z drugiej na dłuższą to zachowamy takie samo położenie kasety jak w 10 biegach (oczywiście będzie potrzebne centrowanie koła)