Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetki DA 7800 i DA 7801


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 03 kwiecień 2010 - 12:40

Czy ktoś wie jaka jest różnica w budowie i działaniu między klamkomanetkami DA 7800 a
DA 7801 ?

#2 fengtao

fengtao
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądKartuzy

Napisano 03 kwiecień 2010 - 19:05

W STI 7801:
1. mały hebel ma bardziej ergonomiczną formę
2. droga hebelków została skrócona
3. obniżone zostało napięcie wyjściowe linek, a tym samym zwiększona niezawodność pracy klamkomanetek

#3 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 04 kwiecień 2010 - 08:32

Dzięki Fengtao, czy wiesz jeszcze jaka jest różnica wizualna między nimi ? Kolor, kształt czy na zdjeciu mozna bez pomyłki odróżnić 7800 od 7801 ?

#4 fengtao

fengtao
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądKartuzy

Napisano 04 kwiecień 2010 - 20:25

Na zdjęciu ich nie odróżnisz, różnice są zbyt małe, ale jeśli - np. kupując w sklepie - odchylisz osłonę klamkomanetki (w kierunku od kierownicy), na zewnętrznej stronie uchwytu znajdziesz napis ST-7800 albo ST-7801 i wszystko jasne.

#5 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 04 kwiecień 2010 - 21:40

Ktoś mi mówił że w razie urwania linki, mając 7800, można jej końcówkę wyjąć z manetki bez kłopotu, natomiast mając 7801 potrzebny jest serwis. Prawdę mówiąc nie jestem pewien czy to prawda ale chyba wolałbym by przysłano mi 7800 8-)

#6 fengtao

fengtao
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądKartuzy

Napisano 05 kwiecień 2010 - 15:59

7800 był bardzo krótko na rynku (w 2005 r.) i 7801 wprowadzono właśnie dlatego, że seria 7800 była zawodna i miała wady. Jeśli gdzieś się rwały linki, to właśnie w tej serii. A w montażu i demontażu różnice między oba seriami są niewielkie, zobacz:

dla 7800 - http://techdocs.shim...69830609263.pdf

dla 7801 - http://techdocs.shim...69830609264.pdf

#7 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 06 kwiecień 2010 - 16:55

No i dostałem ST 7801, sprzedający piszą w ofertach 7800 a wysyłają 7801, myślę że po prostu 7800 nie ma już od dawna w obiegu. W końcu mam już komplet DA włącznie z kołami 7850 C24 CL, nawiasem mówiąc koła są znakomite, pięknie wyglądają i pięknie się kręcą, bardzo lekkie i sztywne, moim zdaniem lepsze od Elite, wrażenia podczas podjazdów są dosyć spektakularne 8-)
Dzięki jeszcze raz za informacje !

#8 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 kwiecień 2010 - 18:47

Wypróbuj Zipp 404

#9 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 06 kwiecień 2010 - 19:08

Jasne, w każdej chwili ;-) Jednak - moje DA są o 200g lżejsze, 3x tańsze i na pewno lepiej tłumią drgania, poza tym są łatwe w obsłudze a części można dostać bez większego kłopotu.

#10 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 kwiecień 2010 - 19:29

na pewno lepiej tłumią drgania



Bardzo wątpię czy tłumią lepiej od Zippów.

Jeśli chciałbym mieć koła lżejsze, tańsze i z prostym serwisem sam bym je złożył, absolutnie żadnych kół systemowych jeśli mówimy o opłacalności.

#11 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 06 kwiecień 2010 - 21:27

na pewno lepiej tłumią drgania



Bardzo wątpię czy tłumią lepiej od Zippów.

Jeśli chciałbym mieć koła lżejsze, tańsze i z prostym serwisem sam bym je złożył, absolutnie żadnych kół systemowych jeśli mówimy o opłacalności.


Zippy mają wysokie obręcze tak więc będą tłumić gorzej. Złóż sam koła ważące 1385g. Opłacalność ? Zapłaciłem ok 1560 zł za komplet i mam 3 lata gwarancji, myślę że to całkiem dobry " deal ".

#12 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 kwiecień 2010 - 22:10

Złóż sam koła ważące 1385g.



Żaden problem nawet za mniejszą ( o wiele ) kasę.

Zippy mają wysokie obręcze


808 faktycznie wysoki profil. 404 średnioprofilowe. 202 niski profil.

#13 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 06 kwiecień 2010 - 22:25

Żaden problem nawet za mniejszą ( o wiele ) kasę.

Miałem takie składaki, ważyły jeśli pamiętam ok 1400. Nie przeżyły nawet jednego sezonu. Jeśli możesz to wypisz mi tutaj specyfikację lekkich aluminiowych kół o wadze ok 1400, kosztujących mniej niż 1500 zł i na tyle wytrzymałych byś mógł dać 3 lata gwarancji, i jeszcze jeden warunek - części muszą być dostępne, żadnej amerykańskiej czy irlandzkiej egzotyki.

#14 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 06 kwiecień 2010 - 22:59

*Obręcze: Mavic Open Pro 28H. (2x425gram)
*Piasty: tył:Novatec F582 (234g) przód: Novatec A291 (78g)
*Szprychy: CX-Ray 56sztuk. (200g z nyplami Sapim polyax)

Można spokojnie dać jeszcze lepsze piasty DA.

1370 gram w cenie 1450 złotych.

Tu nie ma się co psuć.

#15 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 07 kwiecień 2010 - 13:27

Bikemaster: 1. nie porównuj piast novatec z DA, to nie ta klasa.... 2. Dodając do twojego zestawu piasty DA, komplet ważyłby niecałe 1500g (Open Pro ważą więcej niż twoja katalogowa waga). A sztywności, aerodynamiki i wagi kompletu Lobstera nie osiągnie. Jedyny + to łatwa "serwisowalność", obręcz pęknie, zużyje się itd. - nie ma z tym problemu.
3. Cenowo nie wyszłoby wcale mniej...

Koła Dura-Ace to wg mnie najlepsze i najnowocześniejsze zestawy kół systemowych jakie w tej chwili są na rynku, jak ktoś ma dość "składaków" to nie ma lepszego wyboru.

#16 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 kwiecień 2010 - 16:27

Bikemaster, przeceniasz Open Pro skoro chcesz do nich dać takie szpryszki.



Dodaj odpowiedź